Problem z tarczami 345 mm - gną się
: 15 kwie 2019, o 00:37
Cześć, opisze swoją sytuacje i liczę na jakaś poradę z Waszej strony:
1. Wymieniłem komplet tarcze + klocki na Textar ponieważ zużyły mi się klocki i żeby było Porządnie stwierdziłem, ze założę nowy zestaw, tarcza 345 mm, zacisk 4 tłoczki AMG - seria. Przy wymianie okazało się, ze jest lekki luz na łożyskach, który został skasowany. Został w tym samym czasie założony nowy zestaw wahaczy na przod Master Sport. Miałem uszkodzona jedna tuleje ale znów chciałem zrobić kompleksowo i przy okazji sprawdzić jak to jest z Master Sport.
2. Po około 5 miesiącach i 5000 km przy hamowaniu z prędkości powyżej 120 km/h zacząłem czuc mocne wibracje na kierownicy. Złożyło się to w czasie z wymiana opon na zimowe.
Master Sporty się rozsypały i założyłem z powrotem oryginalne wahacze z nowymi tulejami.
Koła zostały ponownie wyważone - bez zmian.
Po sprawdzeniu czujnikiem zegarowym tarcz okazało się, ze biją. Oddałem je do prostowania. Po ponownym założeniu, okazało się ze wciąż czuc bicie przy hamowaniu. Przejrzane zostały zaciski pod katem blokujach się tłoczków itd, wyglądały OK.
Podejrzenie padło na lozyska. Po sprawdzeniu okazało się, ze prawdopodobnie luz został za bardzo skasowany przez co łożysko się zatarło. Żeby nie grzebac w przegrzanych Piastach postanowiłem kupić używane z łożyskami w dobrym stanie. Po założeniu textarow na nowe piasty bicie dalej było. Prawdopodobnie tarcze pogiely się przy jazdach próbnych na starych lozysksch. Żeby to sprawdzić postanowiłem założyć stare tarcze po zeszlifowaniu rantow. Ucieszyłem się, poniewaz bicie praktycznie zupełnie zniknęło.
3. Po przejechaniu tak ok. 1000 km bicie właśnie znów się pojawiło. Zauważyłem je oo wymianie opon na letnie. I teraz się zastanawiam, czy cos przeoczyłem? Czy możliwa jest jakaś inna przyczyna krzywienia się tarczy? Podejrzewam, ze teraz stare tarcze pokrzywily sie ze względu na zużycie, planuje wyprostować jeszcze raz Textary i założyć nowe klocki ale może ktoś coś doradzi, bo nie chciał bym za 3 miechy wracać do tematu. Piasty były dokladnie czyszczone. Wlany jest nowy płyn, układ odpowietrzony, nowe przewody elastyczne.
1. Wymieniłem komplet tarcze + klocki na Textar ponieważ zużyły mi się klocki i żeby było Porządnie stwierdziłem, ze założę nowy zestaw, tarcza 345 mm, zacisk 4 tłoczki AMG - seria. Przy wymianie okazało się, ze jest lekki luz na łożyskach, który został skasowany. Został w tym samym czasie założony nowy zestaw wahaczy na przod Master Sport. Miałem uszkodzona jedna tuleje ale znów chciałem zrobić kompleksowo i przy okazji sprawdzić jak to jest z Master Sport.
2. Po około 5 miesiącach i 5000 km przy hamowaniu z prędkości powyżej 120 km/h zacząłem czuc mocne wibracje na kierownicy. Złożyło się to w czasie z wymiana opon na zimowe.
Master Sporty się rozsypały i założyłem z powrotem oryginalne wahacze z nowymi tulejami.
Koła zostały ponownie wyważone - bez zmian.
Po sprawdzeniu czujnikiem zegarowym tarcz okazało się, ze biją. Oddałem je do prostowania. Po ponownym założeniu, okazało się ze wciąż czuc bicie przy hamowaniu. Przejrzane zostały zaciski pod katem blokujach się tłoczków itd, wyglądały OK.
Podejrzenie padło na lozyska. Po sprawdzeniu okazało się, ze prawdopodobnie luz został za bardzo skasowany przez co łożysko się zatarło. Żeby nie grzebac w przegrzanych Piastach postanowiłem kupić używane z łożyskami w dobrym stanie. Po założeniu textarow na nowe piasty bicie dalej było. Prawdopodobnie tarcze pogiely się przy jazdach próbnych na starych lozysksch. Żeby to sprawdzić postanowiłem założyć stare tarcze po zeszlifowaniu rantow. Ucieszyłem się, poniewaz bicie praktycznie zupełnie zniknęło.
3. Po przejechaniu tak ok. 1000 km bicie właśnie znów się pojawiło. Zauważyłem je oo wymianie opon na letnie. I teraz się zastanawiam, czy cos przeoczyłem? Czy możliwa jest jakaś inna przyczyna krzywienia się tarczy? Podejrzewam, ze teraz stare tarcze pokrzywily sie ze względu na zużycie, planuje wyprostować jeszcze raz Textary i założyć nowe klocki ale może ktoś coś doradzi, bo nie chciał bym za 3 miechy wracać do tematu. Piasty były dokladnie czyszczone. Wlany jest nowy płyn, układ odpowietrzony, nowe przewody elastyczne.