Problemy z elektroniką , ESP/BAS
: 16 maja 2020, o 17:17
Witam,
Od około roku posiadam W203 C180 VIN:WDB2030351A116563. Przed zakupem został sprawdzony na interfejsie Wurth (SD nie było w pobliżu).
(Na początku przez kilka dni przednia szyba pasażera nie działała , jej sprawność powróciła sama i już nigdy nie przestała działać).
Wykazało następujące błędy:
- C1000 - sterownik ESP i BAS - uszkodzony/nieciągły
- C1022 - usterka komunikacji CAN z silnikiem
- C1120 - Lewy tylny czujnik prędkości
- C1140 - Czujnik kąta skrętu /prawdopodobieństwo
- C1202 - przełącznik BAS
Auto losowo samo przyhamowywało ,a następnie wyświetlało błąd ESP kiedy tak się działo migał wykrzyknik od ESP i kiedy już przyhamowało samoistnie ,problem nie pojawiał się aż do zgaszenia i ponownego odpalenia .Został wymieniony czujnik przyspieszenia poprzecznego(używany z W203 lecz różniące się numery) oraz lewy tylny czujnik prędkości. Po tej wymianie przez ponad 2 tys km z systemami ESP/BAS/ABS nie działo się nic. W międzyczasie auto niekiedy samo gasło w trakcie jazdy lub przestawał działać obrotomierz , prędkościomierz oraz świeciła się rezerwa paliwa.
Pewnego razu w trakcie dłuższej podróży auto przestało reagować na pedał gazu ( wyglądało na to , że pompa nie pompuje paliwa). Samochód zgasł , przy próbie odpalenia rozrusznik kręcił ale samochód nie odpalał. Uznaliśmy to za problem z pompką paliwa . Została ona wymieniona (chociaż poprzednia po holowaniu zadziałała). Na kompie Delphi pokazywało również błąd drugiej sondy , która została również wymieniona. Po tych zabiegach samochód już nie gasł lecz niekiedy zegary przestawały działać na chwilę (jeden raz zdarzyło się że przestały działać i dopiero po po ponownym odpaleniu wróciły do sprawności). Na Delphi pokazywało wszystkie powyższe błędy bez C1140. Dzisiaj po zgaszeniu , 10 min przerwy , próby odpalenia rozrusznik nie zakręcił. Za trzecim razem ( wyjęcie kluczyka i próba odpalenia) rozrusznik zakręcił i samochód odpalił.
Obecnie losowo pojawiają się błędy EPS/BAS/Brake lining / Faulty Display oraz problemy z zegarami jak wyżej.
Według tematów na forum zostały sprawdzone:
- wiązka do sterownika pompy ABS -jest OK
- wiązka w bagażniku przy czujnikach ESP - OK
- czujnik nad pedałem hamulca - nie ma luzów , blaszki całe
- czujniki ABS na KTS - wszystkie podają prędkości w trakcie jazdy , czujniki ESP również podają przechyły
- kabel masy od akumulatora - lekki zielony nalot na końcówkach , ale z grubsza jest w dobrym stanie , bez przetarć
- alternator ładuje (14,5V)
- przedni SAM brak oznak wilgoci,bezpieczniki OK
-- tylny SAM tutaj mam wątpliwości , bezpieczniki OK , ale
https://imgur.com/a/NXiAQGK
- przekaźnik od pompy paliwa paliwa grzeje się ale styki całe , nie ma oznak przepalenia
- !!brak przekaźnika na miejscu F lub też R6 według schematu!! - czy ten przekaźnik jest wymagany ? (Jeśli tak , ktoś mógłby podać jaki dokładnie zakupić?)
Dorzucam kody błędów z silnika
- P200B
- P202D
- P202C
- P202E
- P2034
Niestety na najbliższe SD (120 km ) mają wolne terminy dopiero w czerwcu.
Z góry dzięki za poświęcenie chwili czasu.
Od około roku posiadam W203 C180 VIN:WDB2030351A116563. Przed zakupem został sprawdzony na interfejsie Wurth (SD nie było w pobliżu).
(Na początku przez kilka dni przednia szyba pasażera nie działała , jej sprawność powróciła sama i już nigdy nie przestała działać).
Wykazało następujące błędy:
- C1000 - sterownik ESP i BAS - uszkodzony/nieciągły
- C1022 - usterka komunikacji CAN z silnikiem
- C1120 - Lewy tylny czujnik prędkości
- C1140 - Czujnik kąta skrętu /prawdopodobieństwo
- C1202 - przełącznik BAS
Auto losowo samo przyhamowywało ,a następnie wyświetlało błąd ESP kiedy tak się działo migał wykrzyknik od ESP i kiedy już przyhamowało samoistnie ,problem nie pojawiał się aż do zgaszenia i ponownego odpalenia .Został wymieniony czujnik przyspieszenia poprzecznego(używany z W203 lecz różniące się numery) oraz lewy tylny czujnik prędkości. Po tej wymianie przez ponad 2 tys km z systemami ESP/BAS/ABS nie działo się nic. W międzyczasie auto niekiedy samo gasło w trakcie jazdy lub przestawał działać obrotomierz , prędkościomierz oraz świeciła się rezerwa paliwa.
Pewnego razu w trakcie dłuższej podróży auto przestało reagować na pedał gazu ( wyglądało na to , że pompa nie pompuje paliwa). Samochód zgasł , przy próbie odpalenia rozrusznik kręcił ale samochód nie odpalał. Uznaliśmy to za problem z pompką paliwa . Została ona wymieniona (chociaż poprzednia po holowaniu zadziałała). Na kompie Delphi pokazywało również błąd drugiej sondy , która została również wymieniona. Po tych zabiegach samochód już nie gasł lecz niekiedy zegary przestawały działać na chwilę (jeden raz zdarzyło się że przestały działać i dopiero po po ponownym odpaleniu wróciły do sprawności). Na Delphi pokazywało wszystkie powyższe błędy bez C1140. Dzisiaj po zgaszeniu , 10 min przerwy , próby odpalenia rozrusznik nie zakręcił. Za trzecim razem ( wyjęcie kluczyka i próba odpalenia) rozrusznik zakręcił i samochód odpalił.
Obecnie losowo pojawiają się błędy EPS/BAS/Brake lining / Faulty Display oraz problemy z zegarami jak wyżej.
Według tematów na forum zostały sprawdzone:
- wiązka do sterownika pompy ABS -jest OK
- wiązka w bagażniku przy czujnikach ESP - OK
- czujnik nad pedałem hamulca - nie ma luzów , blaszki całe
- czujniki ABS na KTS - wszystkie podają prędkości w trakcie jazdy , czujniki ESP również podają przechyły
- kabel masy od akumulatora - lekki zielony nalot na końcówkach , ale z grubsza jest w dobrym stanie , bez przetarć
- alternator ładuje (14,5V)
- przedni SAM brak oznak wilgoci,bezpieczniki OK
-- tylny SAM tutaj mam wątpliwości , bezpieczniki OK , ale
https://imgur.com/a/NXiAQGK
- przekaźnik od pompy paliwa paliwa grzeje się ale styki całe , nie ma oznak przepalenia
- !!brak przekaźnika na miejscu F lub też R6 według schematu!! - czy ten przekaźnik jest wymagany ? (Jeśli tak , ktoś mógłby podać jaki dokładnie zakupić?)
Dorzucam kody błędów z silnika
- P200B
- P202D
- P202C
- P202E
- P2034
Niestety na najbliższe SD (120 km ) mają wolne terminy dopiero w czerwcu.
Z góry dzięki za poświęcenie chwili czasu.