Witam ponownie,
Ostatecznie po przeczytaniu opinii na forum nie zdecydowałem się oglądać żadnego z 3 egzemplarzy, które wcześniej wrzucałem.
Stwierdziłem również, za radą kolegi Przybek, że poczekam do nowego roku w nadziei na obniżki.
Zdecydowałem się szukać już tylko c180 kompressor, bez gazu, z automatem i podgrzewanymi fotelami.
Mam obecnie na oku 3 egzemplarze:
1.
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... BBSY6.html?
bardzo bogata wersja, brak tylko ksenonów. jest za to podgrzewana szyba - i tu pytanie czy rzeczywiście była taka opcja, bo inny handlarz mówił że sprzedał kilkadziesiąt w203 i nigdy się z tym nie spotkał, a są podobno tacy którzy mając zatopioną w szybie antenę (?) ściemniają że to grzanie.
Jest to wersja z pakietem sport, przez co ma nieco utwardzone zawieszenie, ale przede wszystkim duże tarcze hamulcowe, na które wchodzą tylko felgi 17", opony sa tylko letnie, więc na starcie musiałbym kupić zimowe opony 17".
No i najważniejsze - auto jest po wymianie kompletnego rozrządu, który Niemcowi przeskoczył o dwa zęby, podobno nie był po tym jeżdżony ani nawet odpalany, tylko w tym stanie sprowadzony.
2.
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... BxXXx.html?
również bogata wersja - nie ma tylko czujników parkowania, na których mi specjalnie nie zależy, są za to ksenony i szyberdach.
gość bardzo zachwala, mówi że wszytko zgodnie z opisem.
Tu również po kompletnej wymianie rozrządu, ale w tym przypadku łańcuch był tylko rozciągnięty, w tym stanie auto sprowadzone z Niemiec na lawecie.
Ogólnie na przypadki w których auto zostało sprowadzone z rozciągniętym/zerwanym łańcuchem, po jego przeskoczeniu lub wyrwaniu zębów trafiam bardzo często, zresztą handlarz od egzemplarza numer 1 otwarcie powiedział że najczęściej tak się właśnie w203 sprowadza.
I tu pytanie, czy w ogóle warto brać je pod uwagę. Na temat jednego z tych które wrzucałem przed swiętami kolega Przybek pisał:
AD.1 to ja bym nawet nie jechał oglądać bo tam góra na weekend majowy będzie głowica do roboty
Jeżeli auto nie odpalało bo koła straciły zęby to znaczy że się pochrzaniły fazy i w związku z tym raczej na pewno doszło do spotkania tłok-zawór. Teraz to chodzi ale lekko skrzywiony zawór bądź trafiona prowadnica niebawem się zaczną odzywać.
Czy jesteśmy w stanie się przed tym zabezpieczyć, jakoś zweryfikować to czy przy uszkodzeniu rozrządu nie doszło do niewidocznych na ten moment uszkodzeń silnika? Czy może lepiej z góry odpuścić takie egzemplarze?
No i opcja nr. 3 :
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... BAKvG.html?
w przeciwieństwie do dwóch powyższych ten jest od osoby prywatnej, sprowadzony 4 lata temu, przy przebiegu 200k, drugi właściciel w Polsce.
też bogata wersja, ma chyba wszystko na czym mi zależy, bo nawigacji akurat nie potrzebuje. Jest za to jakiś system Mobileye (da się to zdemontować i spieniężyć?).
Niestety właściciel nic nie wie o rozrządzie, należy przyjąć że od sprowadzenia (czyli przez 40k km) nikt tam nie zaglądał.
Poprosiłem właściciela żeby spróbował sprawdzić czy jest coś o tym w książce serwisowej, ale nie wiem czy mu się uda.
Bardzo proszę o rady, czy któryś z tych egzemplarzy jest wart uwagi?