SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maxpayne
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 mar 2018, o 17:48
VIN: WDB2083481F185837

SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: maxpayne »

Witam Koleżanki i Kolegów
Zaciekawił mnie temat na forach za oceanem o SWAPIE kompresora w M111.982 z M45 na M62 z mniejszym kółkiem bez sprzęgła.
Jako że za wiele szczegółów zagraniczni koledzy nie opisali pomyślałem że warto taki temat poruszyć na naszym forum.
Dlatego też poważnie zastanawiam się nad przeprowadzeniem takiej modyfikacji w moim CLK.
1) Pytanie czy mając Eatona M62 z mniejszym kółkiem w raz z jego seryjną płytą montażową, kolektorami, rurami dolotowymi i nową pompą paliwa montaż będzie przebiegał Plug & Play?
2) Czy jednak napotkam tu jakieś poważniejsze problemy z jego montażem typu inne rozstawy otworów mocujących, brak współosiowości kół pasowych (po jego ewentualnym zamontowaniu) itp itd...
3) Czy gra jest w ogóle warta świeczki?
Proszę o podzielenie się doświadczeniem w tym temacie.
Dzięki z góry.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: przecinek »

To żaden tuning 2.3 występował z m45 i z m62 nie mam pojęcia od czego zależy który wkladali chyba przypadkowo co było pod ręką :D . Zero problemów wymiama p&p pod warunkiem że graty kupisz z silnika po 2000r. Graty przed 2000r mają lekkie przesunięcie kół pasowych, możesz i założyć te z przed 2000r ale wtedy razem z kołem wału ale nie wiem też jak osprzęt na drugim pasku czy będzie pasować? wymiana ma sens bo na m45 max 230km można zrobić a na m62 250-260, spadają też obroty kompresora więc i temp w dolocie. Odstrasza tylko koszt całego swapu eatona i małego kółka i ewentualnego strojenia :)
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: bosniak_sg »

Ja zamówiłem FMIC 550x180x65 bede zakłądał, mam M45 i czekam na korpus z mniejszym kółkiem :tak: już mam 230 KM, zobaczymy co na dużym IC i jeszcze mniejszym kółku osiągniemy, najwyżej kompresor się rozleci wtedy m62 będe szukał, ale znaleźć bez sprzęgła to ze świecą szukać :bezradny:
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
maxpayne
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 mar 2018, o 17:48
VIN: WDB2083481F185837

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: maxpayne »

przecinek pisze: 5 lis 2018, o 12:39 To żaden tuning 2.3 występował z m45 i z m62 nie mam pojęcia od czego zależy który wkladali chyba przypadkowo co było pod ręką :D . Zero problemów wymiama p&p pod warunkiem że graty kupisz z silnika po 2000r. Graty przed 2000r mają lekkie przesunięcie kół pasowych, możesz i założyć te z przed 2000r ale wtedy razem z kołem wału ale nie wiem też jak osprzęt na drugim pasku czy będzie pasować? wymiana ma sens bo na m45 max 230km można zrobić a na m62 250-260, spadają też obroty kompresora więc i temp w dolocie. Odstrasza tylko koszt całego swapu eatona i małego kółka i ewentualnego strojenia :)
Zaskoczyłeś mnie pozytywnie bo nie wiedziałem że były poliftowe M62. W przypadku CLK w208 jest zachowany podział: przedlift M62, polift M45 i tym sie kierowałem :mysli:
Domyślam sie że same mniejsze kółko to za mało żeby zrobić 230 KM na M45?
Będę musiał się rozejrzeć za tym "poliftowym M62" o ile koszt nie będzie kosmiczny.
bosniak_sg pisze: 5 lis 2018, o 22:45 Ja zamówiłem FMIC 550x180x65 bede zakłądał, mam M45 i czekam na korpus z mniejszym kółkiem :tak: już mam 230 KM, zobaczymy co na dużym IC i jeszcze mniejszym kółku osiągniemy, najwyżej kompresor się rozleci wtedy m62 będe szukał, ale znaleźć bez sprzęgła to ze świecą szukać :bezradny:
a co zmodziłeś że masz już przed zmianą kółka 230 km?
Daj znać co wyszło po wszystkich modach. :)
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: bosniak_sg »

Mam fabrycznie duże koło pasowe na wale od kleemana.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
maxpayne
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 mar 2018, o 17:48
VIN: WDB2083481F185837

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: maxpayne »

bosniak_sg pisze: 7 lis 2018, o 15:17 Mam fabrycznie duże koło pasowe na wale od kleemana.
To niezły rarytasik sie trafił :)
Oby tylko kompresor wytrzymał bo obroty będą spore.
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: bosniak_sg »

To nie jest założone wczoraj tylko w 2001r od nowości, więc jeżeli się do dzisiaj nie rozleciał to pewnie się nie rozleci, poza tym kleemann chyba wie co robi i zakłada?
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
maxpayne
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 mar 2018, o 17:48
VIN: WDB2083481F185837

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: maxpayne »

bosniak_sg pisze:To nie jest założone wczoraj tylko w 2001r od nowości, więc jeżeli się do dzisiaj nie rozleciał to pewnie się nie rozleci, poza tym kleemann chyba wie co robi i zakłada?
Miałem na myśli dołożenie korpusu z mniejszym kółkiem które jeszcze zwiększy obroty kompresora oprócz koła pasowego Kleemanna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: bosniak_sg »

Kupi się inny.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
maxpayne
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 mar 2018, o 17:48
VIN: WDB2083481F185837

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: maxpayne »

Ciekawy projekt. Na pewno będę śledził i tez muszę ruszyć z modami u siebie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: przecinek »

maxpayne pisze: 7 lis 2018, o 15:14
Zaskoczyłeś mnie pozytywnie bo nie wiedziałem że były poliftowe M62. W przypadku CLK w208 jest zachowany podział: przedlift M62, polift M45 i tym sie kierowałem :mysli:
Domyślam sie że same mniejsze kółko to za mało żeby zrobić 230 KM na M45?
Będę musiał się rozejrzeć za tym "poliftowym M62" o ile koszt nie będzie kosmiczny.
No to u nas to chyba losowo bo kolega bosniak_sg ma m45 a kolega z forum np gulczas (opis w dziale nasze forum > moje auto ) ma m62 i oba auta z 2001r xD

Małe kółko to będzie to samo co koło wału u bosniaka ale koło wału i małe kółko to może być ciekawie , może faktycznie moc wzrośnie a może spadnie bo będzie już sporo przekręcony tam gdzie producent zaleca 16 tys obr chwilowych to tu wyjdzie 23tys , kiedyś krótko na takim przełożeniu jeździłem ale dokładnie tego nie sprawdziłem bo zima była i brak trakcji poza tym 2.0 to tez inaczej :) na pewno trzeba by mu przy takich obrotach trochę pomóc mielić te powietrze odpowiednim dolotem :)
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: bosniak_sg »

Gulczas ostatnio twierdzi, że też ma m45. Leży w bagażniku duży FMIC czeka na montaż, jest też nowy katalizator, wydech El-Tec 2.5" założony kilka lat temu też napewno pomoze.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: gulczas »

Tak potwierdzam mam kompresor m45 a nie m62, jak zamawiałem mniejsze kółko to myślałem że 2.3 to tylko m62 a tu zonk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: przecinek »

W takim razie nie jestem teraz taki pewien czy w w203 oraz innych 2.3 po 2000r był w ogóle m62 :D tak czy inaczej nie jest to wielki problem, jak wspomniałem wcześniej koło wału ma inne odsadzenie, mam chyba fotkę gdzieś to wrzucę bo nie pamiętam czy aby beżnia kompresrora jest przesunięta czy ta od pompy wody też ;)
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: SWAP kompresora z M45 na M62 w M111.982

Post autor: bosniak_sg »

Jakbym miał schemat dolotu i montażu m62 plus spis nr części to pokusilbupym się na podmianę kompresora. Niestety tu na forum uzyskanie takich rzeczy graniczy z cudem😣 Ci co mają dostęp do epc i wis koncentrują się tylko na podaniu pojedynczych nr albo na naprawach bardzo, a nie wymianach czy innych udoskonaleniach. Kiedyś chciałem założyć fotele w prądzie i z pamięciami, ale mi przeszło, żeby dostać schematy instalacji i nr części potrzebne do przekładki, to prędzej w ASO bym pewnie dostał. Był tu kilka lat temu taki jeden mrbraindeath, ale komuś przeszkadzało, że za dużo bezinteresownie pomagał.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki benzynowe”