diesel a krotkie trasy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Dziki Mar »

Ale po 15 latach tylko 130 tys na blacie

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu »

Z tego co piszecie to krótkie ttasy nie są złe pod warunkiem, że mamy ciepły silnik bo wtedy bez skrupułów można przycisnąć. Co innego jak ktoś przez krótkie trasy rozumie jazdę na zimnym silniku.

Co do DPF to chyba ciężko jednoznacznie powiedzieć czy np. 50km na autostradzie wystarczy na 1000km przejechanych na krótkich trasach, a może 2 razy po 100km na 10 tysięcy jest ok ?

Te kontrolki od DPF to świecą chyba jak się filtr wypala ale jak dla mnie to powinna być jeszcze kontrolka, która mówiła by o konieczności wypalenia filtra - coś jak rezerwa w baku.
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kiler22 »

Dziki Mar pisze: 26 gru 2018, o 12:58 Ale po 15 latach tylko 130 tys na blacie

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Taaa i przywieziony jako 10 letni TDI najpierw w DE ma 500 tys , turek go skręci na 300 bo ..... nosz kurcze bez przesady .A polak jak sprowadzi i zobaczy taki ogromny przebieg skręci jeszcze raz na 150 . "potwierdzi książką serwisową" a teraz rzeczywiście po 10 latach ma 150 początkowe + 130 w PL to razem daje OGROMNE 280 i już nikt nie chce kupić bo na alle jest 76968564535 sztuk z przebiegami 150-180 tys
W końcu Niemcy kupują duże kombi diesle żeby mało jeździć :haha:
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu »

Dopóki nasze zarobki nie beda jak w DE to niestety tak długo ten proceder bedzie trwał, ale skupmy sie na krótkich trasach bo admin czuwa ;)
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Dziki Mar »

Kiler raczej napisałem to w nawiązaniu do wcześniejszej wypowiedzi o uszkodzeniach turbosprężarki wynikających z emeryckiego stylu jazdy po mieście. Więc wniosek nasuną mi się taki, że kupując samochód z turbo który głównie jeździł w mieście ale ma mały przebieg można nadziać się na na wydatki jeśli turbo było źle użytkowane.
Tak Meniu twoje wnioski wydają się słuszne. Inna sprawa, że teoria to jedna sprawa. Ale powiedz żonie żeby nie leciała od razu do sklepu czy domu tylko odczekała chwilę przed zgaszeniem. Ciężko.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka




W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek »

@killer - w VAGu turbiny nie były zbyt wytrzymałe. Brat miał Octavię 2 z BXE, auto prawdziwy przebieg 100 i w ciągu roku wymienił 3 turbiny a dbał prawidłowo. Jak sprzedał to dziadostwo to się chłopak popłakał ze szczęścia :P
Z tym kręceniem liczników to mamy to na własne życzenie. Ilu z Was szukając diesla 10 lat+ wpisuje na znanym portalu w rubryce "przebieg OD" wartość 250 i więcej? Każdy chce żeby było poniżej 200 albo nawet 150. Jak szukałem obecnego MB to miałem następujące kryteria: rok 2005+, kombi, diesel, automat, xenon, półskóra/skóra, przebieg 250 tyś +, moje województwo. I znalazłem auto 3,5km od domu, w dobrym stanie, bez przeszłości, z fajnym wyposażeniem i prawdziwym przebiegiem 365 tysięcy.
By było na tyle OT.
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kiler22 »

Przybek pisze: 26 gru 2018, o 17:47 @killer - w VAGu turbiny nie były zbyt wytrzymałe. Brat miał Octavię 2 z BXE, auto prawdziwy przebieg 100 i w ciągu roku wymienił 3 turbiny a dbał prawidłowo. Jak sprzedał to dziadostwo to się chłopak popłakał ze szczęścia :P
Z tym kręceniem liczników to mamy to na własne życzenie. Ilu z Was szukając diesla 10 lat+ wpisuje na znanym portalu w rubryce "przebieg OD" wartość 250 i więcej? Każdy chce żeby było poniżej 200 albo nawet 150. Jak szukałem obecnego MB to miałem następujące kryteria: rok 2005+, kombi, diesel, automat, xenon, półskóra/skóra, przebieg 250 tyś +, moje województwo. I znalazłem auto 3,5km od domu, w dobrym stanie, bez przeszłości, z fajnym wyposażeniem i prawdziwym przebiegiem 365 tysięcy.
By było na tyle OT.
i bardzo dobry sposób szukania tylko ....... widzisz takich ludzi jak Ty jest kilku a szukających okazji , perełki itp za najniższą cenę (przecież kuzyn szwagra kochanki kolegi kupił kiedyś prawie nówkę więc i ja napewno trafię ) są miliony . Okazji na całym olx może jedna na tydzień albo wcale więc szanse na trafienie zbliżone do trafienia 6 w totolotku :rotfl:
były rożne modele tych silników/turbin i ogólnie osprzętu
oczywiście jedne były bardziej wytrzymałe , inne mniej
ale fakt 100 tys i trzy turbiny to wyjątkowy albo niefart albo źle przeprowadzona regeneracja albo źle przeprowadzona wymiana
Dziki Mar pisze: 26 gru 2018, o 15:36 Kiler raczej napisałem to w nawiązaniu do wcześniejszej wypowiedzi o uszkodzeniach turbosprężarki wynikających z emeryckiego stylu jazdy po mieście. Więc wniosek nasuną mi się taki, że kupując samochód z turbo który głównie jeździł w mieście ale ma mały przebieg można nadziać się na na wydatki jeśli turbo było źle użytkowane.
Tak Meniu twoje wnioski wydają się słuszne. Inna sprawa, że teoria to jedna sprawa. Ale powiedz żonie żeby nie leciała od razu do sklepu czy domu tylko odczekała chwilę przed zgaszeniem. Ciężko.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
na mieście to akurat mało kiedy trzeba studzić turbinę bo najczęściej manewrujemy , parkujemy rzadko kiedy z powiedzmy 3 tys obrotów :haha: ale w mieście zabija je ESJ - elementy nie pracują w pełnym zakresie i się poprostu zastają
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
orabo
VIP
Posty: 32
Rejestracja: 16 sie 2018, o 16:54
VIN: WDB2030071F797122

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: orabo »

Na mieście trzymacie na 2500 obrotów czy więcej?
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu »

Ja dołączam do pytania, jakie obroty trzyma skrzynia automatyczna w dieselu zanim zredukuje?

Wiem, że to zależy tez od stulu jazdy kierowcy ale może sterownik ma coś w sobie.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek »

@Meniu - chodzi Ci o redukowanie biegu przy zwalnianiu na całkowicie puszczonym gazie (u mnie zbija przy około 1100) czy o redukcje w celu przyśpieszenia ale bez użycia kickdown'a (depnę mniej więcej o 1/3 skoku pedału i skrzynia już redukuje).

@orabo - jeżeli chodzi o ASB to u mnie obrotomierz przeważnie chodzi w zakresie do 2200 - 2800 RPM. Chociaż jak zachodzi konieczność to i 4000+ się pojawia :D Natomiast o manualu się nie wypowiem bo już 6 lat nie mam takiej skrzyni :P
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu »

@Przybek w sumie to ciężko sprecyzować moje pytanie, bo rzeczywiście w ASB to sterownik adaptuje się do stylu jazdy i u każdego będzie działał trochę inaczej. Ale to co piszesz to u mnie tak samo się zachowuje.

W automacie wydaje mi się trochę trudniejsze trzymanie obrotów. Jak jedzie się ze stała predkością to mam wrażenie, że on dąży do tego żeby zapiąć jak najwyższy możliwy bieg i tak np. mamy:

- 60km/h 4bieg i 1500obr
- po redukcji dla 60km/h jest 3 bieg i 2100obr.

Jak zredukuje w trybie auto na 3 bieg tym szybkim machnięciem to po chwili znów zapnie 4 bieg.
Chcąc trzymać wyższe obroty przy tej samej prędkości trzeba jechać w trybie manualnym.

Nie wiem jak to w CDI wygląda.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek »

Meniu zrób reset skrzyni i naucz ją jeździć po "swojemu".
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu »

Reset ma w planie w krótce chociażby po to żeby zobaczyć różnicę.

Problem w tym że pewnie niedługo po tym znów będzie jezdzic tak samo bo jest takie natężenie ruchu na drodze, że nie za bardzo da się inaczej jeździć.

Wczoraj robiąc 90km dosłownie kilka razy przekroczyłem 80km/h. Auto za autem nie ma gdzie wyprzedzić bezpiecznie alvo droga kręta. Kolumna aut i tak 60-70 km/h cały czas. Tutaj nasuwa się pytanie gdzie to jeździć normalnie a już nie mówie o wypalaniu DPF? Zostaje chyba tylko autostrada ale to ledwo kilka dróg na krzyż.
Panoramixa
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2019, o 11:45
VIN: brak VIN

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Panoramixa »

Z tego co piszecie to oznacza, że diesla na dojazdy do pracy nie warto kupować. Moje informacje opierają się tylko na tym tekście https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... kompresora i no średnio wiem co i jak. Ja mam 30 w jedną stronę, czy taka odległość już będzie lepsza dla turbiny?
Ostatnio zmieniony 7 lut 2019, o 10:39 przez Panoramixa, łącznie zmieniany 1 raz.
kurozukin
VIP
Posty: 136
Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
VIN: WDB2032161F182707

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kurozukin »

Jeśli to jest 30km trasą - spoko. Jak 30km stania w korkach... to ja bym się zastanawiał :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”