1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
- VIN: wdb2032461f782412
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
następna sprawa jaką piszą że jest to nie łańcuch a łańcuszek np.po numerach SWAG 99110383 ten sam łańcuch jest stosowany w BMW x1, x3, e60, z4, e90. Jako ciekawostka
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Ale w tych autach jakoś nie słychać o problemach z kołami tylko z rozciagnietym łańcuchem. Jak to te modele z silnikami N47 co mają rozrząd z tyłu to historia podobna do M271. Oryginalny wytrzymyje 150-200tyś i potem koszty bo robota kosztuje tyle co kompletny rozrząd.
-
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
- VIN: wdb2032461f782412
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
ja miałem e60 to trzeba było wyciągać silnik. Tu w mercedesie w m271 rozrząd na wierzchu i można monitorować stan rozciągnięcia.
Moja opinia monitorować stan łańcucha co 50tys.km. bo gdy jest już się rozciąga to uszkadza koła zębate. Lepiej co 80tys.km. wymienić łańcuch+napinacz gdy jest luźny(koszt swaga 400zł.), niż koła( regenerowane ok 1500zł.).
Moja opinia monitorować stan łańcucha co 50tys.km. bo gdy jest już się rozciąga to uszkadza koła zębate. Lepiej co 80tys.km. wymienić łańcuch+napinacz gdy jest luźny(koszt swaga 400zł.), niż koła( regenerowane ok 1500zł.).
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Dokładnie, często jak rozrząd z tyłu to kończy się na wyciąganiu silnika i wymiana kosztuje 4tyś czyli części z robotą. Tylko pytanie czemu ten rozrząd dają z tyłu BMW i inne ? Nie wiem czy w nowszych Mercach też na to "wpadli?
Co do kontroli rozciagniecia łańcucha mierzonego w stopniach to macie na myśli pomiar kąta tzw. rozjechania między znakiem na kole a strzałką obudowy? Czy może różnice w stopniach między wałkiem ssacym i wydechowym mierzona na podstawie czujników te 115 i -115 stopni które widzimy na komputerze podczas diagnostyki?
Co do kontroli rozciagniecia łańcucha mierzonego w stopniach to macie na myśli pomiar kąta tzw. rozjechania między znakiem na kole a strzałką obudowy? Czy może różnice w stopniach między wałkiem ssacym i wydechowym mierzona na podstawie czujników te 115 i -115 stopni które widzimy na komputerze podczas diagnostyki?
Ostatnio zmieniony 2 mar 2019, o 20:09 przez Meniu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Po to, aby nie można było, w prosty sposób go wymienić bez kanału i podnośnika.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Czyli w ich toku myślenia nabijanie kasy ASO ? To chyba działa prawidłowo tylko na zachodzie, bo w Polsce to zostaje już tylko zysk ze sprzedaży części bo mało kto w ASO to robi jak się domyślam.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
- VIN: wdb2032461f782412
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
m272 to jest bardziej awaryjny silnik merola. Do znajomego dwa MLe przyjechały djagnoza nastawniki do wymiany jeden ma 70tys.km drugi 90tys.km.
Przy naprawie trzeba silnik wyjąć i jest sporo roboty.
to z naszymi m271 jest całkiem nieźle.
Przy naprawie trzeba silnik wyjąć i jest sporo roboty.
to z naszymi m271 jest całkiem nieźle.
- korni8808
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
- VIN: WDB2102701B094646
- Lokalizacja: Jawor
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
M272 do konkretnego numeru mają wadę fabryczną nie przesądzającą o awaryjności.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 3 mar 2019, o 01:06 przez korni8808, łącznie zmieniany 1 raz.
SD C4
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
No tak nie do końca kolego. Po co wyjmować silnik do wymiany nastawników? W M272 piękny dostęp do nich jest.
Z którego roku te ML'e że maja 70 i 90 tysi przebiegu?
Wady w M272 były usunięte w połowie 2006r a szwankujące nastawniki i wadliwe klapki w kolektorze to sporadycznie.
Poza tym silnik ten nie ma żadnych większych bolączek.
-
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
- VIN: wdb2032461f782412
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
jeden jest 2006 a drugi 2008 i trzeba wyjąć silnik nie dojdzie się inaczejsiwix pisze: ↑3 mar 2019, o 12:29No tak nie do końca kolego. Po co wyjmować silnik do wymiany nastawników? W M272 piękny dostęp do nich jest.
Z którego roku te ML'e że maja 70 i 90 tysi przebiegu?
Wady w M272 były usunięte w połowie 2006r a szwankujące nastawniki i wadliwe klapki w kolektorze to sporadycznie.
Poza tym silnik ten nie ma żadnych większych bolączek.
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Kolego era_gsm wyjaśnij mi proszę, jak wyjąć prawy ślizg bez demontażu głowicy?
Uwierz mi, da się opędzlować ten rozrząd bez blokad ,bo po 1. blokady są po to by ustawić wałki, ale da się to zrobić bez nich, po 2. nie są po to by je blokować do odkręcenia nastawników, . I tu Ci zdradzę "tajemnicę", że na wałkach masz uchwyt do blokowania wałka płaskim kluczem, po to by odkręcić nastawniki.
Dalej do m272 do wymiany nastawników w żadnym wypadku nie trzeba wyciągać silnika. Chyba Ci się pomyliło z wałkiem wyrównoważającym.
Naprawdę, nie masz pojęcia o tym co piszesz, tylko wprowadzasz w błąd innych forumowiczów.
Uwierz mi, da się opędzlować ten rozrząd bez blokad ,bo po 1. blokady są po to by ustawić wałki, ale da się to zrobić bez nich, po 2. nie są po to by je blokować do odkręcenia nastawników, . I tu Ci zdradzę "tajemnicę", że na wałkach masz uchwyt do blokowania wałka płaskim kluczem, po to by odkręcić nastawniki.
Dalej do m272 do wymiany nastawników w żadnym wypadku nie trzeba wyciągać silnika. Chyba Ci się pomyliło z wałkiem wyrównoważającym.
Naprawdę, nie masz pojęcia o tym co piszesz, tylko wprowadzasz w błąd innych forumowiczów.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Dokladnie, fajnie miec blokady, ale da rade wymienic tez bez. A co do slizgu, nie ma fizycznej mozliwosci go wyciągnąc bez demontazu głowicymaciekolo pisze: ↑4 mar 2019, o 10:00 Kolego era_gsm wyjaśnij mi proszę, jak wyjąć prawy ślizg bez demontażu głowicy?
Uwierz mi, da się opędzlować ten rozrząd bez blokad ,bo po 1. blokady są po to by ustawić wałki, ale da się to zrobić bez nich, po 2. nie są po to by je blokować do odkręcenia nastawników, . I tu Ci zdradzę "tajemnicę", że na wałkach masz uchwyt do blokowania wałka płaskim kluczem, po to by odkręcić nastawniki.
Dalej do m272 do wymiany nastawników w żadnym wypadku nie trzeba wyciągać silnika. Chyba Ci się pomyliło z wałkiem wyrównoważającym.
Naprawdę, nie masz pojęcia o tym co piszesz, tylko wprowadzasz w błąd innych forumowiczów.
W203 2004 facelift m271
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Potwierdźi ktoś czy kolega dobrze pisze. Kiedy i które ślizgi należy zmienić obowiązkowo a które opcjonalnie ?
-
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 paź 2017, o 22:01
- VIN: WDB2112411B343819