1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

następna sprawa jaką piszą że jest to nie łańcuch a łańcuszek np.po numerach SWAG 99110383 ten sam łańcuch jest stosowany w BMW x1, x3, e60, z4, e90. Jako ciekawostka :)
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Ale w tych autach jakoś nie słychać o problemach z kołami tylko z rozciagnietym łańcuchem. Jak to te modele z silnikami N47 co mają rozrząd z tyłu to historia podobna do M271. Oryginalny wytrzymyje 150-200tyś i potem koszty bo robota kosztuje tyle co kompletny rozrząd.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

ja miałem e60 to trzeba było wyciągać silnik. Tu w mercedesie w m271 rozrząd na wierzchu i można monitorować stan rozciągnięcia.
Moja opinia monitorować stan łańcucha co 50tys.km. bo gdy jest już się rozciąga to uszkadza koła zębate. Lepiej co 80tys.km. wymienić łańcuch+napinacz gdy jest luźny(koszt swaga 400zł.), niż koła( regenerowane ok 1500zł.).
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Dokładnie, często jak rozrząd z tyłu to kończy się na wyciąganiu silnika i wymiana kosztuje 4tyś czyli części z robotą. Tylko pytanie czemu ten rozrząd dają z tyłu BMW i inne ? Nie wiem czy w nowszych Mercach też na to "wpadli?

Co do kontroli rozciagniecia łańcucha mierzonego w stopniach to macie na myśli pomiar kąta tzw. rozjechania między znakiem na kole a strzałką obudowy? Czy może różnice w stopniach między wałkiem ssacym i wydechowym mierzona na podstawie czujników te 115 i -115 stopni które widzimy na komputerze podczas diagnostyki?
Ostatnio zmieniony 2 mar 2019, o 20:09 przez Meniu, łącznie zmieniany 1 raz.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

Meniu pisze: 2 mar 2019, o 20:03 Dokładnie, często jak rozrząd z tyłu to kończy się na wyciąganiu silnika i wym8ana kosztuje 4tyś części z robotą. Tylko pytanie czemu ten rozrząd dają z tyłu BMW i inne ? Nie wiem czy w nowszych Mercach też na to "wpadli?
Po to, aby nie można było, w prosty sposób go wymienić bez kanału i podnośnika.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Czyli w ich toku myślenia nabijanie kasy ASO ? To chyba działa prawidłowo tylko na zachodzie, bo w Polsce to zostaje już tylko zysk ze sprzedaży części bo mało kto w ASO to robi jak się domyślam.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Meniu pisze: 2 mar 2019, o 20:03 Tylko pytanie czemu ten rozrząd dają z tyłu BMW i inne ? Nie wiem czy w nowszych Mercach też na to "wpadli?
OM651 chyba też już ma z tyłu.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

m272 to jest bardziej awaryjny silnik merola. Do znajomego dwa MLe przyjechały djagnoza nastawniki do wymiany jeden ma 70tys.km drugi 90tys.km.
Przy naprawie trzeba silnik wyjąć i jest sporo roboty.
to z naszymi m271 jest całkiem nieźle.
Awatar użytkownika
korni8808
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
VIN: WDB2102701B094646
Lokalizacja: Jawor

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: korni8808 »

M272 do konkretnego numeru mają wadę fabryczną nie przesądzającą o awaryjności.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka



Ostatnio zmieniony 3 mar 2019, o 01:06 przez korni8808, łącznie zmieniany 1 raz.
SD C4
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: siwix »

era_gsm pisze: 2 mar 2019, o 22:14 m272 to jest bardziej awaryjny silnik merola. Do znajomego dwa MLe przyjechały djagnoza nastawniki do wymiany jeden ma 70tys.km drugi 90tys.km.
Przy naprawie trzeba silnik wyjąć i jest sporo roboty.
to z naszymi m271 jest całkiem nieźle.
No tak nie do końca kolego. Po co wyjmować silnik do wymiany nastawników? W M272 piękny dostęp do nich jest.
Z którego roku te ML'e że maja 70 i 90 tysi przebiegu?
Wady w M272 były usunięte w połowie 2006r a szwankujące nastawniki i wadliwe klapki w kolektorze to sporadycznie.
Poza tym silnik ten nie ma żadnych większych bolączek.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

siwix pisze: 3 mar 2019, o 12:29
era_gsm pisze: 2 mar 2019, o 22:14 m272 to jest bardziej awaryjny silnik merola. Do znajomego dwa MLe przyjechały djagnoza nastawniki do wymiany jeden ma 70tys.km drugi 90tys.km.
Przy naprawie trzeba silnik wyjąć i jest sporo roboty.
to z naszymi m271 jest całkiem nieźle.
No tak nie do końca kolego. Po co wyjmować silnik do wymiany nastawników? W M272 piękny dostęp do nich jest.
Z którego roku te ML'e że maja 70 i 90 tysi przebiegu?
Wady w M272 były usunięte w połowie 2006r a szwankujące nastawniki i wadliwe klapki w kolektorze to sporadycznie.
Poza tym silnik ten nie ma żadnych większych bolączek.
jeden jest 2006 a drugi 2008 i trzeba wyjąć silnik nie dojdzie się inaczej
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Kolego era_gsm wyjaśnij mi proszę, jak wyjąć prawy ślizg bez demontażu głowicy?
Uwierz mi, da się opędzlować ten rozrząd bez blokad ,bo po 1. blokady są po to by ustawić wałki, ale da się to zrobić bez nich, po 2. nie są po to by je blokować do odkręcenia nastawników, . I tu Ci zdradzę "tajemnicę", że na wałkach masz uchwyt do blokowania wałka płaskim kluczem, po to by odkręcić nastawniki.
Dalej do m272 do wymiany nastawników w żadnym wypadku nie trzeba wyciągać silnika. Chyba Ci się pomyliło z wałkiem wyrównoważającym.
Naprawdę, nie masz pojęcia o tym co piszesz, tylko wprowadzasz w błąd innych forumowiczów.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: parnik1994 »

maciekolo pisze: 4 mar 2019, o 10:00 Kolego era_gsm wyjaśnij mi proszę, jak wyjąć prawy ślizg bez demontażu głowicy?
Uwierz mi, da się opędzlować ten rozrząd bez blokad ,bo po 1. blokady są po to by ustawić wałki, ale da się to zrobić bez nich, po 2. nie są po to by je blokować do odkręcenia nastawników, . I tu Ci zdradzę "tajemnicę", że na wałkach masz uchwyt do blokowania wałka płaskim kluczem, po to by odkręcić nastawniki.
Dalej do m272 do wymiany nastawników w żadnym wypadku nie trzeba wyciągać silnika. Chyba Ci się pomyliło z wałkiem wyrównoważającym.
Naprawdę, nie masz pojęcia o tym co piszesz, tylko wprowadzasz w błąd innych forumowiczów.
Dokladnie, fajnie miec blokady, ale da rade wymienic tez bez. A co do slizgu, nie ma fizycznej mozliwosci go wyciągnąc bez demontazu głowicy
W203 2004 facelift m271
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

era_gsm pisze: 28 lut 2019, o 19:55 jak są całe szczególnie ten pokazany przeze mnie na zdjęciu czyli prawy może zostać bo jego nie wyjmiesz jeszcze są dwa poniżej trzymające go bolce-jak się okazało :( .Ale ten lewy co jest popychany przez napinacz powinno się wymienić i jest tylko na górnym bolcu.
Potwierdźi ktoś czy kolega dobrze pisze. Kiedy i które ślizgi należy zmienić obowiązkowo a które opcjonalnie ?
vanadis_27
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 2017, o 22:01
VIN: WDB2112411B343819

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: vanadis_27 »

Meniu pisze: 25 lut 2019, o 13:03 Kurcze aż dziwne, że taki topowy temat ba tym forum a nie ma instrukcji do wymiany rozrządu w dziale "Zrób to sam" albo przyklejony. Może ktoś ma jakąś instrukcję serwisową i się podzieli?
Tu masz cały WIS w wersji online:

https://mbwis.net/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”