falowanie obrotów - winny MAP sensor?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
MateuszM
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
VIN:
Lokalizacja: Polska/Ldn

falowanie obrotów - winny MAP sensor?

Post autor: MateuszM »

czesc wszystkim

moj c320 ma falujące obroty na biegu jałowym. delikatne musniecie gazu i problem znika.
jak stoje na swiatłach to faluja i czasami telepie autem.również czesto włącza sie ta pompa na przodzie silnika co dmucha na wydech.

co sprawdziłem? wszystko od a do z co mogło my powodowac do takiego zacchowania auta.wszystko jest cacy, emisja spalin super, bez problemów przeszedł przegląd wiec eliminuje katy i lambdy(na skanerze lambdy parametry V so w normie), żadnych błedów, kodów.

podpinając sie pod skaner z live data opcją czytam iż MAP przy wyłączonym silniku pokazuje 0 kPa a powinno być około 100 kPa.
na wolnych obrotach skacze pomiedzy 35-40kPa.
przy dodaniu gazu badz jazdy na obrotach kpa spada a powinno rosnac np. 4k RPM 20kpa a powinno byc około 70kpa
po zdjeciu nogi wraca na 35-40.


podejrzewam walniety MAP no i lewe powietrze na tym wezyku co idzie do kolektora od tego sensora.

Jak mozecie pomóc bardzo prosze
dzieki
c320,2001,niebieski,automat
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Generalnie może gdzieś łapać lewe powietrze. W benzynie dolot od przepływomierza do zaworów musi być szczelny. Może ktoś kiedyś coś rozbierał i nie założył nowych uszczelek...
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
MateuszM
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
VIN:
Lokalizacja: Polska/Ldn

Post autor: MateuszM »

dolot sprawdzony ,wyczyszczony.

mowie o sensorze MAP co mierzy cisnienie w kolektorze.w sumie sprawdziłem dzisiaj jak czyta po odpięciu wezyka. tak samo 0 kpa a powinno byc 100. jutro wymienie na nowy, mam nadzieje ze to jest to

[ Dodano: 2012-09-16, 23:51 ]
nowy MAP

dalej to samo. zadnych zmian. wciaz czyta 0kpa na wyłączonym silniku. ktos zna bądz przypuszcza przyczynę?

dolot do kolektora sam robiłem, przepływka, rura, przepustka. nowe uszczelki, wyszyscilem maf i przepustke.równiez sprawdzałem dymem. zadnych wycieków powietrza.

gdzies cos wyczytałem że zablokowany egr moze byc winny. jak by był zablokowany na otwartym to jakie objawy?

co to jest PCV? gdzie to sie znajduje?
dzieki za pomoc
c320,2001,niebieski,automat
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

to może i mi sie uda wcisnąć z moim problemem :boisie: Sprawa wyglada nastepująco; Mam falowanie obrotów ale tylko przy odpaleniu silnika,jest to chwilowe po czym zaczyna chodzic normalnie. Przekrecam kluczyk i silnik jak by cos dławilo na krótką chwile.Jest to praktycznie przy kazdym odpaleniu. :mysli: dodam tylko ze filtry paliwa,powietrza wymieniane sa przy kazdej wymianie oleju a robie to co 12tys.km. a ha 2.7cdi :usmiech:

[ Dodano: 2012-09-22, 08:10 ]
Bank2/5(hot film mass airflow sensor) the signal voltage is too low. Taki blad mi wyskoczył.Czy to jest panowie to o czym myśle :prosi:
jeżdzę bo lubię!!:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”