po chwili wchodzi w tryb awaryjny

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
peter203
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2011, o 10:00
VIN:
Lokalizacja: Poznań

po chwili wchodzi w tryb awaryjny

Post autor: peter203 »

witam
w moim 2.2 cdi dzieją się dziwne rzeczy
po krótkiej jeździe wchodzi w tryb awaryjny, zwłaszcza gdy obroty silnika zejdą poniżej 2tys.
przy bardzo ostrej jeździe na wysokich obrotach wszystko jest ok.
oczywiście na zegarach nie wyświetla żadnego defektu. jak już wejdzie w ten tryb awaryjny wystarczy zgasić, odpalić i po chwili historia znowu się powtórzy. w trybie awaryjnym max obr 3000, brak przyspieszenia, brak mocy i jakby wcześniejsze przekładanie biegów
Był podłączony do komputera za każdym razem pokazuje inne błedy. ale zawsze zbyt wysokie ciśnienie doładowania. poniżej lista już zrobionych czynności...
wymieniłem czujnik temp spalin przy EGR
EGR wyczyszczony i sprawdzony
przepływomierz jest igiełka żadnych nagarów, czysty
układ doładowania szczelny i sprawdzony
geometria turbiny sprawdzona wszystko wyczyszczone
pomóżcie co można jeszcze zrobić!!!
pozdrawiam
S203 2.2CDI 2005r sportedition
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

To może czujnik ciśnienia doładowania kłamie?

P.S. Rozpoczynanie zdania z wielkiej litery na forum jednak obowiązuje ;)
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
peter203
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2011, o 10:00
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: peter203 »

Słuszna uwaga!!! Tak jedna, jak i druga.
Czujnik ciśnienia doładowania był też wymieniany, ale z uwagi na brak poprawy, wróciłem do starego. Również czujnik powietrza przy przepływomierzu wymieniłem na nowy.
Zastanawiam się czy jest taka możliwość aby był uszkodzony silnik od klapek kolektora a komputer na serwisie tego nie wychwytywał.... bo to już chyba ostatnia ewentualność.
S203 2.2CDI 2005r sportedition
korzen
VIP
Posty: 344
Rejestracja: 28 sty 2011, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: B-Biala/Bedzin

Post autor: korzen »

Auto masz po lifcie, wiec turbina jest ze sterowaniem elektonicznym. Moze ono zawodzi. Jakie sa informacje life data na SD? Czy cisneinie doladowania jest w normie? Skoro ma za wysokie cisnienie doladowania, w tryb awaryjny powinien wchodzic na wyzszych obrotach (jak turbo robi overboost). Czy samochod zaczyna kopcic jak wchodzi w tryb awaryjny? Jedna usterka moze generowac kilka bledow, podaj jakie dokladnie byly po diagnozie na SD.

Pozdrawiam
korzen
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, o 10:00 przez korzen, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 200CDI 2004 lift 152KM&338Nm SPRZEDANY
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog :) SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
peter203
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2011, o 10:00
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: peter203 »

Z tymi kodami błędów to będzie teraz problem bo wiąże się to z kolejna wizytą na diagnozę.
Komputer na diagnozie wcześniej podawał błędy związane z czujnikiem ciśnienia doładowania, czujnikiem temperatury spalin, czujnikiem masy powietrza. Auto wtedy wchodziło w tryb awaryjny sygnalizowany na desce. Po wymianie tych elementów i resecie komputera chwilę było dobrze. Teraz dalej wchodzi w tryb awaryjny ale już go nie sygnalizuje na desce. Na diagnozie byłem chyba 6 razy i za każdym razem wykazuje zbyt duże ciśnienie doładowania.
Niestety w tryb awaryjny wchodzi na niskich obrotach ok 1800-2000 a nie wysokich, dla tego mechanicy wykluczają awarie sterowania geometrii turbiny, zresztą diagnoza nigdy nie sygnalizowała awarii, błędu turbiny (sterowania). Wcześniej już pisałem, sama turbina była czyszczona, chociaż na warsztacie uznali że nie potrzebnie bo wyglądała idealnie. Ale na moje życzenie bo chciałem wyeliminować ew defekt....
Auto ma przejechane 162tys, zużycie DPF 24%
Nie kopci w awaryjnym.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, o 10:23 przez peter203, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 2.2CDI 2005r sportedition
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

korzen dobrze mówi, może coś nie tak z nastawnikiem geometrii jest. Jakaś zła adaptacja, ktoś przy tym dłubał, albo coś. Komputer serwisowy powinien podać spodziewane ciśnienie doładowania (do tego przepływ powietrza) i wartość faktyczną. Warto to zbadać.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
peter203
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2011, o 10:00
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: peter203 »

Pojadę jeszcze raz na diagnostykę, spisze błędy i zobaczymy...
Ale do tej pory ani razu nie było informacji o awarii nastawnika geometrii.
Jutro sprawdzę kolektor może klapki padły, nie mam już pomysłów!!!
Chociaż przychodzi mi do głowy jeszcze czujnik położenia wału????
S203 2.2CDI 2005r sportedition
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

peter203 pisze:Chociaż przychodzi mi do głowy jeszcze czujnik położenia wału????
Zupełnie nie potrzebnie.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

peter203 pisze:Ale do tej pory ani razu nie było informacji o awarii nastawnika geometrii.
Nie tyle awaria, co jakieś rozregulowanie, rozkalibrowanie. Tudzież źle złożył ktoś go.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
tonygiga
VIP
Posty: 9
Rejestracja: 1 mar 2013, o 20:22
VIN:
Lokalizacja: wrocław

Post autor: tonygiga »

A mi wchodzi w tryb awaryjny po wrzuceniu 5 lub 6 biegu, mam nadzieje ze to nic powaznego. Kupiłem tydzien temu. Jutro idzie na warsztat niech robią :zly:
200 CDI
matism2
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2008, o 23:45
VIN:
Lokalizacja: głogów

Post autor: matism2 »

witam pytanie do KOlegi PETER203 mam identyczne objawy, jedze juz tak 2 rok z tym ze moj problem rozwiazuje tylko odpięcie kostki z przepływomierza auto śmiga fakt pali sie lapka check oraz auto ma z 10% mocy mniej tak osczówam wcześniej było mocniejsze to oczywiste, przerabiałem wszytkie zagnadnienia przepływomiezrez czujniki doładowania dalej to samo wiec śigam bez podpiętego przepływomierza ale przymierzam sie do sprzedaży auta i klient bedzie grymasil. Rozwiązałeś kolego moze problem? JA kupilem auto roczne zprzebiegiem 23tys teraz mam 100 tys silnik wszystko ok turbo dmucha zadnych gwizdow z turbiny, brania wyciekow oleju brak, Mam teraz pytanie do znawców tematu za co odpowiada mouł SAM front, bo mam go walniętego raczej dostałą się woda do niego bo miale az zalany dywanik w aucie odkleija sie na dole szyba i cieklo padlo oswietlenie przednie lampy gasna dopiero po wyjeciu kluczyka ni edzialaja nie grzeja lusterka , nie dzialaja mi halogeny, wszystko nasówa mi sie w tym czasie z powyżśza awaria Trybu awaryjnego, Wiec moj ezapytanie czy moduł SAM FRONT ma wpływ na odczyt czujników oraz komunikacji z ECU??

pozdrawiam

[ Dodano: 2013-06-07, 14:45 ]
dodam kod błedu to 0110 czujnik temp powietrza doładowanego sygnal za wysoki , przerabialem juz dwa czujniki doładowania jedn nowy inny z sprawnego auta to nie rozwiazuje problemu jak pisalem pomaga zdjecie kostki z przepływomierza a przeplywomierz tez nowy :)
c220 cdi 110 kW 05r elegance
jaraszaraz
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 17:59
VIN:
Lokalizacja: działdowo

Post autor: jaraszaraz »

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem i objawy co kolega, który założył ten temat. :zly:
Różnica jest taka, że jeszcze nic nie robiłem. Numery błędów jakie mi wyskakują to:
-P2359 SYSTEM REGULACJI CIŚNIENIA DOŁADOWANIA
-P0105 CZUJNIK CIŚNIENIA RURY DOLOTOWEJ
Model mojego MB 220cdi 2004 lift 150KM skrzynia automat

Doradźcie od czego zacząć żeby nie wywalać kasy w kosmos wymieniając i regenerując co się da :bezradny:
220CDI 2004 lift
WDB2032081F664356
silnik646.963
matiegos
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 7 lis 2018, o 19:36
VIN: wdb2032081K825202

Re: po chwili wchodzi w tryb awaryjny

Post autor: matiegos »

Rozwiązał ktoś problem? Mam te same objawy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”