Nie odpala, nie otwiera wtryskiwaczy. 2.0 Kompressor.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
RsNeo
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2013, o 16:14
VIN:
Lokalizacja: Wołomin

Nie odpala, nie otwiera wtryskiwaczy. 2.0 Kompressor.

Post autor: RsNeo »

Witam serdecznie.
Pacjent to: Mercedes w203 2001rok 2.0L Kompressor.
Przyjechał do mnie znajomy z problemem bardzo ciężkiego zapalania silnika gdy jest rozgrzany. Zresztą na zimnym też słabo odpala ale odpala.
Objaw jest prosty rozrusznik kręci auto nie odpala po około 20sekundach kręcenia rozrusznikiem silnik odpali i pracuje w 100% sprawnie lecz czasami można kręcić aż się ukręci a i tak nie zapali. Komputer nie generuje żadnych błędów.
To co było zrobione przez mojego znajomego: (wszystkie części są oryginalne kupione w ASO).
Wymiana filtra paliwa.
Wymiana pompy paliwa.
Wymiana czujnika położenia wałka.
Wymiana czujnika położenia wału.
Wymiana przekaźnika oraz bezpiecznika pompy paliwa.
Sprawdzenie wiązki pompy paliwa - jest OK.
Sprawdzenie wiązki wtryskiwaczy - jest OK.
Sprawdzenie szczelności układu paliwowego - układ szczelny.
Regeneracja wtryskiwaczy.
Pomiar ciśnienia paliwa - jest OK.
Wymiana wszystkich świec.
Wymiana wszystkich cewek.
Kontrola sprężania na czterech cylindrach jest 11bar.

Po przekręceniu zapłonu komputer załącza pompę paliwa na kilka sekund.
Następnie uruchamiamy rozrusznik i po około 2 sekundach od startu rozrusznika komputer znów uruchamia pompę paliwa ale silnik nie odpala. Komputer nie podaje napięcia do otwarcia wtryskiwaczy. Świece są suche a wtryski się nie otwierają. Iskra jest OK.
Aby odpalić auto od tak zwanego kopa wystarczy zewrzeć przekaźnik pompy paliwa przed włączeniem stacyjki. Następnie przekręcić stacyjkę uruchomić silnik i przekaźnik można puścić bo komputer podaje napięcie na niego i pompa paliwa pracuje poprawnie.

Ręce opadają ;) może ktoś s Was spotkał się już z takim dziwnym problemem.
Ja stawiam na uszkodzony komputer, ale czy na pewno ?

Proszę pomoc i pozdrawiam.
Łukasz.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2013, o 16:39 przez RsNeo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

RsNeo pisze:Komputer nie generuje żadnych błędów.
Chodzi Ci o sterownik silnika ME :?:
a SAM-V i EZS :?:
RsNeo pisze:Ja stawiam na uszkodzony komputer
lub gubi się jakiś + ,lub wilgoć w SAM-V
RsNeo pisze:Aby odpalić auto od tak zwanego kopa wystarczy zewrzeć przekaźnik pompy paliwa przed włączeniem stacyjki.
Wydaje mi się, że jesteś bardzo blisko usterki.
RsNeo pisze:na zimnym też słabo odpala ale odpala
:idea:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
RsNeo
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2013, o 16:14
VIN:
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: RsNeo »

loneraider pisze:Chodzi Ci o sterownik silnika ME :?:
a SAM-V i EZS :?:
Wszystkie komputery są czyste nie zgłaszają żadnych usterek.
lub gubi się jakiś + ,lub wilgoć w SAM-V
Nigdzie nie ma wilgoci, dla pewności przejrzałem wszystkie komputery włącznie z rozbiórką i myciem.
Kostki także wyczyszczone pomimo iż były idealne.
Bez komputera SAM-V ale z włączoną pompą paliwa "plusem na lewo" silnik odpala dobrze (ale pompa chodzi cały czas). To tak tylko dla ciekawostki iż bez tego SAM-V da się mercedesa odpalić i odjechać ;)
loneraider pisze:Wydaje mi się, że jesteś bardzo blisko usterki.
Definitywnie usterką jest to, że pompa paliwa załącza się o około sekundę, może dwie za późno.
Ale czemu komputer nie otwiera wtryskiwaczy i przy tym nie generuje żadnego błędu. To mnie zastanawia.
loneraider pisze:na zimnym też słabo odpala ale odpala
Nieco szybciej "załapuje" trzeba kręcić około 5 do 10 sekund i zaskoczy motor. Za każdym razem zaskakuje na zimnym po tym "dłuższym" kręceniu.
W celu wyeliminowania komputera rozgrzałem silnik do 90stC po czym schłodziłem komputer do temperatury około 0stC ale nic to nie zmieniło. Myślę, że zapala łatwiej bo komputer daje początkową dawkę wtrysku rozruchowego na ssaniu i jest więcej paliwa. Muszę dodać też iż po przekręceniu kluczyka na kręcenie rozrusznikiem komputer otwiera wtryskiwacze po czym zamyka je i uruchamia pompę paliwa. Jeśli w układzie jest ciśnienie paliwa to ten taki początkowy wtrysk wystarcza by silnik zaskoczył i komputer otwiera wtryski do normalnej pracy. Ogólnie z samostartu też pali doskonale. Ale nie tędy droga ;).
Muszę być pewny iż to komputer bo cena w ASO poserwisowego komputera to koszt 1000zł.
A szkoda dać tyle pieniędzy by się okazało, że to jednak coś innego ;).
Po prześwietleniu wiązki wyszło, że jest sprawna. Ogólnie mercedes jest ładny i nie jest jakoś styrany. Nigdy nie miał też wypadku - powłoka lakiernicza oryginalna.

Może jakieś jeszcze podpowiedzi - nawet absurdalne zostaną sprawdzone bo i problem jest też dość skomplikowany.

Dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2013, o 06:42 przez RsNeo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

RsNeo, nie napisałeś czy jest tam LPG :?:
RsNeo pisze:Sprawdzenie wiązki pompy paliwa - jest OK.
RsNeo pisze:Pomiar ciśnienia paliwa - jest OK.
Sprawdzane ciśnienie tylko na pracującym silniku, czy po zapłonie też :?:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
RsNeo
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2013, o 16:14
VIN:
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: RsNeo »

Witam.
Tak jest tam LPG sekwencja - aktualnie wymontowana a instalacja wtryskiwaczy doprowadzona do stanu oryginalnego.

Pomiar ciśnienia robiony był na pracującym silniku i na wyłączonym. W różnych konfiguracjach - zwarty przekaźnik ręcznie, zwarty przez komputer oraz z "plusem na lewo".
Pompa trzyma ciśnienie jak skała ;). Klient mówi, że przed wymianą pompy paliwa lepiej "chodził" na gazie. Aktualnie po wymianie lepiej "chodzi" na benzynie. I to prawda na gazie jest lekko ospały ale na benzynie wyrywa asfalt.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

RsNeo pisze:Pomiar ciśnienia
Miałem nadzieję, że podasz wartość w barach :nunu:
Nie pytam o rzeczy podstawowe, bo widzę że wiesz co robisz, czyli mierzysz tuż przed listwą :tak:
RsNeo pisze:W różnych konfiguracjach
A spadek ciśnienia po wyłączeniu zapłonu :?: (czasokres, wartość)
RsNeo pisze:Tak jest tam LPG sekwencja
Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia układu zasilania paliwem.
(zawór kierunkowy, membrana) :mysli: :bezradny:
Nie znam takiego przypadku z W203 ale kilka innych tak.
Nie wiem jak dokładnie jest w :mb: z M111 wieczorem po drążę temat.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Jac 84 Merc
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 18:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Jac 84 Merc »

Witam wszystkich -Panowie mam problem z moim mietkiem w 203 coupe 2.0 kompressor 2001 rok
Kilka dni temu chlopak wgrywal mi nowa mape i wylozyl sie sterownik
wymienial wsady itd w sterowniku ,wgrywal cos tam i probowal kilka razy ale to nic nie dalo (niby bylo wszystko ok a nie reagowal na start kluczykiem )
teraz mam dylemat czy zamowic zestaw tj stacyjka kluczyk blokada z tymi samymi numerami na kompie od clk oczywiscie 2.0 kompr
czy tez zamowic od C czy tez (CL) coupe 2.0 kompr identyczna buda do mojej
ale z innymi numerami na sterowniku -pomozcie bo auto stoi juz 3 tyg i nie jestem przekonany ( czy dobrze mysle ze ten komp od clk z identycznymi oznaczeniami bedzie chyba lepszy? )
VIN WDB2037471A252598 2001 rok 230 kompressor 145 KW Manual
VIN WDB2037451A150487 2001 rok 200 kompressor 120 KW Manual (na czesci )
VIN WDB2037471A136001 2001 rok C 230 Kompressor 141 / 192 ( Były Półautomat -wtrakcie zmiany na manualną )
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”