Silnik nie pracuje prawidłowo, szarpie, gaśnie

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
1wheler
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
VIN: WDB211041B314979
Lokalizacja: Skierniewice

Silnik nie pracuje prawidłowo, szarpie, gaśnie

Post autor: 1wheler »

Witam.
Mam następujący kłopot.
Ostatnio rano chcę odpalić i kręcę, zapyrkotał 5 razy i zgasł, przy kolejnych próbach to samo.
Sprawdziłem pod zaworkiem od odpowietrzania i wyszło że nie ma ciśnienia paliwa.
Wymieniłem filtr paliwa.
Ciśnienie już jest.
Teraz jest taki objaw, odpala normalnie, ale po 3 sek. zaczyna szarpać silnikiem, tak jak by leciał na 2 garkach.
Wcześniej jak go kręciłem, coś trykło w silniku.
Możliwe że przeskoczył rozrząd i teraz dlatego pali tylko na 2 garkach??

[ Dodano: 2013-03-13, 12:04 ]
Mam takie przemyślenia:
Może pada pompa paliwa, i nie daje odpowiedniego ciśnienia

*jakie powinno być ciśnienie benzyny w przewodach, czy po podłaczeniu do kompa można to będzie odczytać jakie jest ciśnienie?

*jak dostać się do pompki paliwa

*na filtrze paliwa są następując węże: z prawej pompka i bak z lewej Can i coś-nie pamiętam
czy po wypięciu filtra z baku wyleje się paliwo??

*co idzie w przewodzie Can? podcisnienie, paliwo??

*jak zdemontowałem filtr paliwa wyciekło tylko trochę paliwa z przewodów (0,5-1,0l)
jak przekręcam kluczyk na II to z tego przewodu co jest opisany na filtrze jako pompa przez 5s pompa zadziała i tylko z niego wyleci paliwo, potem cisza
Ostatnio zmieniony 13 mar 2013, o 12:07 przez 1wheler, łącznie zmieniany 2 razy.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bartek137 »

Miałem to samo w tym samym silniku i roczniku, okazało się, że mam zapchany przewód miedzy bakami, nie wyrównuje się poziom i paliwo jest zasysane z pustej części, zawsze jeżdżę z paliwem powyżej 1/4 i nie ma problemu :) a o naprawianiu tej usterki, to słyszałem, że tam niezły labirynt jest i może to być kosztowne!

dla sprawdzenia, jeżeli auto nie odpala albo odpali, poszarpie i zgaśnie, dolej paliwa i spróbuj wtedy, powinno działać i będziesz pewny, że to jest to!
C200 KOMPRESSOR 00'
Awatar użytkownika
1wheler
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
VIN: WDB211041B314979
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: 1wheler »

Witam.
Znalazłem usterkę.
Okazało się że padła pompa paliwa. Po wymianie pompy - auto ożyło.

Pozdrawiam
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
bullo
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2010, o 18:22
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bullo »

Witam wszystkich, odświeżam ten dość stary post ale sprawa jest pilna, otóż jestem na urlopie o SD zapomnij, i auto odmówiło mi posłuszeństwa .Nie będę się rozpisywał o okolicznościach ale stawiam na pompę paliwa.Pytanie -czy mając ją na wierzchu po włączeniu zapłonu powinna działać,bo nie sądzę aby działała tak cicho i niewyczuwalnie bym to przegapił, lub czy jakiś system zabezpieczeń itp. mógł mi odciąć paliwo ?W samochodzie nic nie było robione, odpala na 3-4 sek. i gaśnie.Pracy pompy nie wyczuwam ,prąd na wtyce po lewej stronie jest.Pomóżcie do domu prawie 2tys. km :placz:
krakusek
VIP
Posty: 70
Rejestracja: 17 sty 2013, o 00:56
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krakusek »

jako, że nie masz uzupełnionej stopki... to nie wiem co tam za w203 posiadasz...

... ale u mnie zarówno przed jak i po wymianie pompy paliwa było ją wyraźnie słychać po włączeniu zapłonu przez jakieś 2-3 sekundy (oczywiście o ile w jest dostatecznie cicho w okolicy)
C klasa W203 1,8 kompressor 2002r M271
VIN: WDB2030461A395840
bullo
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2010, o 18:22
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bullo »

Rzeczywiście ,przepraszam za niedopatrzeni chodzi o C180 2.0 benzyna 2002r . Dzięki za odpowiedz,chciałem się tylko upewnić czy na pewno muszę szukać pompy. Dziśiaj jedną oglądałem ale 120 euro za używke wydało mi się za dużo -szukam dalej.Dzięki ,pozdrawiam.
mendi190281
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 6 lip 2010, o 08:28
VIN:
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: mendi190281 »

Zacznij od przekaźnika pompy paliwa w tylnym samie.Miałem identyczne objawy i wystarczyło wymienić przekaźnik.Koszt dużo mniejszy.
C200 KOMPRESSOR 2001r sedan WDB2030451A228676
krakusek
VIP
Posty: 70
Rejestracja: 17 sty 2013, o 00:56
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krakusek »

tak jak mówi mendi190281 ..... kup przekaźnik (ok.50zł w ASO)... też od tego najpierw zacząłem u siebie...

a pompę radzę kupić nową.... podpowiem tylko, że BOSCH w intercarsie kosztuje ok. 700zł a oryginał w ASO po zniżkach wychodzi ok.900zł... ja wybrałem oryginał..
C klasa W203 1,8 kompressor 2002r M271
VIN: WDB2030461A395840
bullo
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2010, o 18:22
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bullo »

Warto skorzystać z doświadczeń innych ,wymieniłem przekażnik,koszt -11 euro i auto ożyło.Dzięki :bravo:
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Więc skoro forum tak dobrze pomogło, to już możesz spokojnie i bez stresu nadrobić zaległości regulaminowe i możesz nawet kliknąć komu trzeba przycisk "POMÓGŁ" :)

Pozdrawiam :ok:
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”