Egr olej

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
lipek535
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2013, o 15:07
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Egr olej

Post autor: lipek535 »

Witam wszystkich
Mam problem z egr , po kolejnym podłączeniu do komputera pokazuje P2511 - zawór egr lewy oraz jakiś błąd 2632 który nie wiem co oznacza nie mogę znaleźć w internecie. Dzisiaj postanowiłem wyjąć rurę z egr i zauważyłem olej w środku egr czy to wina turbiny? .
Ma ktoś może schemat do tego egr jak go zdemontować całkowicie oraz porady jeśli chodzi o czyszczenie?
Mercedes w203 220cdi 110kw manualna 6 biegowa skrzynia
w załączniku przesyłam zdjęcie
Dziękuję i pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
keczup3kubicz
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 9 sty 2013, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: keczup3kubicz »

Witam. zacznij odkręcać EGR od kolektora trzy śruby klucz 8 po obrysie(jedna z nich ma nakrętke), od strony prawej troszkę u dołu jedna śrubka z nakrętką rozmiar 8 trzyma kable w czarnej otulinie, zdejmij sprężynę od dolotu spalin. Z lewej od strony motoru lepiej odkręcić z całą łapą ten EGR są tam dwie śruby rozmiar 10 wkręcone w pompe wspomagania pionowo. Wypnij mały gumowy wężyk z EGR-a. Po odkręceniu tych śrub EGR jest uwolniony tylko trzeba nim poruszać żeby ta rurka z prawej (doprowadzenie spalin) wyszła z gniazda.

[ Dodano: 2013-04-06, 18:37 ]
aha najlepiej te śruby odkręcać nasadkami "E" ale małą oczkową ósemką też się da... a 10 od pompy jakąś grzechotką z przedłużką albo śrubokrętem z końcówką 10...
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2013, o 20:44 przez keczup3kubicz, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes T203 (kombi) 2,2 CDI, 143km, przedlift, 140000tys, automat
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI
lipek535
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2013, o 15:07
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lipek535 »

Dzięki za odpowiedź ale skąd olej sie tam wziął w tym tej rurze co idzie do egr? a i jeszcze jedno pytanko komputer pokazał błąd lewy egr to czy w tym silniku są dwa egr?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lipek535 pisze:skąd olej sie tam wziął w tym tej rurze co idzie do egr?
Każdy doładowany diesel puszcza śladowe ilości oleju silnikowego do układu dolotowego.
Na zdjęciu nie widzę jakiś niepokojących ilości.
lipek535 pisze:komputer pokazał błąd lewy egr
Jakiś lipny komputer to i lipny odczyt :rotfl:
lipek535 pisze:jakiś błąd 2632 który nie wiem co oznacza
Przypuszczam, że niewłaściwe ciśnienie w kol.ssącym



[ Dodano: 2013-04-06, 19:54 ]
Poza tym kol. lipek535, ma chyba OM646
i jego EGR wygląda tak :
http://allegro.pl/zawor-egr-recyrkulacj ... 56807.html
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2013, o 20:44 przez loneraider, łącznie zmieniany 2 razy.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
lipek535
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2013, o 15:07
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lipek535 »

Dzięki Panowie uspokoiliście mnie trochę bo myślałem ze turbo leci :( bo ostatnio w tryb awaryjny mi samochód wszedł tzn turbina nie działała i kręcił tylko do 3 tys.. ale myślę że to przez egr skoro komputer wskazał błąd w egr.. spróbuje jeszcze na trasie go dobrze "przedrzeć" ;-) jak nie pomoże to zabiorę się do demontażu i czyszczenia
a jeśli chodzi o ten błąd który cdif wskazał p2632 to może być też od pompy wody? bo auto niestety mi sie dogrzewa do max 60 stopni więc stawiam na termostat lub pompę wody.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lipek535 pisze:a jeśli chodzi o ten błąd który cdif wskazał p2632 to może być też od pompy wody?
Tak jak pisałem
P2632-008 - check system: charge pressure control. The pressure difference between exhaust back pressure (B60) and pressure differential sensor (B28/8) before and after the turbocharger is implausible.

lipek535 pisze:spróbuje jeszcze na trasie go dobrze "przedrzeć"
Raczej nie pomoże :bezradny:

[ Dodano: 2013-04-06, 20:50 ]
...
...
lipek535 pisze:ostatnio w tryb awaryjny mi samochód wszedł tzn turbina nie działała i kręcił tylko do 3 tys..
Normalne zważając na dwa w/w błędy
...
...
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2013, o 20:46 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
lipek535
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2013, o 15:07
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lipek535 »

Poza tym kol. lipek535, ma chyba OM646
i jego EGR wygląda tak :
http://allegro.pl/zawor-egr-recyrkulacj ... 56807.html

ja mam OM611 c220 cdi elegance :bezradny:
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2013, o 21:25 przez lipek535, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lipek535 pisze:ja mam OM611
po 2004 i 110kW
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2013, o 20:50 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Post autor: skaad »

Koledzy! Podczas wczorajszej przejażdżki nastąpił brak mocy silnika. Ponowne uruchomienie nic nie dało, nadal symptomy jakby turbina nie włączała się. Po kilku kilometrach ponowne uruchomienie silnika nic nie dało, wręcz na gaz nie reagował. Kilka ponownych prób nic nie dały, silnik gasł po dodaniu gazu, później silnik nie dał się uruchomić. Po podpięciu pod komputer wyskakuje błąd p2511 (zawód recyrkulacji spalin strona lewa).
Po odłączeniu wtyczki egr nadal nie potrafię uruchomić silnika.
Po kasowaniu błędu w komputerze i ponownej próbie uruchomienia silnika wyskakuje ten sam błąd p2511.
Proszę o jakąś wskazówkę.
PS. W ubiegłym tygodniu również miałem spadek mocy, ale po uruchomieniu ponownym silnika usterka ustąpiła. Również wyskoczył błąd p2511, który skasowałem i przez kilka dni nie wyskoczył.
Proszę o pomoc. Czy to kwestia czyszczenia egr?
Czy zawór egr (chyba jest z przepustnicą) trzeba adaptować?

[ Dodano: 2015-01-04, 23:01 ]
Problem zażegnany...
Jak już pisałem, samochód stanął i był poważny problem z uruchomieniem silnika. Po podłączeniu pod interfejs ukazał się błąd p2511 (zawór recyrkulacji spalin strona lewa). Wystarczyło "puknąć" w zawór, by ten zawieszony, wrócił do pozycji zamkniętej a samochód dało się uruchomić, błąd skasować i tak było przez tydzień, gdzie ponownie trafiła się ta sama przygoda. Cóż, puknąłem czymś cięższym w zawór, ale wolałem nie kusić losu.

Skoro zawieszony to coś jest nie tak...

Wymontowałem zawór (zdjęcie "zawór egr w silniku", nie było tak łatwo jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=-JWXgBwc970. Musiałem stukać młotkiem po przedłużce z klucza przyłożonego przy dziurze po śrubie. Stukałem około 10 minut ze względu na dość ciasne spasowanie, w końcu zawór obrócić się wokół swojej osi w kanale spalin. Pomagałem sobie olejem penetrującym (coś typu rostloser).
W końcu zawór trafił na stół.
Zdjęcie "egr 2", "4", "5", "6" przedstawiają wymontowany zawór. Zdjęcie "4" już po zdjęciu obudowy mechanizmu regulacji wysunięcia grzyba.
Jak widać na zdjęciach ani mechanizm regulujący, ani grzybek nie był specjalnie zabrudzony, ale wyczyściłem jak bardzo było to możliwe rozpuszczalnikiem, pędzlem i drucianą szczoteczką "do zębów".

Kolejne zdjęcie "egr 7" pokazuje mechanizm otwarcia w pozycji zamkniętej (grzybek przymknięty),
zdjęcie "egr 8" pokazuje mechanizm otwarcia w pozycji otwartej (grzybek uchylony) - normalnie otwiera go silniczek krokowy a zamykanie następuje poprzez sprężynkę. Zawór udało się otworzyć i zrobić zdjęcie, ponieważ rolka jeżdżąca w półkolu klinowała się w nim pod sam koniec - to był problem zawieszania się zaworu. Do dziś nie wiem czy to wina zużycia, czy wpływu temperatury... nie wiem...

Poszerzyłem zakres pracy rolki w końcowej fazie za pomocą narzędzia z zdjęcia "egr 10"
Dodatkowo na zdjęciu "egr 9", pokazałem średnicę (12mm) sprężynki, która odpowiedzialna jest za cofanie mechanizmu... może to ona jest zużyta.

Po przeszlifowaniu mechanizmu, ponownym umyciu i nasmarowaniu olejem silnikowym zamontowałem zawór i do dnia dzisiejszego jest spokój.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”