Star Diagnosis cd. "falowanie, nie idzie dalej niz 300.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
__jac
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 13:32
VIN: WDB2032082F642609
Lokalizacja: Dublin

falowanie, nie idzie dalej niz 3000 obr, nie redukuje ??HELP

Post autor: __jac »

zalamalem sie ;-]
c220 CDI 150KM automat kupiony niedawno, wszystko igła, wymienione oleje, filtry a tu nagle..

falowanie obrotow mialem codziennie na zimnym silniku, lekkie +/-100 przed zmiana na wyzszy
bieg, po osiagnieciu okolo 50st bylo OK wiec sie nie przejmowalem, tym bardziej, ze w ASO
powiedzieli, ze tego nie zauwazyli i wszytko OK (bylem raz, na service-A, 179Eur, szarpnalem sie po zakupie autka)

wczoraj na obwodnicy pierwszy raz na goracym silniku (80st) obr 2,5-3000 zaczely mi falowac obroty o +/- 150, jakbym mial jakas blokade predkosci, 130km/h i dalej
nic, kickdown nic, zwolnilem do 50, wciskam do dechy z kick i NIC, auto powoli przyspiesza
nie przekraczajac okolo 2700, biegi zmienia....

zjechalem na bok, wylaczylem silnik wlaczylem i wszystko po staremu czyli OK, ma kopa ;-)

dzis rano po odpaleniu falowanie i jak sie rozgrzal to to samo, malo mocy, nie wkreca sie ;-(

po otwarciu maski, pokrywy nic nie zauwazylem brudnego (silnik czyscilem na blysk;)
ALE gruba rura jakby spocona lekko i jakby cos pryskalo na bok, pomacalem i stwierdzilem
pekniecie! zalaczam zdjecie.

prosze o pomoc, sugestie, nie stac mnie teraz na kosmiczne koszta z uwagi na ceny tu
w Irlandi a fachowcow od MB nie znalazlem w okolicy...

dodam, ze czytalem forum, wymienie pasek alternatora bo nie byl wymieniany,
nie wiem jak sprawdzic przepustnice bo ponoc to ma wplyw,
czy mozna wykluczyc zatkane koncowki wtryskow? (drogo pewnie)
czy samemu sprawdze filtr chlodnicy pow doladowanego ?
co jeszcze posprawdzac, moze inne przewody tez pekniete/nieszczelne?

nie wiem co za funkcje pelni ta rura i co jeli peknieta (wymiana samemu?)

czy jezdzac tak narazam silnik na kolejne usterki, powinienem nie deptac gazu jak tak sie dzieje ?


uf, setki pytan jak na jeden raz ale zdesperowany jestem, prosze o pomoc!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

__jac pisze:ALE gruba rura jakby spocona lekko i jakby cos pryskalo na bok, pomacalem i stwierdzilem pekniecie!
Kolego, masz dziure w dolocie i czego ty oczekujesz? I tak nieźle że samochód wogóle jeździ. Do tego i ASO niepotrzebne i czytanie błędów. :mb: ci wchodzi w tryb awaryjny i nie ciągnie powyżej 3000tyś bo zasysa lewe powietrze. Zmień ten wąż jak najszybciej nie jeździj tak.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, o 18:27 przez sfx, łącznie zmieniany 2 razy.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Fiolki i kurczaki, kapelusze i transformersy.. nazywam sie Tomasz Nied*jeb aka Smart vel Smartlandia. Na co dzien sie zajmuje pierd*leniem.. to moja pasja, od zawsze. Jak bylem bardzo maly mnie mamusia upuscila na glowke i od tego dnia juz tak mam. Nie mielismy niestety wanny, wiec tatus mnie kapal w garnku pod przykrywka.. tylko nie wiem dlaczego wiecznie te wode gotowal. Jak juz doroslem, rodzice mna szorowali podloge, mowili ze moje wloski sa lepsze od kazdego mopa. Cala krew mi splywala do baniaka i tak juz chodzilem z czerwonym lbem. W szkole mnie bili - wszyscy - nawet nauczyciele i wozny. Po lekcjach siedzialem w klasie do poznego wieczora. Mamusia zawsze mowila ze mnie nie potrzebuja w domu i ze tak w ogole nie maja miejsca dla mnie, bardzo ich kocham. Jakims cudem skonczylem trzecia klase podstawowki.. bylo ciezko ale dalem rade. Tata byl ze mnie tak dumny ze mi kupil cysterne wazeliny i postawil na dworcu. Powiedzial ze musze pomagac w wyzywieniu rodziny, i do dzisiaj w ten sposob wspomagam rodzine. Po kilku latach poznalem Mirka - byl moim klientem. Zakochalismy sie, wzielismy slub pod mostem, byl to najpieknieszy dzien w moim zyciu. Mirek pragnal dzieci ale jakos nam nie wychodzilo, chyba jest nieplodny.. ale psst, nie mowcie mu tego. Lekarze nam sugerowali adopcje - pewnego dnia podczas pracy na dworcu w Katowicach podjechal pociag towarowy. Jeden z wagonow byl wypelniony stadem malp z syndromem downa. Nie moglismy odpusci - i sie udalo. Teraz to nasze dzieci, Mirek i ja jestesmy bardzo dumni - sa takie podobne do nas. Moi rodzice nas nie chca znac, ale to zrozumiale. Przeciez kazdy ptaszek kiedys opuszcza gniazdo. Teraz mam to forum i moge wam wszystkim pierd*lic od rana do wieczora o kombajnach, ogorkach, oknach i chmurkach. Pozdrowienia z nibylandii, buziaki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, o 10:31 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

I kup trutke na myszy bo na bank już sie tam zalęgły :wysmiewacz:
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
__jac
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 13:32
VIN: WDB2032082F642609
Lokalizacja: Dublin

Post autor: __jac »

dzieki!!!!!
juz szukam tej rury, mam numery, wlasnie obejrzalem to jeszcze raz i
dziwi mnie ze z tej rury chlapie czyms czarnym i rzadkim a nie jak mowicie zaciaga powietrze,
czy to tak ma byc :?:

a myszy nie widzialem ale pod maska wyczyszcze jeszcze jak bedzie po wszystkim ;P
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

__jac pisze:chlapie czyms czarnym i rzadkim a nie jak mowicie zaciaga powietrze,
czy to tak ma byc
W zasadzie mogą występować śladowe ilości mgły olejowej np z odmy i intercoolera. Także to nie musi oznaczać od razu problemów z turbiną np ;) póki co szukaj przewodu ;)
__jac pisze:a myszy nie widzialem
Niedobrze. To może wskazywać na obecność kota.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, o 19:11 przez sfx, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
__jac
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 13:32
VIN: WDB2032082F642609
Lokalizacja: Dublin

Post autor: __jac »

sfx pisze:
__jac pisze:chlapie czyms czarnym i rzadkim a nie jak mowicie zaciaga powietrze,
czy to tak ma byc
W zasadzie mogą występować śladowe ilości mgły olejowej np z odmy i intercoolera. Także to nie musi oznaczać od razu problemów z turbiną np ;) póki co szukaj przewodu ;)


ale pytalem czy stamtad wciaga czy dmuch ? sory, ze nie kumam sie na mechanice nie
mialem czasu ani okazji sie tym zajmowac , jestem laikiem, stad te pytania;)

- rury znalazlem rozne, od 100 - 250 pln uzywka-nowa na allegro..
szukam na ebay o takim samym numerze jak moj A2035283182
to znalazlem nieoryginalna za 70Eur +wysylka KTORA BRAC ? a moze ASO ?

- polecam tez tego sprzedawce, wyglada powaznie, wszystko oryginal, uzywane tez
http://stores.ebay.de/Mercedes-Benz-Geb ... ile-Center

__jac pisze:a myszy nie widzialem
Niedobrze. To może wskazywać na obecność kota.
kota ani myszy nie znajdziesz pod moja maska! jest czysto!
ost. wymienialem filtr trutki na gryzonie,
numer czsci Gr 023 276 08 98, oryginal MB w ASO 155Eur z wymiana ale nic nie smierdzi spod maski, nie ma dziwnych przydzwiekow ani pomrukow ;-P
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

sfx pisze:bo zasysa lewe powietrze.
__jac pisze:a nie jak mowicie zaciaga powietrze
W układzie dolotowym występuje ciśnienie
a) w silnikach wolnossących ujemne (vacu)
b) w doładowanych dodane
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

loneraider pisze:W układzie dolotowym występuje ciśnienie

a) w silnikach wolnossących ujemne (vacu)
b) w doładowanych dodane
Tak, innymi słowy: z punktu widzenia kolektora ssącego zasysa, a z punktu widzenia turbiny tłoczy (zależy jaki przyjmujemy punkt odniesienia) ;)
__jac pisze:znalazlem nieoryginalna za 70Eur +wysylka KTORA BRAC ? a moze ASO ?
A co cie ogranicza, pieniądze?
__jac pisze:nic nie smierdzi spod maski, nie ma dziwnych przydzwiekow ani pomrukow
To nie wydech tylko dolot, tu nic nie smierdzi. Kolego nie marudź tyle tylko wymień, poczujesz różnicę :P
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

sfx pisze:(zależy jaki przyjmujemy punkt odniesienia)
:nie:
Nie ma takiego punktu odniesienia. Punktem odniesienia jest ciśnienie barometryczne.
Silniki doładowane (Diesla i Pb) czy to kompressorem czy turbiną mają w układzie dolotowym ciśnienie większe od barometrycznego.
Jednostka wolnossąca zawsze ma podciśnienie.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

loneraider pisze:Punktem odniesienia jest ciśnienie barometryczne.
Jeśli taki jest punkt odniesienia to wypada sie zgodzić. Ale dlaczego w naszych doładowanych silnikach mamy kolektor 'ssący' - czy nie jest to mylące pojęcie?

W sumie to trochę zoboczyliśmy z tematu, choć przyznam że wiele osób nie potrafi wyjaśnić kwestii podciśnienia w silniku diesla.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 01:32 przez sfx, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
__jac
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 13:32
VIN: WDB2032082F642609
Lokalizacja: Dublin

Post autor: __jac »

tak, rozmawiacie sobie jak fachowcy a ja nadal nie wiem skad dokad ta rura doprowadza i co ???
cisnienie w niej jest na pewno wieksze niz atmosferyczne i na pewno jakies spaliny w niej ida
bo na rozcieciu jest jakas czarna ciec, paliwo ???

rure wymienie na dniach, chcibym samemu ale nie odpowiedzieliscie mi czy to robota
bez niespodzianek, narzedzia mam podstawowe, nie chcialbym czegos spieprzyc przez
zla kolejnosc badz brak wiedzy. mechanik jak widzialem jak ost sie zabieral to widac
ze pierwszy raz dlubal przy w203, wymienil mi tez 4 litry oleju w skrzyni za co dzieki
forum wyklocilem sie, ze nie zaplace bo niewlasciwie zrobione.. :!:
wiec wolalbym sam podlubac o ile to mozliwe na poziomie laika-mechanika jak ja :wstyd:

dzieki!
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 10:27 przez __jac, łącznie zmieniany 1 raz.
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

__jac pisze: skad dokad ta rura doprowadza i co ??? cisnienie w niej jest na pewno wieksze niz atmosferyczne
Przefiltrowane i sprężone świeże powietrze z turbiny jest tłoczone do intercoolera gdzie jest schłodzone, następnie tą rurą która jest pęknięta do 'kolektora ssącego' i jest dostarczane do cylindrów (oczywiście pod ciśnieniem z turbiny) stąd czarna ciecz (to opary oleju), pisałem ci już.
(Z tym 'zasysa lewe powietrze' to nieprecyzyjnie sie wyraziłem więc może być to mylące)

Co do wymiany rury to musisz tylko zdjąć zapinki i rurę wymieniasz, przy okazji dolot wyczyścisz.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 11:03 przez sfx, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

sfx, w sumie już wszystko wytłumaczył. Dorzucę jeszcze swoje dwa grosze dla "jasności"
__jac pisze:a ja nadal nie wiem skad dokad ta rura doprowadza i co ???
Powietrze do cylindrów.
Ten odcinek przewodu jest przed EGRem stąd śladowe ilości spalin.
Tak samo śladowe ilości oleju puszcza Turbina, dopóki nie wycieka (po rozpięciu przewodów szczególnie w dolnej części przy IC ) w ilości większej niż 20ml można przyjąć za normę.
sfx pisze:Ale dlaczego w naszych doładowanych silnikach mamy kolektor 'ssący'
Bo tłoczący głupio brzmi :wysmiewacz:
sfx pisze:wiele osób nie potrafi wyjaśnić kwestii podciśnienia w silniku diesla
Skoro go nie ma to dołożona została Pompa Vacu :haha: voila :ok:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
__jac
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 13:32
VIN: WDB2032082F642609
Lokalizacja: Dublin

Star Diagnosis cd. "falowanie, nie idzie dalej niz 300.

Post autor: __jac »

Postanowilem zalozyc nowy topic do mojego poprz. tematu o dziurze w przewodzie doladowania,
jako, ze w weekend nie mam gdzie tej rury kupic, udalem sie do znajomego co posiada SD..

w miedzyczasie, oprocz wczesniej wymienionych usterek doszla jeszcze kontrolka silnika, stalo sie to w drodze jak jechalem na SD ;-) brak mocy, itd..

podlaczylismy do SD i tyle tego ze az zrobilem zdjecia, zalaczam.

autem postanowilem nie wracac do domu juz bo nie chce jezdzic dopoki nie wymienie tej rury,
pozatym ponoc grozi to uszkodzeniami dalszymi

prosze Was o pare zdan na temat tego co SD pokazalo, nie wyglada ciekawie, mam nadzieje
ze wiekszosc albo wszystko da sie pousuwac ;-[
co powinno byc naprawione, sprawdzone i co z czym i wogole ;-]

dzieki!!!

[ Dodano: 2013-05-26, 20:49 ]
i jeszcze jedno mi sie nasunelo, auto bylo sprawdzane w ASO 3 tyg temu i nawet jak kazalem sprawdzic falowanie obrotow na zimnym to powiedzieli, ze wszystko OK.
ze na komputerze nie ma nic poza nieprawidlowosciami w komunikacji CAN

czy to mozliwe, ze te wszytkie bledy wyszly po peknieciu tej rury ???

czy w ASO dali dupy i nie sprawdzili albo nie poinformowali mnie np o alternatorze czy klimie (open circuit) czy o innych rzeczach... ;[
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”