cdeszx pisze:STAG jest dobrym wyborem (w tym wypadku STAG z linii 300-6), jest duza dostepnośc wiedzy i wiekszosc map i ustawien omawiana jest w necie wlasnie na jego przykładzie.
To się zgadza. Ale są też inne instalacje które również dobrze spełniają swoje zadanie
cdeszx pisze:Jezeli chodzi o to wazne jest aby nie pozwolic gazownikowi mocowac przewodów na wkrety do podłogi, jak ci blache przewierci to za 2 lata bedziesz mial dziury w podwoziu (korozja) a przewody beda sobie dyndac swobodnie. Jedyne konieczne otworowanie to bagaznik gdzie sie zbiornik montuje - wiec zadbaj o to.
I to prawda ale. Jak sugerujesz mocować przewody biegnące pod podłogą ? W niektórych pojazdach można wykorzystać istniejące mocowania lub otwory montażowe. Czasami trzeba jednak .... a wtedy nawet samemu można dany pkt zabezpieczyć antykorozyjne. Z zwłaszcza otwór wentylacyno montażowy
cdeszx pisze:Kazdy silnik przystosowany do benzyny bezołowiowej nadaje sie do gazowania (no moze z wyjatkiem konstrukcji z bezposrednim wtryskiem typu TSI VW - gdzie mija sie to z celem jest drogie i mało ekonomiczne bo i tak czesciowo na PB sie jezdzi)
Założysz się, że nie każdy ? Są silniki o delikatnych głowicach i w nich montaż LPG doprowadza do uszkodzeń. Stosowanie tzw lubryfikatorów mija się z celem i często powoduje więcej strat niż zysków.
Oczywiście pomijamy silniki /tak jak napisałeś/ z bezpośrednim wtryskiem.
cdeszx pisze:Jezeli chodzi o stan silnika czy duzy przebieg to takze nie ma znaczenia tak naprawde liczy sie sprawnosc układu zapłonowego (cewki kable swiece), mieszanka paliwowo powietrzna w przypadku LPG odznacza sie wyzszym progiem przebicia wiec wymaga wyzszej energii aby doszlo do przeskoku iskry pomiedzy elektrodami świecy.
Prawda. W ogóle LPG zwielokrotni KAŻDE niedomaganie silnika 10-krotnie. I to nie tylko zapłon ale i dolot a nawet szczelność.
cdeszx pisze: jest duza dostepnośc wiedzy i wiekszosc map i ustawien omawiana jest w necie wlasnie na jego przykładzie. Jak lubisz podłubac przy aucie to z łatwoscia dokupisz kabelek i na lapku zrobisz co chcesz.
Tak ... i za kilka tygodni żaden specjalista nie dojdzie do ładu ... Nie polecam tego robić nikomu , kto nie posiada ukończonego szkolenia ...
cdeszx pisze: W sumie najwazniejsza jest poprawnosc montazu oraz prawidłowy dobór wtrysków wkretek i wezyków.
<Jest to najważniejsze i kluczowe. Wkrętki to dysze są
/chyba o nie koledze chodziło/. Lepiej zapłacić kilka złotych więcej za tę samą instalacje i mieć pewność , że została wykonana fachowo, jak "oszczędzić" ... wydasz później o wiele więcej na poprawki
Pozdrawiam ... bardzo serdecznie pozdrawiam ...