ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Dla ścisłości i poprawności merytorycznej .. elektromagnesy ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
kubek84
VIP
Posty: 273
Rejestracja: 8 lut 2015, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Z miasta

Post autor: kubek84 »

Spawel dzięki za dokładne wyjaśnienie sprawy ;-)
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679
Bartek50SC
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 8 lis 2015, o 19:48
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Bartek50SC »

Witam wszystkich!
Mam także problem z elektromagnesami a dokładnie olej dotarł już do ECU oraz wtyczki sondy lambda.

Jako zestaw naprawczy chcę zakupić:
A271-051-01-77 - 2 szt. - elektromagnesy po poprawce / 181 zł szt brutto
010-997-23-48 - 2 szt. - oring
A271-051-00-32 - 2 szt. - zatyczka gumowa środka elektromagnesu
A271 150 27 33 - 2szt. - adapter wtyczek który ma zapobiegać przedostaniu się oleju / 143 zł szt brutto

Miał ktoś już problem tak zaawansowany jak ja że olej dotarł do ECU a z wtyczki sondy wyleciała mała plama oleju na podłogę.. ? Wymiana powyższych części rozwiąże problem?
m271 1.8k 163 KM
Mercedes-Benz w209 CLK Avantgarde
WDB2093421F067697
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Ja miałem i nie rozwiąże...
Ja bym na razie nie kupował adaptera z poz. 4 - nowe elektromagnesy wytrzymają spokojnie nawet kilka lat.... Twój wybór.

Do "wyrwania" cała wiązka - czyszczenie,wymiana itp.
Czyszczenie wszystkich wtyczek.
I moje ulubione -kąpiel MSG :ok:
Na koniec zostaje się modlić aby nie sypało błędami :ok:

Poczytaj mój temat o braku mocy oraz temat w albumie, są pokazanie niektóre wymiany.

[ Dodano: 2015-11-30, 16:58 ]
Dodam, że zestaw, który przedstawiłeś zapobiegnie przedostawaniu się "nowemu" olejowi. Ale ten, który już wlazł w elektronikę należy pogonić i to prędko :)
Ogólnie masakra i dużoooooooo roboty.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Bartek50SC
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 8 lis 2015, o 19:48
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Bartek50SC »

A czy jesteś w stanie wymienić wszystkie miejsca w których może znajdować się olej? Co używałeś do czyszczenia, jak to robiłeś.. Będę wdzięczny za każdą informację.

Byłem u kilku mechaników to są lekko mówiąc "zieloni..".. "Olej w przewodach? Oszalał Pan?"
"Jak to możliwe?"

Będę chyba zmuszony sam z tym zadziałać tylko jestem lekko mówiąc przerażony na chwilę obecną :)
m271 1.8k 163 KM
Mercedes-Benz w209 CLK Avantgarde
WDB2093421F067697
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

A więc jak widzisz wiązkę przewodów, która idzie od MSG w stronę silnika... rozchodzi się ona jak gałęzie drzewa na poszczególne czujniki... I te wszystkie czujniki a dokładnie wtyczki należy sprawdzić i przeczyścić...
Do MSG należy zamontować bibułkę, która będzie "wciągać" olej.
Jak jakieś przewody są poparciałe należy je wymienić.

U mnie olej dotarł do sond, przepływki, MSG, przepustnica i czujnik cienienia. Jak będziesz sprawdzał wszystkie wtyczki to sam będziesz widział.

MSG wyciągaj z metalowej obudowy i kąp śmiało w jakimś specyfiku do czyszczenia elektroniki np. kontakt. Wyciąg i połóż na gazetach albo ręczniczkach papierowych i tak w kółko aż będzie czysty.
Po porządnym wyschnięciu podłącz ponownie, ale na początku doprowadź do ładu wiązkę elektryczną i wymień elektromagnesy.
Bartek50SC pisze:"Olej w przewodach? Oszalał Pan?"
No bo są mechanicy i wymieniacze :)
Powodzenia,
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Zjawisko to nazywa się "kapilarnym podciąganiem cieczy " i potrafi działać wbrew grawitacji.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
.Lukasz.
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:52
VIN:
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: .Lukasz. »

Witam! Kto mi powie lub pokaże na zdjęciu gdzie znajduje się ECU?
Mercedes W203 C 180 Kompressor Avangarde 2007

VIN: WDB2030461F908261
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Ta zaznaczona po prawej stronie w schemacie czarna w części, niemal kwadratowa skrzynka na sztorc gdzie widać elektronikę. Ta prostokątna ustawiona wzdłużnie wtyczka u góry silnika po prawej jest do niego wpięta jak spojrzysz z góry u sibie na silnik ... do sterownika. :tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
CL203 WDB2037461A802397
Bartek50SC
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 8 lis 2015, o 19:48
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Bartek50SC »

Elektromagnesy mogą mieć wpływ na dziwny dźwięk (ok. 2s) przy rozruchu ?

Podobna sytuacja jak na:
https://www.youtube.com/watch?v=hUYFBNhP4AA
m271 1.8k 163 KM
Mercedes-Benz w209 CLK Avantgarde
WDB2093421F067697
Awatar użytkownika
woyas
Użytkownik
Posty: 78
Rejestracja: 15 gru 2012, o 12:27
VIN:
Lokalizacja: LHR
Kontakt:

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: woyas »

Mam pytanie odnosnie elektomagnesow.
Bo sie zastanawiam co do ich montarzu.
Mi mechanik odkrecil stare i wkrecil nowe.
Bez żadnego ustawiania itp rzeczom.

A tutaj na filmiku koles ustawia je jakims wiertłem.czy to tak powinno byc robione przy zakladaniu nowych??


https://m.youtube.com/watch?v=PoeSSEmpsHM
Były :mb: C-CLASS COUPE (CL203) Kompressor [M271.940] :mb:
:?: WDB2037422A775968 :?:

Terazniejszy Golf MkV R32 S-A :glupek:
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: gulczas »

Wymieniałem u siebie elektromagnes i nic nie musiałem ustawiać, po prostu wyjąłem stary, założyłem nowy i to wszystko ;)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
phanteon
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2009, o 21:32
VIN:
Lokalizacja: GDA
Kontakt:

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: phanteon »

Witam

Podpowiedzcie mi proszę. Mechanicy, przy oglądaniu auta od handlarza, powiedzieli mi, że przy podłączeniu kompa można odczytać błędy, ale pokazuje, że ma jakieś "delikatne problemy z komunikacją" (nie generuje błędów). Jednoznacznie stwierdzili, że to wina elektromagnesów i oczywiście oleju w wiązce. Błędy można było odczytać, test przebiegł pomyślnie, ale gdzieś z tyłu głowy nadal mi się to błąka. Elektromagnesy suche, bo silnik oczywiście umyty. Pytanie czy obserwować elektromagnesy i spokojnie czekać na wycieki czy ruszyć z akcją ratunkową i działać jak najszybciej.

M271, 180K, 2004 po lifcie.
Po prawdziwym Niemcu WDB2030461A683408
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: gulczas »

Najlepiej to odpiąć wtyczkę od elektromagnesu i sprawdzić czy nie ma w niej oleju. Jeśli ciekną to będą cieknąć i będziesz musiał je wymienić ;)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
markov
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 18 sty 2014, o 17:21
VIN: WDB2032421F415299
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: markov »

Witam, u mnie ostanio wyswietlił się błąd czujnika położenia wałka rozrządu, po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach wystąpiło falowanie obrotów. Po odpieciu przewodów od elektromagnesów silnik pracuje normalnie. Czy można tak chwile jeździć z odpiętymi przewodami do czasu aż dotrą do mnie elektromagnesy?? Pozdrawiam
W202 C180,+LPG, 1995, CLASSIC WDB2020181F319105

S203 C200 Kompressor, 2003 LPG [LPGTECH], CLASSIC AUTOMAT WDB2032421F526576 TAXI
S203 C200 Kompressor, 2003 LPG [STAG] CLASSIC MANUAL WDB2032421F415299 TAXI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”