Mój ma przejechane ponad 206tys i nie ma tam smoły ale po prostu olej. Sądzę, że jesteś w błędzie z tą smołą. Wciągnij trochę oleju /tej niby smoły/ do strzykawki lekarskiej i wtedy dokładnie zobaczysz co tam jest. Wymiana oleju wspomagania na pewno nie zaszkodzi ale czy jest potrzebna? Jeśli stwierdzisz, że olej jest dość klarowny, jest dobry i usterki nie trzeba szukać w oleju. Pozdrawiam!olo1007 pisze:Witam,
czy możecie mi doradzić gdzie szukać usterki?
Podczas kręcenia kierownicą czuję opór co pewien czas np. (pół obrotu kierownicą jest ok, za chwilę ciężko i znów lekko).
Ogólnie czuję że coś jest nie tak... Otworzyłem korek od wlewu płynu i zobaczyłem tam "smołę" czy to może być związane z zużyciem tego płynu?
pompa wspomagania kierownicy
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 249
- Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
-
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 00:10
- VIN:
- Lokalizacja: Wwa
się podepnę pod temat bo też mam problem ze wspomaganiem.
Zaczęło pracować ciężko po dłuższej jeździe (po nagrzaniu silnika).
Na postoju bez użycia dwóch rąk jest naprawdę mało komfortowo.
Ponadto im zakres kręcenia większy (im koła bardziej chcę skręcić) - tym gorzej.
Poprawia się po dodaniu gazu i przytrzymaniu na obrotach >1.5k
Gdy odpalam silnik rano wspomaganie pracuje przyzwoicie.
Pogarsza się wraz ze wzrostem temperatury silnika.
Dziś całkowicie straciłem wspomaganie.
Zerwał się pasek, a zaczęło się od braku wspomagania przy kręceniu kierownicą w lewo (w prawo było ok). Nie miałem czasu dokładnie się przyjrzeć ale wokół rolek napinacza są ślady oleju których wcześniej nie było.
Doczytałem się, że pompy rzadko padają a częściej są to zawory przepustowe w maglownicy.
U mnie od dłuższego czasu przy maksymalnym skręceniu kół jest całkowita cisza (wcześniej było słychać pompę [czy może otwierający zawór?]).
Co mogło być przyczyną tak działającego wspomagania?
Wymiana pompy załatwi problem czy czeka mnie regeneracji maglownicy?
Zaczęło pracować ciężko po dłuższej jeździe (po nagrzaniu silnika).
Na postoju bez użycia dwóch rąk jest naprawdę mało komfortowo.
Ponadto im zakres kręcenia większy (im koła bardziej chcę skręcić) - tym gorzej.
Poprawia się po dodaniu gazu i przytrzymaniu na obrotach >1.5k
Gdy odpalam silnik rano wspomaganie pracuje przyzwoicie.
Pogarsza się wraz ze wzrostem temperatury silnika.
Dziś całkowicie straciłem wspomaganie.
Zerwał się pasek, a zaczęło się od braku wspomagania przy kręceniu kierownicą w lewo (w prawo było ok). Nie miałem czasu dokładnie się przyjrzeć ale wokół rolek napinacza są ślady oleju których wcześniej nie było.
Doczytałem się, że pompy rzadko padają a częściej są to zawory przepustowe w maglownicy.
U mnie od dłuższego czasu przy maksymalnym skręceniu kół jest całkowita cisza (wcześniej było słychać pompę [czy może otwierający zawór?]).
Co mogło być przyczyną tak działającego wspomagania?
Wymiana pompy załatwi problem czy czeka mnie regeneracji maglownicy?
C200 Cdi 2002r
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Moim zdaniem najpierw należy zerknąć jak się prezentuje stan paska i naciąg. Jak jest ok., to kolejnym krokiem jest uzupełnienie a dalej ewentualna wymiana płynu w układzie. Ja to robiłem w innym aucie dwukrotnie aby "przepłukać" układ. Płyn trochę kosztuje, ale i tak to najtańsza naprawa, która czasem jest wystarczająca. Płyn moim zdaniem tylko z ASO.
pablito, co do Twojego problemu, to zobacz jak pompa się obraca ręką - jak jest bez paska, jak płyn spuszczony. Jak nie ma uwag, to ja bym założył nowy pasek, zalał układ nowym płynem i poobserwował układ w trakcie pracy.
pablito, co do Twojego problemu, to zobacz jak pompa się obraca ręką - jak jest bez paska, jak płyn spuszczony. Jak nie ma uwag, to ja bym założył nowy pasek, zalał układ nowym płynem i poobserwował układ w trakcie pracy.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2014, o 14:05 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 09:40
- VIN:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Bo płyn wspomagania też się wymienia .. jest to materiał eksploatacyjny i się zużywa .. Traci swoje właściwości .. przestaje smarować a nawet może stać się agresywny dla materiałów ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 lis 2014, o 21:35
- VIN: Nic
- Lokalizacja: Gdynia/Kołobrzeg
Witam,
przerabiając ten wątek, doszedłem do wniosku że równocześnie trzeba/należy doczytać też ten:
viewtopic.php?t=13285
trochę dopełnia zakresu poszukiwania usterki.
Dołączam się to tematu, bo kierownica chodzi znacznie ciężej niż w innych autach ze wspomaganiem które do tej pory użytkowałem. Problem nie jest duży, najgorzej było się przyzwyczaić, ale kiedy skręcam jedną ręką na parkingu, potrafi się kierka wyślizgnąć.
Druga rzecz, że w momencie mniej więcej połowy zakresu skrętu pojawiają się dźwięki takie, jak przy uruchomieniu wspomnianego zaworu zwrotnego, a przecież nie jest to jeszcze zakres maksymalny, skręcając kawałek dalej dźwięk ustaje i powraca dopiero przy maksymalnym skręcie zarówno kręcąc w lewo jak i w prawo.
Problem po zmianie kół z 16" o profilu 215/55 na 15' 195/60 jest znacznie mniejszy.
Płynu hydraulicznego widzę że jest dużo, nie wiem czy nie za dużo bo na pojemniku są zakresy ile powinno być przy 20* i ile przy 90 * ale obie granice są przekroczone. Pasek wieloklinowy jest nowy ale napinacze tudzież rolki są do wymiany (nie rozumiem dlaczego tak, ale to nie ja tylko mój poprzednik to wymieniał) gdyż hałasują.
Typując z tego co omówiliście sprawdzić:
- jakość płynu w zbiorniczku - ewentualnie podmienić;
- koło pasowe pompy wspomagania na zdjętym pasku;
- jak sprawdzić ten zawór zwrotny (czy tylko szukać wycieku?);
- jak ocenić czy maglownica jest do regeneracji?
Na wymianę paska i napinaczy już się szykuję i zacznę od tego, tylko jestem pesymistycznie nastawiony, czy to pomoże...
przerabiając ten wątek, doszedłem do wniosku że równocześnie trzeba/należy doczytać też ten:
viewtopic.php?t=13285
trochę dopełnia zakresu poszukiwania usterki.
Dołączam się to tematu, bo kierownica chodzi znacznie ciężej niż w innych autach ze wspomaganiem które do tej pory użytkowałem. Problem nie jest duży, najgorzej było się przyzwyczaić, ale kiedy skręcam jedną ręką na parkingu, potrafi się kierka wyślizgnąć.
Druga rzecz, że w momencie mniej więcej połowy zakresu skrętu pojawiają się dźwięki takie, jak przy uruchomieniu wspomnianego zaworu zwrotnego, a przecież nie jest to jeszcze zakres maksymalny, skręcając kawałek dalej dźwięk ustaje i powraca dopiero przy maksymalnym skręcie zarówno kręcąc w lewo jak i w prawo.
Problem po zmianie kół z 16" o profilu 215/55 na 15' 195/60 jest znacznie mniejszy.
Płynu hydraulicznego widzę że jest dużo, nie wiem czy nie za dużo bo na pojemniku są zakresy ile powinno być przy 20* i ile przy 90 * ale obie granice są przekroczone. Pasek wieloklinowy jest nowy ale napinacze tudzież rolki są do wymiany (nie rozumiem dlaczego tak, ale to nie ja tylko mój poprzednik to wymieniał) gdyż hałasują.
Typując z tego co omówiliście sprawdzić:
- jakość płynu w zbiorniczku - ewentualnie podmienić;
- koło pasowe pompy wspomagania na zdjętym pasku;
- jak sprawdzić ten zawór zwrotny (czy tylko szukać wycieku?);
- jak ocenić czy maglownica jest do regeneracji?
Na wymianę paska i napinaczy już się szykuję i zacznę od tego, tylko jestem pesymistycznie nastawiony, czy to pomoże...
C200 Kompressor '02 Classic Kombi, M271 - był.
Opel Vectra OPC.
Opel Vectra OPC.
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
Panowie ja ma takie pytanko... Czy pompe od wspomagania w silniku M111 da się zregenerować... Mam luz na łożysku które słychać i delikatnie się poci...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
może to i regenerują, ale można też kupić nowy produkt RUVILLE za 570zł lub inny zaiennik. Poszukaj i sprawdź. Możesz też sprawną używkę kupić.ktos92 pisze:Czy pompe od wspomagania w silniku M111 da się zregenerować
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
-
- VIP
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 12:03
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Góra
ostatnio gdzieś widziałem pompę wspomagania TRW za ok.500zł, więc jak poszukasz to coś się znajdzie pewnie. Nowa zawsze lepsza niż regenerowana jak takową znajdziesz.ktos92 pisze:Ruville powiadasz hmmmm bodajże petersen dał mi cene za nową około 890zł
Mercedes W203 (kombi) 2,2 CDI, 150 KM, polift
Vin: WDB2032081F618636
Vin: WDB2032081F618636
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
Dzięki panowie Faktycznie Ruville jest za rozsądne pieniadze 584zł w iparts... Na dzień dzisiejszy wymieniłem pompwe wody, rolke napinacza, płyn chłodzący... Czekam na nowy pasek, amortyzator do napinacza i zobaczymy czy delikatne piski ustaną po odpaleniu xd
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Niektórzy regenerują. Jest na forum W202 w dziale Sam Naprawiam chyba jak zregenerować pompę. Koszty śmiesznie niskie, i wystarczą podstawowe narzędzia.ktos92 pisze:Panowie ja ma takie pytanko... Czy pompe od wspomagania w silniku M111 da się zregenerować... Mam luz na łożysku które słychać i delikatnie się poci...
Co do ginącego wspomagania to jest to głównie wina starego zużytego oleju, o którym nie pamięta 99% użytkowników samochodów. Potem to powoduje dalsze usterki. Na wymianę z reguły już jest za późno. Ja zdążyłem bo czułem że nie kręci się kierownicą tak jak powinno.
Teraz jest lalka. Płyn kosztuje nieco ponad 30zł z przesyłką na allegro [febi] i warto wymienić niż potem szukać pomp itp.
Wymiana prosta, trwa góra 20 minut.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
radzę jednak kupić ori jeżeli już. Płynu tam dużo nie wchodzi i nie ma co oszczędzać. Nawet w Audi febi o ori była duża różnica.polofix pisze:30zł z przesyłką na allegro [febi]
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Jestem zdania żeby był chociaż febi wymieniony na czas, niż stary zajeżdżony, wyglądający jak smoła.supi pisze:radzę jednak kupić ori jeżeli już. Płynu tam dużo nie wchodzi i nie ma co oszczędzać. Nawet w Audi febi o ori była duża różnica.polofix pisze:30zł z przesyłką na allegro [febi]
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
ktos92, płynu w układzie mieści się około 1 litra. W żadnym wyadku nie kupuj zamienników....... no bo ile zaoszczędzisz dla Ciebie płyny tylko:
1) MB 345.0 A 001 989 24 03
2) Pentosin CHF 11 S Hydraulic Fluid
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/345.0_de.html
1) MB 345.0 A 001 989 24 03
2) Pentosin CHF 11 S Hydraulic Fluid
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/345.0_de.html
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html