LED - caly tyl, przednie kierunkowskazy i postojowe
: 24 kwie 2014, o 22:55
Witam
Zamontowalem LEDY w wszystkich swiatlach z tylu (wlacznie z oswietleniem tablicy rej.)
oraz w przednich kierunkowskazach i postojoiwych.
Nie trzeba montowac opornikow (ale trzeba kupic zarowki "canbus"):
- postojowe przod
- tablica rejestracyjna
- postojowe tyl (zamontowalem czerwone lampy LED w miejsce zarowek 5W)
Oporniki (ja zamontowalem takie ceramiczne 22ohm/10W)
- stopy
- wszystkie kierunkowskazy (nie dot. powtarzaczy w lusterkach)
- cofania
- przeciwmglowe tylne (w C220 CDI jest tylko jedno - po stronie kierowcy)
Kierunkowskazy z przodu - w swej wielkiej madrosci producent reflektorow do
Mercedesa zrobil to tak iz minus podany jest na stopke, a plus na cokol zarowki.
LEDy tego nie toleruja i trzeba sie pobawic w lutowanie aby moc tam LEDy wsadzic
lub kupic takie nie wrazliwe na polaryzacje (z prostownikiem na wejsciu)
Wszystkie pozostale zarowki maja (+) na stopce a (-) na cokole.
Oporniki - podlaczylem uzywajac zaciskow takich, ktore przebijaja sie przez izolacje.
Przewody do opornikow przylutowalem, a obudowe wykonalem z profili do
ozdabiania kafelek (wystarczy - wymiar byl dokladnie taki, jaki potrzeba).
Na opornikach wydziela sie niecale 10W (kierunkowskazy - 5W ze wzgledu na to iz migaja).
Powodzenia.
PS. Po wykonaniu calosci nie ma bledow na kompie i swiatla dzialaja poprawnie.
Najwieksza korzyscia jest ograniczenie pradu plynacego do zarowek kierunkowskazow - ogranicza to przegrzewanie sie stykow w gniezdzie zarowki/reflektorze, ktore sa zbyt delikatne.
Zamontowalem LEDY w wszystkich swiatlach z tylu (wlacznie z oswietleniem tablicy rej.)
oraz w przednich kierunkowskazach i postojoiwych.
Nie trzeba montowac opornikow (ale trzeba kupic zarowki "canbus"):
- postojowe przod
- tablica rejestracyjna
- postojowe tyl (zamontowalem czerwone lampy LED w miejsce zarowek 5W)
Oporniki (ja zamontowalem takie ceramiczne 22ohm/10W)
- stopy
- wszystkie kierunkowskazy (nie dot. powtarzaczy w lusterkach)
- cofania
- przeciwmglowe tylne (w C220 CDI jest tylko jedno - po stronie kierowcy)
Kierunkowskazy z przodu - w swej wielkiej madrosci producent reflektorow do
Mercedesa zrobil to tak iz minus podany jest na stopke, a plus na cokol zarowki.
LEDy tego nie toleruja i trzeba sie pobawic w lutowanie aby moc tam LEDy wsadzic
lub kupic takie nie wrazliwe na polaryzacje (z prostownikiem na wejsciu)
Wszystkie pozostale zarowki maja (+) na stopce a (-) na cokole.
Oporniki - podlaczylem uzywajac zaciskow takich, ktore przebijaja sie przez izolacje.
Przewody do opornikow przylutowalem, a obudowe wykonalem z profili do
ozdabiania kafelek (wystarczy - wymiar byl dokladnie taki, jaki potrzeba).
Na opornikach wydziela sie niecale 10W (kierunkowskazy - 5W ze wzgledu na to iz migaja).
Powodzenia.
PS. Po wykonaniu calosci nie ma bledow na kompie i swiatla dzialaja poprawnie.
Najwieksza korzyscia jest ograniczenie pradu plynacego do zarowek kierunkowskazow - ogranicza to przegrzewanie sie stykow w gniezdzie zarowki/reflektorze, ktore sa zbyt delikatne.