Temperatura silnika
Moderator: Dziki Mar
- KrysikTDI
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lut 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: ostrów wielkopolski
Kolego na 90% to jest termostat bo z tego co widze i wiem to CDI tak mają, ja jak byłem moją gwiadzą w serwisie to powiedzieli mi że te termostaty poprostu były wadliwe ale MB poprawił ich jakość i kupując nowy termostat juz nic nie powinno sie z nim dziać. Cena termostatu w serwisie ok 160zł dla porównania podróbka kosztuje może 140zł więc nie ma sie co bawić w oszczędzanie tylko do serwisu.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-05, 13:26 ]
Temperatura 60 stopni to za mało powinno był minimum 85-90 Mój po wymianie termostatu ma 90 i tak powinno być
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-05, 13:26 ]
Temperatura 60 stopni to za mało powinno był minimum 85-90 Mój po wymianie termostatu ma 90 i tak powinno być
Mercedes C 270 CDI Avantgarde T-modell Automat 2003
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
A z ktorego roku masz autko? Pytam, bo moj osiaga 75°C i na tym konczy, ale w ASO mowia ze to normalna temperatura.halbatros pisze:Czy temperatura silnika 60 stopni jest dobrą dla diesla c200 cdi? Jeżeli nie to jak sprawdzić czy przyczyną niedogrzania silnika jest termostat. Po włączeniu silnika na postoju temperatura powoli rośnie i zatrzymuje się na 60 st. Wcześniej zauważyłem (ok 45 st) że chłodnica robi się ciepła. Po jakim czasie na wolnych obrotach, na postoju powinien silnik osiągnąć normalną temperaturę pracy?
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Termostat powinien otwierać się w ok. 80 stopni a pełne otwarcie 85 stopni, jeżeli przewód łączący termostat z chłodnicą nagrzewa się przed 80 stopniami to znaczy że termostat za wcześnie się otwiera a jeżeli rura od samego początku rozgrzewania jest ciepła i na wskaźniku po długiej jeździe nie osiąga 80 stopni to znaczy że termostat jest cały czas maksymalnie otwarty i należy go wymienić.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
u mnie auto normalnie grzeje się do 80st. jak dostanie po tyłku do podejdzie do ok 90st.
ostatnio jednak sprawdzałem do jakiego spalania dam radę zejść (wynik komputera 5,3 na dystansie 300km ) i zauważyłem, że przy delikatnej jeździe z prędkością ok 90km/h temperatura zaczęła spadać i zatrzymała się w granicy 60st.
kiedy znów wkręciłem go na wyższe obroty i jechałem z większą prędkością temperatura wróciła do stanu 80st.
ps delikatna jazda do absurd jak dla mnie - ''tocząc się'' do przodu zaoszczędziłem raptem pare złotych na 100km...
wole jednak mietka trochę pokatować
ostatnio jednak sprawdzałem do jakiego spalania dam radę zejść (wynik komputera 5,3 na dystansie 300km ) i zauważyłem, że przy delikatnej jeździe z prędkością ok 90km/h temperatura zaczęła spadać i zatrzymała się w granicy 60st.
kiedy znów wkręciłem go na wyższe obroty i jechałem z większą prędkością temperatura wróciła do stanu 80st.
ps delikatna jazda do absurd jak dla mnie - ''tocząc się'' do przodu zaoszczędziłem raptem pare złotych na 100km...
wole jednak mietka trochę pokatować
w168, w203, w123
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Jak sama nazwa wskazuje TERMOSTAT - temperatura + statyka- ma utrzymywać stałą temperaturę bo do tego służy. MUGGER na pewno ma termostat walnięty i czas na przejażdżkę do sklepu. A temperatura tak jak powiedział KRYSIK musi być ok. 85-90 stopni C ,bo chodzi tu o sprawność energetyczną silnika. Mój osiągo 90st po przejechaniu ok kilometra (latem) i nie zmienia się .
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
Jeszcze dodam od siebie ze przy sprawnym termostacie (po rozgrzaniu) nie moze byc mowy o spadaniu temperatury ponizej temp. otwarcia - nawet przy max. wlaczonym ogrzewaniu i bardzo delikatnej jezdzie (tak jak u muggera z 80 do 60 stopni).
Jesli tak sie dzieje - to termostat do wymiany.
Jesli tak sie dzieje - to termostat do wymiany.
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
-
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
- VIN:
- Lokalizacja: RZEPIN
- Kontakt:
Widzę, że temat jak bumerang wraca z nastaniem zimnych dni... Większość z Was, którzy się wypowiadają posiadają samochody z silnikami innymi niż C200. Niestety silnik C200 to nic innego jak C220 tylko z drastycznie zaniżoną mocą i niestety sprawnośc tego silnika jest na tyle duża, że zostaje mu bardzo mały zapas na generowanie energi cieplnej. W zwiazku z powyższym silnik ten przy spokojnej eksploatacji w okresie zimowym nie jest w stanie nagrzać się do temperatury 90 st. podczas jazdy. Mozna do tego doprowadzić tylko podczas postoju /brak chłodzenia pędem powietrza/ na podwyższonych obrotach silnika. Nie bez powodu producenci róznych marek z silnikami TDI seryjnie umieszczaja w nich fabryczne dogrzewacze, które załaczają się automatycznie, gdy uruchomimy silnik w przypadku, gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej 7 st.C
Przypadki te nie występują w silnikach benzynowych i w większych CDI.
W okresie zimowym uzyskanie w C200 CDI temperatury 80 st.C to bardzo dobry wynik /nie do uzyskania na trasie przy spokojnej jeździe/
Pomijam oczywiście przypadek faktycznego uszkodzenia termostatu.
Przypadki te nie występują w silnikach benzynowych i w większych CDI.
W okresie zimowym uzyskanie w C200 CDI temperatury 80 st.C to bardzo dobry wynik /nie do uzyskania na trasie przy spokojnej jeździe/
Pomijam oczywiście przypadek faktycznego uszkodzenia termostatu.
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
A czy włożenie tektury między grill a chłodnicę coś pomorze ?? Jak miałem golfa II to bardzo pomagało podwyższyć temp. Może to reliktowe to co napisałem i wielu z was nie przypadnie do gustu : mb plus tektura ale... sprawdzony patent przez naszych dziadów
ps.
spoko nie ma sprawy wiem że wielu w ten sposób pomogłem ale się do tego nie przyznają
ps.
spoko nie ma sprawy wiem że wielu w ten sposób pomogłem ale się do tego nie przyznają
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Dobre rozwiązanie ale trzeba o niej pamiętać bo nie mamy wskaźnika od temperatury na stałe (wskazówka na zegarach) i lepiej żeby nam elektronika o tej tekturce nie przypomniała...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
Ja czegos nie rozumiem. Po co przy sprawnym termostacie wsadzac tekture przed chlodnice?
Przeciez termostat i tak odcina duzy obieg z chlodnica...
Uwazam ze takie patenty to dobre byly w FSO Polonezie (podobnie jak pchanie na pych polecane ostatnio na forum...).
Przeciez termostat i tak odcina duzy obieg z chlodnica...
Uwazam ze takie patenty to dobre byly w FSO Polonezie (podobnie jak pchanie na pych polecane ostatnio na forum...).
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
homontos pisze:Może to reliktowe to co napisałem i wielu z was nie przypadnie do gustu
Właśnie napisał że to już przeszłość.
W BMW choćby 525tds po odpaleniu silnika na chłodnicę opuszcza się roleta, silnik nagrzewa się dzięki temu znacznie szybciej. Jak ktoś chce mieć szybciej ciepło to niech sobie wsadzi tekturkę, jego sprawa.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Opisze swoje perypetie z termostatem.
Po kupieniu Mietka pare rzeczy było do wymiany/naprawy.
Zdarzało się, ze przy spokojnej jeździe silnik nie przekraczał 50stC na odcinku 50km ( i dłuższym po za miastem). Przy ostrzejszej jeździe osiągał 70stC a do 80stC to trzeba było się postarać. Oczywiście to wszystko w lecie czerwiec-lipiec. Poczytałem na forum i zainwestowałem w termostat.
Teraz temperatura 40stC przy obecnych temperaturach (czyli kilka stC) osiągana jest po ok.2min a 90stC myślę, że w mniej niż 10min. Dodam jeszcze, że elektryczny podgrzewacz silnika mam aktualnie wyłączony z powodu uszkodzenia. Mój pojazd to C220 cdi z odciążonym silnikiem (wersja taxi) i nie katuje go, a temperaturę i tak łapie bardzo szybko. To ze ktoś ma C200 cdi nie znaczy, że silnik ma większą sprawność, a wręcz przeciwnie, tyle że sprawność przy wyższych obrotach jest niższa z powodu niższego momentu (obrotowego). Przy jeżdzeniu na średnich i niskich obrotach moment jest ten sam więc sprawność też taka sama. Temperatura po osiągnięciu 90stC nie spada w trakcie jazdy, może tylko wzrosnąć kilka stopni jeśli się przyłożę . Nawet po kilku godzinach stania w pracy jak juz uruchamiam silnik to temperatura jest na tyle wysoka, by wskaźnik coś pokazał (ok 40stC). Dodam jeszcze ze dojazdy do pracy stały się tańsze, bo silnik się dogrzewa, spalanie spada o około 1l/100km na trasie 7km (kto nie wierzy to niech sprawdzi czy po uruchomieniu zimny silnik może przekroczyć 3000obr/s; komputer przy niskiej temperaturze silnika dobiera mieszankę tak, by była bogatsza, ale wprowadza różne ograniczenia przedłużające trwałość silnika). Nie wspomne o tym, że olej w temperaturze niższej niż 80stC ma gorsze właściwości smarujące niż przy ok. 90stC.
Nie wiem czy "oszczędzanie" na naprawach poprzez założenie kartonu jest słuszne dla kogoś kto bywa na tym forum, czyli dba o swój samochód i zakładam, że jeszcze trochę nim pojeździ.
Pozdrawiam
Po kupieniu Mietka pare rzeczy było do wymiany/naprawy.
Zdarzało się, ze przy spokojnej jeździe silnik nie przekraczał 50stC na odcinku 50km ( i dłuższym po za miastem). Przy ostrzejszej jeździe osiągał 70stC a do 80stC to trzeba było się postarać. Oczywiście to wszystko w lecie czerwiec-lipiec. Poczytałem na forum i zainwestowałem w termostat.
Teraz temperatura 40stC przy obecnych temperaturach (czyli kilka stC) osiągana jest po ok.2min a 90stC myślę, że w mniej niż 10min. Dodam jeszcze, że elektryczny podgrzewacz silnika mam aktualnie wyłączony z powodu uszkodzenia. Mój pojazd to C220 cdi z odciążonym silnikiem (wersja taxi) i nie katuje go, a temperaturę i tak łapie bardzo szybko. To ze ktoś ma C200 cdi nie znaczy, że silnik ma większą sprawność, a wręcz przeciwnie, tyle że sprawność przy wyższych obrotach jest niższa z powodu niższego momentu (obrotowego). Przy jeżdzeniu na średnich i niskich obrotach moment jest ten sam więc sprawność też taka sama. Temperatura po osiągnięciu 90stC nie spada w trakcie jazdy, może tylko wzrosnąć kilka stopni jeśli się przyłożę . Nawet po kilku godzinach stania w pracy jak juz uruchamiam silnik to temperatura jest na tyle wysoka, by wskaźnik coś pokazał (ok 40stC). Dodam jeszcze ze dojazdy do pracy stały się tańsze, bo silnik się dogrzewa, spalanie spada o około 1l/100km na trasie 7km (kto nie wierzy to niech sprawdzi czy po uruchomieniu zimny silnik może przekroczyć 3000obr/s; komputer przy niskiej temperaturze silnika dobiera mieszankę tak, by była bogatsza, ale wprowadza różne ograniczenia przedłużające trwałość silnika). Nie wspomne o tym, że olej w temperaturze niższej niż 80stC ma gorsze właściwości smarujące niż przy ok. 90stC.
Nie wiem czy "oszczędzanie" na naprawach poprzez założenie kartonu jest słuszne dla kogoś kto bywa na tym forum, czyli dba o swój samochód i zakładam, że jeszcze trochę nim pojeździ.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- p4ul
- VIP
- Posty: 206
- Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
- VIN: WDB2030611F049207
- Lokalizacja: Ostróda
raczej nie polecam zaraz po odpaleniu wkręcać CDI na takie obroty, bo to wpływa na szybsze zużywanie się turbiny. Odnośnie oleju, to robione są one w taki sposób żeby optymalnie smarowały silnik w każdej temperaturze (no nie mówimy tu o na prawdę sportowej jeździe), wiec moim zdaniem te 10 stopni nie ma tu aż wielkiej różnicy.wredny pisze:(kto nie wierzy to niech sprawdzi czy po uruchomieniu zimny silnik może przekroczyć 3000obr/s; komputer przy niskiej temperaturze silnika dobiera mieszankę tak, by była bogatsza, ale wprowadza różne ograniczenia przedłużające trwałość silnika). Nie wspomne o tym, że olej w temperaturze niższej niż 80stC ma gorsze właściwości smarujące niż przy ok. 90stC.
Temperatura silnika musi być przede wszystkim regulowana sprawnym termostatem. Jak przychodzą mrozy to sam wkładam kartonik przed chłodnicę
C240 z 2000r.
- Anat
- Użytkownik
- Posty: 99
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
- VIN: WDB2030081F5XXXXX
- Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)
W mojej opinji, zakładanie kartonu przed chłonice ma być korzystnym w przypadkach a-la "zima 2006". A w sytuacji miekkiej zimy ubieglego roku sprawny termostat ma dać radę sam.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 19:20 przez Anat, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto
WDB2030081F5XXXXX
WDB2030081F5XXXXX
-
- VIP
- Posty: 140
- Rejestracja: 1 cze 2008, o 09:31
- VIN: WDBRF61J92F257933
- Lokalizacja: Podlaskie
I jak też będę chyba tak robił, bo rozgrzać nasz silnik to spore wyzwaniep4ul pisze:raczej nie polecam zaraz po odpaleniu wkręcać CDI na takie obroty, bo to wpływa na szybsze zużywanie się turbiny. Odnośnie oleju, to robione są one w taki sposób żeby optymalnie smarowały silnik w każdej temperaturze (no nie mówimy tu o na prawdę sportowej jeździe), wiec moim zdaniem te 10 stopni nie ma tu aż wielkiej różnicy.wredny pisze:(kto nie wierzy to niech sprawdzi czy po uruchomieniu zimny silnik może przekroczyć 3000obr/s; komputer przy niskiej temperaturze silnika dobiera mieszankę tak, by była bogatsza, ale wprowadza różne ograniczenia przedłużające trwałość silnika). Nie wspomne o tym, że olej w temperaturze niższej niż 80stC ma gorsze właściwości smarujące niż przy ok. 90stC.
Temperatura silnika musi być przede wszystkim regulowana sprawnym termostatem. Jak przychodzą mrozy to sam wkładam kartonik przed chłodnicę
C240 V6 170KM, automat, 2002r, sedan, wersja USA