Problemy z automatyczną skrzynią biegów

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kloszard
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2010, o 15:53
VIN:
Lokalizacja: miasto nad Wisłą
Kontakt:

Post autor: kloszard »

jjanicki pisze:Wg mnie to zaniedbania eksploatacyjne w postaci nieterminowej wymiany płynu chłodzenia, wymiany na niewłaściwy (wystarczy aprobata MB) lub choćby przegrzanego płynu ASB...
Faktycznie kiepski płyn chłodzący to zagrożenie dla chłodnicy, pompy wodnej a w ypadku merca dodatkowo dla ASB. Ponoć tak popularne Pietrygo nie ma żadnych właściwości konserwujących jeśli chodzi o aluminiowe chłodnice. Zresztą nie sądzę, żeby ktoś z posiadaczy na tym jeździł i oszczędzał gdyż obecne dobre płyny to jeden wydatek na wiele lat użytkowania.
Pozdro...
Kloszard

C220 sport-coupe 04r. mod.05

Kobieta jest jak wuwuzela..., znosisz jej ryk dopóki ty ją dmuchasz...
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze:Jeden skrzyniarz powiedział mi, że to był problem wadliwych chłodnic (W203 i W211) i że gdzieś po roku 2004 się z nim uporali.

I w moim przypadku jest ciekawostka - mam samochód z 2001 roku i olej w ASB chłodzony poprzez wymiennik płytowy zainstalowany przy bloku...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
jarogts
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 15:41
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarogts »

Panowie autko w203 c230 7g , 36 tys przebiegu ślizga pomiędzy 1 a 2 , reszta biegów jest ok , od czego zacząc? Dodam iż 2 lata temu i z 8 tys przebiegu temu uciekł olej ze skrzyni ale po dolaniu działała ok . Kto w podlaskim się zna na tych skrzyniach ?
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Wiem tylko że te skrzynie bardzo często wymieniano na gwarancji. I po wymianie ludzie nie mieli już problemów. Na tą chwile albo jedź do salonu albo do speca od skrzyń mającego SD.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011, o 15:54 przez zezek1990, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

jarogts pisze: ślizga pomiędzy 1 a 2
Zacznij od poziomu płynu hydraulicznego taki jest objaw jeśli jest za mało
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
jarogts
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 15:41
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarogts »

najgorzej ze nie ma bagnetu... poki co autko uziemione w nastepny piatek jade do mercedesa..
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
KrzysiekB
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 15:53
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KrzysiekB »

Niestety dołączam się do problemów ze ASB.
Otóż zaczęła mi się wieszać skrzynia (tzn. nie przerzuca mi biegów i np. z N na D nie wskakuje, a dopiero z P na D). Zdarzało się, że nie dało się przełączyć na tiptronic i że lekko szarpał przy wrzucaniu z D na R i spowrotem.
I jeszcze jedna dziwna rzecz, nagle padło światło stopu (to w klapie bagażnika).
Pierwsze co, pojechałem na komputer (po przeczytaniu wieeelu wcześniejszych postów).
Błędy dotyczące skrzyni wywaliło takie:
P2500
P2311
P2312
P2502
P2600
P220(1(/A) nie mam pewności co do ostatniej cyfry/litery
P2203

Po skasowaniu błędów i przejażdżce, wszystko niby działało dobrze. Choć wydaje mi się, że "pływał" za długo przy ruszaniu.
Po krótkiej zabawie na postoju N, R, D znów zwiecha!

Ponownie komputer i jedyny błąd jaki znów wykazało to P2203. Pozostałe na trwałę zniknęły (więc zakładam, że dotyczyły jakichś starych zdarzeń).
Reset i działa z "pływaniem" przy ruszaniu. I zadziałało też światło stopu po resecie!!!

Ponieważ nie mam już teraz pewności czy przy ostatnim przeglądzie wymienili mi filtr i olej w skrzyni, to zamierzam to zrobić w najbliższym czasie.

Ale wracanie do normy po resetach błędów i problem ze światłem stopu mnie niepokoi. Co o tym sądzicie? Czy może ktoś przetłumaczyć na Polski te kody błędów?
Czy znacie kogoś komu mogę powierzyć zajrzenie do skrzyni w Warszawie lub okolicy (i kto przy okazji nie puści mnie z torbami)??

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
P.S. tylko nie każcie mi czytać poprzednich postów, bo je przeczytałem i wachlarz powodów czy przyczyn jest szeroki (od klocków hamulcowych, przez akumulator, olej, zawory, po sterownik)... :)
Krzysiek
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Co do skrzyni http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=8490 Problem ze stopem pewnie będzie miał coś z tym wspólnego.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2011, o 18:29 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
KrzysiekB
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 15:53
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KrzysiekB »

Ten topic jest ślepą uliczką, ale dzięki...
Co prawda nasuwa to na trop ESP i muszę powiedzieć, że jest w tym jakaś logika, ale w związku z tym, pytanie dodatkowe: gdzie w Warszawie znaleźć kogoś sensownego kto to rozkmini???
Krzysiek
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

viewtopic.php?t=3650 Do nich uderzaj lub kontaktuj się z kolegą psychopem http://www.cmdauto.pl/ Jedni i drudzy są dobrzy. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
KrzysiekB
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 15:53
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KrzysiekB »

Dzięki. Jutro do nich podjadę chyba, bo dolinę złapałem, jak dotarło do mnie, że przyczyn może być milion...

[ Dodano: 2011-05-12, 10:48 ]
No więc podjechałem do tych gości na Ursusie (ul. Regulska) i był tam taki magik od MB.
Widać, że przepracował trochę w DE. Miał też oryginalne oprogramowanie i osprzęt do komunikacji z komputerem Merca. Prześwietlił go na wylot w pół godzinki i wydrukował mi niezły elaborat.
Wykazało uszkodzenie czujnika prędkości 3 biegu w skrzyni.
Oprócz tego mam walniętą świecę żarową na 3 cylindrze i nagrzewnicę dodatkowego układu dogrzewania silnika. (razem 3 błędy aktualne). Poza tym cała masa historycznych, które wykasował.

Wracając do problemów ze skrzynią, facet jest na 1000% (sam to tak ujął) pewien, że to tylko i wyłącznie ten czujnik powoduje, a że jest zalany żywicą i nie opłaca się go robić samego, to trzeba wymienić całą płytę EGS. :placz:
Oczywiście wtedy już nie obejdzie się bez wymiany filtra, uszczelnień, tej kostki łączącej i oleju rzecz jasna. Skrzynka będzie jak nowa, ale schudnę o jakieś lekko licząc 1500 zł.

W "Midparts" mają tą płytę za 850 zł. i za całość roboty krzyknęli ok. 1700 zł.
Sprawdzam jeszcze inne źródła. Jestem na etapie wyceny całości.

Gdyby ktoś wiedział, skąd taniej wyrwać tą płytę, będę wdzięczny za podpowiedź.
Nr oryginału: 140 270 0761 lub 140 270 0861.

Pzdr...
Krzysiek
lukasz203
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 maja 2011, o 11:41
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasz203 »

:!: Z moim MB - silnik220 CDI, problem występuje przy przełączaniu z 3 na 4 bieg. Podczas dodawania gazu występuje wyraźna "dziura"/"uślizg" w obrotach po czym gwałtownie rosną i zmienia na 4 bieg. Dzieje się to dopiero po rozgrzaniu silnika (na zimno jest ok), a przy zmianie tych biegów słychać coś w rodzaju lekkiego świstu/zasysania.

PS: Po podłączeniu komputera nie wykryto błędów
w203 220 CDI
Sentek20
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 19:43
VIN:
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Sentek20 »

Witam. Mam swojego Merca od miesiąca i mam problem(zdarzyło się to 2 razy) polegającym na tym ze podczas jazdy kiedy troszkę nacisnąłem na gaz( bez kicka) zapaliła się kontrolka diagnostyki silnika, auto jechało 60km/h i nie zmieniało biegów(automat). Po zatrzymaniu się zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy (auto jeździ normalnie) tylko cały czas świeci się ta kontrolka. Ostatnio zgasła po ok tygodniu.
Czy wina leży po stronie skrzyni biegów??
Ostatnio zmieniony 29 maja 2011, o 21:58 przez Sentek20, łącznie zmieniany 1 raz.
www.eltom24.pl
W203 Avangarde C270 CDI
VIN WDB2032161F449693
Kombi czarne
2003r.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Sentek20 pisze: Czy wina leży po stronie skrzyni biegów??
Wszystko powie diagnostyka za pomocą SD.


Zachęcam do jak najszybszego odwiedzenia warsztatu :ok:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”