Faktycznie kiepski płyn chłodzący to zagrożenie dla chłodnicy, pompy wodnej a w ypadku merca dodatkowo dla ASB. Ponoć tak popularne Pietrygo nie ma żadnych właściwości konserwujących jeśli chodzi o aluminiowe chłodnice. Zresztą nie sądzę, żeby ktoś z posiadaczy na tym jeździł i oszczędzał gdyż obecne dobre płyny to jeden wydatek na wiele lat użytkowania.jjanicki pisze:Wg mnie to zaniedbania eksploatacyjne w postaci nieterminowej wymiany płynu chłodzenia, wymiany na niewłaściwy (wystarczy aprobata MB) lub choćby przegrzanego płynu ASB...
Problemy z automatyczną skrzynią biegów
Moderator: Dziki Mar
- kloszard
- Użytkownik
- Posty: 83
- Rejestracja: 31 gru 2010, o 15:53
- VIN:
- Lokalizacja: miasto nad Wisłą
- Kontakt:
Pozdro...
Kloszard
C220 sport-coupe 04r. mod.05
Kobieta jest jak wuwuzela..., znosisz jej ryk dopóki ty ją dmuchasz...
Kloszard
C220 sport-coupe 04r. mod.05
Kobieta jest jak wuwuzela..., znosisz jej ryk dopóki ty ją dmuchasz...
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Kompresssor pisze:Jeden skrzyniarz powiedział mi, że to był problem wadliwych chłodnic (W203 i W211) i że gdzieś po roku 2004 się z nim uporali.
I w moim przypadku jest ciekawostka - mam samochód z 2001 roku i olej w ASB chłodzony poprzez wymiennik płytowy zainstalowany przy bloku...
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 wrz 2008, o 15:41
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
Wiem tylko że te skrzynie bardzo często wymieniano na gwarancji. I po wymianie ludzie nie mieli już problemów. Na tą chwile albo jedź do salonu albo do speca od skrzyń mającego SD.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011, o 15:54 przez zezek1990, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 wrz 2008, o 15:41
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 kwie 2011, o 15:53
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety dołączam się do problemów ze ASB.
Otóż zaczęła mi się wieszać skrzynia (tzn. nie przerzuca mi biegów i np. z N na D nie wskakuje, a dopiero z P na D). Zdarzało się, że nie dało się przełączyć na tiptronic i że lekko szarpał przy wrzucaniu z D na R i spowrotem.
I jeszcze jedna dziwna rzecz, nagle padło światło stopu (to w klapie bagażnika).
Pierwsze co, pojechałem na komputer (po przeczytaniu wieeelu wcześniejszych postów).
Błędy dotyczące skrzyni wywaliło takie:
P2500
P2311
P2312
P2502
P2600
P220(1(/A) nie mam pewności co do ostatniej cyfry/litery
P2203
Po skasowaniu błędów i przejażdżce, wszystko niby działało dobrze. Choć wydaje mi się, że "pływał" za długo przy ruszaniu.
Po krótkiej zabawie na postoju N, R, D znów zwiecha!
Ponownie komputer i jedyny błąd jaki znów wykazało to P2203. Pozostałe na trwałę zniknęły (więc zakładam, że dotyczyły jakichś starych zdarzeń).
Reset i działa z "pływaniem" przy ruszaniu. I zadziałało też światło stopu po resecie!!!
Ponieważ nie mam już teraz pewności czy przy ostatnim przeglądzie wymienili mi filtr i olej w skrzyni, to zamierzam to zrobić w najbliższym czasie.
Ale wracanie do normy po resetach błędów i problem ze światłem stopu mnie niepokoi. Co o tym sądzicie? Czy może ktoś przetłumaczyć na Polski te kody błędów?
Czy znacie kogoś komu mogę powierzyć zajrzenie do skrzyni w Warszawie lub okolicy (i kto przy okazji nie puści mnie z torbami)??
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
P.S. tylko nie każcie mi czytać poprzednich postów, bo je przeczytałem i wachlarz powodów czy przyczyn jest szeroki (od klocków hamulcowych, przez akumulator, olej, zawory, po sterownik)...
Otóż zaczęła mi się wieszać skrzynia (tzn. nie przerzuca mi biegów i np. z N na D nie wskakuje, a dopiero z P na D). Zdarzało się, że nie dało się przełączyć na tiptronic i że lekko szarpał przy wrzucaniu z D na R i spowrotem.
I jeszcze jedna dziwna rzecz, nagle padło światło stopu (to w klapie bagażnika).
Pierwsze co, pojechałem na komputer (po przeczytaniu wieeelu wcześniejszych postów).
Błędy dotyczące skrzyni wywaliło takie:
P2500
P2311
P2312
P2502
P2600
P220(1(/A) nie mam pewności co do ostatniej cyfry/litery
P2203
Po skasowaniu błędów i przejażdżce, wszystko niby działało dobrze. Choć wydaje mi się, że "pływał" za długo przy ruszaniu.
Po krótkiej zabawie na postoju N, R, D znów zwiecha!
Ponownie komputer i jedyny błąd jaki znów wykazało to P2203. Pozostałe na trwałę zniknęły (więc zakładam, że dotyczyły jakichś starych zdarzeń).
Reset i działa z "pływaniem" przy ruszaniu. I zadziałało też światło stopu po resecie!!!
Ponieważ nie mam już teraz pewności czy przy ostatnim przeglądzie wymienili mi filtr i olej w skrzyni, to zamierzam to zrobić w najbliższym czasie.
Ale wracanie do normy po resetach błędów i problem ze światłem stopu mnie niepokoi. Co o tym sądzicie? Czy może ktoś przetłumaczyć na Polski te kody błędów?
Czy znacie kogoś komu mogę powierzyć zajrzenie do skrzyni w Warszawie lub okolicy (i kto przy okazji nie puści mnie z torbami)??
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
P.S. tylko nie każcie mi czytać poprzednich postów, bo je przeczytałem i wachlarz powodów czy przyczyn jest szeroki (od klocków hamulcowych, przez akumulator, olej, zawory, po sterownik)...
Krzysiek
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Co do skrzyni http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=8490 Problem ze stopem pewnie będzie miał coś z tym wspólnego.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2011, o 18:29 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 kwie 2011, o 15:53
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
viewtopic.php?t=3650 Do nich uderzaj lub kontaktuj się z kolegą psychopem http://www.cmdauto.pl/ Jedni i drudzy są dobrzy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 kwie 2011, o 15:53
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. Jutro do nich podjadę chyba, bo dolinę złapałem, jak dotarło do mnie, że przyczyn może być milion...
[ Dodano: 2011-05-12, 10:48 ]
No więc podjechałem do tych gości na Ursusie (ul. Regulska) i był tam taki magik od MB.
Widać, że przepracował trochę w DE. Miał też oryginalne oprogramowanie i osprzęt do komunikacji z komputerem Merca. Prześwietlił go na wylot w pół godzinki i wydrukował mi niezły elaborat.
Wykazało uszkodzenie czujnika prędkości 3 biegu w skrzyni.
Oprócz tego mam walniętą świecę żarową na 3 cylindrze i nagrzewnicę dodatkowego układu dogrzewania silnika. (razem 3 błędy aktualne). Poza tym cała masa historycznych, które wykasował.
Wracając do problemów ze skrzynią, facet jest na 1000% (sam to tak ujął) pewien, że to tylko i wyłącznie ten czujnik powoduje, a że jest zalany żywicą i nie opłaca się go robić samego, to trzeba wymienić całą płytę EGS.
Oczywiście wtedy już nie obejdzie się bez wymiany filtra, uszczelnień, tej kostki łączącej i oleju rzecz jasna. Skrzynka będzie jak nowa, ale schudnę o jakieś lekko licząc 1500 zł.
W "Midparts" mają tą płytę za 850 zł. i za całość roboty krzyknęli ok. 1700 zł.
Sprawdzam jeszcze inne źródła. Jestem na etapie wyceny całości.
Gdyby ktoś wiedział, skąd taniej wyrwać tą płytę, będę wdzięczny za podpowiedź.
Nr oryginału: 140 270 0761 lub 140 270 0861.
Pzdr...
[ Dodano: 2011-05-12, 10:48 ]
No więc podjechałem do tych gości na Ursusie (ul. Regulska) i był tam taki magik od MB.
Widać, że przepracował trochę w DE. Miał też oryginalne oprogramowanie i osprzęt do komunikacji z komputerem Merca. Prześwietlił go na wylot w pół godzinki i wydrukował mi niezły elaborat.
Wykazało uszkodzenie czujnika prędkości 3 biegu w skrzyni.
Oprócz tego mam walniętą świecę żarową na 3 cylindrze i nagrzewnicę dodatkowego układu dogrzewania silnika. (razem 3 błędy aktualne). Poza tym cała masa historycznych, które wykasował.
Wracając do problemów ze skrzynią, facet jest na 1000% (sam to tak ujął) pewien, że to tylko i wyłącznie ten czujnik powoduje, a że jest zalany żywicą i nie opłaca się go robić samego, to trzeba wymienić całą płytę EGS.
Oczywiście wtedy już nie obejdzie się bez wymiany filtra, uszczelnień, tej kostki łączącej i oleju rzecz jasna. Skrzynka będzie jak nowa, ale schudnę o jakieś lekko licząc 1500 zł.
W "Midparts" mają tą płytę za 850 zł. i za całość roboty krzyknęli ok. 1700 zł.
Sprawdzam jeszcze inne źródła. Jestem na etapie wyceny całości.
Gdyby ktoś wiedział, skąd taniej wyrwać tą płytę, będę wdzięczny za podpowiedź.
Nr oryginału: 140 270 0761 lub 140 270 0861.
Pzdr...
Krzysiek
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 maja 2011, o 11:41
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Z moim MB - silnik220 CDI, problem występuje przy przełączaniu z 3 na 4 bieg. Podczas dodawania gazu występuje wyraźna "dziura"/"uślizg" w obrotach po czym gwałtownie rosną i zmienia na 4 bieg. Dzieje się to dopiero po rozgrzaniu silnika (na zimno jest ok), a przy zmianie tych biegów słychać coś w rodzaju lekkiego świstu/zasysania.
PS: Po podłączeniu komputera nie wykryto błędów
PS: Po podłączeniu komputera nie wykryto błędów
w203 220 CDI
-
- VIP
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 19:43
- VIN:
- Lokalizacja: Świdnica
Witam. Mam swojego Merca od miesiąca i mam problem(zdarzyło się to 2 razy) polegającym na tym ze podczas jazdy kiedy troszkę nacisnąłem na gaz( bez kicka) zapaliła się kontrolka diagnostyki silnika, auto jechało 60km/h i nie zmieniało biegów(automat). Po zatrzymaniu się zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy (auto jeździ normalnie) tylko cały czas świeci się ta kontrolka. Ostatnio zgasła po ok tygodniu.
Czy wina leży po stronie skrzyni biegów??
Czy wina leży po stronie skrzyni biegów??
Ostatnio zmieniony 29 maja 2011, o 21:58 przez Sentek20, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto