Problemy z automatyczną skrzynią biegów
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 20:35
- VIN:
- Lokalizacja: Grudziądz
Problemy z automatyczną skrzynią biegów
Mam kłopot z moją c klasa skrzynia biegów potrafi podczas jazdy przy przyspieszaniu wrzucić na luz po chwili jak samochód zwolni do okolo 45/kmh automatycznie funkcjonuje OK do nastepnego razu . Dałem naprawić do warsztatu wymienili mi elektroniczną płyte sterującą zmianą biegów , olej , filter i dalej powtarza się to samo - o ile wymienili ? wymieniłem sam dwukrotnie olej i filter celem przepłukania i wydaje mi się , że jest lepiej . Przy podawaniu gazu słyszę jak by coś w pewnym momencie syczało czy przelewało się pod ciśnieniem przez mniejszy otwór niż normalnie po chwili samochód ciągnie i nie stąd ni z owąt wrzuca na luz proszę o pomoc pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, o 21:34 przez rzepek1, łącznie zmieniany 1 raz.
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Witam
Silnik CDI czy benzyna?
Byc moze skrzynia chodzi na trybie awaryjnym. Zaden komunikat Ci sie nie wyswietla? Ja bym obstawial sterownik, ale jest ciezko zdiagnozowac to przez internet. Przydalo by sie podpiac go pod komputer (Star diagnosis) i zobaczyc czy sterownik nie wykazuje usterek.
Silnik CDI czy benzyna?
Byc moze skrzynia chodzi na trybie awaryjnym. Zaden komunikat Ci sie nie wyswietla? Ja bym obstawial sterownik, ale jest ciezko zdiagnozowac to przez internet. Przydalo by sie podpiac go pod komputer (Star diagnosis) i zobaczyc czy sterownik nie wykazuje usterek.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Zachowuje się tak jakby się ślizgał, a dzieje Ci się to na jakimś określonym biegu czy niezależnie na jakim jedzie automat??
Czy dzieje się to przy mocniejszym wciśnięciu gazu??
Czy dzieje się to przy mocniejszym wciśnięciu gazu??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 20:35
- VIN:
- Lokalizacja: Grudziądz
Chodzi o CDI 220 z 2003 roku tip tronik
Wydaje mi się , że to co napisałeś ma sens ale nie rozumiem dlaczego mechanik podłanczając komputer twierdzi , że to tak jak by nie czytały się czujniki w skrzyni czy chodzi o ten sterownik co ty mówisz czy o tą płytę którą podobno mi wymienili .
[ Dodano: 2008-11-11, 22:38 ]
mercfan nic sie nie slizga poprostu wyrzuci na luz i koniec auto zwolni i tak jakby nic jedzie dalej po wlaczeniu auto rusza ze skrzynia mechanicznie jest wg mojej oceny ok. wg mnie jest to cos ze sterowaniem elektronik jesli jezdze jak taksowkaz to moge tak bez konca i bedzi ok.
Wydaje mi się , że to co napisałeś ma sens ale nie rozumiem dlaczego mechanik podłanczając komputer twierdzi , że to tak jak by nie czytały się czujniki w skrzyni czy chodzi o ten sterownik co ty mówisz czy o tą płytę którą podobno mi wymienili .
[ Dodano: 2008-11-11, 22:38 ]
mercfan nic sie nie slizga poprostu wyrzuci na luz i koniec auto zwolni i tak jakby nic jedzie dalej po wlaczeniu auto rusza ze skrzynia mechanicznie jest wg mojej oceny ok. wg mnie jest to cos ze sterowaniem elektronik jesli jezdze jak taksowkaz to moge tak bez konca i bedzi ok.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, o 21:35 przez rzepek1, łącznie zmieniany 1 raz.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 20:35
- VIN:
- Lokalizacja: Grudziądz
czy wiesz ile kosztuje taki sterownik ??? i czy to jest ta płyta którą ponoć mi wymienili ???
[ Dodano: 2008-11-11, 22:47 ]
jak sprawdzić czy rzeczywiście było to naprawiane i jest wstawiona nowa cześć zapłaciłem 1500 zł i nie działa zaczyna mnie to wkurzać
[ Dodano: 2008-11-11, 22:47 ]
jak sprawdzić czy rzeczywiście było to naprawiane i jest wstawiona nowa cześć zapłaciłem 1500 zł i nie działa zaczyna mnie to wkurzać
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, o 21:35 przez rzepek1, łącznie zmieniany 1 raz.
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Najprawdopodobniej tak, o ile wymienili, bo zadnej innej plyty tam chyba nie ma, jest tylko sterownik (niektorzy mowia plyta sterujaca). Natomiast ile kosztuje sterownik to nie wiem.rzepek1 pisze:czy to jest ta płyta którą ponoć mi wymienili ???
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 20:35
- VIN:
- Lokalizacja: Grudziądz
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wadowice
problem może być bardziej złożony
- na 100% skrzynia nie działa w trybie awaryjnym - w trybie awaryjnym włączany jest na stałe bieg bodajże 2 - tak aby można było kontynuować jazdę
- opis problemu wskazuje:
1. uszkodzony sterownik
2. zbyt niski poziom oleju
3. uszkodzony konwerter lub któryś z elektrozaworów lub przewodów ciśnieniowych w skrzyni
- proponuję udać się do dobrego warsztatu zajmującego się ASB - nie wszystkie serwisy mb posiadają wśród swoich pracowników "speców" od ASB a jedynie przeszkolonych pracowników na zasadzie - objaw taki - wymienić to i tamto lub tamto i siamto (podobna tabelka jak jest w instrucji obsługi : nie świecą światła - sprawdź czy je włączyłeś jeśli włączone i nie świecą wymień żarówkę jak nie świeci sprawdź bezpiecznik a jak dalej nie świeci usiądź i płacz :-) )
- na 100% skrzynia nie działa w trybie awaryjnym - w trybie awaryjnym włączany jest na stałe bieg bodajże 2 - tak aby można było kontynuować jazdę
- opis problemu wskazuje:
1. uszkodzony sterownik
2. zbyt niski poziom oleju
3. uszkodzony konwerter lub któryś z elektrozaworów lub przewodów ciśnieniowych w skrzyni
- proponuję udać się do dobrego warsztatu zajmującego się ASB - nie wszystkie serwisy mb posiadają wśród swoich pracowników "speców" od ASB a jedynie przeszkolonych pracowników na zasadzie - objaw taki - wymienić to i tamto lub tamto i siamto (podobna tabelka jak jest w instrucji obsługi : nie świecą światła - sprawdź czy je włączyłeś jeśli włączone i nie świecą wymień żarówkę jak nie świeci sprawdź bezpiecznik a jak dalej nie świeci usiądź i płacz :-) )
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, o 21:37 przez bobik123, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lut 2009, o 03:04
- VIN:
- Lokalizacja: Zyrardow
Witam mam podobny problem ale tylko dwa razy zdarzyło mi sie takie coś przy mocnym potraktowaniu kick downem. i mechanior powiedziałże nad płytą sterującą jest błędny odczyt z czujników mierzących prędkość chyba obrotową skrzyni. ale takie coś wyskakiwało by na diagnostyce komputerowej. Mam pytanie a czy przy zmianie biegów nie ślizga ci się skrzynia. Ja tak mam jak sie rozgrzeje. i wtedy podobniez winą jest płyta sterująca ciśnieniami.
-
- VIP
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 cze 2009, o 22:13
- VIN:
- Lokalizacja: W-WA
Witam,
U mnie pomogła wymiana oleju, ale uwaga!!! Wymiana oleju została dokonana zarówno w skrzyni jak i w sprzęgle. Jeśli chodzi o skrzynię to każdy to robi, natomiast jeśli chodzi o sprzęgło to mało kto posiada pompkę, którą najpierw wyciąga resztki zanieczyszczonego oleju, a później dolewa nowy olej-ten sam co do skrzyni. Ja zrobiłem to u gościa pod warszawą i z tego co mi wiadomo nawet ASO w Wawie nie posiadało takiej pompki. Robiłem to 1,5 miesiąca temu i do chwili obecnej nie miałem problemu, chociaż zaznaczali, że olej musi najpierw wypłukać brudy które się tam zebrały i profilaktycznie od czasu do czasu kazali jeździć na tiptronicu - jeżdzić od czasu do czasu manualnie przełączając biegi na wysokich obrotach. U mnie zadziałało...koszt wymiany oleju w skrzyni i sprzedle+olej=500PLN
U mnie pomogła wymiana oleju, ale uwaga!!! Wymiana oleju została dokonana zarówno w skrzyni jak i w sprzęgle. Jeśli chodzi o skrzynię to każdy to robi, natomiast jeśli chodzi o sprzęgło to mało kto posiada pompkę, którą najpierw wyciąga resztki zanieczyszczonego oleju, a później dolewa nowy olej-ten sam co do skrzyni. Ja zrobiłem to u gościa pod warszawą i z tego co mi wiadomo nawet ASO w Wawie nie posiadało takiej pompki. Robiłem to 1,5 miesiąca temu i do chwili obecnej nie miałem problemu, chociaż zaznaczali, że olej musi najpierw wypłukać brudy które się tam zebrały i profilaktycznie od czasu do czasu kazali jeździć na tiptronicu - jeżdzić od czasu do czasu manualnie przełączając biegi na wysokich obrotach. U mnie zadziałało...koszt wymiany oleju w skrzyni i sprzedle+olej=500PLN
Pozdrawiam
Michał
S203 270 CDI 2002 AVANGARDE
Michał
S203 270 CDI 2002 AVANGARDE
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Znaczy się ta wymiana, którą ci zrobili powinna zawsze tak wyglądać, po prostu płukanie skrzyni. Można też zalać skrzynię olejem, odpalić auto i na postoju pobawić się zakresami, po kilka sekund pracy na każdym zakresie PRND i mamy znów do spuszczenia olej-syf.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
Dokładnie dwa razy miałem coś takiego, jadąc pod góre dałem gazu(bez kicka) i nagle jak by wyskoczył bieg, i oczywiście obroty na maxa. I przez chwile mogłem dodawać gazu i ujmować a auto zwalniało jak by było na luzie. Po zatrzymaniu i dodaniu gazu samochód rusza. Miałem to dwa razy w co 3 tygodniowych odstępach czasu, narazie od ostatniego wyrzucenia biegu minęło jakieś 3 miesiące i jest OK, ale zapowiada się wymiana oleju w skrzyni, chodź mercedes nie przewiduje wymiany oleju w ASB. Robi się to tylko raz po przejechaniu pierwszych 60tys kilometrów, później już nie! Po znajomości w serwisie MB to koszt 850zł.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
mistrzu nie! Było o tym, jeden użytkownik był prawie zlinczowany za taką teorię. Kiedyś był taki pomysł, żeby tak robić, ale odeszli od tego i trzeba wymieniać! viewtopic.php?t=1021 temat wprawdzie zamknąłem, bo pogawędka przerodziła się w dość ostrą wymianę zdań, ale polecam czytanie.koko115 pisze:mercedes nie przewiduje wymiany oleju w ASB. Robi się to tylko raz po przejechaniu pierwszych 60tys kilometrów, później już nie! Po znajomości w serwisie MB to koszt 850zł.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 wrz 2009, o 20:02
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich. Piszę po raz pierwszy i od razu niestety o problemie którego się nie ustrzegłem . Na początku tygodnia kupiłem W203 T 270CDI kombi. Wcześniej dokładnie go sprawdzałem. Auto z polskiego salonu (Rzeszów) i tam serwisowany przez kolejnych 7 lat. Ostatni przegląd przy 145kkm. Przy zakupie miał 178,5kkm. Potwierdzona wymiana oleju w skrzyni przy 80 kkm. Spokojnie dojechałem do Warszawy. Na dzisiaj umówiłem się na przegląd w ASO Nowakowski - przegląd olejowy z filtrami, wymiana oleju w skrzyni, wymiana paska; okazało się że trzeba dodatkowo wymienić tarcze i klocki. Ok, robię to dla siebie, żeby spokojnie użytkować przez kilka najbliższych lat. Auto odebrałem przed 17.00 i ruszyłem do domu; po przejechaniu ok.3 km byłem zmuszony do gwałtowniejszego wyprzedzenia. Auto bez sprzeciwu ruszyło i ... przy 100km/h odmówiło współpracy. Okazało się, że silnik doszedł do ponad 4000 obr. i nie przerzucił na kolejny bieg. Coś się zblokowało. Nie działał tryb W/S nie można było redukować ani wrzucać biegu na wyższy, a próba przełączania na R lub D powodowało wyraźne szarpnięcia. Wkurzony odłączyłem silnik by po chwili ponownie go uruchomić. Automat znowu działał bez zarzutu, (bez szarpnięć z możliwością przerzucania biegów w trybie - / + na D), ale przy następnym gwałtowniejszym przyspieszeniu ponownie się zawiesił. Powtórzyłem sprawdzony sposób i klnąc pod nosem zawróciłem do serwisu (kilka minut po 17). Niestety, właśnie wychodził szef serwisu jako ostatni (prawdopodonie), ale grzecznie mnie wysłuchał i doradził, żeby spokojnie wrócić do domu i przyjechać w poniedziałek rano na 8.00. Niestety pomimo bardzo spokojnej jazdy, co kilka kilometrów problem powtarzał się, aż kilkaset metrów przed domem nic już nie pomagało i doczołgałem się z prędkością ok 40-50km/h przy 2000-2500 obr.
Co robić ? Wiem, sam sobie jestem winien, podkusiło mnie żeby jechać do serwisu MB i to takiego, który kończy w piatek po 17
Jestem koszmarnie wkurzony Wydałem mnóstwo kasy i nie mogę nigdzie wyjechać na weekend. Zadręczam się czarnymi scenariuszami kosztownej naprawy skrzyni.
Proszę pomóżcie, powiedzcie co o tym sądzicie. Czy to usterka mechaniczna czy elektroniczna? Czekać do poniedzialku, zeby mnie ściągnęli do serwisu i próbowali naprawić czy jechać do innego warsztatu.
Co robić ? Wiem, sam sobie jestem winien, podkusiło mnie żeby jechać do serwisu MB i to takiego, który kończy w piatek po 17
Jestem koszmarnie wkurzony Wydałem mnóstwo kasy i nie mogę nigdzie wyjechać na weekend. Zadręczam się czarnymi scenariuszami kosztownej naprawy skrzyni.
Proszę pomóżcie, powiedzcie co o tym sądzicie. Czy to usterka mechaniczna czy elektroniczna? Czekać do poniedzialku, zeby mnie ściągnęli do serwisu i próbowali naprawić czy jechać do innego warsztatu.
W203 T 2,7 CDI Elegance Automat 2002r