Mercedes 220 CDI automat 2000r -zbyt duże spalanie

Moderator: Dziki Mar

devil.zomo
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 9 gru 2007, o 21:37
VIN:
Lokalizacja: szczecinek

Mercedes 220 CDI automat 2000r -zbyt duże spalanie

Post autor: devil.zomo »

Witam.
Wlaśnie zakupiłem Mercedesa 220 CDI automat 2000r kombi. Długo męczyłem się nad wyborem marki i modelu. Jest to mój pierwszy Mercedes. Komfort, wygoda, przyspieszenie rewelacyjne. Skusiło mnie małe spalanie podobno miał mi palić na trasie 5.5 l, miasto 8,0 l, mieszany cykl 6,5 l. Chyba tak nie jest bo na trasie jadą naprawdę bez zrywów prędkość 100-120 km/h, a nawet i mniej często 90-100 km/h jazda delikatna spalił mi 7 l. Czy to normalne czy jest coś nie tak. Staram się jedzić naprawdę delikatnie, ale to nic nie daje. Zbiornik starczył mi do zapalenia się rezerwy na 800 km.
Niewiem ile moge jeszcze zrobić na rezerwie ile litrów tam zostaje.
Mam jeszcze pytanko jest taki przycisk przy drązku biegów takie falujące 4 kreski i napis off. Co to jest.
Na czym polega te vebasto, jaki to ma cel i do czego służy.
Miałbym wiele jeszcze innych pytań, ale nie chce narażać kogoś na siedzenie teraz przed kompem i odpowiadanie na nie. Jeśli znajdzie się chętna osoba to proszę o kontakt. Mój nr GG 7466446, lub na meila. Pytań miałbym wiele.PROSZE POMÓŻCIE.
Czy może być przyczyną zbyt wysokiego spalania niedogrzanie silnika mam chyba walnięty termostat.
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Cześć!
W skrucie:
nie wiem jak pali automat ( z teorii ok.1-1,5l) wiecej od manuala. Mój c220 manual pali w trasie tak jak ty to mówisz przy oszczednej jeździe 4.5l. MAX 8-9.

Oczywiście niedogrzenie silnika ma wpływ na spalanie i to DUŻE

WEBASTO - jest to tzw. ogrzewanie postojowe
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

DOBRA RADA:
Zanim zaczniesz pytać poczytaj tematy na forum. Dowiesz się wielu ciekawych rzeczy i zycie bedzie prostsze
devil.zomo
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 9 gru 2007, o 21:37
VIN:
Lokalizacja: szczecinek

Post autor: devil.zomo »

Sliczne dzięki.
Jesli chodzi o czytanie to poczytałem, ale wiele wypowiedzi jest sprzecznych, wiem że rożnie ludzie jeżdzą i spalanie mogą by różne, doczytałem też ze jazda na trybie W- zimowym jest mniej ekonomiczna, jak narazie to jestem troche zdziwony bo uważam że za dużo mi pali. Wiem że do jazdy automatem trzeba się przyzwyczaić i umieć nim ekonomicznie jeździć. Mam nadzieje że będzie palił mniej. Termostat jade w środe wymienić. A wiecie może doczego jest tem przycisk z falującymi kreskami i napisem 0ff.

[ Dodano: 2007-12-09, 22:09 ]
Artur. Powiedz mi czy te vebasto po nagrzaniu się silnika samo się wyłącza, bo jak mam walnięty termostat to może być tak, że cały czas chodzi i dogrzewa silnik?
Jeśli wiesz coś na temat wentylatora bo ledwo na szybe daje na najwyższym biegu 5.
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Jeśl;i chodzi o dogrzewanie silnika to oczywiste jest że jak silnik uzyska właściwą temperaturę to dogrzewanie przestaje działać
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

wiecie co już tyle pisałam w różnych postach o tym webasto, ze nie chce powtarzać w nieskończoność tego samego. Artur-art może pomyśl o przewaleniu tego w jedno miejsce w jakiś konkretny post pt." webasto"
nacki2
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nacki2 »

Witam

Jakiś Tydzień temu zakupiłem MB Sport Coupe CDI 220.
Szukając opini przed zakupem większość użytkowników opisywało ten model za ekonomiczny spalanie około 6,0-7,5 l/100km.
W moim przypadku spalanie wacha sie od 8,5 przy spokojnej jeździe nawet do 12,0 l/100km.Średnio około 10l/100km.

Co powinienem sprawdzić wymienić żeby to naprawić.

W obecnej chwili jeżdżę na 225/45/17 zdaje sobie sprawę że to również ma wpływ ale nie sądzę ze aż 4l/100km.
Jeśli chodzi o temperaturę silnika, nagrzewa się do 90 stopni.


Mercedes Benz CDI 220 (110 KW) 2004r.
Mercedes Sport Coupe CDI 220 (110 KW) 2004
Awatar użytkownika
loaz
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:06
VIN:
Lokalizacja: Krynica

Post autor: loaz »

12l/100 km to moja w211-a e320 cdi spala przy dość dynamiczej jeździe. Coś dużo wam spala a pojemność prawie 1 litr większa. A buty na 215/50/17 radze zmienić.
nacki2
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nacki2 »

Co może odpowiadać za tak duże spalanie? Staram się jeździć oszczędnie.
Jeśli chodzi o opony czy profil 50 nie będzie za duży?
Mercedes Sport Coupe CDI 220 (110 KW) 2004
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Lanie wtryskiwaczy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
nacki2
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nacki2 »

Co powinienem w tym przypadku zrobić i ile może to kosztować?
Mercedes Sport Coupe CDI 220 (110 KW) 2004
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

nacki2, jaki dystans pokonujesz od startu do zatrzymania ??
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
nacki2
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nacki2 »

W momencie kiedy zwracałem na to uwagę około 50 km.
Było to w dniach kiedy temperatury były na plusie.
Podłączałem go pod komputer i dostałe info że jest jakiś problem z nagrzewnicą z klapami L+P? Oraz problem z przeładowaniem akumulatora.
Mercedes Sport Coupe CDI 220 (110 KW) 2004
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

przy tych temperaturach i takim dystansie (nawet po mieście) z twardą podeszwą
max 8,5-9l
coś jest nie halo musisz zrobić szczegółową diagnostykę najlepiej StarDiagiem
nacki2 pisze:jest jakiś problem z nagrzewnicą z klapami L+P?
napewno nie to
nacki2 pisze:Oraz problem z przeładowaniem akumulatora
:mysli: a to jest bardzo źle regulator daje ciała :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
nacki2
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nacki2 »

Dzisiaj jade do warsztatu wiec go sprawdzę,
Regulator w takim razie najprędzej bedzie trzeba wymienić.
Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia, wcześniej jezdziłem Golfem który miał 110 KM
przesiadłem sie w moje coupe które ma 150 km. i powiem szczeże że przyspieszenie nie jest powalające, na co powinienem zwrócić uwagę u mechanika żeby sprawdził co może być nie tak ?!
Mercedes Sport Coupe CDI 220 (110 KW) 2004
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”