Mercedes 220 CDI automat-dziwny przycisk

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
devil.zomo
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 9 gru 2007, o 21:37
VIN:
Lokalizacja: szczecinek

Mercedes 220 CDI automat-dziwny przycisk

Post autor: devil.zomo »

Witam.
Mój Mercedes ma przy dzwigni zmiany biegów dziwny przycisk. Są to 4 falujące kreski z napisem off. Do czego to służy? Jak go włacze to zapala się na nim lampka, ele nie wiem do czego służy więć odrazu go wyłączyłem.
Jak ktoś wie to proszę o pomoc.
Mercedes 220 CDI automat 2000r
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

To proste!
Jak przytrzymasz na zapalonym min10 sekund to wszystko wybuchnie :dokuczacz:

P.S.
To był oczywiście żart :szok:

Jak możesz to daj fotkę bo jakoś nie moge załapać przycisku :mysli:
devil.zomo
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 9 gru 2007, o 21:37
VIN:
Lokalizacja: szczecinek

Post autor: devil.zomo »

Dzięki. Z tym wybuchem to też sę tego obawiam. Dlatego na krótko go włączyłem. Przesyłam zdjęcie pulpitu gdzie jest ten dziwny przycisk oraz jego zbliżenie. To jest ten kolo regulacji lusterek.

[ Dodano: 2007-12-10, 21:16 ]
Miałbym jeszcze jedno pytanko jak wiesz to powiedz mi czy lepiej jeździć na automacie czy na tip tronicu. I jaka jest najoszczędniejsza jazda automatem. Bo mój jak narazie pali jak smok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2007, o 21:16 przez devil.zomo, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes 220 CDI automat 2000r
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Nie wiem czy to nie jest przypadkeim przycisk od podgrzewania foteli, ale nie mam pewności.

Co do oszczędnej jazdy to ja ci nie pomoge bo mam manuala
Oliva

Post autor: Oliva »

Witam!
Przycisk ten służy do wyłączania dogrzewacza silnika ,jeśli lampka się świeci to jest WYŁĄCZONY a jeśli się nie pali to przechodzi w tzw tryb AUTO. Załącza sie jak temp. na zewn. jest niższa niż +8st C i temp. płynu chłodzącego wynosi mniej niż 70st C.
Proponuję ustawić w poz. Auto, szybciej silnik się nagrzeje i co za tym idzie w środku będzie lepiej grzało.
devil.zomo
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 9 gru 2007, o 21:37
VIN:
Lokalizacja: szczecinek

Post autor: devil.zomo »

Śliczne dzięki moje autko ma vebast czy to makiś związek z tym przyciskiem. ja jeżdze na wyłączonym tym przycisku tj. lampka zgaszono. Czy on sam automatycznie się włączy gdy temperatura będzie niższa.
Rozumiem z tego że lepiej go nie używać.

[ Dodano: 2007-12-10, 21:34 ]
Czyli jak mam narazie walnięty termostat i silnik nagrzewa się do temperatury max do 50 S to te dogrzewanie cały czas chodzi. Bo autko pali mi jak smok na trasie przy delikatnej jeżdzie.

[ Dodano: 2007-12-10, 21:35 ]
Jak smok to mam na myśli 7-7. l na sto na trasie przy naprawdę delikatnej jeździe .
Mercedes 220 CDI automat 2000r
Oliva

Post autor: Oliva »

devil.zomo pisze:ja jeżdze na wyłączonym tym przycisku tj. lampka zgaszono

Jak lampka się nie pali to jest załączony tryb AUTO. Do momentu wymiany termostatu możesz wyłączać to urządzenie (wciśnij żeby lampka się zapaliła)
devil.zomo pisze:Czyli jak mam narazie walnięty termostat i silnik nagrzewa się do temperatury max do 50
Czyli mamy przyczynę większego spalania. Zmień termostat jak najszybciej. Silnik który nie osiąga prawidłowej temp. pracy (ok.80 st C) będzie więcej palił.

POZDRAWIAM
devil.zomo
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 9 gru 2007, o 21:37
VIN:
Lokalizacja: szczecinek

Post autor: devil.zomo »

Śliczne dzięki na środę jestem umówiny na wymianę, zobaczymy jak to będzie ze spalaniem. Narazie wyłącze te cudko.
Jeszcze raz śliczne dzięki i pozdrowionka dla wszystkich zmotoryzowanych.
Mercedes 220 CDI automat 2000r
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

devil.zomo w Twoim samochodzie zainstalowany jest podgrzewacz webasto. Nie jest to w pełni funcjonalne niezależne ogrzewanie. W Twoim przypadku uruchamia sie ono automatycznie tylko podczas pracy silnika. Nie ma mozliwosci uruchomienia ogrzewania na wyłączonym silniku. Niestety nie ma to nic wspólnego z ogrzewaniem postojowym webasto (takim jak ja mam). Można rozbudować istniejący u Ciebie "podgrzewacz" do wersji "pełnej" czyli postojowej, gdzie ogrzewanie załącza Ci się na wyłączonym silniku.
Urządzenie powinno byc zainstalowane u Ciebie w samochodzie pod zderzakiem po lewej stronie stojąc twarzą do przodu samochodu (sprawdz) . To samo opisałam w temacie ciepły nawiew.
pozdr.M.
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

look at this
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

sorry zezek1990 jakis nawiedzony jesteś :glupek: nie mieszaj ludziom w głowach bo jak czytam co piszesz to nóz w kieszeni sie otwiera :glupek:
Webasto o mocy 5kW zuzywa 0.5 l diesla na godzine pracy( przy maksymalnej wydajnosci grzewczej - im wieksza temp. plynu tym mniejsza moc grzewcza urzadzenia a zatem i spalanie, ktore przy min spada do ok 0,2 L ). Jadac samochodem w godzine mozesz przejechac 100km i wedlug ciebie pracujace webasto zawyzy drastycznie spalanie ????? dziwne rozumowanie :?: :?: :?:
wlasnie dlatego ze silniki cdi maja duza sprawnosc ( inaczej mowiac trudno sie nagrzewaja ) sa do nich montowane webasta pracujace jako dogrzewacz w wersji dla "biednych" lub jako pelne ogrzewanie.
Poprawnie dzialajacy silnik nagrzeje sie sam z siebie ale to niestety trwa. W okresie zimowym mozemy miec problemy z przekroczeniem 80 st ale to juz taka ich uroda .
heaterbooster to tak naprawde ma znikomy wplyw na nagrzewanie silnika gdyz tak naprawde to wieksza czesc ciepla jest zuzyta przez nagrzewnice , urzadzenie to wspomaga nagrzanie wnetrza pojazdu.
dobrze dzialajace ogrzewanie webasto nagrzewa silnik wylaczony do temp ok 85 stopni max 30 minut , ogrzewanie wlaczone na dzialajacym silniku nagrzewa go w czasie ok 10 minut po czym i tak sie wylacza.
czy webasto ( dogrzewacz ) dziala :?: latwo sprawdzic :!: wystarczy w zimny poranek ponizej 5 stopni odpalic autko i po chwili przylozyc reke do rury wydechowej z ogrzewania -bedzie czuc goracy dym.
dobra koniec wywodow bo i tak nie zrozumiesz :dobani:
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

co do spalania zrob małe doswiadczenie odłacz webasto i zobacz jak sie spalanie zmieni :mysli:
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

zezek1990, mogę wyłączac i wlączac kiedy chcę i przy moich przebiegach dziennych nie ma to zadnego znaczenia jesli chodzi o spalanie !!
Na pewno wieksze znaczenie na spalanie ma sposób jazdy a nie webasto !!
Awatar użytkownika
Gruby
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 6 lis 2007, o 16:07
VIN:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Gruby »

heheheheh to tak jak światła mijania czy ktos odczuwa zmiane w spalaniu po wprowadzeniu obowiazku palenia swiatel mijania przez caly dzien ????
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

Gruby, hihihi porównanie trafne :haha: taaaa odczuwam prawie jak webasto :hejka:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”