Wymiana akumulatora - problem + ESP świeci
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
- VIN:
- Lokalizacja: sandomierz
Wymiana akumulatora - problem + ESP świeci
Witam wszystkich, samochodem (W203, C220 CDI 143KM, 2001rok) jeżdżę już 1,5 roku, ale teraz wpadłem na to forum. Generalnie jeździ bez zarzutu.
Pojawił się problem. Chciałem wymienić akumulator bo już jest słaby. Kupiłem nowy o tej samej pojemności 92ah, klemy po stronach jak powinny być. Akumulator nowy spoczywał sobie w bagażniku. Wyjąłem stary akumulator, pierw odkręciłem klemę + (chociaż prawdopodobnie kolejność nie ma znaczenia). Po 5 min, chciałem wyjąć nowy z bagażnika - no tak ale jak to zrobić jak bagażnik jest na elektromagnesie. Trudno, podwójna robota. Włożyłem spowrotem stary akumulator myśląc że elektryka zadziała i się pomyliłem. Dokręciłem klemy - nie pomogło.
Po przekręceniu zapłonu samochód odpala.
Nie działa:
- otwieranie bagażnika
- wycieraczki
- centralny zamek
- wskaźnik paliwa
- kierunkowskazy, tyle zauważyłem
Reszta raczej działa (sygnał, światła, el szyby, nawiew, obrotomierz, szybkościomierz, nawet radio się nie rozkodowało)
Dzwonię do serwisu przedstawiam problem - serwisant odpowiada, że jeśli akumulator był wypięty na dłużej niż 3 min rozkodował się cały komputer, trzeba zaprogramować - koszt 150zł, a jak był odwrotnie podpięty popaliło moduły.
Osobiście nie dowierzam że wypięcie akumulatora niesie takie skutki. Telefonuję do 2 innych ASO - twierdzą że nie powinno się nic stać. Obecnie auto stoi w warsztacie, jutro się wezmą za robotę. Dla jasności akumulator po drugim włożeniu nie był odwrotnie podpięty. A, jeszcze od czasu do czasu świeci ESP.
Może ktoś miał taki przypadek, lub zna odpowiedź.
Dziękuję z góry i pozdrawiam.
Pojawił się problem. Chciałem wymienić akumulator bo już jest słaby. Kupiłem nowy o tej samej pojemności 92ah, klemy po stronach jak powinny być. Akumulator nowy spoczywał sobie w bagażniku. Wyjąłem stary akumulator, pierw odkręciłem klemę + (chociaż prawdopodobnie kolejność nie ma znaczenia). Po 5 min, chciałem wyjąć nowy z bagażnika - no tak ale jak to zrobić jak bagażnik jest na elektromagnesie. Trudno, podwójna robota. Włożyłem spowrotem stary akumulator myśląc że elektryka zadziała i się pomyliłem. Dokręciłem klemy - nie pomogło.
Po przekręceniu zapłonu samochód odpala.
Nie działa:
- otwieranie bagażnika
- wycieraczki
- centralny zamek
- wskaźnik paliwa
- kierunkowskazy, tyle zauważyłem
Reszta raczej działa (sygnał, światła, el szyby, nawiew, obrotomierz, szybkościomierz, nawet radio się nie rozkodowało)
Dzwonię do serwisu przedstawiam problem - serwisant odpowiada, że jeśli akumulator był wypięty na dłużej niż 3 min rozkodował się cały komputer, trzeba zaprogramować - koszt 150zł, a jak był odwrotnie podpięty popaliło moduły.
Osobiście nie dowierzam że wypięcie akumulatora niesie takie skutki. Telefonuję do 2 innych ASO - twierdzą że nie powinno się nic stać. Obecnie auto stoi w warsztacie, jutro się wezmą za robotę. Dla jasności akumulator po drugim włożeniu nie był odwrotnie podpięty. A, jeszcze od czasu do czasu świeci ESP.
Może ktoś miał taki przypadek, lub zna odpowiedź.
Dziękuję z góry i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, o 14:09 przez NIKI76, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 220CDI 143KM
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Problem wymiany akumulatora był na forum poruszany - nic stać się nie powinno, a jedyne czynności programowania to prosty zabieg uaktywnienia ESP oraz równie proste zaprogramowanie szyb (jest również na forum)
Kolejność odkręcania klem z punktu widzenia elektryki nie ma znaczenia.
P.S.: nie mogłeś otworzyć bagażnika kluczykiem?
Kolejność odkręcania klem z punktu widzenia elektryki nie ma znaczenia.
P.S.: nie mogłeś otworzyć bagażnika kluczykiem?
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
- VIN:
- Lokalizacja: sandomierz
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
- VIN:
- Lokalizacja: sandomierz
Podejrzewałem bezpiecznik jakiś, jutro będę wiedział to napiszę. Dzięki
[ Dodano: 2008-11-23, 22:36 ]
Czy ten bezpiecznik jest pod pokrywą silnika, w tej głównej skrzynce??
[ Dodano: 2008-11-23, 22:36 ]
kSmuk pisze:Witam,
owszem jest zamek, ale jak nim otworzyc bagaznik?
Co do problemu to mozliwe ze przepalil Ci sie bezpiecznik od skoku napiecia.
Czy ten bezpiecznik jest pod pokrywą silnika, w tej głównej skrzynce??
W203 220CDI 143KM
- Karol_Szczecin
- expert VIP
- Posty: 485
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin/Stargard
Przy klamce do otwierania bagażnika - nad tablicą rejestracyjną - znajduje sie zamek. W ten zamek wkładasz kluczyk wyjęty z pilota - w ten sposób musisz otworzyć bagażnik
Tak jak napisał Gerri - w wyniku zwykłego odłączenia akumulatora nic złego nie powinno się stać ... Jedyne rzeczy, które powinieneś zrobić to:
- ustawić ESP (poprzez skręcenie kierownicy maksymalnie w prawo, a następnie w lewo)
- ustawić el. szyby i szyberdach (poprzez opuszczenie ich w dół i podniesienie do góry w pozycji 1, a następnie dociśnięcie do pozycji 2 - analogicznie szyberdach)
- ustawić czas
- ustawić elektrycznie składane lusterka - jeśli posiadasz taką opcje
Jeśli więc mimo to wyskakują Ci błedy, odłącz i podłącz jeszcze raz akumulator (odczekaj jakiś czas przez ponownym podłączeniem). Jeśli to nie pomoże, to faktycznie może to być wina bezpieczników -> link do tematu z bezpiecznikami (tutaj zlokalizujesz potrzebny bezpiecznik):
viewtopic.php?t=1129&highlight=bezpieczniki
Jeśli zaś bezpieczniki okażą się OK, to radzę podjechać Ci na komputer - może to coś wyjaśni
Pozdrawiam
Tak jak napisał Gerri - w wyniku zwykłego odłączenia akumulatora nic złego nie powinno się stać ... Jedyne rzeczy, które powinieneś zrobić to:
- ustawić ESP (poprzez skręcenie kierownicy maksymalnie w prawo, a następnie w lewo)
- ustawić el. szyby i szyberdach (poprzez opuszczenie ich w dół i podniesienie do góry w pozycji 1, a następnie dociśnięcie do pozycji 2 - analogicznie szyberdach)
- ustawić czas
- ustawić elektrycznie składane lusterka - jeśli posiadasz taką opcje
Jeśli więc mimo to wyskakują Ci błedy, odłącz i podłącz jeszcze raz akumulator (odczekaj jakiś czas przez ponownym podłączeniem). Jeśli to nie pomoże, to faktycznie może to być wina bezpieczników -> link do tematu z bezpiecznikami (tutaj zlokalizujesz potrzebny bezpiecznik):
viewtopic.php?t=1129&highlight=bezpieczniki
Jeśli zaś bezpieczniki okażą się OK, to radzę podjechać Ci na komputer - może to coś wyjaśni
Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
przypominam że ten temat nie został do końca wyjaśniony i nie ma jednoznacznej złotej receptury na ustawienie np domykania szyb.Gerri pisze:oraz równie proste zaprogramowanie szyb (jest również na forum)
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
- VIN:
- Lokalizacja: sandomierz
Zacząłem temat, więc teraz wyjaśnię w czym był problem, chociaż samochodu jeszcze nie odebrałem z warsztatu.
A więc, 5 miesięcy temu miałem przypadek że woda po myciu dostała i się do bezpieczników - nie zamknięta była pokrywa bezpieczników. Oczywiście nie nalało się tam 0,5litra wody tylko zrosiło bardzo delikatnie bezpieczniki. Komputer wariował, świeciły wszystkie światła bez włączania i większość kontrolek. Gość w warsztacie rozebrał cały ten moduł, wysuszył i złożył. Problem znikł, aż do teraz, prawdopodobnie zbiegło się to z wymianą akumulatora.
W warsztacie twierdzą, że pojawiła się korozja na module i na taśmie styków -ogólnie jest wilgoć i coś zwiera i temat odżył na nowo. Wysuszy, wyczyści i ma być ok. Zalecił wymianę samochodu, ponieważ to powróci.
Stwierdził że w zimie będą wilgotne - mokre dywaniki, włączę ciepły nawiew i wszystka wilgoć pójdzie mi właśnie w ten układ i od nowa się zesra elektryka. Sam już nie wiem co myśleć, czy sprzedać furmankę i kupić inną, czy wymienić moduł z komputerem. Za dużo jestem na tym samochodzie w plecy przez 1,5 roku użytkowania, ale się zastanowię czy nie sprzedać.
Tak to jest w warsztatach, czasem nie wiedzą co jest to zwalają na elektronikę i różne inne bzdury. Jeszcze samochodu nie zaprowadziłem a gość z góry założył że to ta przyczyna i trzyma się tego twardo. Nie wiem czy nie wyolbrzymiają sprawy.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i posiadaczy gwiazdek.
Ta
A więc, 5 miesięcy temu miałem przypadek że woda po myciu dostała i się do bezpieczników - nie zamknięta była pokrywa bezpieczników. Oczywiście nie nalało się tam 0,5litra wody tylko zrosiło bardzo delikatnie bezpieczniki. Komputer wariował, świeciły wszystkie światła bez włączania i większość kontrolek. Gość w warsztacie rozebrał cały ten moduł, wysuszył i złożył. Problem znikł, aż do teraz, prawdopodobnie zbiegło się to z wymianą akumulatora.
W warsztacie twierdzą, że pojawiła się korozja na module i na taśmie styków -ogólnie jest wilgoć i coś zwiera i temat odżył na nowo. Wysuszy, wyczyści i ma być ok. Zalecił wymianę samochodu, ponieważ to powróci.
Stwierdził że w zimie będą wilgotne - mokre dywaniki, włączę ciepły nawiew i wszystka wilgoć pójdzie mi właśnie w ten układ i od nowa się zesra elektryka. Sam już nie wiem co myśleć, czy sprzedać furmankę i kupić inną, czy wymienić moduł z komputerem. Za dużo jestem na tym samochodzie w plecy przez 1,5 roku użytkowania, ale się zastanowię czy nie sprzedać.
Tak to jest w warsztatach, czasem nie wiedzą co jest to zwalają na elektronikę i różne inne bzdury. Jeszcze samochodu nie zaprowadziłem a gość z góry założył że to ta przyczyna i trzyma się tego twardo. Nie wiem czy nie wyolbrzymiają sprawy.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i posiadaczy gwiazdek.
Ta
W203 220CDI 143KM
-
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
- VIN:
- Lokalizacja: RZEPIN
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
- VIN:
- Lokalizacja: sandomierz
-
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
- VIN:
- Lokalizacja: RZEPIN
- Kontakt:
- Anat
- Użytkownik
- Posty: 99
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
- VIN: WDB2030081F5XXXXX
- Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
A w jaki sposob dojdzie tam wilgosc z wnetrza pojazdu?
[ Dodano: 2008-11-29, 08:59 ]
[ Dodano: 2008-11-29, 08:59 ]
Probowalem, ale otworzyc nie idzie. Jedynie moge go zamknac tak ze nie otworze go pilotem, ale kluczykiem bagaznik sie nie otwiera (przynajmniej u mnie). Pogrzebie troche i sprobuje to naprawic.Karol_Szczecin pisze:rzy klamce do otwierania bagażnika - nad tablicą rejestracyjną - znajduje sie zamek. W ten zamek wkładasz kluczyk wyjęty z pilota - w ten sposób musisz otworzyć bagażnik
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem