Wymiana akumulatora - problem + ESP świeci

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
NIKI76
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
VIN:
Lokalizacja: sandomierz

Wymiana akumulatora - problem + ESP świeci

Post autor: NIKI76 »

Witam wszystkich, samochodem (W203, C220 CDI 143KM, 2001rok) jeżdżę już 1,5 roku, ale teraz wpadłem na to forum. Generalnie jeździ bez zarzutu.

Pojawił się problem. Chciałem wymienić akumulator bo już jest słaby. Kupiłem nowy o tej samej pojemności 92ah, klemy po stronach jak powinny być. Akumulator nowy spoczywał sobie w bagażniku. Wyjąłem stary akumulator, pierw odkręciłem klemę + (chociaż prawdopodobnie kolejność nie ma znaczenia). Po 5 min, chciałem wyjąć nowy z bagażnika - no tak ale jak to zrobić jak bagażnik jest na elektromagnesie. Trudno, podwójna robota. Włożyłem spowrotem stary akumulator myśląc że elektryka zadziała i się pomyliłem. Dokręciłem klemy - nie pomogło.
Po przekręceniu zapłonu samochód odpala.
Nie działa:
- otwieranie bagażnika
- wycieraczki
- centralny zamek
- wskaźnik paliwa
- kierunkowskazy, tyle zauważyłem
Reszta raczej działa (sygnał, światła, el szyby, nawiew, obrotomierz, szybkościomierz, nawet radio się nie rozkodowało)
Dzwonię do serwisu przedstawiam problem - serwisant odpowiada, że jeśli akumulator był wypięty na dłużej niż 3 min rozkodował się cały komputer, trzeba zaprogramować - koszt 150zł, a jak był odwrotnie podpięty popaliło moduły.
Osobiście nie dowierzam że wypięcie akumulatora niesie takie skutki. Telefonuję do 2 innych ASO - twierdzą że nie powinno się nic stać. Obecnie auto stoi w warsztacie, jutro się wezmą za robotę. Dla jasności akumulator po drugim włożeniu nie był odwrotnie podpięty. A, jeszcze od czasu do czasu świeci ESP.

Może ktoś miał taki przypadek, lub zna odpowiedź.

Dziękuję z góry i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, o 14:09 przez NIKI76, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 220CDI 143KM
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Problem wymiany akumulatora był na forum poruszany - nic stać się nie powinno, a jedyne czynności programowania to prosty zabieg uaktywnienia ESP oraz równie proste zaprogramowanie szyb (jest również na forum)
Kolejność odkręcania klem z punktu widzenia elektryki nie ma znaczenia.
P.S.: nie mogłeś otworzyć bagażnika kluczykiem?
NIKI76
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
VIN:
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: NIKI76 »

Zastrzeliłeś mnie z tym kluczykiem. Chyba nie ma możliwości otworzenia kluczykiem, nie ma zamka, tylko klamka. Drzwi owszem.
W203 220CDI 143KM
tomuniooo
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: tomuniooo »

Owszem jest możliwośc otwarcia bagażnika kluczykiem. Zaglądnij dokładnie.
W203 C200 Kompressor 2001
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Witam,

owszem jest zamek, ale jak nim otworzyc bagaznik?

Co do problemu to mozliwe ze przepalil Ci sie bezpiecznik od skoku napiecia.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
NIKI76
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
VIN:
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: NIKI76 »

Podejrzewałem bezpiecznik jakiś, jutro będę wiedział to napiszę. Dzięki

[ Dodano: 2008-11-23, 22:36 ]
kSmuk pisze:Witam,

owszem jest zamek, ale jak nim otworzyc bagaznik?

Co do problemu to mozliwe ze przepalil Ci sie bezpiecznik od skoku napiecia.

Czy ten bezpiecznik jest pod pokrywą silnika, w tej głównej skrzynce??
W203 220CDI 143KM
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Przy klamce do otwierania bagażnika - nad tablicą rejestracyjną - znajduje sie zamek. W ten zamek wkładasz kluczyk wyjęty z pilota - w ten sposób musisz otworzyć bagażnik :usmiech:

Tak jak napisał Gerri - w wyniku zwykłego odłączenia akumulatora nic złego nie powinno się stać ... :rotfl: Jedyne rzeczy, które powinieneś zrobić to:
- ustawić ESP (poprzez skręcenie kierownicy maksymalnie w prawo, a następnie w lewo)
- ustawić el. szyby i szyberdach (poprzez opuszczenie ich w dół i podniesienie do góry w pozycji 1, a następnie dociśnięcie do pozycji 2 - analogicznie szyberdach)
- ustawić czas
- ustawić elektrycznie składane lusterka - jeśli posiadasz taką opcje :usmiech:
Jeśli więc mimo to wyskakują Ci błedy, odłącz i podłącz jeszcze raz akumulator (odczekaj jakiś czas przez ponownym podłączeniem). Jeśli to nie pomoże, to faktycznie może to być wina bezpieczników -> link do tematu z bezpiecznikami (tutaj zlokalizujesz potrzebny bezpiecznik):
viewtopic.php?t=1129&highlight=bezpieczniki
Jeśli zaś bezpieczniki okażą się OK, to radzę podjechać Ci na komputer - może to coś wyjaśni :usmiech:

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

Gerri pisze:oraz równie proste zaprogramowanie szyb (jest również na forum)
przypominam że ten temat nie został do końca wyjaśniony i nie ma jednoznacznej złotej receptury na ustawienie np domykania szyb.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

NIKI76
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
VIN:
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: NIKI76 »

Zacząłem temat, więc teraz wyjaśnię w czym był problem, chociaż samochodu jeszcze nie odebrałem z warsztatu.

A więc, 5 miesięcy temu miałem przypadek że woda po myciu dostała i się do bezpieczników - nie zamknięta była pokrywa bezpieczników. Oczywiście nie nalało się tam 0,5litra wody tylko zrosiło bardzo delikatnie bezpieczniki. Komputer wariował, świeciły wszystkie światła bez włączania i większość kontrolek. Gość w warsztacie rozebrał cały ten moduł, wysuszył i złożył. Problem znikł, aż do teraz, prawdopodobnie zbiegło się to z wymianą akumulatora.

W warsztacie twierdzą, że pojawiła się korozja na module i na taśmie styków -ogólnie jest wilgoć i coś zwiera i temat odżył na nowo. Wysuszy, wyczyści i ma być ok. Zalecił wymianę samochodu, ponieważ to powróci.

Stwierdził że w zimie będą wilgotne - mokre dywaniki, włączę ciepły nawiew i wszystka wilgoć pójdzie mi właśnie w ten układ i od nowa się zesra elektryka. Sam już nie wiem co myśleć, czy sprzedać furmankę i kupić inną, czy wymienić moduł z komputerem. Za dużo jestem na tym samochodzie w plecy przez 1,5 roku użytkowania, ale się zastanowię czy nie sprzedać.

Tak to jest w warsztatach, czasem nie wiedzą co jest to zwalają na elektronikę i różne inne bzdury. Jeszcze samochodu nie zaprowadziłem a gość z góry założył że to ta przyczyna i trzyma się tego twardo. Nie wiem czy nie wyolbrzymiają sprawy.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i posiadaczy gwiazdek.
Ta
W203 220CDI 143KM
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

NIKI76, mam wrażenie, zwłaszcza po tym stwierdzeniu "Stwierdził że w zimie będą wilgotne - mokre dywaniki, włączę ciepły nawiew i wszystka wilgoć pójdzie mi właśnie w ten układ i od nowa się zesra elektryka.,że ktoś ma tam w tym warsztacie niepokolei w głowie .....
Zmień warsztat kolego :pocieszacz:
NIKI76
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:27
VIN:
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: NIKI76 »

Tam mi się właśnie koleżanko wydaje, zmienię warsztat, a nawet jak się wkurze to pójdę do salonu i kupię nowy samochód.
W203 220CDI 143KM
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

NIKI76 pisze:a nawet jak się wkurze to pójdę do salonu i kupię nowy samochód.
szczęściarz .... :oczko:
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Post autor: Anat »

NIKI76, Ja bym jeszcze jako miare przeciwko wilgoci poradził włożyć do skrzynki kilku woreczków absorbentu (środek pochłaniający wilgoć) - stare i proste rozwiązanie :ok:
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A w jaki sposob dojdzie tam wilgosc z wnetrza pojazdu?

[ Dodano: 2008-11-29, 08:59 ]
Karol_Szczecin pisze:rzy klamce do otwierania bagażnika - nad tablicą rejestracyjną - znajduje sie zamek. W ten zamek wkładasz kluczyk wyjęty z pilota - w ten sposób musisz otworzyć bagażnik :usmiech:
Probowalem, ale otworzyc nie idzie. Jedynie moge go zamknac tak ze nie otworze go pilotem, ale kluczykiem bagaznik sie nie otwiera (przynajmniej u mnie). Pogrzebie troche i sprobuje to naprawic.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”