Strona 2 z 3
: 26 sty 2016, o 00:57
autor: siwix
Smart pisze: W tym silniku rozrząd znajduje się nie z przodu jak przeczytaliście wcześniej w linku ale z tyłu silnika
Smart jak dla mnie to jednak z przodu M272 ma rozrząd.
: 26 sty 2016, o 09:44
autor: Smart
Dzięki chłopaki ... zwłaszcza za uwagi i poprawiłem ofkors a także, dodałem na końcu link do felg. Będą jeszcze inne linki, które właśnie reanimuję a zatem materiał z czasem stanie się bardziej wyczerpujący, zwłaszcza dla bardziej głodnych szcegółowej wiedzy.
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 19 lut 2016, o 14:10
autor: ktos92
Fajna sprawa smart
troche się napracowałeś. Wybaczcie ale miałem ostatnio dużo na głowie i brak czasu spowodował, że musiałem opuścic forum na jakiś czas
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 2 kwie 2016, o 14:32
autor: Smart
Dorzucam TUTAJ jako uzupełnienie w dyskusji toczącej się w temacie Listonosz Pats, aby mu nie zaśmiecać wątku o jego aucie
sport-coupe-cl203-vt18321.html .
Tak na skróty, w oparciu o wiedzę forumową zgromadzoną w poradniku, która też przecież ewoluuje, najprościej zerknąć na tabliczkę znamionową i literkę C (oczywiście symbol dotyczy typu lakieru ale zgrywa się z lepszym zabezpieczeniem mniej więcej ... ) przy kodzie lakieru na skróty i jak MA C to OK, nie ma ... no cóż może być różnie i taki kanon a jak było w 2003 od maja, najlepiej przekonać się samemu po dwóch, trzech zimach. Widziałem już końcówkę 2003 zgniłą jak te z 2002 i taką co wyglądała dobrze jak polift a tych egzemplarzy z 2004 przed i po liftów z literką C, zgniłych na wskroś jakoś nie widziałem, więc generalnie z tą literką C w roczniku 2004 skuchy NIET a reszta, trzeba uważać i znać ryzyko jeśli już ... żeby potem nie płakać a w poradniku uzupełniłem o to co napisał Greenwitch tylko sugeruję czytać caly tekst o tym spokojnie, więc przynajmniej dwa akapity przed i po linku do tematu o rdzy.
Osobiście ze względu na blachę 203 z 2003 bym nie kupił a CLK z 2002 bez pierdnięcia i niech będzie, że mi się przyśniło i mam taką fantazję.
I żeby nie było ... to co piszę i zebrałem w poradniku, jest tu opisane na forum wielokrotnie w różnych tematach podobnie jak z rozrządem w m271, jeden zrobi 200tys. i wymieni tylko łańcuch a drugi jak jak, polegnie na kompletny przy 100tys. przebiegu także przeszłość auta, gdzie jeździło i jak było używane, też jak widać ma znaczenie. Dystans do treści i świadomość a jak będzie ... życie zweryfikuje samo.
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 23 cze 2016, o 12:08
autor: zofarus
Szkoda, że człowiek nie wiedział o tym forum zanim kupił. Na razie zero przyjemności z jazdy jedynie wizyty u mechanika , chyba się z nim zaprzyjaźnię noi musze w totka wygrać to moze w końcu będę mógł sie cieszyć swoim mb , tylko ciekawe jak długo....
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 23 kwie 2017, o 12:57
autor: Podkopnik
Ja mam pytanie co do silników M112 bo napisałeś, że w nich też rozrząd się wyciąga i trzeba go kontrolować a kolega poniżej napisał, że są one pancerne więc jak to było z tymi rozrządami w tych V6??
Dobrze, ze poczytałem ten temat bo wiem żeby M271 nie szukać nawet:)
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 23 kwie 2017, o 13:21
autor: siwix
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 23 kwie 2017, o 20:01
autor: Podkopnik
Czytałem ten poradnik i tam nic o rozrządzie w V6 nie napisano. A tu widzę rozbieżne informacje dlatego pytam
Re:
: 18 maja 2017, o 10:09
autor: Jara
Smart pisze:Hmm. Sugerował bym inną. Najpierw auto które chcesz kupić po takiej swojej wstępnej weryfikacji chociażby na podstawie materiału z poradnika, wrzuć tutaj koniecznie z VIN, potem jak przejdzie pierwsze sito tu na forum, oględziny na miejscu z czujnikiem lakieru w dłoni i kimś ogarniętym w tej materii i mechanice, bo żeby sprawdzić stan zawiasu czy tym podobne wystarczy nie raz zwykła stacja diagnostyczna a jeśli nie masz, to może wtedy inspekcja w ASO tym bardziej, że bywa tak choć nie wszędzie oprócz podpięcia pod SD w niektórych ASO nie zrobią nic więcej niż to co opisałem tylko za inną kwotę a i czasami kompetencja ludzi na katywnym przyjęciu pozostawia wiele do życzenia. Moim zdaniem taka kolejnośc działań choć jak masz grubo w portfelu możesz iść swoją drogą. Taka inspekcja w ASO to z tego co pamiętam około 400-450 pln. Musisz sam oceniać swoej możliwości i realia, które Cię otaczają w tej materii.
ASO za 400 PLN to pod SD ci podepną, zobaczą spód, hamulce itd..... ja jak kupowałem używkę 5-letnia w DE sprawdzałem takie w ASO to szczerze mówiąc w czasie mojej jazdy zauważyłem już pewne niedogodności które sugerowałyby że nikt tym autem nawet nie jeździł w ramach testów w ASO dalej niż po gazetę do kiosku. Po dwóch próbach w ASO kupiłem auto od prywatnej osoby .... jeździło ono najlepiej .... i tak przez dalsze 3 lata, tylko klocki i tarcze ... póżniej pasek i rolka wolnobieznika .... no i niestety rdza ... ale sam co 2 lata robisz lub oddajesz na zaprawki ( firma u mnie bierze z 200 - 300 PLN .. tanie jest jak ze swoją zaprawką przyjechałem kupioną w ASO - tylko to miało idealny kolor). Awarie elektroniki ? jedyny problem do odtwarzacz CD ... jak minęło 8 lat autu co 2 lata nie czyta płyt i trzeba to czyścić.
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 1 paź 2017, o 19:59
autor: 8811a
Poradnik jest bardzo przydatny. Dobra robota.
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 2 lis 2017, o 00:58
autor: Mkovv
Ja ten poradnik sobie nad łóżkiem przykleję
. I co rano będę wstawał z bananem na ryju
(bez skojarzeń
) Bardzo przydatne uwagi i REWELACYJNIE zaserwowane
. Pozdrawiam.
P.S. Widzę, po takim tekście, że gwiazda to nie marka - to styl życia
W sumie to ten tekst polecam nawet jak ktoś nie ma i nie chce mieć samochodu
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 18 sty 2018, o 07:53
autor: Creepsinho
"EKONOMIA PO POLSKU" przemówiła do rozsądku, zbieramy dalej. Chyba że coś się zmieniło w tej kwestii na przestrzeni lat,które minęły od napisania tego Poradnika
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 12 lut 2018, o 13:01
autor: Smart
Nic się nie zmieniło w tej kwestii ... i zapewne nie zmieni ale jak ktoś chce wkładać dwa ping pongi do kondoma i twierdzić, że ma większego wacka, no kto bogatemu zabroni hmm?!
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 11 mar 2018, o 01:03
autor: Mateusz
Witam ponownie na forum,
@Smart Gratuluje piora. Wademekum
Przyjemnie napisane, a jak kompetentnie
Szukam informacji o silnikach V6 M272. Aby nie zakladac nowego tematu, odniose sie do tego posta. Czy faktycznie Kolega sie tutaj nie myli, piszac ze problem rozwiazano po 9/2006 ? - W innych zrodlach mowa o tym, ze problemy M272 byly w autach sprzedawanych do 2008 roku, wlacznie z W204. Mowa tam o "balance shafts", zakladam, ze to chodzi o to samo czyli kolo zebate walka wyrownowarzajacego (nie znam sie). Moze kolega @noc podpowie?
Za kilka tygodni bede szukal W204, W211 lub W209 w budzecie na roczniki 2006-2009 i chcialbym szukac i kupic swiadomie.
M271 w nadwoziu W209 jest OK, ale kupujac kolejne auto chcialoby sie czegos wiecej, tj. benzyne V6.
Pozdrawiam.
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
: 11 mar 2018, o 06:10
autor: siwix
po numerze VIN pacjenta jestem w stanie sprawdzić czy silnik jest z tych poprawionych czy z tych "bolesnych" teoretycznie problem wałka po 9/2006 usunięto.
Sam mam M272 E25 czyli ten najsłabszy, ale zbiera się dość dobrze, nie jest to silnik dla oszczędnych bo lubi pochlać, średnia mi wychodzi około 10L/100km, ale nie po to się bierze V6 żeby oszczędnie jeździć. Ogólnie brak jakiś większych problemów z silnikiem a mam juz 400 tysi na nim najechane.