KOSZTY NAPRAW NASZYCH MERCEDESOW

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

Wymiana szczotek alternatora 220CDI
szczotki 26pln robocizna samemu, łatwo nie było, ale wszystko da się zrobić :)
GREG510
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 6 sie 2008, o 20:26
VIN:
Lokalizacja: GRYFINO

Post autor: GREG510 »

Wymiana oleju i filtra (własny olej)
Regulacja tylnej pokrywy (nie otwierała się)
Wymiana zamka drzwi kierowcy

Razem: 1200 zł

ASO Mojsiuk.
C-200 KOMPRESSOR 1.8,163PS AVANTGARDE
2003r.
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

garii pisze:Wymiana szczotek alternatora 220CDI
szczotki 26pln robocizna samemu, łatwo nie było, ale wszystko da się zrobić :)
naprawdę poszedłeś w zaparte jak chciało ci się wymieniać szczotki
dodam, że nowy regulator boscha to koszt 120zł
w168, w203, w123
garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

do usunięcia
Ostatnio zmieniony 2 lut 2009, o 12:03 przez garii, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sław
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 21 lis 2008, o 18:28
VIN:
Lokalizacja: Boruja

witam

Post autor: sław »

Wymiana termostatu orginalny z serisu mb Zielona Góra cena 200zł plus orginalne uszczelki pompy zasilającej 210zł także z serwisu.Wymiana zaprzyjaźniony mechanik 180zł.Suma 590zł
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

iceman007 który filtr paliwa wymieniałeś, ten przy silniku czy "wstępny" czy w benzynie nie ma filtra "wstępnego" (gdziekolwiek by on nie był) przydałoby się go wymienić a nie wiem gdzie on jest.
Odnośnie napraw poduszka powietrzna poczna lewa kierowcy około 620zł w ASO + wymiania, uszczelka drzwi tylnych kombi 419 zł ASO, hak mocujący górę pleców foteli przednich 6,30 zł ASO, zamek rolety 60 zł ASO, pióra wycieraczek przód i tył (tych starego typu jeszcze) na VALEO z jakimiś tam naklejkami wskazującymi zużycie wycieraczek 140 zł ale warto zbierają jak marzenie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

V126 pisze:ten przy silniku czy "wstępny" czy w benzynie nie ma filtra "wstępnego" (gdziekolwiek by on nie był) przydałoby się go wymienić a nie wiem gdzie on jest.
Wiesz co, jak oglądam zdjęcie z EPC zbiornika i wszystkich elementów z nim związanych itp. to jest narysowany filtr taki paliwowy, taki sam w benzynie i w dieslu i jest pokazany strzałką tak jakby był wewnątrz zbiornika, a przecież w dieslu filtr jest pod maską, a w benzynie pod osłoną przed tylnym kołem więc wskazywało by to właśnie na filtr wstępny...

NR 130 na rysunku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
iceman007
VIP
Posty: 228
Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
VIN:
Lokalizacja: KASZUBY

Post autor: iceman007 »

V126
u mnie był tylko jeden filtr i znajdował się koło baku z lewej strony patrząc od tyłu, pod osłoną. w komorze silinika nie znalazłem żadnego innego filtra paliwa, choć przeczesałem go dość dokładnie. Filtr ten ma dwa wloty i dwa wyloty i jak na razie nie rozgryzłem po co, choć wydaje mi się że to jest filtr dwusekcyjny czyli wstępny i właściwy w jednym :usmiech:
Był: WDB2030451A119554
Jest: WDB2030451F002032
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ciekawe jak sie do tego filtra dostac, bo sam bym go chetnie wymienil.

Mozliwe ze montowany jest od spodu do zbiornika :bezradny:
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

garii, co skłoniło cie do wymiany szczotek (jakieś objawy, czy po prostu tak z przekory), jakie wsadziłeś zamiast oryginalnych, może jakiś krótki opis, lub chociaż jakieś rady żeby nie popełnić błędów które może ty popełniłeś przy wymianie.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

tpolo pisze:garii, co skłoniło cie do wymiany szczotek (jakieś objawy, czy po prostu tak z przekory), jakie wsadziłeś zamiast oryginalnych, może jakiś krótki opis, lub chociaż jakieś rady żeby nie popełnić błędów które może ty popełniłeś przy wymianie.
Witam
Podczas jazdy wyświetlacz od komputra zapalał się na czerwono i był opis o problemach z akumulatorem/alternatorem....
Po chwili komunikat gasł, ładowanie patrząc miernikiem raz było idealne, a raz delikatnie za niskie...

Wyjąłem alternator i okazało się że szczotki są dosyć zjechane (po porównaniu z nowymi brakowało ok 10mm! )

Szczotki kupiłem w sklepie gdzie mają typowo części do alternatorów/rozruszników....

Mój alternator jest firmy DELPHI i jest chłodzony cieczą...
żeby wyciągnąć alternator to trzeba odkręcić stabilizator, odkręcić przewód od turbiny doprowadzający zimne powietrze do niej i oczywiście upuścić trochę chłodziwa...

Sam proces wyjęcia szczotek jest banalny... jak ktoś tam dojdzie to da sobie rade :)

Ale wsadzenie alternatora to trochę zabawa, ja bawiłem się sam i nie dałem rady, musi być druga osoba do pomocy.
Bo od góry trzeba trafić na rurkę doprowadzającą wodę, a z boku od strony silnika jest taka uszczelka (oring) który lubi wypadać, przy wkładaniu...
A w około jest mało miejsca i altek jest ciężkawy.

Chyba w miarę zrozumiale opisałem :) jak coś to pytać

Pozdrawiam
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Przegląd A po 129tys. - standardowe czynności obsługowe,uzupełnienie płynów, sprawdzenie świateł, zawieszenia, hamulców ,wymiana filtra poliwa, filtr oleju + olej 5W30 Mobil , filtr powietrza , podłączenie pod Star'a w celu sczytania ewentualnych błędów + kasowanie (był jeden ukryty :mysli: ) to koszt 1048,- w serwisie mb W-wa Al. Jerozolimskie
sebek3004
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 9 paź 2008, o 14:58
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: sebek3004 »

Witam ponownie wymiana termostatu w moim mb C 200 180zł wraz z termostatem
woojski
VIP
Posty: 9
Rejestracja: 15 maja 2008, o 08:22
VIN:
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: woojski »

Wymiana termostatu, uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia(kapało olejem napędowym jak z kranu, słabo odpalał), wymiana paska wielorowkowego(poprzedni ostro zalany ropą) - koszt 640 zł - Mb auto Olsztyn. Na razie ok.



W 203 C 200 T CDI 2003.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Wymiana zamka drzwi kierowcy na używany 150zł (+ ewentualna przesyłka). Nowy w serwisie 419zł.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”