Wymiana termostatu???

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ARh-
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska/dobra

Wymiana termostatu???

Post autor: ARh- »

Witam kolegów spod srebnej gwiazdy mb , mam pytanie, po ilu kilometach przy obecej temperaturze wasza maszyna mb osiąga optymalną temperature pracy silnika, pytam dlatego że u mnie jest ona osiągana dopiero po przejechaniu 10km...wydaje mi się to stanowcza za dużo, dlatego zamówiłem już termostat... ale przed wymianą chcę poznać Wasze zdanie?
Z góry dziekuję i pozdrawiam.
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

Temat założyłeś nie w tym dziale!
Po 10km to nie tak źle. Ważne, że ją wogóle osiąga. Jak jest walnięty termostat to silnik z wielkim trudem dochodzi do optymalnej temperatury, a w obecnej sytuacji pogodowej jest to wogóle nie możliwe. Z tego co wiem to termostaty w CDi zużywają się niezwykle szybko. U mnie wytrzymał niecały rok.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2008, o 11:53 przez Wesoł, łącznie zmieniany 1 raz.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

u mnie (a jestem zaraz po wymianie termostatu) ok 85st uzyskuje właśnie po ok 10km
spowodowane jest to pewnie też tym, że od razu chcę się grzać i nie lubię skrobać szyb więc nawiewy daję na maxa

ps ten dział nie należy do tego typu pytań - tutaj zamieszczamy instrukcje jak coś zrobić samemu
od tego typu pytań jest dział techniczny - MERCEDES C-klasa W203
proszę więc o przeniesienie tematu ;)
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
Cohones
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
VIN:
Lokalizacja: Bretten/Gdańsk

Post autor: Cohones »

U mnie tez jest podobnie.Diesel potrzebuje ogolnie dluzej na rozgrzanie niz benzyna.Pamietaj tez ze jezeli woda juz osiagnela odpowiednia temperature to olej jeszcze troche potrzebuje...
2006-Audi S3 8L/ 2007-Audi A3 3.2 Quattro/2008-BMW 130i,Mercedes C320CDI/2009-BMW E92 335i/2010-???
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Diesel ma większą sprawność od benzyny (jest silniejszy przy niższych obrotach) dlatego dłużej osiąga temperaturę.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Cohones
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
VIN:
Lokalizacja: Bretten/Gdańsk

Post autor: Cohones »

mercfan pisze:Diesel ma większą sprawność od benzyny (jest silniejszy przy niższych obrotach) dlatego dłużej osiąga temperaturę.
to chyba prawie kazdy wie;)
2006-Audi S3 8L/ 2007-Audi A3 3.2 Quattro/2008-BMW 130i,Mercedes C320CDI/2009-BMW E92 335i/2010-???
Awatar użytkownika
ARh-
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska/dobra

Post autor: ARh- »

Noo faktycznie...umieściłem post nie w tym miejscu, dziękuję za szybką reakcję, skoro już zamówiłem termostart to i tak go wymienie, podziele się z Wami spostrzezeniami z wymiany i po wymianie (więc nie będe przenosił tematu)- sprawdze po przejechaniu ilu kilometrach osiągnie temperature optymalną...
P.S. cena termostatu w ASSO 220zł, zamówiłem z allegro, z przesyłką 135zł.
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Cohones, dobrze, że użyłeś słowa PRAWIE. Odbiegając od tematu powiem ci, że kiedyś do serwisu przyjechała pewna pani nową polówką i mówi, że jej strasznie dużo pali (silnik 1.2) po dochodzeniu przyznała się, że jeździła do 6000obr/min bo myślała, skoro obrotomierz jest do takiej wartości wyskalowany to silnik musi chodzić do maksimum...Nie wiem gdzie zdawała prawko, ale od tamtej pory wiem, że PRAWIE wszyscy mają pojęcie o samochodach.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
ARh-
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska/dobra

Post autor: ARh- »

I po kłopocie, sama wymiana okazuje sie banalnie prosta, spuściłem teroche płynu, zdjołem węże ( są dwa, gruby od chłodnicy i cieki od zbiorniczka wyrównawczego), termostat do głowicy przykręcony jest trzema śrubami 6mm (torx 10) i jedną do blachy od strony chłodnicy.
Do termostatu przykręcony jest tez uchwyt do plastikowej pokrywy silnika po jego odkręceniu mamy lepszy dostęp.
Warto też zwrócić uwage na brak gwintów w termostacie (czyli śruba od uchwytu pokrywy i od blachy od strony chłodnicy), obudowa jest aluminiowa więc gwinty można spokojnie zrobić samymi śrubami :ostr:
Za termostat na alegro z przsyłką zapłaciłem 130 zł, firmy vernet, kolega z warsztau powiedział że termostaty z tej firmy sa kiepskiej jakości i jest na nie dużo reklamacji.
Lepiej kupić oryginalny, koszt 220 zł i spać spokojnie.

O rezultacie jeszcze napisze, poniewaz musiałem odpowietrzyć układ i nie mogłem sprawdzić po przejechaniu ilu kilometrów silnik osiagnie optymalną temperature.

Pozdrawiam.
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
bobik123
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: bobik123 »

ARh- pisze:poniewaz musiałem odpowietrzyć układ
układ sie sam odpowietrza - niemal natychmiast wiec rożnicy nie będzie a jka to niewielka - ważne aby płynu było w zbiorniku na tyle aby wypełnić to miejsce płynem a nie pchać znowu powietrze
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”