Wymiana termostatu???
Moderator: Dziki Mar
- ARh-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska/dobra
Wymiana termostatu???
Witam kolegów spod srebnej gwiazdy mb , mam pytanie, po ilu kilometach przy obecej temperaturze wasza maszyna mb osiąga optymalną temperature pracy silnika, pytam dlatego że u mnie jest ona osiągana dopiero po przejechaniu 10km...wydaje mi się to stanowcza za dużo, dlatego zamówiłem już termostat... ale przed wymianą chcę poznać Wasze zdanie?
Z góry dziekuję i pozdrawiam.
Z góry dziekuję i pozdrawiam.
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Temat założyłeś nie w tym dziale!
Po 10km to nie tak źle. Ważne, że ją wogóle osiąga. Jak jest walnięty termostat to silnik z wielkim trudem dochodzi do optymalnej temperatury, a w obecnej sytuacji pogodowej jest to wogóle nie możliwe. Z tego co wiem to termostaty w CDi zużywają się niezwykle szybko. U mnie wytrzymał niecały rok.
Po 10km to nie tak źle. Ważne, że ją wogóle osiąga. Jak jest walnięty termostat to silnik z wielkim trudem dochodzi do optymalnej temperatury, a w obecnej sytuacji pogodowej jest to wogóle nie możliwe. Z tego co wiem to termostaty w CDi zużywają się niezwykle szybko. U mnie wytrzymał niecały rok.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2008, o 11:53 przez Wesoł, łącznie zmieniany 1 raz.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
WDB2112201B000001
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
u mnie (a jestem zaraz po wymianie termostatu) ok 85st uzyskuje właśnie po ok 10km
spowodowane jest to pewnie też tym, że od razu chcę się grzać i nie lubię skrobać szyb więc nawiewy daję na maxa
ps ten dział nie należy do tego typu pytań - tutaj zamieszczamy instrukcje jak coś zrobić samemu
od tego typu pytań jest dział techniczny - MERCEDES C-klasa W203
proszę więc o przeniesienie tematu
spowodowane jest to pewnie też tym, że od razu chcę się grzać i nie lubię skrobać szyb więc nawiewy daję na maxa
ps ten dział nie należy do tego typu pytań - tutaj zamieszczamy instrukcje jak coś zrobić samemu
od tego typu pytań jest dział techniczny - MERCEDES C-klasa W203
proszę więc o przeniesienie tematu
w168, w203, w123
- Cohones
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
- VIN:
- Lokalizacja: Bretten/Gdańsk
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- Cohones
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
- VIN:
- Lokalizacja: Bretten/Gdańsk
- ARh-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska/dobra
Noo faktycznie...umieściłem post nie w tym miejscu, dziękuję za szybką reakcję, skoro już zamówiłem termostart to i tak go wymienie, podziele się z Wami spostrzezeniami z wymiany i po wymianie (więc nie będe przenosił tematu)- sprawdze po przejechaniu ilu kilometrach osiągnie temperature optymalną...
P.S. cena termostatu w ASSO 220zł, zamówiłem z allegro, z przesyłką 135zł.
P.S. cena termostatu w ASSO 220zł, zamówiłem z allegro, z przesyłką 135zł.
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Cohones, dobrze, że użyłeś słowa PRAWIE. Odbiegając od tematu powiem ci, że kiedyś do serwisu przyjechała pewna pani nową polówką i mówi, że jej strasznie dużo pali (silnik 1.2) po dochodzeniu przyznała się, że jeździła do 6000obr/min bo myślała, skoro obrotomierz jest do takiej wartości wyskalowany to silnik musi chodzić do maksimum...Nie wiem gdzie zdawała prawko, ale od tamtej pory wiem, że PRAWIE wszyscy mają pojęcie o samochodach.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- ARh-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska/dobra
I po kłopocie, sama wymiana okazuje sie banalnie prosta, spuściłem teroche płynu, zdjołem węże ( są dwa, gruby od chłodnicy i cieki od zbiorniczka wyrównawczego), termostat do głowicy przykręcony jest trzema śrubami 6mm (torx 10) i jedną do blachy od strony chłodnicy.
Do termostatu przykręcony jest tez uchwyt do plastikowej pokrywy silnika po jego odkręceniu mamy lepszy dostęp.
Warto też zwrócić uwage na brak gwintów w termostacie (czyli śruba od uchwytu pokrywy i od blachy od strony chłodnicy), obudowa jest aluminiowa więc gwinty można spokojnie zrobić samymi śrubami
Za termostat na alegro z przsyłką zapłaciłem 130 zł, firmy vernet, kolega z warsztau powiedział że termostaty z tej firmy sa kiepskiej jakości i jest na nie dużo reklamacji.
Lepiej kupić oryginalny, koszt 220 zł i spać spokojnie.
O rezultacie jeszcze napisze, poniewaz musiałem odpowietrzyć układ i nie mogłem sprawdzić po przejechaniu ilu kilometrów silnik osiagnie optymalną temperature.
Pozdrawiam.
Do termostatu przykręcony jest tez uchwyt do plastikowej pokrywy silnika po jego odkręceniu mamy lepszy dostęp.
Warto też zwrócić uwage na brak gwintów w termostacie (czyli śruba od uchwytu pokrywy i od blachy od strony chłodnicy), obudowa jest aluminiowa więc gwinty można spokojnie zrobić samymi śrubami
Za termostat na alegro z przsyłką zapłaciłem 130 zł, firmy vernet, kolega z warsztau powiedział że termostaty z tej firmy sa kiepskiej jakości i jest na nie dużo reklamacji.
Lepiej kupić oryginalny, koszt 220 zł i spać spokojnie.
O rezultacie jeszcze napisze, poniewaz musiałem odpowietrzyć układ i nie mogłem sprawdzić po przejechaniu ilu kilometrów silnik osiagnie optymalną temperature.
Pozdrawiam.
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wadowice
układ sie sam odpowietrza - niemal natychmiast wiec rożnicy nie będzie a jka to niewielka - ważne aby płynu było w zbiorniku na tyle aby wypełnić to miejsce płynem a nie pchać znowu powietrzeARh- pisze:poniewaz musiałem odpowietrzyć układ
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Automat rok 2004
WDB2032071F638505