Temperatura silnika zimą
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 cze 2008, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Zawidów
Temperatura silnika zimą
Witam serdecznie:)
Mam takie małe pytanko, otóż jaka powinna być temperatura silnika w czasie minusowej temperatury na dworze?
W moim aucie ta temperatura to raptem 60stopni.
Czy to jest normalna temperatura czy za mała?
Proszę o wyczerpująca odpowiedź. W lato zauważyłem , ze tez słabo się nagrzewa wydawałoby się, że to dobry objaw ale trochę mnie to martwi. Pozdrawiam
Mam takie małe pytanko, otóż jaka powinna być temperatura silnika w czasie minusowej temperatury na dworze?
W moim aucie ta temperatura to raptem 60stopni.
Czy to jest normalna temperatura czy za mała?
Proszę o wyczerpująca odpowiedź. W lato zauważyłem , ze tez słabo się nagrzewa wydawałoby się, że to dobry objaw ale trochę mnie to martwi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1 sty 2009, o 10:41 przez Jacek Marczuk, łącznie zmieniany 2 razy.
C270 classic kombi
- Presley
- VIP
- Posty: 153
- Rejestracja: 6 mar 2008, o 02:25
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
moj w miescie dobija do 80 stopni,
w korkach jak dluzej stoje 85-90,
a np. na autostradzie A1 ponizej 80, gdzies tak z 76-78 przez całą drogę
ale co oczywiste, w minusach dłuzej sie mi nagrzewa
w korkach jak dluzej stoje 85-90,
a np. na autostradzie A1 ponizej 80, gdzies tak z 76-78 przez całą drogę
ale co oczywiste, w minusach dłuzej sie mi nagrzewa
W203 C230 Kompressor Sport Sedan, 192KM, automat, 2004r, wersja USA
http://www.v10.pl
http://www.motokobiety.pl
http://www.topcars.pl
http://www.pieniadz.pl
http://www.v10.pl
http://www.motokobiety.pl
http://www.topcars.pl
http://www.pieniadz.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: wawa
temat omawiany na forum. Generalnie silniki benzynowe zimą nagrzewają się dłużej ale osiągają prawie normalne temperatury. Diesle ze względu na swoją dużą sprawność grzeją się potwornie wolno (stąd często są podgrzewacze) i ciężko im jest utrzymać optymalną tempertaurę.
PS
Moja 270ka też ma ok 60-70st.........chyba trzeba zerknąć na termostat
PS
Moja 270ka też ma ok 60-70st.........chyba trzeba zerknąć na termostat
C270 CDI 2002r
- Karol_Szczecin
- expert VIP
- Posty: 485
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin/Stargard
Jacek Marczuk, myśle że to zdecydowanie za niska temparatura... diesle znacznie dłużej się rozgrzewają niż benzyny, ale nawet przy temperaturach minusowych powinny osiągnąć temperaturę minimum 80 stopni.
Na Twoim miejscu zainteresowałbym się termostatem - w 9/10 podobnych wypadków na forum, to właśnie termostat był winowajcą niedogrzania silnika
Moje auto w mieście bez problemu osiąga 87-90 stopni, podobnie na szybszych trasach (z wyprzedzaniami). Na autostradzie, przy stałej prędkości ok. 150 km/h i włączonej klimie temperatura wynosi ok. 85 stopni.
Presley, mamy taki sam silnik (M271), a różnica wynosi od 5 do 10 stopni... trochę mnie to dziwi... chyba, że bardziej wysilony silnik (C230 K) osiąga niższe temperatury pracy niż ten mniej wysilony (C200 K)
Pozdrawiam
Na Twoim miejscu zainteresowałbym się termostatem - w 9/10 podobnych wypadków na forum, to właśnie termostat był winowajcą niedogrzania silnika
Moje auto w mieście bez problemu osiąga 87-90 stopni, podobnie na szybszych trasach (z wyprzedzaniami). Na autostradzie, przy stałej prędkości ok. 150 km/h i włączonej klimie temperatura wynosi ok. 85 stopni.
Presley, mamy taki sam silnik (M271), a różnica wynosi od 5 do 10 stopni... trochę mnie to dziwi... chyba, że bardziej wysilony silnik (C230 K) osiąga niższe temperatury pracy niż ten mniej wysilony (C200 K)
Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
-
- VIP
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 cze 2008, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Zawidów
Dziekuje Wam za szybką odpowiedź bedę musiał udać sie po Nowym Roku do warsztatu aby to sprawdzić. Kurde ale mnie sie zwaliło na głowe jeszcze wczoraj gościu przyładował mi swoimi drzwiami w mojej niuni lustereczko brrr....
Życzę wszystkim szampańskiej zabawy i szczęśliwego Nowego Roku
Życzę wszystkim szampańskiej zabawy i szczęśliwego Nowego Roku
C270 classic kombi
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Tu się z Tobą zgadzam. Nie wiem dlaczego ............ale tak jest.Gerri pisze: Nawet pomimo całkowicie sprawnego układu chłodzenia.
Powiem Wam na przykładzie mojego BMW z silnikiem 3.0 TDI
Webasto dogrzewa zawsze silnik z tzw. stanu zimnego a potem się wyłącza i silnik nagrzewa się w zależności od stylu jazdy. Jak jadę dynamicznie to spokojnie nagrzewa sie do około 80-90 C ale jeśli jadę "mulowato" to wysoka spawność cieplna tego silnika powoduje że nie mam szasn go nagrzać a w rezultacie sie wychładza. Ot i taka filozofia.
Nie zwracam na to uwagi po prostu pali około 0,5l więcej bo jet niedogrzany.
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
-
- VIP
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 cze 2008, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Zawidów
-
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 gru 2007, o 18:37
- VIN:
- Lokalizacja: Olesno
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
ja również przerabiałem u siebie ten problem...
...temperatura w lato była ok, zrobiło się chłodno i po pewnym czasie zaczęły się problemy z termostatem - silnik nagrzewał się do 60st, gdy postałem w korkach czy też pojechałem w góry temperatura podnosiła się chwilowo do 80-90st by po powrocie do normalnego trybu jazdy spaść z powrotem do 60st.
po wymianie termostatu auto nagrzewa się do ok 80-90st. i już tą temperaturę trzyma (choć chwilę potrzebuje aby się rozgrzać)
za termostat zapłaciłem ok 170zł
...temperatura w lato była ok, zrobiło się chłodno i po pewnym czasie zaczęły się problemy z termostatem - silnik nagrzewał się do 60st, gdy postałem w korkach czy też pojechałem w góry temperatura podnosiła się chwilowo do 80-90st by po powrocie do normalnego trybu jazdy spaść z powrotem do 60st.
po wymianie termostatu auto nagrzewa się do ok 80-90st. i już tą temperaturę trzyma (choć chwilę potrzebuje aby się rozgrzać)
za termostat zapłaciłem ok 170zł
w168, w203, w123
-
- VIP
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 cze 2008, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Zawidów
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 wrz 2008, o 19:27
- VIN:
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- VIP
- Posty: 140
- Rejestracja: 1 cze 2008, o 09:31
- VIN: WDBRF61J92F257933
- Lokalizacja: Podlaskie
A czy zaraz po uruchomieniu zimnego silnika używasz kilmatyzacji (czytaj ogrzewania) bądź intensywngo odszraniani szyb ? Jeżeli ja tak robię u siebie to temperaturę silnika ciężko przełamać powyżej 50 stopni, ale po wyłączeniu klimy lub odszraniania temperatura niemal od razu idzie w okolice 80 stopni. To chyba normalne przy tak niskich temperaturach jak obecnie.
C240 V6 170KM, automat, 2002r, sedan, wersja USA
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/