Pompa wysokiego ciśnienia - wyciek paliwa

Moderator: Dziki Mar

zen
VIP
Posty: 58
Rejestracja: 9 lip 2008, o 11:26
VIN:
Lokalizacja: Wyszków

Pompa wysokiego ciśnienia - wyciek paliwa

Post autor: zen »

Witam. W mojej C 200 cdi (2002 r.) pojawił się problem . Gdy odpalam samochód przy niskich temp. ( poniżej 10 stopni) pojawia się zawilgocenie przy przewodach w pompie wysokiego ciśnienia ( zapach paliwa czuć jest nawet w kabinie ) , po rozgrzaniu silnika wycieków nie ma. W ubiegłym roku zima wymieniałem oringi na tych dwóch przewodach ( oryginalne po 9 zł. za szt. ) czy możliwe jest ,że wycieki te powstały , ponieważ nie rozgrzałem wystarczająco silnika na wolnych obrotach i podczas jazdy zimny jeszcze oring chwilowo puscił paliwo ( poza przykrym zapachem i wilgotnym przewodem paliwowym nic innego się nie działo ) zimny samochód odpala bez problemów. Proszę o rade , może trzeba zregenerować pompe sama wymiana oringów jest niewystarczająca. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, o 21:44 przez zen, łącznie zmieniany 2 razy.
w 203 200cdi combi
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Puściło w najsłabszym miejscu.Może coś zamarzło przed przelewem i problem gotowy. Ciekawe czy puści napęd jak będzie ciepło?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Możliwe, że coś podeszło pod oring i przy niskich temperaturach wycieka paliwo, a jak już się rozgrzeje guma staje się elastyczna i wszystko jest ok. Niemniej jedank ja pojechałbym z tym do kogoś kto zna się bardzo dobrze na tych pompach, ponieważ są to bardzo delikatne części, które wymagają fachowego podejścia.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
leszek050
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 29 lis 2009, o 07:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: leszek050 »

zen, Witaj!
U mnie to samo, w takim samym aucie. W niskich temp. zrobiło się mokro pod pompą ale jeszcze nie kapie w dół. Jutro jadę w daleką drogę i trochę się boję, ale już nie mam czasu na żadne działanie (dopiero dzisiaj to odkryłem). Czy u Ciebie od czasu stwierdzenia wycieku coś się zmienia? Ile z tym przejechałeś?
Pozdrawiam leszek050

[ Dodano: 2010-01-20, 10:26 ]
Czy ktoś uszczelniał pompę w Krakowie lub okolicy. Szukam namiaru na dobry serwis pomp lub serwis Boscha. Ile to kosztowało?
Mercedes Benz C 200 CDI, 2002 r.
Skrzynia manualna
szuwareks
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 8 wrz 2008, o 21:02
VIN: WDB2032041F377249
Lokalizacja: z internetu

Post autor: szuwareks »

Witam mam również taki problem,że auto nie pali i już wszystko sprawdzałem aż dzisiaj zauważyłem,że cieknie mi z górnej części pompy wysokiego ciśnienia. czy ktoś miał już taki problem,ile kosztuje raka wyniana uszczelnień i najważniejszcze czy pompa musi być puźniej jakoś specjalnie ustawiona czy inaczej niewejdzie i jak to poustawiać
C 200cdi W203 2002r.
Vin. WDB2032041F377249
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Pompę można samemu uszczelnić, nic nie wymaga szczególnego ustawiania. Najtrudniejsze w całej operacji to odpowietrzyć auto po :oczko:
Potrzeba sporej dozy cierpliwości i kawałek czystego stołu do pracy - ale to musi być stół "warsztatowy", bo z pewnością wyleje się trochę ON na niego. Jeśli nie chcecie by wasze ładniejsze połówki powydłubywały wam oczy widelcami, nie róbcie tego w kuchni, ani w salonie :dokuczacz:
Awatar użytkownika
leszek050
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 29 lis 2009, o 07:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Uszczelnienie pompy

Post autor: leszek050 »

Uszczelnienie pompy z częściami 250,-
wymont. zamont. - 50,-
Serwis urządzeń wtryskowych w Krakowie. Fachowo i dokładnie.
Jak ktoś jest zainteresowany podam namiary.
Mercedes Benz C 200 CDI, 2002 r.
Skrzynia manualna
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

tjwasiak pisze:Najtrudniejsze w całej operacji to odpowietrzyć auto po
Moze najtrudniejsze nie, ale wymaga sporo spokoju i dobrego akumulatora. Rozrusznik musi krecic powyzej minuty, a nie kazdy akumulator tak dlugo potrafi wytrzymac.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
jarkosz
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2008, o 11:51
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: jarkosz »

Witam. Ogólnie miałem ten sam problem. Pompa ciekła lekko,auto nie chciało odpalać przy większych i czasem mniejszych przymrozkach. Zdecydowałem się na wymianę uszczelek i przewodów paliwa. Niestety,wymiana nic nie dała i auto dalej nie odpalało. W pewnym momencie uszczelki puściły i paliwo poszło na pasek klinowy. Pompa po prostu pordzewiała i nie było szczelności po wymianie. Ja się nie bawiłem w uszczelnianie,bo prędzej czy później i to by zawiodło. Zdecydowałem się na kupno regenerowanej pompy za 2500 zł z roczną gwarancją w Inter Cars. Starą pompę oddam im i jeśli będzie się nadawała to zwrócą mi 500 zł. Auto teraz odpala normalnie,żadnych wycieków i żadnego zapachu ropy w kabinie. Nowa pompa w Mercedesie to koszt ok 3500-4000 zł. Niestety wydatek niemały,ale uważam,że było warto. Ogólnie znajomy z serwisu dodał,że pompy te rdzewieją i średnio co 6 lat odmawiają posłuszeństwa. To by się zgadzała,bo mam Mercedesa 2.7 z 2004 roku i przebieg 170 tyś. Jeśli ktoś zna tańsze sposoby to dobrze,ale ja zdecydowałem się na takie kroki. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, o 10:28 przez jarkosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
Mercedes C270, 2004 rok 170 KM
VW Multivan 2002 rok 150 KM
Seat Ibiza 1.9 TDI 2003 rok 130 KM
Mercedes Sprinter 312 1996 rok 120 KM
Audi A4 2000 rok 1.9 TDI 90 KM
Pozdrowienia dla Rumcajsa,prawdziwego forumowicza :)Musiałem skrócić podpis:((
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Rdzewieją chyba jak auto stoi kilka lat... Moje auto ma prawie 8 lat i spory przebieg... uszczelnienia wymieniałem w zeszłym miesiącu... o jakiej rdzy piszesz i gdzie - to nie mam pojęcia... Wydaje mi się, że siejesz niepotrzebnie zamęt...
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, o 21:03 przez mugger, łącznie zmieniany 1 raz.
w168, w203, w123
jarkosz
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2008, o 11:51
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: jarkosz »

Zrobię zdjęcia i zobaczysz jaki sieje zamęt.
Jest:
Mercedes C270, 2004 rok 170 KM
VW Multivan 2002 rok 150 KM
Seat Ibiza 1.9 TDI 2003 rok 130 KM
Mercedes Sprinter 312 1996 rok 120 KM
Audi A4 2000 rok 1.9 TDI 90 KM
Pozdrowienia dla Rumcajsa,prawdziwego forumowicza :)Musiałem skrócić podpis:((
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Ja się spotkałem z rdzewieniem po zewnątrz. ale wymiana uszczelek pomogła. :mysli:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

jarkosz pisze:Zrobię zdjęcia i zobaczysz jaki sieje zamęt.
Jest:
Mercedes C270, 2004 rok 170 KM
VW Multivan 2002 rok 150 KM
Seat Ibiza 1.9 TDI 2003 rok 130 KM
Mercedes Sprinter 312 1996 rok 120 KM
Audi A4 2000 rok 1.9 TDI 90 KM
Było:
BMW 330 D 2001 rok 184 KM
Mercedes CLK 200 Kompressor 2001 rok 163 KM

A :mysli: poza tym , wszystko dobrze ?? co ?? :mysli:
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Rumcajs pisze:
jarkosz pisze:Zrobię zdjęcia i zobaczysz jaki sieje zamęt.
Jest:
Mercedes C270, 2004 rok 170 KM
VW Multivan 2002 rok 150 KM
Seat Ibiza 1.9 TDI 2003 rok 130 KM
Mercedes Sprinter 312 1996 rok 120 KM
Audi A4 2000 rok 1.9 TDI 90 KM
Było:
BMW 330 D 2001 rok 184 KM
Mercedes CLK 200 Kompressor 2001 rok 163 KM

A :mysli: poza tym , wszystko dobrze ?? co ?? :mysli:
:rotfl: sam tym wszystkim latasz :zacieszacz:
nuuuuuuuuda :uee:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Czekam na te zdjęcia... I niech mi ktoś wytłumaczy jak pompa ma zardzewieć w środku, gdy cała pływa w paliwie... jaka też musi pokazać się rdza... i jak doprowadzić do takiego stanu, aby właśnie przez nią nie dało się pompy uszczelnić? I na koniec jarkosz, czy ty w ogóle widziałeś jak ta pompa wygląda w środku? i jak uszczelki wyglądają?
Żeby nie było nic do ciebie nie mam... po prostu sporo osób wymieniło uszczelnienia i mają problem z głowy - dla mnie to jest norma... a nie zardzewiałe pompy, o których jak na razie napisałeś tylko ty. Generalnie... to wydaje mi się, że ktoś cię naciągnął na kosztowną wymianę pompy i tyle.
Wymiana uszczelek, a mają średnicę mniej-więcej otworu jaki zostawia dziurkacz wymaga precyzji. Kto jest dokładny zrobi to bez problemu. Na szybko, w garażu bez porządnego stołu uszczelnienie nie wyjdzie... rozkładanie tego i ponowne składanie jest upierdliwe... więc lepiej zrzucić winę na coś innego...
w168, w203, w123
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”