EPC - komunikat w 2,7 CDI

Moderator: Dziki Mar

Domi71
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2008, o 23:36
VIN:
Lokalizacja: Konin

EPC - komunikat w 2,7 CDI

Post autor: Domi71 »

Witam.
Mam pytanko. Dziś podczas gdy wyłączałem silnik kluczykiem pojawił mi się błąd. Patrzę a na wyświtlaczu coś takiego. EL. POWER CONTROL VISIT WORKSHOP! EPC - czy komuś coś się takiego przytrafiło? Domyślam się, że wysyła mnie do "serwisu" :) ale co to może być za przyczyna, rano w te mrozy odpalał bez problemu. Błąd pojawił się tylko raz i oby na tym poprzestał, potem cały dzień było OK, nic się nie pojawiało. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Domi 71
Domi71
Awatar użytkownika
Patryk
VIP
Posty: 71
Rejestracja: 15 lut 2008, o 13:55
VIN:
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Post autor: Patryk »

Miałem identyczny błąd, kiedy zalałem złe paliwo, auto poprostu się wyłączylo, gdy "wyczuło" złą mieszankę. zadzwoniłem do serwisu i tam potwierdzili moje przypuszczenia.
220CDI '02 elegance, tiptronic, obsidian black metallic
album_personal.php?user_id=268
Obrazek PO MIEŚCIE
Domi71
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2008, o 23:36
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: Domi71 »

Dzięki Patryk za info. To jestem wk..... nie ukrywam, bo cały czas tankuję na tej samej stacji. Mam nadzieję, że to sie nie pojawi kolejny raz. Jeszcze raz dzięki. Mam rozumieć, że jak bedzie paliwo zalewane ok to nie powinno się to pojawiać? DZIĘKI za info.
Domi71
Awatar użytkownika
bojar
VIP
Posty: 164
Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
VIN:
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: bojar »

Witam, kiedyś też mi się pojawił taki komunikat- to nie tylko "wyczucie" złego paliwa, ale także może być objaw wtrysków, które już są do wymiany (może tylko jeden, albo jakaś jego część...), może też się taki błąd pojawiać kiedy coś złego dzieje się z pompą paliwa- jeśli będzie Ci się to częściej pojawiać, to szybko do serwisu, bo kiedy komp pokaże taki błąd, to odcina dopływ paliwa do silnika, więc jest to niebezpieczne w czasie jazdy- gaśnie silnik...
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Zalej innym paliwem, moze problem sie sam rozwiaze.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

A może to być związane także ze zbyt ubogą lub zbyt bogata mieszanką??
bojar pisze:kiedy coś złego dzieje się z pompą paliwa
Zbyt uboga mieszanka bo nie ma dostatecznej ilości paliwa
Zbyt bogata mieszanka bo ma stary filtr powietrza i zbyt mało dociera go do silnika w stosunku do ilości paliwa.
I zaczyna się robić mały zamęt w głowieDomi71,
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Domi71
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2008, o 23:36
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: Domi71 »

Masz rację Mercfan - may mętlik. Co do filtru to raczej jest OK, ja serwisuje autko u Garcarka - Mercedes koło Kalisza więc nie wieżę aby na przeglądzie nie zrobili tego co trzeba a byłem około 6.000 km temu.
Jak na razie pojawiło się to tylko 1 raz i oby tak zostało. Jak wspomniałem to było przy gaszeniu autka, gdy wyjąłem kluczyk ze stacyjki to pojawił się ten błąd. W serwisie mówiono mi, że właśnie za kilka żeczy jest odpowiedzialny ten komunikat. Oby to się już nie pojawiło :) Mam pytko z tego co zrozumiałem, może to być np: jeden wtrysk to można pojedynczo w razie czego czy jakiś jego element wymieniać? Ile np: taki wtrysk kosztuje. Tfu ..... oby nie trzeba było.
Dziś rozmawiałem z właścicielem stacji na której ostatnio tankowałem, powiedział mi tak jak jeden z Was wcześniej, że może nawet odłączyć dopływ paliwa i jemu tak się stało w Tirach, i podobno paliwo nie było przygotowane na te temperatury czyli zimowe więc oby to był tylko ten jeden raz.
Dzięki za wszelkie cenne uwagi.
Domi71
Awatar użytkownika
bojar
VIP
Posty: 164
Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
VIN:
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: bojar »

Bardzo możliwe... było już gdzieś na forum o tym komunikacie- jeden kolega z Naszego forum miał taki komunikat kiedy jeden wtrysk mu wysiadł- wtrysk lał paliwo cały czas. Podobno skutki takiego wtrysku dla silnika są tragiczne, więc jeśli taki błąd się komuś częściej pojawia, to trzeba do serwisu się udać, bo czas działa wtedy na niekorzyść naszych gwiazd.
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Czy we wszystkichy CDI były filtry cząstek stałych? Możliwe, że to chodzi o to, że zapchał się filtr cząstek stałych (bo to też będzie sygnolizowało błędem), który normalnie podlega procesowi samooczyszczania podczas jazdy pozamiejskiej. Może jeździłeś trochę po mieście i troszkę się zamulił, ale później się przepalił i jest gitarra.
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Przejrzyj viewtopic.php?t=1306&postdays=0&postorder=asc&start=0 tam trochę twoje pytanie było omówione.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Komunikat z EPC pojawił mi się, jak spadło ciśnienie w układzie paliwowym między pompą wtryskiwaczy a pompką paliwa (wypadł mi kruciec) i samochód momentalnie zgasł by zapewne nie zapowietrzyć wtryskiwaczy. Można domniemać, że jest czujnik ciśnienia paliwa gdzieś za pompką paliwową. Przyczyną więc może być kiepskie paliwo, czy śmieci w filtrze paliwowym/zbiorniku paliwa.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
olodriver
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 19 kwie 2009, o 19:45
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: olodriver »

witam wszystkich, od niedawna mam W203 2.2 cdi 2003r,wersja kombi, i komputer pokazuje mi komunikat taki: "ENGINE OIL LEVEL, NOT WHEN ENGINE ON" jeżeli ktoś to rozumie, to poproszę o wyjaśnienie mi tego. wiem że dotyczy to poziomu oleju, ale nie do końca rozumiem
Bo w tej gwieździe jest coś...
W203 2.2cdi T 2003
Sprinter 312D maxi
iceman007
VIP
Posty: 228
Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
VIN:
Lokalizacja: KASZUBY

Post autor: iceman007 »

olodriver
jeśli się nie mylę to chcesz wykonać pomiar oleju, i ten komunikat Ciebie informuje, że nie robi się tego podczas włączonego silnika
Był: WDB2030451A119554
Jest: WDB2030451F002032
olodriver
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 19 kwie 2009, o 19:45
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: olodriver »

dzięki iceman007, możliwe że ten komunikat to właśnie mi "mówi"
Bo w tej gwieździe jest coś...
W203 2.2cdi T 2003
Sprinter 312D maxi
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Ten komunikat na pewno to "mówi".

Listę wszystkich komunikatów z opisem masz w instrukcji.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”