EPC - komunikat w 2,7 CDI
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2008, o 23:36
- VIN:
- Lokalizacja: Konin
EPC - komunikat w 2,7 CDI
Witam.
Mam pytanko. Dziś podczas gdy wyłączałem silnik kluczykiem pojawił mi się błąd. Patrzę a na wyświtlaczu coś takiego. EL. POWER CONTROL VISIT WORKSHOP! EPC - czy komuś coś się takiego przytrafiło? Domyślam się, że wysyła mnie do "serwisu" ale co to może być za przyczyna, rano w te mrozy odpalał bez problemu. Błąd pojawił się tylko raz i oby na tym poprzestał, potem cały dzień było OK, nic się nie pojawiało. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Domi 71
Mam pytanko. Dziś podczas gdy wyłączałem silnik kluczykiem pojawił mi się błąd. Patrzę a na wyświtlaczu coś takiego. EL. POWER CONTROL VISIT WORKSHOP! EPC - czy komuś coś się takiego przytrafiło? Domyślam się, że wysyła mnie do "serwisu" ale co to może być za przyczyna, rano w te mrozy odpalał bez problemu. Błąd pojawił się tylko raz i oby na tym poprzestał, potem cały dzień było OK, nic się nie pojawiało. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Domi 71
Domi71
- Patryk
- VIP
- Posty: 71
- Rejestracja: 15 lut 2008, o 13:55
- VIN:
- Lokalizacja: Miasto Stołeczne
-
- VIP
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2008, o 23:36
- VIN:
- Lokalizacja: Konin
- bojar
- VIP
- Posty: 164
- Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
- VIN:
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Witam, kiedyś też mi się pojawił taki komunikat- to nie tylko "wyczucie" złego paliwa, ale także może być objaw wtrysków, które już są do wymiany (może tylko jeden, albo jakaś jego część...), może też się taki błąd pojawiać kiedy coś złego dzieje się z pompą paliwa- jeśli będzie Ci się to częściej pojawiać, to szybko do serwisu, bo kiedy komp pokaże taki błąd, to odcina dopływ paliwa do silnika, więc jest to niebezpieczne w czasie jazdy- gaśnie silnik...
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
A może to być związane także ze zbyt ubogą lub zbyt bogata mieszanką??
Zbyt bogata mieszanka bo ma stary filtr powietrza i zbyt mało dociera go do silnika w stosunku do ilości paliwa.
I zaczyna się robić mały zamęt w głowieDomi71,
Zbyt uboga mieszanka bo nie ma dostatecznej ilości paliwabojar pisze:kiedy coś złego dzieje się z pompą paliwa
Zbyt bogata mieszanka bo ma stary filtr powietrza i zbyt mało dociera go do silnika w stosunku do ilości paliwa.
I zaczyna się robić mały zamęt w głowieDomi71,
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2008, o 23:36
- VIN:
- Lokalizacja: Konin
Masz rację Mercfan - may mętlik. Co do filtru to raczej jest OK, ja serwisuje autko u Garcarka - Mercedes koło Kalisza więc nie wieżę aby na przeglądzie nie zrobili tego co trzeba a byłem około 6.000 km temu.
Jak na razie pojawiło się to tylko 1 raz i oby tak zostało. Jak wspomniałem to było przy gaszeniu autka, gdy wyjąłem kluczyk ze stacyjki to pojawił się ten błąd. W serwisie mówiono mi, że właśnie za kilka żeczy jest odpowiedzialny ten komunikat. Oby to się już nie pojawiło Mam pytko z tego co zrozumiałem, może to być np: jeden wtrysk to można pojedynczo w razie czego czy jakiś jego element wymieniać? Ile np: taki wtrysk kosztuje. Tfu ..... oby nie trzeba było.
Dziś rozmawiałem z właścicielem stacji na której ostatnio tankowałem, powiedział mi tak jak jeden z Was wcześniej, że może nawet odłączyć dopływ paliwa i jemu tak się stało w Tirach, i podobno paliwo nie było przygotowane na te temperatury czyli zimowe więc oby to był tylko ten jeden raz.
Dzięki za wszelkie cenne uwagi.
Jak na razie pojawiło się to tylko 1 raz i oby tak zostało. Jak wspomniałem to było przy gaszeniu autka, gdy wyjąłem kluczyk ze stacyjki to pojawił się ten błąd. W serwisie mówiono mi, że właśnie za kilka żeczy jest odpowiedzialny ten komunikat. Oby to się już nie pojawiło Mam pytko z tego co zrozumiałem, może to być np: jeden wtrysk to można pojedynczo w razie czego czy jakiś jego element wymieniać? Ile np: taki wtrysk kosztuje. Tfu ..... oby nie trzeba było.
Dziś rozmawiałem z właścicielem stacji na której ostatnio tankowałem, powiedział mi tak jak jeden z Was wcześniej, że może nawet odłączyć dopływ paliwa i jemu tak się stało w Tirach, i podobno paliwo nie było przygotowane na te temperatury czyli zimowe więc oby to był tylko ten jeden raz.
Dzięki za wszelkie cenne uwagi.
Domi71
- bojar
- VIP
- Posty: 164
- Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
- VIN:
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Bardzo możliwe... było już gdzieś na forum o tym komunikacie- jeden kolega z Naszego forum miał taki komunikat kiedy jeden wtrysk mu wysiadł- wtrysk lał paliwo cały czas. Podobno skutki takiego wtrysku dla silnika są tragiczne, więc jeśli taki błąd się komuś częściej pojawia, to trzeba do serwisu się udać, bo czas działa wtedy na niekorzyść naszych gwiazd.
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Czy we wszystkichy CDI były filtry cząstek stałych? Możliwe, że to chodzi o to, że zapchał się filtr cząstek stałych (bo to też będzie sygnolizowało błędem), który normalnie podlega procesowi samooczyszczania podczas jazdy pozamiejskiej. Może jeździłeś trochę po mieście i troszkę się zamulił, ale później się przepalił i jest gitarra.
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Przejrzyj viewtopic.php?t=1306&postdays=0&postorder=asc&start=0 tam trochę twoje pytanie było omówione.
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Komunikat z EPC pojawił mi się, jak spadło ciśnienie w układzie paliwowym między pompą wtryskiwaczy a pompką paliwa (wypadł mi kruciec) i samochód momentalnie zgasł by zapewne nie zapowietrzyć wtryskiwaczy. Można domniemać, że jest czujnik ciśnienia paliwa gdzieś za pompką paliwową. Przyczyną więc może być kiepskie paliwo, czy śmieci w filtrze paliwowym/zbiorniku paliwa.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 kwie 2009, o 19:45
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
witam wszystkich, od niedawna mam W203 2.2 cdi 2003r,wersja kombi, i komputer pokazuje mi komunikat taki: "ENGINE OIL LEVEL, NOT WHEN ENGINE ON" jeżeli ktoś to rozumie, to poproszę o wyjaśnienie mi tego. wiem że dotyczy to poziomu oleju, ale nie do końca rozumiem
Bo w tej gwieździe jest coś...
W203 2.2cdi T 2003
Sprinter 312D maxi
W203 2.2cdi T 2003
Sprinter 312D maxi
-
- VIP
- Posty: 228
- Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
- VIN:
- Lokalizacja: KASZUBY
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 kwie 2009, o 19:45
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: