wymiana przełącznika zespolonego

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
michnic
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 17 gru 2008, o 20:40
VIN:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

wymiana przełącznika zespolonego

Post autor: michnic »

Witam

Chciałem samodzielnie wymienić przełącznik zespolony i trafiłem na problem z którym nie potrafię sobie poradzić. Problem ten, to odkręcenie koła kierownicy. Ni cholery nie mogę odkręcić tej śruby (ampul 10).
Może ktoś odkręcał koło kierownicy i może mi coś poradzić?

Dzięki
--
michnic
Ostatnio zmieniony 25 sty 2009, o 11:05 przez michnic, łącznie zmieniany 1 raz.
C180 Kom_ressor (Kombi), Classic, 143KM, 2003r, salon Polska
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Cóż ci mogę poradzić... Zaprzyj się mocno, poproś kogoś żeby trzymał fajerę i napieraj :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Także jestem zainteresowany demontażem kierownicy w celu obszycia jej skórą. Opis tej czynności mile widziany. Z gałką zmiany biegów było zdecydowanie łatwiej, teraz wygląda zacnie. Skóra to jest To!
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
michnic
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 17 gru 2008, o 20:40
VIN:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: michnic »

Cóż ci mogę poradzić... Zaprzyj się mocno, poproś kogoś żeby trzymał fajerę i napieraj
Tak już próbowałem, ale wychodzi na to, że nie mam tyle sił aby ja odkręcić. Czy to jest możliwe, żeby była tak mocno dokręcona przez fabrykę :mysli:

[ Dodano: 2009-01-24, 23:48 ]
tpolo pisze:Opis tej czynności mile widziany.
Jutro rano mogę wysłać Ci instrukcję z WIS, teraz nie mam włączonego PCta
C180 Kom_ressor (Kombi), Classic, 143KM, 2003r, salon Polska
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Podjedź do warsztatu oponiarskiego - klucz pneumatyczny da radę!
Awatar użytkownika
michnic
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 17 gru 2008, o 20:40
VIN:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: michnic »

Gerri pisze:Podjedź do warsztatu oponiarskiego - klucz pneumatyczny da radę!
Dokładnie tak zrobię, klucz pneumatyczny ma jakieś 300 Nm momentu, więc musi dać radę.

[ Dodano: 2009-01-25, 08:59 ]
tpolo
Jako że masz pełną skrzynkę na forum, to daję tu linka do instrukcji demontażu kierownicy, może jeszcze komuś się przyda.

Demontaż zespołu poduszki powietrznej i kierownicy
C180 Kom_ressor (Kombi), Classic, 143KM, 2003r, salon Polska
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A mam pytanie czy były 203 bez skóry na kierownicy i dźwigni, czy tobie po prostu się tak jakby trochę przetarła? Ja mam gałce chyba skórę, czy to standatrtowa "nieskóra" czy to jest skóra?
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

V126 pisze:A mam pytanie czy były 203 bez skóry na kierownicy i dźwigni,
Wersje classic nie mają skóry, w W211 także w wersji classic nie ma skóry na gałce i kierownicy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Moja gwiazdka to właśnie Classic a więc golasińska jest. Miałem poprzednio staruszka passata z 88 roku w wersji GL miał pakiet skórzany i strasznie mi brakuje fajery w obiciu- przyzwyczaiłem się.
Dziękuję za fotki i instrukcje. Pozdrawiam. Obszytą gałkę wraz z kierownicą jak się uporam sfotografuje i wstawię. Znam tylko ceny mojego tapicera
1 mieszek 30 pln
2 gałka 30 pln
kierownica 100 pln
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A z czego jest w Classicu mieszek i gałka? Ja mam AVANTGARDE też kombiak też 200CDI i też golas więc nie przejmuj się.
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Wydaje mi się ,że aby odkręcić kierownicę należy mieć klucz krzyązkowy :ok: taki jak mają oponiarze do kół. Moment dokręcenia koła kierownicy jest duży , a zakładanie jednostronnej dźwigni na klucz może okazać się mało skuteczne.
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Gałka jest z identycznego materiału co kierownica- jakiś plastik, mieszek z dermy u mnie się wykruszył. Ale teraz jest skórka. Zostało obszyć fajere, ale to kwestia czasu.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

tpolo pisze:Gałka jest z identycznego materiału co kierownica- jakiś plastik, mieszek z dermy u mnie się wykruszył. Ale teraz jest skórka. Zostało obszyć fajere, ale to kwestia czasu.
Jakie koszta obszycia?
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Mieszek 30 pln
Gałka 30 pln
Za fajere mam umówione 100 pln
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tylko przy odkręcaniu trzeba będzie mieć włożony kluczyk, bo można wyłamać blokadę kierownicy, trzeba będzie zawołać kogoś do pomocy, kto będzie trzymał kierownicę coby się nie kręciła. Wyjazd do zakładu wulkanizacyjnego nie jest najlepszy, bo będziesz miał odkręconą kierownicę :!: No chyba, że lekko przyłapiesz później sobie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”