c240 2.6 M112

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Przybek » 15 sie 2019, o 13:38

Tak się dzieje jak się zmienia olej wg wskazań kompa pokładowego (co 25K) albo jeszcze rzadziej. Tych 2 śrub brakowało w tym miejscu co ciekło? Sprawdź czy gwinty nie są uszkodzone, ewentualna naprawa i poskładać prawidłowo. Przy wymianie oleju zrób płukankę silnika. Przy tej zaolejonej fajce jeżeli guma jest już mocno uszkodzona to może ci się pojawić wypadanie zapłonu na tym cylindrze.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2739
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Dziki Mar » 15 sie 2019, o 13:48

Odma to chyba ani razu nie była czyszczona...
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Dudek13
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Dudek13 » 15 sie 2019, o 13:53

Właśnie guma przy fajce jest taka sama jak przy reszcie.

Zaraz właśnie będzie czyszczona.

Śrub brakowało w innych miejscach właśnie .

Już muszę kupić uszczelkę dekla, bo to sie przykleiła i zeszła dość ciężko. Do tego dwie śruby do dekla i zabieram sie za drugą odmę wiec trzy kolejne aluminiowe śruby do odmy

Jak je wyczyszczę to powinno być okey?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Przybek » 15 sie 2019, o 14:02

Dziki, a po co tam w ogóle zaglądać? :D W ten sposób myśli ponad 99% użytkowników a mechanicy się cieszą bo wymieniają uszczelniacze i uszczelki. W moim odma też już kończy żywot, z tym że ja mam nie do czyszczenia tylko do wymiany (już kiedyś była robiona bo jest w zamienniku wsadzona). Tylko trochę ból będzie bo mam akurat tą fajną wersję z dwoma puszkami i wlewem oleju - ori 660 zeta w redmarsie plus oringi...

Dudek popatrz po uszczelce czy nie ma śladów zagniecenia w miejscu wycieku (żeby wyeliminować ewentualny błąd montażu) i po pokrywie czy nie jest uszkodzona lub skrzywiona. Na tych "smoczkach" z odmy wchodzących do otworów w pokrywie poszukaj czy są oringi - jeżeli tak to daj nowe.
Dudek13
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Dudek13 » 15 sie 2019, o 14:44

Zdjąłem drugą stronę przy wlewie oleju...
Wygląda o niebo lepiej. Sami zobaczcie.
Niestety widoczną na zdjęciach rurkę uszkodziłem podczas zdejmowania. Dziki, mógłbyś mi ją wycenić i podać numer seryjny? Dodatkowo prosiłbym Cię o podanie kosztu i numeru śrub które trzymają dekiel zaworów, brakuje mi dwóch śrub.

Teraz wszystko wyczyszczę , jutro ogarnę części (uszczelka dekla, śruby, wężyk) i zacznę składać. Liczę na to że tego silikonu starczy mi na dwie strony :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2739
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Dziki Mar » 15 sie 2019, o 15:10

Śrub jest po 9 na stronie, jednakże z tego co widziałem są 2 rodzaje (krótsze i dłuższe). Potwierdź czy się nie mylę.

Co do przewodów to podałem Ci na obie strony.
Nr 140, nie wiem dlaczego występują dwa numery zapytaj w ASO.
Co do cen, patrz na większą wartość. Jest to cena netto bez zniżek.
ObrazekObrazek
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Dudek13
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Dudek13 » 15 sie 2019, o 15:48

Tak, sorry za wprowadzenie w błąd, 7 śrub krótkich i 2 długie które od razu trzymają odmę do dekla i dekiel do bloku :D
Więc mam wszystkie :)
Dziękuje za cennik, co do węża, to żaden z tego schematu nie przypomina mojego...
Niby z mocowania odmy numer 146, ale nie taki ma koniec, mój się łamie w literę "L"
Mój idzie od odmy (pierwszy gumowy zaraz po wlewie oleju) do miejsca pod przepustnicą jak dobrze kojarzę, tam jest jakby trójnik.I z tego trójnika wsad jest w silnik,a jedna strona wychodzi na odmę w lewo, a druga strona na odmę w prawo.
Zobacz na fote o którą mi chodzi:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Meniu
VIP
Posty: 913
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Meniu » 15 sie 2019, o 21:44

Nie ma żadnych numerów na starym wężu?
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Dudek13
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: c240 2.6 M112

Post autor: Dudek13 » 16 sie 2019, o 15:56

Oczyszczone elementy czekające na montaż
Uszczelkę już mam
Rurkę... hymmm... zobaczymy czy dobra bo był z nią problem.


Witam panowie,
Auto złożone.
Wąż wymieniony ( Dziki, miałeś racje z tym wężem :D , to był tamten co zaznaczyłeś. On wygląda ja "L" ale składa się właśnie z dwóch części, z ten prostej i zakrzywionej)
Wieczorem minie 24h od położenia silikonu, więc będzie pierwsze odpalenie.
Zobaczymy jak będzie.

Z tego tematu zrobiła się tak długa historia że śmiało mogła by wylądować w tytule "Elegancka V6" :)

Pozdrawiam i jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc i materiały :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”