zawieszenie w203
Moderator: Dziki Mar
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
że spękane,to o niczym nie świadczy,nowe po niedługim czasie też powierzchniowo popękają. Moim zdaniem,jak już cię nosi(po drodze) to przy okazji wymiany mocowań górnych sprawdź namacalnie(po odpięciu ze zwrotnicy) sworznie. Ciężko je na szarpakach zdiagnozować... bo luz może być minimalny... i będzie pukać nosić Pozdrawiam!Kompresssor pisze: Są już bardzo lekko spękane.
C 200 CDI 2004
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- kamyk128
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Mi tez się wydaje ze gumy są ok. A co do górnych mocowań amortyzatorów to ja tez mam je do wymiany a samochód prowadzi się jak złoto, moze minimalnie zrobił się mniej ścisły w prowadzeniu.
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
Prywatna galeria
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
ale zaczyna nosić więc coś się dzieje, może to wina mocowań górnych,które zamierzasz wymienić lub wahaczy... innej opcji nie ma... amorki niby dobre ja osobiście nie wierze w te testy amorków Kiedyś koleś przyjechał do mnie z wydrukiem z tego badania,przód 72% i chciał wymieniać tuleje i sworznie(to nie w ) a tam w amorkach oleju nie maKompresssor pisze:Kurcze, żeby chociaż gdzieś coś pukało
C 200 CDI 2004
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Sam nie wiem, może mam coś z deklem. Jeżeli ciągle jeździ się jednym autem, to człowiek czuje że jest inaczej. Szybsza jazda wymaga ciągłej minimalnej korekty kierownicą. Przy bocznym wietrze te odczucie się potęguje. Czuć to też przy zmianach pasów kiedy auto skacze między koleinami. I jeszcze coś, co przed chwilą zauważyłem w czasie jazdy. Przy hamowaniu, auta czasami lekko myszkuje. Na idealnym asfalcie tego zjawiska nie ma, dopiero na starszych drogach, gdzie są minimalne koleiny.marek grunenberg pisze: ale zaczyna nosić więc coś się dzieje, może to wina mocowań górnych,które zamierzasz wymienić lub wahaczy... innej opcji nie ma... amorki niby dobre ja osobiście nie wierze w te testy amorków Kiedyś koleś przyjechał do mnie z wydrukiem z tego badania,przód 72% i chciał wymieniać tuleje i sworznie(to nie w ) a tam w amorkach oleju nie ma
Odnośnie amorków, to diagnosta powiedział, że TP raczej trzeba już wymienić. I to by się zgadzało z tym, co czuję kiedy w czasie jazdy wpadam przodem i tyłem w dziury.
Jednym zdaniu dwie wykluczające się rzeczykamyk128 pisze: samochód prowadzi się jak złoto, moze minimalnie zrobił się mniej ścisły w prowadzeniu.
P.s. No a te moje gumy z filmików? Tak powinny się naddawać? Przy ostrym hamowaniu to dopiero muszą pracować. Tak coś mam czuja, że to one robią ten smród.
Kurde, w 124-ce tylne amorki wymieniłem coś koło 250-260 tys. Przednie nigdy, bo były OK. Auta są coraz gorsze, i nie tylko mercedesa to dotyczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2011, o 19:54 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 2 razy.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- kamyk128
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Mniej ścisły przy 20-30 km/h jak mocno szarpie kierownicą lewo/prawo ale sam nie wiem czy jest tak faktycznie czy tylko jestem przewrażliwiony a co do prędkości grubo po nad 120 jest tak jak napisałem wcześniej jak złotoJednym zdaniu dwie wykluczające się rzeczykamyk128 pisze: samochód prowadzi się jak złoto, moze minimalnie zrobił się mniej ścisły w prowadzeniu.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2011, o 22:18 przez kamyk128, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
Prywatna galeria
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Chyba zrobię tak, że najpierw wymienię te rzeczy, które na bank tego wymagają. Górne mocowania amortyzatorów i amortyzatory tylne. W sumie wymiana tulei które pokazałem na filmach jakoś bardzo kłopotliwa nie jest, trzeba mieć tylko sprzęt do ich wyciskania. W aso kosztuje 85 zł netto.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
To niewielka kwota. Warto zainwestować.Kompresssor pisze:W aso kosztuje 85 zł netto.
Kiedyś spotkałem się osobiście z przypadkiem samochodu (służbowy VW bus, chyba T4) który pływał po ulicy - niby wszystko OK, luzów nie było, ale ciężko było nim jeździć. Okazało się, że winne były tuleje (które wcześniej były wymienione na "dobre" zamienniki) które nie trzymały parametrów (elastyczności) - po wymianie samochód zaczął się prowadzić jak F1.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Kompresssor, Ja w E klasie też mam "banany" już wyrąbane, chyba nawet lepszy luz od twojego i kierownicą trzeba non stop ruszać. Na wiosnę trzeba będzie wymienić na nowe, niestety w W211 kompletne
Ten wahacz strasznie dostaje gdy koło wpada w dziurę, ciągle silne szarpnięcia i to go prawdopodobnie boli...
Ten wahacz strasznie dostaje gdy koło wpada w dziurę, ciągle silne szarpnięcia i to go prawdopodobnie boli...
Ostatnio zmieniony 6 lut 2011, o 11:31 przez mercfan, łącznie zmieniany 1 raz.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Racja, kwota niewielka. Chyba sam to powymieniam a do serwisu pojadę tylko na geometrię. Najdroższa z tego wszystkiego jest robocizna.Gdyniak pisze:
To niewielka kwota. Warto zainwestować.
Trochę się tego nazbierało. Przednie hamulce kpl, amortyzatory z tyłu, łożyska "mcphersonów", tuleje wahacza.... Grosza pójdzie.
Otóż to. Oglądając zawieszenie, widać jak na dłoni, że ten element najbardziej dostaje po dupie. Każda dziura, każde hamowanie powoli robi swoje. A jaki e-klasa ma przebieg?mercfan pisze:Kompresssor, Ja w E klasie też mam "banany" już wyrąbane, chyba nawet lepszy luz od twojego i kierownicą trzeba non stop ruszać. Na wiosnę trzeba będzie wymienić na nowe, niestety w W211 kompletne
Ten wahacz strasznie dostaje gdy koło wpada w dziurę, ciągle silne szarpnięcia i to go prawdopodobnie boli...
Przy okazji wstawię mały katalog wszystkich podzespołów Lemfrodera, Boge i ZF (jedna grupa) które są montowane w W203
A tutaj link: http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=19
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 6 lut 2011, o 11:48 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
80tyś robione głównie po pięknym mieście łodzi i okolicach.Kompresssor pisze:A jaki e-klasa ma przebieg?
Do tej pory wymieniłem sworznie górnych wahaczy po obu stronach, nic więcej.
Porównałem sobie w pracy z inną W211 gdzie nic nie puka i jedzie prosto, tam te wahacze miały bardzo malutki ruch/luz więc po tym wywnioskowałem, że u mnie jest już dość luźno.
Poza tymi tulejami nic nie wyczułem będąc pod autem...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
No ja moje 30 tyś nakręciłem też praktycznie na około swojej wsi. Trochę mnie pocieszyłeś informacją, że przy 80 tys podobne jaja są w e-klasie. Już zaczynałem się zastanawiać o co kaman. Że przy tak małym przebiegu przód trzeba robić. Przeważnie każdy tu się przechwala, że 200 tyś nic nie robi oprócz wymiany oleju.
[ Dodano: 2011-02-06, 19:03 ]
Kitajce wymieniają tuleję:
http://www.youtube.com/user/HCBSpecialt ... 0gBSaXHQxM
W sumie prostacka sprawa - jak ma się sprzęt.
Porównywałeś tuleje, które są na filmiku? Bo to co piszesz jest dla mnie największą wskazówką odnośnie szukania przyczyny "pływania"mercfan pisze: Porównałem sobie w pracy z inną W211 gdzie nic nie puka i jedzie prosto, tam te wahacze miały bardzo malutki ruch/luz więc po tym wywnioskowałem, że u mnie jest już dość luźno.
Poza tymi tulejami nic nie wyczułem będąc pod autem...
[ Dodano: 2011-02-06, 19:03 ]
Kitajce wymieniają tuleję:
http://www.youtube.com/user/HCBSpecialt ... 0gBSaXHQxM
W sumie prostacka sprawa - jak ma się sprzęt.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Tuleję to wymienisz i za pomocą imadła, narzędzie, którego używają to nic skomplikowanego...
Jak obserwuję ten wahacz to chyba jedyny element oprócz drążka kierowniczego i górnego wahacza, który ma znaczący wpływ na kierunek jazdy. Nigdzie indziej luzów nie mam, a mimo to jadąc nawet po w miarę równej drodze muszę ruszać kierownicą żeby jechać prosto. Słychać też lekkie puknięcie gdy najeżdżam na próg w garażu i widać też, jak wahacz pracuje gdy koło stawia opór.
Na twoim filmie widać, że mają luz. Jeszcze jutro się upewnię jak to wygląda w tej "sprawnej" W211, może też nagram film, mam konto na yt więc wrzucę i porównamy.
Jak obserwuję ten wahacz to chyba jedyny element oprócz drążka kierowniczego i górnego wahacza, który ma znaczący wpływ na kierunek jazdy. Nigdzie indziej luzów nie mam, a mimo to jadąc nawet po w miarę równej drodze muszę ruszać kierownicą żeby jechać prosto. Słychać też lekkie puknięcie gdy najeżdżam na próg w garażu i widać też, jak wahacz pracuje gdy koło stawia opór.
Na twoim filmie widać, że mają luz. Jeszcze jutro się upewnię jak to wygląda w tej "sprawnej" W211, może też nagram film, mam konto na yt więc wrzucę i porównamy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200