Czujnik położenia wałka rozrządu.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
slitwini
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 4 mar 2009, o 18:24
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Czujnik położenia wałka rozrządu.

Post autor: slitwini »

Witam. Dwa tygodnie temu kupiłem Mercedesa W203 C200 z siknikiem 1,8 Compressor rok 2002. Niestety coś się w nim stało.
Tnz rano go nie odpaliłem a dzień wcześniej zaczął dzwinie się zachowywać w trakcie jazdy tzn nie niał takiej mocy oraz zapaliła się kontrolka błędu silnika. Pojechałem do warszatatu, gdzie sprawdzono wiele rzeczy i powiedziano mi, że przyczyną takiego zachowniana auta może być przesunięty o 1 ząbek rozrząd (podobno może w jakichś okolicznościach przeskoczyć), a drugą sprawą jest komputer, który pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Czy to może być powodem takiego zachowania auta?? Po wykasowaniu błędu kontrolka zapala się w trakcie próby odpalenia silnika.
Może ktoś miał już podobne problemy??
lukasz_20
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 14 maja 2008, o 17:23
VIN:
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: lukasz_20 »

ja miałem podobny przypadek ale to było w vectrze B auto nie miało mocy jak wcześniej i słabo się rozpędzało..... również świeciła kontrolka z emblematem silnika .... po diagnozie u elektromechanika komputer wykrył że czujnik położenia wałkow rozrządu jest walniety .... wymiana w vectrze to 15 min ale nie wiem jak wygląda to w mercedesie :) po wymianie wszystko wróciło do normy ...... :haha: maloprawdopodobne jest zeby przestawił się Tobie zapłon , no chyba ze łańcuch rozrządu sie rozciągnął i przeskoczył..... ale zacząłbym od wymiany czujnika .... Pozdrawiam .... :usmiech:
S320 \ C180 KOMPRESSOR \ Audi A4 tdi
WDC2030462R0905073
tomuniooo
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: tomuniooo »

Kolego Slitwini. Poponuje tak jak kolega wyżej, najpierw wymiane samego czujnika. Na oko jest to 2-3 minuty roboty. Natomiast jeśli jakiś kumaty mechanik stwierdzi bądź stwierdził przesunięcie rozrządu o jeden ząbek to radziłbym Ci naprawdę mocno zainteresować sie tematem. Może zdarzyć się tak, że wnajgorszej sytuacji bardzo ucierpiala by Twoja kieszeń.
W203 C200 Kompressor 2001
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Bardzo ucierpi to mało powiedziane, będziesz miał bardzo duży wydatek. Do przestawienia rozrządu najczęściej dochodzi przy częstym odpalaniu auta z linki lub ze zmęczenia materiału, w tym momencie łańcucha który się wyciągnął na tyle, że rozrząd się przestawił. Jaki przebieg ma twoje autko?? i ma silnik 129 koni czy 143 konie??
Radzę nie ruszać auta, wymienić czujnik położenia wału i spróbować wtedy odpalić, jeżeli dalej będzie pojawiał się błąd to na 90% masz przestawiony rozrząd.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
slitwini
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 4 mar 2009, o 18:24
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: slitwini »

Witam. Auto ma przejechane 230 tys km - jest to oryginalny przebieg, bo był serwisowany w ASO. Silnik ma 163 KM.
C200 Comperssor 2002 rok
Kombi
1,8 benzyna 163 KM
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Sprawdzałeś ten przebieg?? Na pewno jest autentyczny?? po 230 tyś. nie powinno się coś takiego stać, jeżeli masz silnik z dwoma łańcuchami rozrządu, jeżeli masz silnik z pojedynczym to jest możliwe przestawienie.

[ Dodano: 2009-03-05, 18:48 ]
viewtopic.php?t=802&postdays=0&postorder=asc&start=0
poczytaj
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
slitwini
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 4 mar 2009, o 18:24
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: slitwini »

Przebieg był sprawdzany i jest autentyczny.
Rozrząd jest chyba na jednym łańcuszku. Czy przestawienie rozrządu o jeden ząbek to faktycznie jakiś bardzo duży wydatek??
C200 Comperssor 2002 rok
Kombi
1,8 benzyna 163 KM
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Nie no musisz wymienić łańcuch, sanki i pewnie coś jeszcze. Jak już łańcuch jest na tyle wyciągnięty, że się przestawił to trzeba go wywalić, ustawić na nowo rozrząd i tyle.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
slitwini
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 4 mar 2009, o 18:24
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: slitwini »

A jaki jest koszt rozrządu (kompletu)???
C200 Comperssor 2002 rok
Kombi
1,8 benzyna 163 KM
tomuniooo
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: tomuniooo »

Ja bym przy wymianie rozrządu wymienił jeszcze koła zębate( ale to juz niech stwierdzi ktos kto rozbierze Ci silnik). Wydatek na części raczej nie wielki- łańcuch oryginal ale nie kupowany w ASO to ponad 200zł, ślizgi razem tez coś koło tego. Myślę, że najwięcej to skroi Cię mechanik za samą robiciznę.

i poczytaj link, który wkleił Mercfan. Ja tam też napisałem co nieco o swoim łańcuszku. Podpowiem Ci tylko, że skończyło się na wymianie CAŁEGO SILNIKA!
W203 C200 Kompressor 2001
slitwini
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 4 mar 2009, o 18:24
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: slitwini »

We wtorek odebrałem auto z warsztatu. Okazało się, że przestawienie rozrządu pomogło. Nie kupiłem czujnika, który kosztuje ok 700,00 PLN tylko w warsztacie przestawili mi rozrząd i gra :haha: Koszt, który poniosłem to zaślepka, która jest w obudowie pokrywy rozrządu 10,00 PLN i robocizna 200,00 PLN.
Okazuje się, że jest możliwe przestawienie się rozrządu, a sam w to nie wierzyłem. :usmiech: Pozdrawiam, Sławek
C200 Comperssor 2002 rok
Kombi
1,8 benzyna 163 KM
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Pewnie że jest możliwe :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
WestIcePL
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 7 maja 2008, o 13:24
VIN:
Lokalizacja: Katowice

naciąg rozrządu

Post autor: WestIcePL »

Podepnę się pod temat kolegi. Jutro jade do mechanika sprawdzić naciąg rozrządu, sam jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądało. Auto ma przejechane 230.000 km, nie ma odpukać żadnych złych objawów,chodzi elegancko,ma moc,robie to profilaktycznie.
Mam w związku z tym pytanko. Czy ktoś dysponuje rys.tech.lub instrukcją sprawdzenia naciągu ? Podobno jest gdzieś martwy punkt w odniesieniu do którego kontroluje się ewentualną różnicę. Chciałbym sam bliżej z tym się zapoznać bo jutro pewnie mało zobaczę na warsztacie. Z góry dzieki za odp.Pozdrawiam,
W203 C220CDI 2000 SEDAN
Ohne Sterne fahren wir nicht
album_personal.php?user_id=538
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ten martwy punkt o którym piszesz to pewnie chodzi o znak lub znaki według których mają być ustawione koła. Co do napięcia łańcucha przyczyną jego luzowania się może być uszkodzenie napinacza ślizgu, ostatnio w audi A6 3.0TDI miałem taki przypadek...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
WestIcePL
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 7 maja 2008, o 13:24
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WestIcePL »

Dokładnie tak. Chodzi o punkt oznaczony jako OT i od niego liczy sie różnicę naciągu. Oprócz napinacza wyrabia sie również łyżwa prowadząca. Gdyby ktoś dysponował schematem można by to było ładnie pokazać na forum. Pokazali mi to w serwisie i
w moim przypadku jest to 4 mm i wg.nich to połowa żywotności łańcucha.
Tak więc wymiana dopiero za jakieś 150-200tys km
W203 C220CDI 2000 SEDAN
Ohne Sterne fahren wir nicht
album_personal.php?user_id=538
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”