szarpanie W203 220 CDI

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
art-dar
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 12 mar 2009, o 18:46
VIN:
Lokalizacja: PL

szarpanie W203 220 CDI

Post autor: art-dar »

Witam
Mam taki problem z 220CDI 2004r że jak jadę i trzymam równo gaz to szarpie jakby paliwa nie dostawał (czy to może być zawór turbiny) czy ktoś spotkał sie z takim problemem ? co to może być?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Turbo pracuje tylko jak silnik "ma ciężko" czyli przyspieszanie, ruszanie itp. Przy spokojnej jeździe turbina kręci się powoli, ale to nie wpływa na moc. Pomyśl teraz kiedy wymieniałeś filtr paliwa i jakie lejesz paliwo.
P.S. W rachunku sumienia proponowałbym uzwględnić wstępny filtr paliwa o którym mało kto wie, a serwis zaleca wymianę co 120tys. (lub co 2 lata ale odnośnie tego to akutrat głowy nie daję).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Filtr powietrza też może być problemem...Przepływka także.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Stawiam na pompę paliwa.Obym się mylił.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Czy w CDI przypadkiem nie ma jeszcze pompy wstępnej?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Jest pompa wstępna i pompa wysokiego ciśnienia. Jeżeli to problem z railem to powiem ci, że to szarpanie za jakiś czas przeistoczy się w gaszenie samoistne silnika i najpierw problemy z odpalaniem na zimnym silniku a potem na ciepłym i zimnym. Przerabiałem temat przez miesiąc w VW LT które jak wiadomo mają silniki mercedesa common rail.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

mercfan mówisz o objawach pompy wysokiego ciśnienia oczywiście, czy ona przy okazji nie przecieka sobie przy tym?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Generalnie pompa rzadko ulega awarii, częściej to listwa ma jakieś nieszczelności i się zapowietrza, czujnik ciśnienia nawala lub zapowietrza się w taki sposób, ze bąbel powietrza staje pod czujnikiem oszukując go. Zapowietrzanie się układu to częsty problem tych silników, później wtryski i pompa wstępna, a na końcu uplasowałbym pompę wysokiego ciśnienia.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Stare mercedesy na oryginalnych pompach BOSCH same się odpowietrzały. Jak na przykład zabrakło paliwa, to po chwili kręcenia łapał jeden cylinder, potem drugi, a potem po koliei. Jak ten silnik się odpowietrza?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ja go odpowietrzałem tak, że zdejmowałem wężyk z listwy za pompą wysokiego ciśnienia i zapłonem pompowałem paliwo aż się pokazywało, potem wężyk z powrotem na listwę i autko od razu paliło od strzała.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”