Strona 2 z 3

Re: ESP awaria

: 10 sty 2019, o 18:10
autor: marks
Witam . Mam problem ze swoim miśkiem . Po przekręceniu zapłonu wyświetlił mi się komunikat dotyczący sprawdzenia świateł stop ( cały czas świecą ) dodatkowo komunikat dotyczący ESP . Samochód stoi u mechanika , czujnik stopu sprawdzony jest dobry . Prąd płynie od czujnika do bezpieczników do świateł stop , jak również daje sygnał pompie ABS ... Problem nie wyłączają się światła stop . Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek ? Dodam że mechanik podejrzewa zmostkowanie przy skrzynce bezpieczników pod maską . Koledzy jakieś rady ?

Re: ESP awaria

: 3 maja 2019, o 15:02
autor: Al Capone
Kiedy kupiłem auto miało ono ciągle pojawiający się błąd ESP. Wczoraj byłem ustawić zbieżność kół i ku mojej radości błąd się nie pojawiał a przycisk od wyłączania ESP znów działał. Nie trwało to jednak długo bo bo około 10 minutach jazdy błąd znów się pojawił, jednak tym razem zgaszenie auta i ponowne ruszenie z miejsca powoduje ,że jest okej aż losowo znów wywali błąd. Czy ten problem może dalej dotyczyć zbieżności? Powinienem udać się na poprawke?

Re: ESP awaria

: 3 maja 2019, o 15:23
autor: Dziki Mar
Komputer diagnostyczny coś pokazał?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Re: ESP awaria

: 22 lis 2019, o 12:13
autor: Radziejowiczanin
U mnie to samo.. tylko że pojawiło się.... po ustawianiu zbieżności. I wyskakuje tylko gdy ostrzej biorę długi łuk... Komputer pokazuje błąd na lewym kole - nie spisałem kodu :/ tak na oko to przewód do czujnika absu i sam czujnik nie są nigdzie dziabniete. Może przy mlotowaniu zawieszenia przez pana od zbieżności pierścień się zasyfil... Warto to zdemontować.. przeczyscic?? Czy wymieniac od razu...

Re: ESP awaria

: 22 lis 2019, o 15:12
autor: Przybek
Raczej geometria jest do ustawienia jeszcze raz. Wrzuć wydruk z pomiarów.

Re: ESP awaria

: 27 lis 2019, o 15:33
autor: Radziejowiczanin
:!: Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy.... Tylko i Aż poza norma.. i to jest przyczyną?

Re: ESP awaria

: 15 wrz 2020, o 21:06
autor: maciejan
Cześć, odświeżę trochę temat moim niedawnym przypadkiem :usmiech: W moim samochodzie wymieniany był prawy dolny wahacz z przodu, po tym zabiegu kierownica była "przekoszona" lekko w prawo i auto trochę ściągało na prawo podczas jazdy, ponadto po kilku kilometrach pojawił się komunikat "ESP faulty visit workshop", nie działał też tempomat. Kontrolka "żółty trójkąt" nie świeciła się na desce, zapalała się normalnie po naciśnięciu przycisku ESP off (tak jak powinno być). Po przestudiowaniu forum udałem się na ustawienie geometrii (bo sytuacja tego wymagała) z nadzieją, że przy okazji zniknie problem z ESP. Niestety - kierownica już prosto, samochodu nie ściąga na bok, a komunikat dalej się pojawia. Dzisiaj auto podłączone do komputera, wypluło dużo błędów, więc próba wykasowania wszystkiego, ale kilka zostało:

https://ibb.co/Tv8FXKn

W drodze powrotnej do domu już żaden komunikat się nie wyświetlił na desce, tempomat działał. Czy te błędy zostały w końcu usunięte, czy są aktualne, a tylko nie pokazują się na wyświetlaczu na desce? Wydaje mi się, że ESP działa normalnie.. Zobaczę jeszcze przez kilka dni czy się coś pojawi znów i spróbuję na jakimś pustym parkingu przetestować ESP. Co oznaczają te błędy? Czy "olać" to jeśli nic się już nie wyświetli na wyświetlaczu, a ESP będzie działać prawidłowo?

EDIT: Zastanawia mnie ten błąd "C1212 Przepięcie na zacisku 30" Nie mam wiedzy czym jest ten zacisk, ale czy to może wina jakiegoś bezpiecznika? :rotfl:

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 10:09
autor: HatoriHanzo
Jak robi się u nas geometrię trzeba komputerem ustawić "tryb geometri pojazdu" jeśli tego nie zrobimy podczas regulacji/pomiaru możemy uszkodzić taśmę, która jest za razem czujnikiem kąta skrętu (znajduje się ona pod kierownicą). Właśnie dlatego najczęściej wywala błąd podczas regulacji geometrii. Trzeba pojechać na regulacje podpiąć komputer (nie ważne jaki każdy ma taką opcję launch, bosch, Autologic czy kts), ustawić tryb geometrii i dopiero przystąpić do krecenia drążków..

Błędy po wszystkim skasować i błąd nie powinien powrócić (chyba że taśma się uszkodziła to wtedy wróci).
Jak się nie umie robić geometri w autach z ESP to się nie robi wgl :)

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 11:17
autor: maciejan
Dzięki, jest jakiś trop. Czyli podsumowując (czy dobrze zrozumiałem), nastąpił następujący ciąg zdarzeń:
-po wymianie wahacza skopała się geometria i ESP wypluł w związku z tym błąd
-po ustawieniu geometrii bez podpięcia komputera i wybrania właściwego trybu, błąd ESP nie ustąpił
-przy czytaniu błędów na kompie pojawia się to co się pojawia, choć na desce komunikat już nie wyskakuje

Teraz jadę na geometrię zgodnie ze sztuką, czyli podpieciem kompa i wybraniem trybu geometrii i kasuje błędy i wszystko gra i śmiga, albo nie i to oznacza zerwana taśmę, a wtedy już trzeba wymienić czujnik kąta skrętu w kierownicy.
Czy tak? Dzięki ;)

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 11:43
autor: HatoriHanzo
Szczerze nie spotkałem się jeszcze żeby błąd wywaliło już po wymianie wahacza, często wywala go po geometrii bez włączania trybu do regulacji. Ale jeśli bardzo mocno by się przestawiła geometria i zaczęto kręcić kierownica po złożeniu wszystkiego to bardzo prawdopodobne. Często wywala ten błąd gdy kręci się kierownica z odkręconymi końcówkami drążka lub kolumna kierowniczą.

Ale reszta tego co napisałeś się zgadza.
Ps. W razie awarii taśmy lepiej nie wymieniać na używana bo prawdopodobnie przy maksymalnym obrocie kierownicy może się uszkodzić/jest uszkodzona (przy demontażu nie wiadomo jak wyglądało to u sprzedającego).

Błąd c1212 ma związek z pompa ABS/ESP.
Dlatego najlepiej też sprawdzić elektronicznie pompę /pierścienie ABS /czujnik ABS. Może on dotyczyc prędkości obrotowej.

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 16:03
autor: Przybek
@HatoriHanzo, robiłem geometrię w moim kilka razy bez podpinania kompa i problemów z ESP nie było żadnych. A żeby pojawił się błąd ESP bezpośrednio po wymianie wahaczy to albo trzeba zmienić 4 wahacze na raz i dokręcać je ciągnąc jednocześnie za śrubę (regulacją kąta) i nakrętkę (żeby było szybciej) albo zamiast ściągacza do sworzni używać 2 młotków i okazjonalnie rozwalić czujnik ABSu :)

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 18:22
autor: HatoriHanzo
@przybek ja także nie w każdym się spotkałem z tym ale np u klienta ostatnio wymieniłem dwa wahacze. Geometrię zrobił u znajomego diagnosty w Szczecinie i przyjechał z błędem ESP i czujnika kąta skrętu. Dopiero po ustawieniu trybu w komputerze i ustawieniu na drugi dzień (tym razem u mnie) błędy się skasowały. Możliwe że nie w każdym tak to wygląda ale np w Land Roverze, Jaguarze nie zrobisz geometrii poprawnie bez wchodzenia w tryb serwisowy.

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 20:29
autor: maciejan
Dzisiaj trochę protestowałem samochód. ESP działa, tempomat działa, auto zachowuje się zupełnie normalnie, nie wyrzuca żadnego komunikatu na wyświetlaczu, czy kontrolki. Będę obserwować dalej. Teraz zwróciłem uwagę na następujący szczegół - błędy dotyczące ESP mają status "stored", co można tłumaczyć jako "przechowywane, zapisane", a błąd pierwszy z góry o wspomaganiu ogrzewania ma status "current and stored" czyli "obecny/aktualny i zapisany". Czyli to ogrzewanie na pewno nie działa, a pozostałe to czas przeszły. Żaden ze mnie mechanik a z takiej diagnostyki korzystałem pierwszy raz i nie znam się na tym, ale rozumiem to tak, że one się pojawiły i być może z powodu takiego, że są całkiem świeże nie dały się skasować, natomiast nie występują aktualnie. Komputer w ten sposób zwraca uwagę kierowcy, na to, że niedawno był jakiś problem i może powrócić, ale w tym momencie go nie ma i jeśli nie wrócą (bo ustawiona została geometria i po kłopocie) to po jakimś czasie da się się je usunac. Aktualny jest tylko ten o module ogrzewania (będę z tym żyć, najwyżej zimą silnik dłużej się będzie rozgrzewać i tyle). Przepraszam jeśli palnąłem jakąś głupotę, ale tak to na chłopski niefachowy rozum odbieram. Mozliwe też, że taka wersje sobie wmawiam, bo taka mi najbardziej odpowiada :D Dajcie znać co sądzicie o takim rozumowaniu, dzięki.

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 20:49
autor: lechita
Ja również po wykonywaniu geometrii zawieszenia nigdy nie miałem komunikatu o błędzie ESP. Jedyny przypadek komunikatu o ESP i BAS miałem wtedy, kiedy kolega mechanik wymienił mi tylny wahacz przy użyciu młotka. Ale ten komunikat sam ustąpił i nigdy więcej nie pojawił się. Tak jak ja u kolegi na wymianę wahacza.

Re: ESP awaria

: 16 wrz 2020, o 21:14
autor: HatoriHanzo
W takim wypadku trzeba jechać do mechanika jeśli nie było błędu przed to znaczy, że trzeba jechać na reklamację/sprawdzenie. Nie ma co wróżyć. Chyba, że to mechanik, który zajmuje się samymi hamulcami to wtedy szukać innego a od tego zadać zwrotu pieniędzy jeśli nie podoła.