Strona 2 z 2

Re: Silnik m271 a gaz.

: 23 paź 2018, o 11:34
autor: lechita
@dariusz1977, pewnie podobnie kształtują się koszty paliwa, ale nie mam takich problemów, jakie wiążą się z LPG. A wiem coś na ten temat, ponieważ przez kilka lat jeździłem z instalacją LPG. Nie jestem też zakochany w dieslach, ale z mojej strony to był najlepszy wybór, pomimo tego, że nie jeżdżę dużo (ale też nie jeżdżę też na krótkich odcinkach).

Re: Silnik m271 a gaz.

: 22 sty 2019, o 20:14
autor: PitiDoro
Meniu pisze: 13 maja 2018, o 08:32 Kiedyś rozmawiałem z jednym gazownikiem to mówił, że on chowa wtryski pod obudowę filtra powietrza w W203. Wtedy pewnie wężyki były by sporo krótsze ale nie wiem czy to dobre miejsce od strony serwisowej na przyszłość.

Może niech inni się wypowiedzą co maja już instalację gdzie mają umieszczone wtryski.

Re: Silnik m271 a gaz.

: 23 sty 2019, o 17:22
autor: przecinek
Tajny pisze: 11 maja 2018, o 16:14 Dzięki, sprawdzę.
Zdjęcia instalacji:
Taki montaż w tym silniku to druciarstwo?
Druciarstwo może i nie ale było dać osobne wtryski np baracuda wtedy wężyk miał by z 2 cm i wtrysk stał by pionowo te listwy jakie by nie były nie są najlepszym rozwiązaniem , puki jeździ i nic nie przerywa nie masz się czym martwić :)

Re: Silnik m271 a gaz.

: 25 sty 2019, o 20:22
autor: Mc203
Założyłem w grudniu 2018r. instalację Stag4 QBox Plus z wtryskami Baracuda. Sam zadecydowałem o umieszczeniu wtrysków między obudową filtra a silnikiem dzięki czemu mam krótkie i tej samej długości wężyki do dyszy (podobnie jak radzi "przecinek"). Na razie wszystko o.k. Średnie spalanie z 2000 km to 10,3 l/100 km.

Re: Silnik m271 a gaz.

: 26 sty 2019, o 13:01
autor: harbor
Ile wyniósł Cię montaż ?

Re: Silnik m271 a gaz.

: 28 sty 2019, o 13:52
autor: em82
Witam,

Pytanie do użytkowników m271+LPG:
1. Jakie są najczęstsze usterki w trakcie użytkowania (jeżeli takowe w ogóle wystąpiły)?
2. Czy macie problem z check engine po założeniu LPG?
3. Jaką instalację polecacie założyć w chwili obecnej? (jakie rozwiązanie dot. wtrysków - czy listwa czy każdy osobno, gdzie je najlepiej schować - pod obudowę czy obok silnika?)
4. Czego unikać podczas montażu LPG albo co zrobilibyście inaczej teraz?

Chętnie poczytam Wasze wnioski, sugestie oraz doświadczenie, które zdobyliście po przejechaniu x tyś km na LPG :)

P.S.
Temat LPG jest dla mnie nowością, ale jestem zmuszony założyć instalację, dlatego że kręcę 35k km rocznie...

Pozdrawiam,

Re: Silnik m271 a gaz.

: 28 sty 2019, o 22:32
autor: Mc203
Koszt instalacji z montażem o której wcześniej pisałem to równe 3000 zł. Wtryski mam zamontowane w szczelinie między obudową filtra a głowicą silnika. Moim zdaniem to optymalne miejsce bo umożliwia maksymalne skrócenie wężyków łączących dysze. Wężyki są tej samej długości a to jedna z podstaw prawidłowej pracy instalacji. Serwisant proponował mi montaż listwy z wtryskami praktycznie na podszybiu gdzie każdy wężyk miałby inną długość i byłyby zbyt długie. Przekonałem go do mojej wersji która może utrudnia dostęp do wtrysków ale dlatego wybrałem Baracudy bo powinny dać komfort bezusterkowego użytkowania przez 80-100 tyś.km. Ponadto Stag zapewnia darmowe programy umożliwiające bezpośredni podgląd parametrów pracy instalacji w trakcie jazdy. Wystarczy kupić dedykowany moduł bluetooth (koszt ok. 80 zł) i możemy na komórce czy laptopie podglądać praktycznie wszystkie parametry łącznie z mapami w StagMobile- tu ostrożne w okresie gwarancji. Do tej pory błędów brak i oby tak dalej :ok:

Re: Silnik m271 a gaz.

: 29 sty 2019, o 13:02
autor: Meniu
Większość problemów wynika z niefachowego montażu lub wad fabrycznych elementów intalacji LPG. Jak cos jest nie tak to najczęstsze są chyba błędy wypadania zapłonu.

Re: Silnik m271 a gaz.

: 29 sty 2019, o 14:19
autor: Scorpione
Ponad cztery lata (ok. 60 000 km) na gazie M271 143KM 2004FL. Wtryski na pokrywie silnika, miejsca aż nadto. Instalka sekwencyjna BRC, dobry, sprawdzony gazownik, regularny serwis instalacji i żadnych problemów z eksploatacją. Raz tylko pojawił się problem - gdy padł termostat i temperatura na wskaźniku nie przekraczała 60 stopni - wtedy na gazie tracił moc. Po wymianie termostatu jak ręką odjął. Jeśli chodzi o upakowanie elementów instalacji pod maską, dla mnie jedynym minusem jest zdecydowanie gorszy dostęp do przednich żarówek po stronie kierowcy.

Re: Silnik m271 a gaz.

: 29 sty 2019, o 17:03
autor: em82
Mc203 i Scorpione dzięki za podzielenie się doświadczeniami :)

A mam jeszcze jedno pytanie dot samego montażu... jak gazownik wam umieszczał butlę w kole zapasowym, to musi wywiercić taką "wielką" dziurę na przewody, które lecą pod butlą do silnika. To jak wam to później "zaślepił"?

Chodzi mi bardziej o to czy oni to jakoś przed korozją zabezpieczają lub przed dostawaniem się wody/wilgoci do wnęki w której jest umieszczona sama butla. Na niektórych fotach jest czarna maź i dziura na wylot w której biegną przewody... a jak jest z tym u was? :)

Re: Silnik m271 a gaz.

: 29 sty 2019, o 17:06
autor: polofix
W W203 bagażnik jest plastikowy, a więc nie ma problemu z korozją. W mojej okolicy instalacja kosztuje ok 2500zł. Do wyboru Lovato, KME.

Re: Silnik m271 a gaz.

: 29 sty 2019, o 17:12
autor: em82
polofix pisze: 29 sty 2019, o 17:06 W W203 bagażnik jest plastikowy, a więc nie ma problemu z korozją. W mojej okolicy instalacja kosztuje ok 2500zł. Do wyboru Lovato, KME.
:ok:

W Wawie ceny trochę wyższe, ale są też warsztaty co robią za 2200-2800, ale brak opinii o ich projektach.

Re: Silnik m271 a gaz.

: 28 kwie 2019, o 13:20
autor: Hudzio
A ktoś ma może gaz w Coupe? Gdzie macie butlę zamontowaną?

Re: Silnik m271 a gaz.

: 16 lut 2020, o 10:19
autor: Merdis
Hudzio pisze: 28 kwie 2019, o 13:20 A ktoś ma może gaz w Coupe? Gdzie macie butlę zamontowaną?
w bagażniku wzdłuż kanapy :)

Re: Silnik m271 a gaz.

: 17 lut 2020, o 08:41
autor: misha1982
Hudzio pisze: 28 kwie 2019, o 13:20 A ktoś ma może gaz w Coupe? Gdzie macie butlę zamontowaną?
We wnęce na kolo zapasowe.