Wyciek z układu wspomagania
: 26 lip 2018, o 10:51
Witam Forumowiczów.
Pół roku temu wymieniłem pompę układu wspomagania. Do ostatniego poniedziałku wszystko było ok. A w poniedziałek wjazd do garażu koła max. skręt i nagle brak wspomagania. Maska w górę a tam cała komora w oleju,a w zbiorniczku sucho jak na Saharze. No cóż laweta i warsztat. Jak się okazało puścił oring na przewodzie, który wkręcany jest w pompę. Pełne zadowolenie wspomaganie działa, a więc powrót do domu. coś ok. 10 km jazdy. Wjazd do garażu, koła ponownie skręt max. i nagle zapach oleju. Maska w górę a tam cała komora w oleju,a w zbiorniczku sucho jak na Saharze. Idzie się załamać. Kolejna laweta i warsztat. Okazało się, że ponownie puścił ten sam oring. Skrucha warsztatu i ponowna naprawa. Moja sugestia - usterka usunięta jest sucho, ale przyczyna nieznana. Z mojej skromnej wiedzy wynika, że większość układów hydraulicznych ma zawory przelewowe, które przy zbyt dużym ciśnieniu otwierają się. Jeżeli taki zawór jest w moim Mercedesie CL203 Soprt Coupe 2002 rok, może być uszkodzony i płyn wycieka tam gdzie ma najmniejszy opór - u mnie nieszczęsny oring. Czy to możliwe, że mam za wysokie ciśnienie w układzie i stąd to wyrzucanie oleju? Jak temu zaradzić?
Pozdrawiam
Darek Toruń
Pół roku temu wymieniłem pompę układu wspomagania. Do ostatniego poniedziałku wszystko było ok. A w poniedziałek wjazd do garażu koła max. skręt i nagle brak wspomagania. Maska w górę a tam cała komora w oleju,a w zbiorniczku sucho jak na Saharze. No cóż laweta i warsztat. Jak się okazało puścił oring na przewodzie, który wkręcany jest w pompę. Pełne zadowolenie wspomaganie działa, a więc powrót do domu. coś ok. 10 km jazdy. Wjazd do garażu, koła ponownie skręt max. i nagle zapach oleju. Maska w górę a tam cała komora w oleju,a w zbiorniczku sucho jak na Saharze. Idzie się załamać. Kolejna laweta i warsztat. Okazało się, że ponownie puścił ten sam oring. Skrucha warsztatu i ponowna naprawa. Moja sugestia - usterka usunięta jest sucho, ale przyczyna nieznana. Z mojej skromnej wiedzy wynika, że większość układów hydraulicznych ma zawory przelewowe, które przy zbyt dużym ciśnieniu otwierają się. Jeżeli taki zawór jest w moim Mercedesie CL203 Soprt Coupe 2002 rok, może być uszkodzony i płyn wycieka tam gdzie ma najmniejszy opór - u mnie nieszczęsny oring. Czy to możliwe, że mam za wysokie ciśnienie w układzie i stąd to wyrzucanie oleju? Jak temu zaradzić?
Pozdrawiam
Darek Toruń