kompresor-automat-instalacja gazowa

Moderator: Dziki Mar

mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

kompresor-automat-instalacja gazowa

Post autor: mercmarcin »

Pewnie niektórych forumowiczów męczą juz moje pytania odnośnie W203 ale chciałbym dowiedzieć się na temat tego samochodu jak najwiecej.
Przesiadam się właśnie z Bawarczyka i pytanie moje brzmi , czy zestaw kompresor, automat i gaz dobrze sprawują się w Mercedesach. Może któryś z was posiada taki samochód z instalacją to prosiłbym o kilka zdań na temat jego eksploatacji.
Nie piszcie proszę, że gaz jest do kuchenek itd. , bo znam to juz na pamięć, jeździłem Bawarczykiem na gaz, gdzie wszyscy to odradzali i sprawował się super. Chodzi mi głównie o to , czy do silnika z kompresorem ze skrzynią automatyczną zakładać gaz. Może lepiej zrezygnować np. z automatu albo silnika z kompresorem.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Witam, mam zamontowaną instalację gazową BRC, do mojego mb C200, co prawda skrzynia manualna ,silnik 1,8 komp. 163 kM. Powiem wszytkim, że jest wszystko OK. Mój znajomy ma to samo ale w automacie i tak samo OK. Więc decyzja należy tylko do Ciebie.
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

dzięki Piotr55. Myśle ,że to kwestia dobrej instalacji oraz dobrego zakładu, który tą instalację zamontuje.
Pozdrawiam.
pawelcfc
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 1 sie 2008, o 11:20
VIN:
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: pawelcfc »

MAM LANDI RENZO JEST OK POLECAM KOSZT 3 TYS,POLSKA ZA 2200ZL I TEZ BEDZIE SMIGALA POXDRAWIAM
w203 c200 t kompressor 2002r , bmw e46
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

doświadczeń w temacie nie mam ale... kiedyś czytałem artykuł dot. kwestii gazu w autach, a konkretnie w jakich autach nie należy zakładać gazu - i przestrzegano tam w szczególności przed zakładaniem instalacji do m in.mercedesów z silnikiem kompressor, pisano o erozji gniazd zaworowych, samych zaworów a nawet wypalaniu tłoków :szok:
w168, w203, w123
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Panowie ja rocznie robię ok 50 tyś. cena ropy na stacja niższa o 20 groszy od benzyny i spalanie niższe niż w benzynie o 2 litry zo żadna alternatywa dla gazu.
Mi osobiście nie podoba się kultura pracy samochodów napędzanych olejem napędowym.
pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-04-19, 14:10 ]
tata nie przesadzaj z tym odpalaniem spod świateł samochodem napędzanym olejem napędowym.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Zależy jaką benzynę porównujesz z jakim wysokoprężnym 200CDI w mieście pali około 8,5L, a na trasie (bo ciężko po mieście naklepać 50tys.) pali 4,5L. Co do kultury pracy, to co kto woli, ale da się przyzwyczaić. Na początku też mówiłem, że mam traktor w garażu, ale w porównaniu do innych Dieseli, Mercedes nie jest aż taki głośny i już po 2 miesiącach przestało mi przeszkadzać. Wewnątrz nie jest to wybitnie odczuwalne (słychać troszkę, a znikome wibracje czuć tylko dotykając pedału sprzęgła, bo przy wciśnięciu już nie czuć), a jak dodasz sporo gazu, to głośność powiedziałbym, że jest porównywalna do benzyny. Powiem tak nie lubiłem wysokoprężnych z uwagi na to, że są głośne, ale jako, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, to teraz już mi to nie przeszkadza.
P.S. Mercedes jako pierwszy wprowadził silnik wysokoprężny do samochodu osobowego (Mercedes 260D z 1963) i to taki w sumie klimacik, są tacy, dla których Mercedes = Diesel.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
toner
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 27 lis 2008, o 14:44
VIN:
Lokalizacja: Wawa

Post autor: toner »

Ja tam nigdy bym nie kupił zagazowanego kompressorka z drugiej ręki.....
Jak juz drzewiej wspominałem dla oszczędnych jest diesel ,dla zwolenników gazu ople.... Gaz w dobrej marce to profanum i "karmienie tygrysa sałatą"
akism
Użytkownik
Posty: 185
Rejestracja: 2 kwie 2009, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: akism »

Bez urazy,ale największymi wrogami gazu są ludzie,którzy nigdy z niego nie korzystali.Też byłem zaciekłym jego wrogiem,ale od momentu kiedy nabyłem saaba 93 z instalką viaale ciekły wtrysk zdanie zmieniłem.Autko ma założony gazik od nowości czyli od 2002r i sprawuje się świetnie(u mnie rok czasu),autko ma przejechane 240tys.km. i wszystko gra.Silnik w sabinie to benzynka 2,0 na turbince lpt 155kucy.Instalacja ta kosztuje u nas ok. 7tys zł,ale jest świetna,nie traci się mocy,jest ekonomiczna,ma własną pompę.Do mercedesa nie wkładam instalacji ponieważ "robię" niewiele km i poprostu nie widzę przełożenia ekonomicznego.Saaba kupiłem bo był stosunkowo tani a instalacja już była założona,po roku eksploatacji rozumiem jednak tych,którzy ją zakładają,znam ludzi,którzy nakręcają rocznie po 50tys km....Jest jeszcze pewien element snobistyczny,którego się troszkę wstydzę:) ,jakoś nie pasuje mi korek wlewu gazu w świeżym meśku...
W203 1,8 kombi kompresor 2004(sprzedany),obecnie audi A6 C5 avant 2.0
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Masz rację wrogami gazu są ci, którzy nie korzystali, korek wlewu gazu w Mercedesie nie pasuje, ale pamiętaj, że oryginalna instalacja, to oryginalna instalacja i silnik w twoim sabie, to silnik przystosowany do gazu, a tu test różnica, ponieważ on nie ma tylko założonej instalacji jako zasilania silnika w gaz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Jeżdziłem na próbę Avenką z fabryczną instalacją gazową .Nie wiadomo było co akurat spala silnik bo wszystko było automatyczne i nie do wyczucia co do dynamiki i przyspieszenia.Ale ta fura kosztowała o 16tys więcej niż ze zwykłym silnikiem. Coś musi w tym być ,że taka jest różnica w cenie.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Samochody różniły się nie tylko obecnością instalacji ale i silnikiem. Jeden silnik, to był silnik benzynowy, a drugi gazowy. Na pozór podobne, ale jednak inne. To tak jak Saaby (modelu nie pamiętam), jeden miał silnik benzynowy, a drugi miał silnik pracujący na E85 (85% spirytus, 15% benzyna). Silniki te były podobne, ale jednak różniły się kilkoma rzeczami, które powodowały, że ten drugi silnik mógł pracować na E85. Tak samo jest z silnikami gazowymi i benzynowymi. Benzynowy pracuje na gazie, ale to nie jest paiwo przewidziane dla niego i nie dorówna on silnikowi gazowemu, na przykład pod względem przebiegu, a gazowy spokojnie pracuje na LPG, bo to paliwo przewidziane dla niego.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
toner
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 27 lis 2008, o 14:44
VIN:
Lokalizacja: Wawa

Post autor: toner »

Ano właśnie....... Samochody z fabryczną instalacją gazową to "inna bajka"!
Moim skromnym zdaniem czym w aucie więcej elektroniki i "koni z litra" tudzież innych "popychaczy" w rodzaju turbin i kompresorów tym instalacja LPG ryzykowniejsza a żywot auta krótszy.....
akism
Użytkownik
Posty: 185
Rejestracja: 2 kwie 2009, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: akism »

Mój saabik z fabryki wyjechał jako auto 100% benzynowe,dopiero dealer założył instalkę na życzenie klienta.Mam to udokumentowane ,czytałem,że negatywny plyw gaz ma na układ wydechowy,który trzeba częściej wymieniać(chociaż u mnie jest oryginał saaba)..
W203 1,8 kombi kompresor 2004(sprzedany),obecnie audi A6 C5 avant 2.0
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Witam, czytam i zadaję sobie pytanie. Który z właścicieli mb ,krytykujących instalację gazową ma przyjemność jeżdzić bez spoglądania na wskaznik paliwa. Mogę Wam tylko powiedzieć, jeżdzę i usmiecham się po zatankowaniu LPG / zużycie gazu na 100km miasto i okolice, jazda spokojna ok.9,5 litr. natomiast jazda na ful max ok.12,5 litr., trasa po naszych drogach, 3 osoby + bagaż ok.10litr. /. Co do instalacji, moją BRC obsługuje komputer i żeby nie kontrolka to bym nie wiedział, że już jadę na LPG. Przy obecnych kosztach benzyny łatwo sobie wyliczyć różnicę. Pozdrawiam i życzę miłej debaty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”