Kontrolka silnika - co sie dzieje?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 71
- Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
- VIN:
- Lokalizacja: Daleko
Kontrolka silnika - co sie dzieje?
Witam,
Wczoraj zapalila mi sie kontrolka silnika. Komputer nie wyswietla zadnych usterek. Czy ktos moglby powiedziec co sie dzieje? Zmian w jezdzie nia zauwazylem, wszystko niby ok - ale kontrolka martwi.
Prosze o pomoc. Dzieki.
Wczoraj zapalila mi sie kontrolka silnika. Komputer nie wyswietla zadnych usterek. Czy ktos moglby powiedziec co sie dzieje? Zmian w jezdzie nia zauwazylem, wszystko niby ok - ale kontrolka martwi.
Prosze o pomoc. Dzieki.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 71
- Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
- VIN:
- Lokalizacja: Daleko
-
- Użytkownik
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Kontrolka silnika
Witam,
miałem te sam problem. Zapaliła się kontrolka silnika. Pojechałem na diagnozę i mechanik mówi, że usunął 3 błędy, problem nie pojawił się ponownie, więc można uznać sprawę za zamkniętą. Dla mnie to jednak to trochę dziwne, bo żadnej naprawy nie było, tylko usunięcie informacji o wystąpieniu błędów. Czy faktycznie tak się naprawia samochód? Proszę kogoś zorientowanego o poradę.
miałem te sam problem. Zapaliła się kontrolka silnika. Pojechałem na diagnozę i mechanik mówi, że usunął 3 błędy, problem nie pojawił się ponownie, więc można uznać sprawę za zamkniętą. Dla mnie to jednak to trochę dziwne, bo żadnej naprawy nie było, tylko usunięcie informacji o wystąpieniu błędów. Czy faktycznie tak się naprawia samochód? Proszę kogoś zorientowanego o poradę.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Są dwa rodzaje błędów, sporadyczne występujące raz kiedyś i stałe, które nie dają się skasować i one już powodują, że konieczna jest naprawa. Jeżeli były to błędy sporadyczne występujące raz na jakiś czas to przyczyną ich pojawienie się mógł być nawet drobny spadek napięcia lub jakaś część która powoli zaczyna szwankować, ale nie ma sensu jej na razie wymieniać. Przyczyn może być masa dopóki nie ma błędu mówiącego o uszkodzeniu jakiegoś elementu/układu.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
-
- Użytkownik
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
-
- VIP
- Posty: 218
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
-
- Użytkownik
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- iceman
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
-
- Użytkownik
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Z tego wszystkiego zacząłem się zastanawiać nad zakupem Interfejsu diagnostycznego:
http://motoryzacyjna.pl/p25570-interfejs-diagnostyczny
187 zł
do tego przejściówki USB--> RS232 (dzisiaj już komputery nie mają złącz rs232)
http://www.allegro.pl/item646218890_ada ... ic_pl.html
16,50
wygląda na to, że za 2 stówki będę mógł sam diagnozować problemy - poza tym obserwować całą masę parametrów pracy samochodu.
Czy to wystarczy, czy kryją się za tym jakieś ewentualne pułapki?
http://motoryzacyjna.pl/p25570-interfejs-diagnostyczny
187 zł
do tego przejściówki USB--> RS232 (dzisiaj już komputery nie mają złącz rs232)
http://www.allegro.pl/item646218890_ada ... ic_pl.html
16,50
wygląda na to, że za 2 stówki będę mógł sam diagnozować problemy - poza tym obserwować całą masę parametrów pracy samochodu.
Czy to wystarczy, czy kryją się za tym jakieś ewentualne pułapki?
C 180 K - Kombi, 2003
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Ja mam Carsoft 7.4 (interfejs + program carsoft 7.4) niestety na port COM, w starym kompie mam takie wejście. Co do błędów, to możesz połączyć się z modułami i zczytać i pokasować, tylko chyba nie ze wszystkimi. Programować tym nie dasz rady tak jak StrarDiagnosisem. Powiem jeszcze, że teraz poszukuję przejściówki z COMa na USB, bo jak przyszło mi kasować błędy poduszek starym kompem (PIII 450MHz), to zaczęło mnie to denerwować, bo 2 godziny było mu mało, podłączę pod nowego i powinno szybko pokasować. Jeżeli masz jakieś pytania, to wal na PW, żeby nie schodzić z tematu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!