Kontrolka silnika - co sie dzieje?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
herbarz
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Daleko

Kontrolka silnika - co sie dzieje?

Post autor: herbarz »

Witam,

Wczoraj zapalila mi sie kontrolka silnika. Komputer nie wyswietla zadnych usterek. Czy ktos moglby powiedziec co sie dzieje? Zmian w jezdzie nia zauwazylem, wszystko niby ok - ale kontrolka martwi.

Prosze o pomoc. Dzieki.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Jak nie ma komunikatów to tylko diagnoza kompem może ci coś powiedzieć, Przyczyn może być BAAARDZO dużo :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
herbarz
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Daleko

Post autor: herbarz »

Tak niestety myslalem. Ktos moze podpowiedziec, gdzie w Warszawie mozna zrobic diagnoze?
Dzieki za info, sprawa niestety pilna :(
MB w203 c240 automat
maq1977
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Kontrolka silnika

Post autor: maq1977 »

Witam,
miałem te sam problem. Zapaliła się kontrolka silnika. Pojechałem na diagnozę i mechanik mówi, że usunął 3 błędy, problem nie pojawił się ponownie, więc można uznać sprawę za zamkniętą. Dla mnie to jednak to trochę dziwne, bo żadnej naprawy nie było, tylko usunięcie informacji o wystąpieniu błędów. Czy faktycznie tak się naprawia samochód? Proszę kogoś zorientowanego o poradę.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Są dwa rodzaje błędów, sporadyczne występujące raz kiedyś i stałe, które nie dają się skasować i one już powodują, że konieczna jest naprawa. Jeżeli były to błędy sporadyczne występujące raz na jakiś czas to przyczyną ich pojawienie się mógł być nawet drobny spadek napięcia lub jakaś część która powoli zaczyna szwankować, ale nie ma sensu jej na razie wymieniać. Przyczyn może być masa dopóki nie ma błędu mówiącego o uszkodzeniu jakiegoś elementu/układu.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

W W-wie najtaniej u Brolera . Jak nie ma spadku mocy i nie wszedł w tryb serwisowy to może być to np. przepalona świeca żarowa ( ok.70,- + wymiana). I to jest jakby najtańsza przyczyna.
maq1977
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maq1977 »

Ja jeżdżę benzyną. Co ciekawe kontrolka zapaliła się ok 5 km po zatankowaniu. Czy kiepskie paliwo może być przyczyną?
Lokis
VIP
Posty: 218
Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Lokis »

Owszem. Miałem taki przypadek przy zmianie paliwa (wywaliło błąd składu mieszanki). Od tamtej pory tankuję wyłącznie benzynę Shela lub BP i błąd już się nie pojawia.
Lokis pozdrawia [you] :hejka:
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

mag ,wypełnij stopkę to bym wiedział ,że jeździsz benzyną. Złe paliwo może dawać ,,czeka" .Ciekawe czy masz paragon. Ja trzymam do kolejnego tankowania , niezależnie gdzie tankuję.
maq1977
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maq1977 »

Dzisiaj znowu się zapaliła kontrolka. Jeżdżę jeszcze na tym paliwie, które zatankowałem poprzednio. Na jutro jestem umówiony z mechanikiem na ponowną diagnozę. Zastanawiam się czy dolać jeszcze przed jutrzejszą wizytą paliwa z innej stacji.
C 180 K - Kombi, 2003
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Jak masz nie dużo to może w trasę i wyjeździć do głębokiej rezerwy?
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

maq1977, Lepiej dolej dobrej benzyny pojeździj trochę i jak nie zgaśnie to dopiero do mechanika. Po co zbędnie wydawać pieniądze...Może to tylko błąd mieszanki, a jak nic się nie zmieni to pojedziesz do mechanika.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
iceman
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: iceman »

Raczej nie zgaśnie już , ale najlepiej to wyjechać do zera , piątka w bagażniku i potem na shell i tanknąć v-power - oczyści sporo , a do mechanika tylko po wykasowanie błędów .
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
maq1977
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2008, o 15:15
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maq1977 »

Z tego wszystkiego zacząłem się zastanawiać nad zakupem Interfejsu diagnostycznego:
http://motoryzacyjna.pl/p25570-interfejs-diagnostyczny
187 zł
do tego przejściówki USB--> RS232 (dzisiaj już komputery nie mają złącz rs232)
http://www.allegro.pl/item646218890_ada ... ic_pl.html
16,50

wygląda na to, że za 2 stówki będę mógł sam diagnozować problemy - poza tym obserwować całą masę parametrów pracy samochodu.
Czy to wystarczy, czy kryją się za tym jakieś ewentualne pułapki?
C 180 K - Kombi, 2003
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ja mam Carsoft 7.4 (interfejs + program carsoft 7.4) niestety na port COM, w starym kompie mam takie wejście. Co do błędów, to możesz połączyć się z modułami i zczytać i pokasować, tylko chyba nie ze wszystkimi. Programować tym nie dasz rady tak jak StrarDiagnosisem. Powiem jeszcze, że teraz poszukuję przejściówki z COMa na USB, bo jak przyszło mi kasować błędy poduszek starym kompem (PIII 450MHz), to zaczęło mnie to denerwować, bo 2 godziny było mu mało, podłączę pod nowego i powinno szybko pokasować. Jeżeli masz jakieś pytania, to wal na PW, żeby nie schodzić z tematu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”