AKTUALIZACJA
Witam ponownie.
Pare wizyt u mechanikow, diagnostyki oraz prób i błędów chcialbym uporzadkować problem z moim c240 m112. Po przekopaniu forum natrafiłem na jednego użytkownika (gosiaczekd7) który mial ten sam objaw co ja lecz bylo to 8 lat temu i brak informacji czy udalo sie cos naprawić.
Przypominam: c240 2.6 m112 automat LPG 2003r.
Załon wypada w dwóch przypadkach:
1) powyżej okolo 5 tys obrotow nie wazne jaki bieg. To samo na lpg i benzynie. Na neutralu nie da sie bo odcina przy 4tys, chceck ->6/4 cyl częściej 6. (zdj nr 1. Po resecie bledow)
2) podczas przełączania na lpg ale tylko w takiej sytuacji. Stoje np na swiatlach mam zapiety D dochodzi do przełączania gazu z autoamtu zaczyna trzepac, check i wypadanie zaplonu. Przy przelaczeniu przy wyższych temp silnika recznie z przycisku albo gdu stoi na postoju na N nie ma wiekszego problemu ale to temat do forum na LPG raczej nie ma zwiazku z problemem zaplonu z punku nr 1.
Na zdj numer 2 i 3 sa bledy z okolo 5-ciu dni czasu jeżdżenia i okolo 3-4 prób wywolania przezemnie wypadniecia zaplonu wlasnie w takiej sytuacji jak w punkcie 1 oraz zdarzyla sie sytuacja z punktu 2. Bledy sa z kilku cylindrow i moja teoria to ze podczas kazdego kolejej próby dopuszczenia do wypadiecia komp juz mial w pamieci poprzednie cylindry i wywalal na tych na ktorych jeszczd tego bledu nie ma(jest to mozliwe?)
Na zdj nr 1 sa bledy po skasowaniu błędów z zdj nr 2 i 3 oraz doprowadzenia do wypadniecia zaplonu tak jak w punkcie 1.
Nie wiem czy bledy p2017 i p2086 wyskakują gdy zapłon wypada w sytuacji 1 lub 2. Gdyby ktoś z was podejrzewał powiazanie to pokombinuje pare razy w takiej i takiej sytuacji z mechanikiem i zobaczyny co kiedy na 100% sie dzieje. Wgl ktoś moze ma pomysł z czym mogą byc powiazane te kody?
Na kompie wartości podawane przez sondy przed katem sa okej.(tak twierdzi mechanik)
Natomiast za katem jedna sonda od rzedu cyl 4-6 jest pokazana jako wyłaczona i tu nwm czy moze to miec jakieś powiązanie.
Dotychczas sprawdzone swiece sa okej. Cewki zamienione 4 i 6 na 1 i 3 bez rezultatu. Przeplywka jest prawdopodobnie nie oryginalna ale po numerach jest do c240. Lecz na niej jest taki dziwny kołnierz ktos chyba zrobil dlatego żeby polaczyc z obudowa filtra. Szulalem na stronach z rysunkami OEM i pomiedzy przeplywka a obudowa jest gumowa uszczelka ktora jest zamocowana do obudowy.( zdj nr 4) obudowa opiera sie na przewodach oraz wtryskach od LPG i ktso dał to zeby byla szczelność.
Mechanik nie sprawdzał jeszcze kabli zaplonowych.
Tylko czy to na pewno kable? Bo wypada zaplon zawsze w okreslonym momencie jak w sytuacji numer 1.
Dodam jeszcze ze na postoju na N auto nie rowno pracuje. Delikatnie faluja obroty oraz buja autem niereguralnie. Na LPG wyczuwalnie bardziej buja. Jest to bardzo niereguralne raz jest spokój na benzynie i nic nie drży ani nie buja a raz jest masakra.
Prosiłbym o jakies propozycje za co sie wziąść albo co ewentualnie mozna by bylo wykluczyc. Zeby też nie brac sie za wszystko naraz. Facet który sprawdzal mi wartosci pokazywane przez sondy na katach powiedział żeby pojechac na oscyloskop oraz sprawdzenie sprawnosci sond. Lecz jak zadzwonilem do polecanego przez niego faceta z Wrocławia odparł ze jak jest w LPG to on tego nie ruszy i rzucił słuchawką haha.
Pozdrawiam i milego dnia. Marcin
Ps. Przepraszam ze wprowadzony haos w temacie. Powienienem tak zacząć.
.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka