: 7 paź 2010, o 12:06
Zależy od wersji.W niektórych niestety trzeba poluzować tunel i deskę.
Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)
https://w203.pl/
ramka mieszka jest wpychana na takie ztrzaski rozporowe, czyli jak złapiesz tą ramkę w dwóch miejscach po bokach i pociągniesz do góry (lekko ściskając) to wyjdzie bez problemu.halbatros pisze:koko115 pisze: '
Koko115 może podpowiesz jak rozebrać tunel centralny. Utknąłem właśnie na tym, nie wiem jak wyciągnąć ramkę mieszka i element drewniany. Nie chcę użyć większej siły bo złamać to pewnie będzie łatwo. W Zrób to sam - jest instrukcja ale do sport coupe.
Podłącz pod stara, a nie jakiegoś carsofta to zobaczysz.kSmuk pisze:Kolega sie myli. Odlaczenie akumulatora nie skutkuje praktycznie zadnymi bledami, oprocz wpisu o tym ze ESP bylo niedostepne. Sam niejednokrotnie odpinalem akumulator, potem sprawdzalem bledy Carsoft'em i zawsze byl tylko jeden nowy wpis w modulach, o tym ze po odpieciu akumulatora ESP bylo niedostepne.koko115 pisze:Kolego tym odłączeniem akumulatora nic nie zrobiłeś, a pogorszyłeś sytuacje. Teraz udaj się do kogoś ze stardiagnozą żeby wykasował Ci wszystkie błędy które pojawiły się w kompie po odłączeniu akumulatora.
Sytuacja ktora opisujesz ma miejsce w momencie, kiedy odepniesz ktorys z modulow przy podpietym akumulatorze. Do wymiany akumulatora urzadzenia do podtrzymywania napiecia uzywa MB, po to zeby nie trzeba bylo ustawiac na nowo zegarka i normalizowac silownikow.
Nawet w instrukcji jest opisane, jak odlaczac akumulator i jak go podlaczac i normalizowac silowniki oraz aktywowac ESP.
Jeżeli chodzi o tą klapkę za stacyjką, to dwie dolne śrubki odkręcisz bez najmniejszego problemu. Tą górną trzeba pod ostrym kątem, Pierwsze obroty śrubki wykonaj przekładając śrubokręt przez otwór wentylacyjne radia sam z lewej strony. Musisz uzbroić się w dobry, i długi śrubokręt.mackowski31 pisze:Koledzy!
Dobrałem się dzisiaj do tych dźwigienek, tzn. wyjąłem nawiewy, środkową konsolę, środkowy tunel i osłonę lewą pod kierownicą i... faktycznie dotarłem do pykających dźwigienek za stacyjką ale w tym momencie utknąłem...co z tego, że widzę co pyka skoro nie mogę się do tego dobrać? widzę ten silniczek z dźwigienkami ale tam nawet ręką trudno dotrzeć a co dopiero cokolwiek tam rozkręcać ciężko. Wszystko już poskręcałem do kupy. (zostały mi trzy tylko śrubki ) Ale i tak chciałbym do tematu wrócić. Czekam na ewentualne sugestie. Pozdrawiam serdecznie.
Podnosisz podłokietnik wykręcasz dmuchawę 4 śruby, pod spodem są dwie mocujące tunel. Potem masz dwie tak samo pod zapalniczką. Z samego przodu po prawej i lewej są zaślepki, trzeba je zdemontować, i po bokach są śruby którymi kręcisz i tunel odsuwa się w tedy do tyłu, i tyle.halbatros pisze:Koko115 może podpowiesz jak rozebrać tunel centralny. Utknąłem właśnie na tym, nie wiem jak wyciągnąć ramkę mieszka i element drewniany. Nie chcę użyć większej siły bo złamać to pewnie będzie łatwo. W Zrób to sam - jest instrukcja ale do sport coupe.koko115 pisze:Ja też już po naprawie. I wszystko działa i nic nie stuka (narazie). Ale tyle razy to wszystko rozbierałem, że teraz naprawił bym to w godzine :-)
Nadmienie że po naprawie musiałem reozbierać jeszcze raz wszystko, bo spadła ta dźwigienka plastikowa (nawiew na nogi) z drugiej dźwigienki tej szarej o którą była zaczepiona. Dzisiaj założyłem to jeszcze raz, zobaczymy czy teraz nie spadnie..
Jest coś takiego jak kalibracja. Trzymasz dwa przyciski jednocześnie na konsoli [zapomniałem które] i czekasz. Kalibracja powinna się zakończyć po kilkudziesięciu sekundach jeśli wszystko sprawne.cutin pisze:Witam,
Mam problem łączony tzn. Brak nawiewu na nogi i przednia szybę. Przyczyna dolnego nawiewu była pęknięta dźwignia ale juz góra jest problem bo słychać/dotykiem też czuję , ze przeskakuje lecz dostęp jest bardzo ograniczony aby go wyjąc. Czy tam jest jakis tryb czy dźwignia , ktora mogłaby pęknąć? Co moze powodować to przeskakiwanie? Czy po wymianie dolnego ramienia zrobić samodiagnozę i to sie jakos ustawi?
Błędy:
B1598 - aktuator nadmuch szyby M2/16
B15A8 - aktuator nadmuch nogi M2/15
Żeby kalibracja przeszła pozytywnie, muszą wszystkie klapki być sprawne! Jeśli coś stuka to najprawdopodobniej będzie coś nie tak i kalibracja nie zakończy się. Oczywiście w wersji z sześcioma klapkami jest tylko jedna klapka, druga na pamiątkę. Kupując dźwigienkę dostajemy komplet 2szt i bardzo ważne jest to żeby nie pomylić lewej z prawą!cutin pisze:Ok, chłopaki czyli diagnoza TYLKO z nowa dźwignią i to stukanie górnego silnika na bank ustanie?
Tak zapytam czy wyjęcie silnika odmrazacza szyby (ten stukający) jest możliwy z poziomu wyjętego licznika czy deska musi być zdjęta?