Strona 7 z 11

: 7 paź 2010, o 12:06
autor: noc
Zależy od wersji.W niektórych niestety trzeba poluzować tunel i deskę. :bezradny:

: 12 paź 2010, o 13:03
autor: homontos
halbatros pisze:
koko115 pisze: '
Koko115 może podpowiesz jak rozebrać tunel centralny. Utknąłem właśnie na tym, nie wiem jak wyciągnąć ramkę mieszka i element drewniany. Nie chcę użyć większej siły bo złamać to pewnie będzie łatwo. W Zrób to sam - jest instrukcja ale do sport coupe.
ramka mieszka jest wpychana na takie ztrzaski rozporowe, czyli jak złapiesz tą ramkę w dwóch miejscach po bokach i pociągniesz do góry (lekko ściskając) to wyjdzie bez problemu.

element drewniany wyciągniesz wtedy gdy wpierw wyciągniesz popielniczkę i złapiesz od strony popielniczki to drewno i pociągniesz do góry z czuciem bo właśnie przy popielniczce są dwa metalowe "rozporniki" które trzymają to drewno.

: 20 cze 2011, o 17:26
autor: edzioszka
W związku z faktem, iż moje nawiewy zupełnie zwariowały (przestała działać klima, nie otwierały się klapy z nadmuchem na twarz postanowiłem oddać samochód do mercserwis w Sosnowcu, przy ul. Popiełuszki.

Moim zdaniem obsługa bardzo miła i kompetentna. Komputer pokazywał, że nawiewy są w porządku i o dziwo jak samochód był podłączony do kompa zaczęły działać nawiewy, ale klimatyzacja nadal nie działała.

Zostawiłem samochód na cały dzień i wymieniono komputer który steruje klimatyzacją (chyba dobrze zrozumiałem) i to ustrojstwo pod maską które steruje ciepłym i zimnym powietrzem.

Koszt naprawy 620 złotych!
Polecam Mercsewis!

: 27 lip 2011, o 17:22
autor: spadak
Witam

Czy dobrze rozumiem że określenie "do wymiany cięgno nadmuchu powietrza na nogi" wydane po podpięciu SD w ASO jest awarią opisywaną w tym poście.

: 27 lip 2011, o 17:36
autor: kSmuk
Dobrze rozumiesz :)

: 28 maja 2012, o 21:13
autor: koko115
kSmuk pisze:
koko115 pisze:Kolego tym odłączeniem akumulatora nic nie zrobiłeś, a pogorszyłeś sytuacje. Teraz udaj się do kogoś ze stardiagnozą żeby wykasował Ci wszystkie błędy które pojawiły się w kompie po odłączeniu akumulatora.
Kolega sie myli. Odlaczenie akumulatora nie skutkuje praktycznie zadnymi bledami, oprocz wpisu o tym ze ESP bylo niedostepne. Sam niejednokrotnie odpinalem akumulator, potem sprawdzalem bledy Carsoft'em i zawsze byl tylko jeden nowy wpis w modulach, o tym ze po odpieciu akumulatora ESP bylo niedostepne.

Sytuacja ktora opisujesz ma miejsce w momencie, kiedy odepniesz ktorys z modulow przy podpietym akumulatorze. Do wymiany akumulatora urzadzenia do podtrzymywania napiecia uzywa MB, po to zeby nie trzeba bylo ustawiac na nowo zegarka i normalizowac silownikow.

Nawet w instrukcji jest opisane, jak odlaczac akumulator i jak go podlaczac i normalizowac silowniki oraz aktywowac ESP.
Podłącz pod stara, a nie jakiegoś carsofta to zobaczysz.

[ Dodano: 2012-05-28, 21:20 ]
mackowski31 pisze:Koledzy!
Dobrałem się dzisiaj do tych dźwigienek, tzn. wyjąłem nawiewy, środkową konsolę, środkowy tunel i osłonę lewą pod kierownicą i... faktycznie dotarłem do pykających dźwigienek za stacyjką ale w tym momencie utknąłem...co z tego, że widzę co pyka skoro nie mogę się do tego dobrać? widzę ten silniczek z dźwigienkami ale tam nawet ręką trudno dotrzeć a co dopiero cokolwiek tam rozkręcać ciężko. Wszystko już poskręcałem do kupy. (zostały mi trzy tylko śrubki :rotfl: ) Ale i tak chciałbym do tematu wrócić. Czekam na ewentualne sugestie. Pozdrawiam serdecznie.
Jeżeli chodzi o tą klapkę za stacyjką, to dwie dolne śrubki odkręcisz bez najmniejszego problemu. Tą górną trzeba pod ostrym kątem, Pierwsze obroty śrubki wykonaj przekładając śrubokręt przez otwór wentylacyjne radia sam z lewej strony. Musisz uzbroić się w dobry, i długi śrubokręt.

[ Dodano: 2012-05-28, 21:27 ]
halbatros pisze:
koko115 pisze:Ja też już po naprawie. I wszystko działa i nic nie stuka (narazie). Ale tyle razy to wszystko rozbierałem, że teraz naprawił bym to w godzine :-)


Nadmienie że po naprawie musiałem reozbierać jeszcze raz wszystko, bo spadła ta dźwigienka plastikowa (nawiew na nogi) z drugiej dźwigienki tej szarej o którą była zaczepiona. Dzisiaj założyłem to jeszcze raz, zobaczymy czy teraz nie spadnie..
Koko115 może podpowiesz jak rozebrać tunel centralny. Utknąłem właśnie na tym, nie wiem jak wyciągnąć ramkę mieszka i element drewniany. Nie chcę użyć większej siły bo złamać to pewnie będzie łatwo. W Zrób to sam - jest instrukcja ale do sport coupe.
Podnosisz podłokietnik wykręcasz dmuchawę 4 śruby, pod spodem są dwie mocujące tunel. Potem masz dwie tak samo pod zapalniczką. Z samego przodu po prawej i lewej są zaślepki, trzeba je zdemontować, i po bokach są śruby którymi kręcisz i tunel odsuwa się w tedy do tyłu, i tyle.

: 3 lip 2012, o 22:07
autor: colonial
Panowie, mam problem z tym regulatorem nawiewu na zdjęciu, znajduje się on od strony kierowcy w dolnej części deski. Zarówno przy włączonym silniku jak i przy wyłączonym i przy ustawianiu pokrętła nadmuchu na różne ustawienia, nie reaguje absolutnie w żaden sposób. Nie ma nawet najmniejszego ruchu świadczącego o blokowaniu silniczka, nie wydaje żadnego odgłosu. Czy tutaj diagnoza może być tylko jedna - silniczek do wymiany? Ponieważ sama dźwigienka wydaje się być cała, nie połamana.

: 4 lip 2012, o 00:15
autor: V126
colonial nie rwij włosów z głowy, ale to nie jest ten siłownik i to nie jest ta dźwignia. :pocieszacz: To jest siłownik, dźwignia i zębatka od regulacji temperatury. Pokręć sobie pokrętłem od temperatury (odpowiednim dla obserwowanej strony) i zobaczysz, że to ruszy. W kwestii problemu z niedomykaniem nawiewu, to zapraszam do przeczytania mojego opisu naprawy w dziale "Zrób to sam".

: 4 lip 2012, o 09:21
autor: colonial
aaa..hahahaha:D tak zrobię :D

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

: 19 lip 2017, o 13:59
autor: uszyneq
W Białymstoku kogoś polecacie?

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

: 2 lis 2017, o 14:55
autor: cutin
Witam,

Mam problem łączony tzn. Brak nawiewu na nogi i przednia szybę. Przyczyna dolnego nawiewu była pęknięta dźwignia ale juz góra jest problem bo słychać/dotykiem też czuję , ze przeskakuje lecz dostęp jest bardzo ograniczony aby go wyjąc. Czy tam jest jakis tryb czy dźwignia , ktora mogłaby pęknąć? Co moze powodować to przeskakiwanie? Czy po wymianie dolnego ramienia zrobić samodiagnozę i to sie jakos ustawi?

Błędy:
B1598 - aktuator nadmuch szyby M2/16
B15A8 - aktuator nadmuch nogi M2/15

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

: 3 lis 2017, o 15:00
autor: polofix
cutin pisze:Witam,

Mam problem łączony tzn. Brak nawiewu na nogi i przednia szybę. Przyczyna dolnego nawiewu była pęknięta dźwignia ale juz góra jest problem bo słychać/dotykiem też czuję , ze przeskakuje lecz dostęp jest bardzo ograniczony aby go wyjąc. Czy tam jest jakis tryb czy dźwignia , ktora mogłaby pęknąć? Co moze powodować to przeskakiwanie? Czy po wymianie dolnego ramienia zrobić samodiagnozę i to sie jakos ustawi?

Błędy:
B1598 - aktuator nadmuch szyby M2/16
B15A8 - aktuator nadmuch nogi M2/15
Jest coś takiego jak kalibracja. Trzymasz dwa przyciski jednocześnie na konsoli [zapomniałem które] i czekasz. Kalibracja powinna się zakończyć po kilkudziesięciu sekundach jeśli wszystko sprawne.
Mam nadzieję że włożyłeś odpowiednią dźwigienkę.

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

: 3 lis 2017, o 15:43
autor: Dziki Mar
Obieg zamknięty plus odparowanie szyby przedniej.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

: 3 lis 2017, o 19:02
autor: cutin
Ok, chłopaki czyli diagnoza TYLKO z nowa dźwignią i to stukanie górnego silnika na bank ustanie?

Tak zapytam czy wyjęcie silnika odmrazacza szyby (ten stukający) jest możliwy z poziomu wyjętego licznika czy deska musi być zdjęta?

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

: 3 lis 2017, o 19:30
autor: polofix
cutin pisze:Ok, chłopaki czyli diagnoza TYLKO z nowa dźwignią i to stukanie górnego silnika na bank ustanie?

Tak zapytam czy wyjęcie silnika odmrazacza szyby (ten stukający) jest możliwy z poziomu wyjętego licznika czy deska musi być zdjęta?
Żeby kalibracja przeszła pozytywnie, muszą wszystkie klapki być sprawne! Jeśli coś stuka to najprawdopodobniej będzie coś nie tak i kalibracja nie zakończy się. Oczywiście w wersji z sześcioma klapkami jest tylko jedna klapka, druga na pamiątkę. Kupując dźwigienkę dostajemy komplet 2szt i bardzo ważne jest to żeby nie pomylić lewej z prawą!