Strona 1 z 1

Biały dym z chłodnicy

: 4 lut 2019, o 18:52
autor: karol0219
Witam, dziś na światłach zauważyłem, że spod maski wydobywa się dym o charakterystycznym zapachu.
Dojechałem pod blok, nie gasząc silnika podniosłem maskę i zauważyłem, że dym wydobywa się jakby z okolic chłodnicy. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, dlatego pytam Was, co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam serdecznie.

Re: Biały dym z chłodnicy

: 4 lut 2019, o 19:08
autor: olafik
karol0219 pisze: 4 lut 2019, o 18:52 Witam, dziś na światłach zauważyłem, że spod maski wydobywa się dym o charakterystycznym zapachu.
Dojechałem pod blok, nie gasząc silnika podniosłem maskę i zauważyłem, że dym wydobywa się jakby z okolic chłodnicy. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, dlatego pytam Was, co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam serdecznie.
Nieszczelność układu chłodzenia.

Re: Biały dym z chłodnicy

: 4 lut 2019, o 19:10
autor: karol0219
Całe szczęście, bo już myślałem, że może to uszczelka, lub co gorsze - pęknięta głowica, za dużo się naczytałem... Dzięki za odpowiedź, mam nadzieję, że na nieszczelności się skończy. Ostatnio miałem też małą stłuczkę, zderzak jest cały, maska trochę poszła do góry. Czy możliwe jest, że wtedy doszłoby do ewentualnego uszkodzenia chłodnicy?

Re: Biały dym z chłodnicy

: 5 lut 2019, o 09:39
autor: Meniu
Jak jest nieszczelność to i pewnie kapie gdzieś i ubywa płynu. Zauważyłeś coś takiego?

Re: Biały dym z chłodnicy

: 5 lut 2019, o 15:22
autor: karol0219
Płynu ubywa i to sporo, na około 300 km muszę dolewać 1 l.
Czy gdzieś kapie, trudno stwierdzić. Jakieś 2 miesiące temu odstawiłem auto do mechanika i prosiłem, by sprawdził uszczelkę, to mówił, że nie widzi nigdzie wycieku ani w okolicach uszczelki, ani na bloku silnika. Kwestia, czy mogła pojawić się jakaś dziurka na chłodnicy? I co może być powodem wydobywania się tego białego dymu z okolic chłodnicy? Nieszczelność przewodów, czy może to wina samej chłodnicy? Nie wiem od której strony ugryźć ten temat...

Re: Biały dym z chłodnicy

: 5 lut 2019, o 16:20
autor: polofix
karol0219 pisze: 5 lut 2019, o 15:22 Płynu ubywa i to sporo, na około 300 km muszę dolewać 1 l.
Czy gdzieś kapie, trudno stwierdzić. Jakieś 2 miesiące temu odstawiłem auto do mechanika i prosiłem, by sprawdził uszczelkę, to mówił, że nie widzi nigdzie wycieku ani w okolicach uszczelki, ani na bloku silnika. Kwestia, czy mogła pojawić się jakaś dziurka na chłodnicy? I co może być powodem wydobywania się tego białego dymu z okolic chłodnicy? Nieszczelność przewodów, czy może to wina samej chłodnicy? Nie wiem od której strony ugryźć ten temat...
Chłodnica jest delikatnym elementem. Bez dokładnej weryfikacji nie znajdziesz wycieku. Jedyne wyjście, to na podnośnik/kanał, ściągnąć osłonę dolną i patrzeć. Ja u siebie nie mogłem znaleźć i wymieniłem chłodnicę, dalej ubywało, ale mniej, i dopiero wymiana pompy wodnej załatwiła sprawę.

Re: Biały dym z chłodnicy

: 5 lut 2019, o 17:45
autor: Przybek
Znalezienie wycieku przy ubytku litra na 300 km nie będzie trudne. Jak polofix radzi - pościągać osłony, nagrzać silnik i szukać gdzie cieknie. Na pierwszy ogień króćce i boki chłodnicy do sprawdzenia.

Re: Biały dym z chłodnicy

: 5 lut 2019, o 18:27
autor: polofix
Kolega pisał, że miał stłuczkę i myślę, że coś nie wytrzymało.

Re: Biały dym z chłodnicy

: 5 lut 2019, o 21:58
autor: kiler22
A to białe co widzisz to nie dym tylko para wodna . Płyn kapie na coś gorącego (np chłodnicę) i intensywnie paruje . Jak w czajniku :haha:

Re: Biały dym z chłodnicy

: 9 lut 2019, o 23:43
autor: Meniu
polofix pisze:
Chłodnica jest delikatnym elementem. Bez dokładnej weryfikacji nie znajdziesz wycieku. Jedyne wyjście, to na podnośnik/kanał, ściągnąć osłonę dolną i patrzeć. Ja u siebie nie mogłem znaleźć i wymieniłem chłodnicę, dalej ubywało, ale mniej, i dopiero wymiana pompy wodnej załatwiła sprawę.
W jaki sposób ubywało przez pompę wody że nie bylo tego widać?

Re: Biały dym z chłodnicy

: 9 lut 2019, o 23:56
autor: polofix
W tym silniku [M111] jest bardzo trudny dostęp. Druga sprawa, to koło pasowe pompy jest zawinięte do środka i podczas sprawdzania tam właśnie magazynował się płyn. Po zdjęciu koła płyn się z niego wylał