Strona 5 z 9

: 25 sty 2012, o 14:14
autor: kSmuk
SuruwaC220 pisze:Zauważyłem, że nie działa mi lampka w podświetleniu schowka, wymieniłem żarówkę i też nic, czy to ona może powodować zwarcie ?
Lampka ma ten sam obwod co gniazdo zapalniczki, jednak mysle ze przyczyna tkwi gdzie indziej. Mierz pobor miedzy bezpiecznikami, tak bedzie najszybciej.
piotr1970 pisze:e mam uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji mieści się z przodu auta pod zderzakiem i pytanie czy jest to możliwe , żeby czujnik pobierał 1 A ?
Na 90 % nie ma takiej mozliwosci, poniewaz na czujnik nie jest kladzione zadne napiecie. Zrob tak jak napisalem powyzej: amperomierz i kazdy obwod bezpiecznikowy.

: 25 sty 2012, o 15:05
autor: SuruwaC220
Wszystkie bezpieczniki wyciagane i zadnego efektu :( dzisiaj kolejna próba, w tym odepniemy radio. :placz:

: 25 sty 2012, o 17:52
autor: kSmuk
A kiedy ostatnio wyminiales akumulator? Byc moze juz nie trzyma pojemnosci, z tad ten problem.

: 25 sty 2012, o 18:26
autor: SuruwaC220
kSmuk pisze:A kiedy ostatnio wyminiales akumulator? Byc moze juz nie trzyma pojemnosci, z tad ten problem.
Ano podstawowe pytanie, akumulator Bosch, zakupiony 3 miesiące temu.
Dziś zostawiłem auto u elektryka, ponoć zrobi.. :rotfl:

Zauważyłem, że radio nie trzyma mi pamięci ustawień tonów :mysli:

: 7 lut 2012, o 18:42
autor: MFK
Wiatm,

mam ten sam co koledzy poważej, przychodzę z rana a autko zero reakcji, nawet kluczyka nie można przekręcić. Akumulator totalnie rozładowany. Po naładowaniu akumulatora i próbie podłączenia klem posypały się iskry.

Pomiar prostym miernikiem wykazał bardzo duzy pobór prądu. Wyciąganie bezpieczników nie pomogło w lokalizacji usterki jednak podczas podłączania miernika było czasem słychac tykanie w przednich drzwiach od kierowcy, coś jakby przebicie.

Z tego co przeczytałem jeden z forumowiczów miał podobny problem i urządzeniem pobierającym prąd był sterownik drzwi. Przypuszczam że u mnie może być to samo, chciałbym go odłączyć i sprawdzić.

Moje pytanie jest następujące, gdzie znajduje się sterownik przednich lewych drzwi? Jest gdzieś w drzwiach czy gdzieś indziej? Kiedys rozkręcałem przednie drzwi ale nie rzucił mi się w oczy.

: 7 lut 2012, o 20:39
autor: kSmuk
SuruwaC220 pisze:Zauważyłem, że radio nie trzyma mi pamięci ustawień tonów :mysli:
Moze odepnij radio i sprawdz czy problem nadal bedzie wystepowal.
MFK pisze:Moje pytanie jest następujące, gdzie znajduje się sterownik przednich lewych drzwi?
W drzwiach pod poszyciem. Trzeba je odkrecic (instrukcja w dziale Zrob To Sam) i dostaniesz sie do niego. Ale zeby stwierdzic czy winny jest sterownik, nalezy wyjac po prostu jego bezpiecznik (jest on w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie kierowcy) i bedziesz mial pewnosc czy to on czy nie.

: 7 lut 2012, o 21:13
autor: MFK
W drzwiach pod poszyciem. Trzeba je odkrecic (instrukcja w dziale Zrob To Sam) i dostaniesz sie do niego. Ale zeby stwierdzic czy winny jest sterownik, nalezy wyjac po prostu jego bezpiecznik (jest on w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie kierowcy) i bedziesz mial pewnosc czy to on czy nie.
A wie ktoś może który to bezpiecznik odpowiedzialny za drzwi? Sprawdzałem wszystkie po kolei, kiedy kolega trzymał miernik przy aku ale pobór prądu cały czas był. Wypadało by sprawdzić jeszcze raz tylko ten odpowiedzialny za drzwi, może coś źle przyłożył bo kable od miernika aż się grzały:P

Przy bezpiecznikach była oczywiście załączona instrucja niestety z niemieckim u mnie na bakier:/

: 7 lut 2012, o 21:26
autor: loneraider
MFK pisze:Przy bezpiecznikach była oczywiście załączona instrucja niestety z niemieckim u mnie na bakier:/
Powinna być dwujęzyczna

: 7 lut 2012, o 23:03
autor: kSmuk
W tym opisie: viewtopic.php?t=124

Bezpiecznik opisany jaki nr 1 w skrzynce bezpiecznikowej w przedziale pasazerskim.
MFK pisze:Sprawdzałem wszystkie po kolei, kiedy kolega trzymał miernik przy aku ale pobór prądu cały czas był.
Jak to trzymal? Przewod dodatni od multimiernika na klemie dodatniej, a przewod ujemny na zacisku? Tak sie nie mierzy, za duze ryzyko uszkodzenia elektroniki. Lepiej bedzie, jak wyciagal bedziesz kazdy bezpiecznik (przy wyjetych kluczykach oczywiscie) i wpinal przwody multimiernika miedzy oba bieguny bezpiecznika. Jezeli nic nie znajdziesz, obstawial bym zwarcie do masy (alternator, rozrusznik, podgrzewacz silnika).

: 8 lut 2012, o 09:15
autor: MFK
Jak to trzymal? Przewod dodatni od multimiernika na klemie dodatniej, a przewod ujemny na zacisku? Tak sie nie mierzy, za duze ryzyko uszkodzenia elektroniki. Lepiej bedzie, jak wyciagal bedziesz kazdy bezpiecznik (przy wyjetych kluczykach oczywiscie) i wpinal przwody multimiernika miedzy oba bieguny bezpiecznika. Jezeli nic nie znajdziesz, obstawial bym zwarcie do masy (alternator, rozrusznik, podgrzewacz silnika).
Zdjelismy kleme plusowa i podpielismy miernik tak jak to wczesniej opisał mugger. Pobór prądu był z tego co pamiętam bardzo duży ok. 10A. Dzisiaj zrobie tak jak mówisz i wepnę się między bieguny bezpiecznika od drzwi.

: 8 lut 2012, o 13:41
autor: kSmuk
10 A to dosc duze zwarcie. Wazne by szybko znalezc przyczyne, bo moze zrobic sie groznie.

ucieka prąd

: 9 lut 2012, o 10:56
autor: piotr1970
:hejka:
U mnie jest już dobrze okazało się , że wystarczyło odpiąć kostki pod fotelem od sterowania i jest :ok: Rano autko odpaliło bez problemu :rotfl: :hurra:

: 9 lut 2012, o 12:39
autor: taczar
Żeby nie zakładać nowego tematu, umieszczę to tutaj.

Witam.
Mam chyba pecha, jeśli chodzi o doładowanie akumulatora....
Wczoraj dokonałem pomiaru w :mb: i po ostatnich mrozach wynik tylko 11,9V więc trzeba doładować. Zanim jednak podłączyłem prostownik, postanowiłem "odświeżyć" zaciski (klemy) i na nowo zabezpieczyć wazeliną techniczną. Starałem się to zrobić szybko i przerwa w zasilaniu trwała ok. dwie minuty. Wiedziałem, że po odłączeniu akumulatora, konieczne będzie ustawienie zegara i podnoszenie szyb, ale nie przypuszczałem, że "skasuję inspekcję". Po doładowaniu, podczas przekręcenia kluczyka w drugą pozycję (zapłon) pojawiają się "dwa klucze" i "Serwis B za 28 dni". Problem w tym, że do przeglądu B jest jeszcze ok. 8 kkm i wcześniej komputer dokładnie tyle wskazywał...Być może ta zmiana komunikatu nie ma związku z odłączeniem akumulatora, jednak nie przychodzi mi do głowy żadna inna przyczyna. Co o tym sądzicie :?:

: 9 lut 2012, o 13:23
autor: kSmuk
piotr1970 pisze:U mnie jest już dobrze okazało się , że wystarczyło odpiąć kostki pod fotelem od sterowania i jest
Chodzi Ci o modul pamieci?
taczar pisze:Być może ta zmiana komunikatu nie ma związku z odłączeniem akumulatora, jednak nie przychodzi mi do głowy żadna inna przyczyna. Co o tym sądzicie
Inspekcja zapala sie po przejechaniu 20.000 km lub co rok (365 dni). Komputer tam sobie co prawda koryguje w sobie liczbe dni i kilometrow, zaleznie od stylu jazdy. Jezeli ostatnia inspekcja byla ok. rok temu, a przez rok zrobiles tylko 12.000 km, to normalne ze sie zapala.

: 9 lut 2012, o 13:23
autor: SuruwaC220
taczar pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu, umieszczę to tutaj.

Witam.
Mam chyba pecha, jeśli chodzi o doładowanie akumulatora....
Wczoraj dokonałem pomiaru w :mb: i po ostatnich mrozach wynik tylko 11,9V więc trzeba doładować. Zanim jednak podłączyłem prostownik, postanowiłem "odświeżyć" zaciski (klemy) i na nowo zabezpieczyć wazeliną techniczną. Starałem się to zrobić szybko i przerwa w zasilaniu trwała ok. dwie minuty. Wiedziałem, że po odłączeniu akumulatora, konieczne będzie ustawienie zegara i podnoszenie szyb, ale nie przypuszczałem, że "skasuję inspekcję". Po doładowaniu, podczas przekręcenia kluczyka w drugą pozycję (zapłon) pojawiają się "dwa klucze" i "Serwis B za 28 dni". Problem w tym, że do przeglądu B jest jeszcze ok. 8 kkm i wcześniej komputer dokładnie tyle wskazywał...Być może ta zmiana komunikatu nie ma związku z odłączeniem akumulatora, jednak nie przychodzi mi do głowy żadna inna przyczyna. Co o tym sądzicie :?:
Witaj taczar

Gdy miałem problem z uciekającym 1A kilkakrotnie rozładował mi się akumulator, oraz przy szukaniu usterki, ściągana była klema - nic takiego jak opisałeś wyżej nie miało miejsca.

Apropo tematu, w moim :mb: 1A kradł moduł GPS, jak powiedział mrbraindeath nie montowany fabrycznie w 203.

Pozdrawiam.