Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Kolas92
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
VIN: WDB2032081F592906
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Kolas92 » 12 lut 2019, o 10:57

Witam ostatnio przy wymianie oleju zauważyłem że spuszczając stary w pojemniku na olej pokazało ponad 7l, dzisiaj pojechałem na wymianę i oleju było prawie 8l (w C220 OM646 wchodzi 6,4l), w oleju brak śladów płynu chłodniczego (poziom prawidłowy, nic nie było dolewane), nie czuć też oleju napędowego, auto nie kopci na niebiesko, nie ma po prostu żadnych objaw, mechanik podejrzewa pompę wysokiego ciśnienia, pytanie do kolegów z forum siedzących trochę głębiej w temacie silników czy jest taka możliwość i jak wygląda regeneracja bo z tego co się zdążyłem zorientować to są zestawy naprawcze.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 910
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Przybek » 12 lut 2019, o 16:29

Zestaw naprawczy pompy w granicach 60-80 zeta. A oleju wchodzi 6,5 a nie 6,4 tak dla ścisłości. Technicznie jest możliwość żeby pompa ciekła od strony napędu i rozrzedzała olej paliwem.

Nie jeździsz przypadkiem na bardzo krótkich odcinkach?
Kolas92
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
VIN: WDB2032081F592906
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Kolas92 » 12 lut 2019, o 18:06

Nie, dziennie zrobię jakieś 150-200km i raz na jakiś czas dłuższa trasa expresówka (2/3 razy w miesiacu).
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
Meniu
VIP
Posty: 785
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Meniu » 12 lut 2019, o 23:08

Przybek pisze:
12 lut 2019, o 16:29
Zestaw naprawczy pompy w granicach 60-80 zeta. A oleju wchodzi 6,5 a nie 6,4 tak dla ścisłości. Technicznie jest możliwość żeby pompa ciekła od strony napędu i rozrzedzała olej paliwem.

Nie jeździsz przypadkiem na bardzo krótkich odcinkach?
Bardzo krotkie powodują, że się silnik nie nagrzeje ani trochę i jest niedoszczelniony?
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 910
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Przybek » 13 lut 2019, o 10:36

Meniu pisze:
12 lut 2019, o 23:08
Bardzo krotkie powodują, że się silnik nie nagrzeje ani trochę i jest niedoszczelniony?
Nie tyle niedoszczelniony co cały czas chodzi na wzbogacanej mieszance/większej dawce i nadmiar paliwa ścieka do miski - w dużym uproszczeniu.
Kolas92
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
VIN: WDB2032081F592906
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Kolas92 » 15 lut 2019, o 13:37

Ok, filtr sprawdzony wszystko z nim ok, wymieniam uszczelniacze na pompie wysokiego ciśnienia, pytanie tylko gdzie kupić oryginalne uszczelniacze boscha pod moją pompę bo nigdzie nie mogę poszukać. Pompa to A6460700401.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2349
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Dziki Mar » 15 lut 2019, o 13:42

Promerc/redmars/aso
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Kolas92
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
VIN: WDB2032081F592906
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Kolas92 » 15 lut 2019, o 17:02

ASO, Promerc mają tylko podstawy niestety (to co jest wokół pompy), uszczelniacze wewnetrzne i wszystko co jest w srodku trzeba szukac gdzie indziej, znalazłem dostawcę oryginałów boscha tylko jest trochę różnych zestawów, które nieznacznie się różnią, zestaw składa się z oringów i podkładek miedzianych a simeringi trzeba kupić osobno pod model pompy no i wychodzą jakieś śmieszne pieniądze za to bo całkowity koszt uszczelnienia nie wyniesie 80zł z przesyłką.
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2349
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Dziki Mar » 15 lut 2019, o 17:29

A może inaczej. Nie ma firm, które uszczelniają takie pompy? Może szkoda zachodu. Pytanie tylko za ile to zrobią.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Kolas92
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
VIN: WDB2032081F592906
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Za dużo oleju w silniku 6,4/8l

Post autor: Kolas92 » 15 lut 2019, o 18:38

Dziki Mar są firmy regenerujące pompy ale uwaga od 800 do 1200zł, uszczelniacze już prawie mam ogarnięte więc sam sobie to wymienię.
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”