EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Moderator: Dziki Mar

mb124
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 » 12 lut 2019, o 19:52

Cześć,

Mam problem w swoim Mercedesie w209 2.7 cdi. :uee:
Od dłuższego czasu borykam się z problemem EGR. Dokładny błąd to P0401, a co z tym idzie brak mocy i spore kopcenie.
Problem nie występuje cały czas. Jak skasuje błąd, to przez jakiś czas się nie pojawia, ale nadal moc nie jest optymalna.
Zdarza się, że auto nie ma mocy i turbo praktycznie nie ładuje, no może trochę przy wyższych obrotach.

Zastanawiają mnie również dziwne i zmienne wartości przepływomierza (podobno zależne od EGR) :mysli:

Oto co do tej pory zrobiłem:
-wyczyszczenie EGR (nie był bardzo brudny).
-wymiana przewodów podciśnieniowych.
-wymiana uszczelki w serwie hamulcowym, przy pedale hamulca (syczało i uciekało podciśnienie).
-wyczyszczenie przepływomierza.

Czy ktoś może podpowiedzieć co powinienem jeszcze sprawdzić?

Liczę na waszą pomoc :prosi:
Awatar użytkownika
korni8808
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
VIN: WDB2102701B094646
Lokalizacja: Jawor

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: korni8808 » 12 lut 2019, o 20:09

Układ dolotowy jest szczelny?
Wszystkie przewody gumowe, łączenia, czujniki, IC??
SD C4
mb124
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 » 12 lut 2019, o 20:47

Psiukałem Plakiem w okolice układu dolotowego - układ jest szczelny.
Myślę, że jakby była dziura, nieszczelność w układzie dolotowym, problem byłby cały czas.
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Przybek » 12 lut 2019, o 22:33

A zawór sterujący EGRem próbowałeś podmienić?
mb124
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 » 12 lut 2019, o 22:47

Nie próbowałem, ale trzeba będzie kupić jakąś używkę z allegro i sprawdzić. Chociaż czyściłem EGR i rozruszałem sam tłoczek.
Meniu
VIP
Posty: 589
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu » 13 lut 2019, o 10:22

EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.

Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
mb124
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 » 13 lut 2019, o 11:07

A wiecie może gdzie znaleźć schemat podcisnień do 2.7 cdi?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2109
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Dziki Mar » 13 lut 2019, o 11:16

W EPC.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 WDB2030421F691438 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 WDB2110891B355007 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 WDD2452071J562747 Jest :ok:


Regulamin Forum
Meniu
VIP
Posty: 589
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu » 13 lut 2019, o 11:31

W sumie to najprościej jechać po wężykach bo tak czy jak musisz to zrobić żeby zbadać czy nie ma gdzieś dziurki itp
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
mb124
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 » 13 lut 2019, o 21:30

@Mieniu, wszystkie wężyki są nowe. Wymieniał je mój znajomy mechanik. Dzisiaj się jeszcze temu przyjrzałem. Gdy tylko odepnę któryś z wężyków, rosną wartości MAF.
Sytuacja ta zdarza się również gdy są podpięte wszystkie wężyki podciśnieniowe (powiedzmy średnio raz na minutę), wtedy po dodaniu gazu i odpuszczeniu, wartości MAF wracają do normy. Sytuacja się powtarza ale nieregularnie, więc raz na minutę to mocne uśrednienie.
Meniu
VIP
Posty: 589
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu » 13 lut 2019, o 21:36

Meniu pisze:
13 lut 2019, o 10:22
EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.

Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
Spróbuj jeszcze to zrobić i daj znać jakie efekty to zawęzimy krąg poszukiwań.
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Wutrzy
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2019, o 13:56
VIN: brak VIN

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Wutrzy » 19 lut 2019, o 15:11

I jak przyczyną twojego problemu było turbo? Czy też może coś innego?
mb124
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 » 19 lut 2019, o 19:40

Sprawdziłem strzykawką i Gruszkę i EGR - jest ok, chociaż ciężej zaciągnąć powietrze do EGR (może tłoczek zatarty?). Sprawdziłem jeszcze raz przewody podciśnieniowe i znalazłem jeden spękany wężyk (przy wyjściu z zaworku podciśnienia tego od turbo). Wymieniłem go w sobotę i było lepiej, jednak dzisiaj wracając z pracy, błąd P0401 powrócił i z nim brak mocy. Od wymiany wężyka do dzisiaj problem nie występował. Zastanawiam się co to może być, bo sprawa zaczyna mnie mocno irytować.
Meniu
VIP
Posty: 589
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu » 20 lut 2019, o 08:20

Czy zaworek sterujący turbo i EGR jest tauki sam? Może on świruje i podmiana/zamiana tego zaworka pomogła by w diagnozie. Jakbyś zmienił i zaworek okazał by sie wadliwy to byłby błąd turbiny a nie EGR.

Albo jeszcze inaczej. Ściągnij wężyk z EGR i przejedz sie kawałek. Zobaczysz jak auto zareaguje i jaki błąd wyrzuci.

Jak będzie zachowywac się tak samo i ten sam błąd to szukałbym EGR lub jego zaworek sterujacy.

Albo skupiamy się na EGR a może zapieczone łopatki na geometrii daja podobne objawy?
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
mb124
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 » 20 lut 2019, o 19:56

Odpiąłem wężyk między zaworkiem a EGR i po chwili jazdy pojawił się błąd P0401. Brak mocy był od początku. Pod dłuższej jeździe wyświetlił się Check również z tym błędem.
Zastanawiam się czy to nie jest wina zacinającego się EGR. Czyściłem go, ale żeby tłoczek ruszył, trzeba było naprawdę sporego podciśnienia.
Chyba trzeba będzie wymienić w pierwszej kolejności zaworek a jak to nie pomoże, sam EGR.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”