Elegancka V6

Tu chwalimy się swoim autem (zdjęcia, opisy, komentarze...)

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1172
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Elegancka V6

Post autor: Przybek » 5 paź 2019, o 02:51

Basen pod przednim SAMem?
Dudek13
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 5 paź 2019, o 09:25

Dziś rano sprawdziłem ile mogłem pod blokiem...
Wody nie widać
Maska rzeczywiście była na jednym zamku niedomknieta.
Check engine świeci nadal.


UPDATE

Tak jak mówiłem błąd świeci nadal od rana.
Lecz przed chwilą zniknął , jak?
Dałem na zapłon i zanim przekrecilem kluczyk w ostatnia fazę by zapalić silnik odczekalem chwile jak w silniku diesla po czym nie zapalilem go tylko wróciłem do zera i następnie szybkim ruchem dopalilem silnik.
Błąd zniknął.

Lecz to nadal to nie tłumaczy dlaczego zresetowal sie licznik ten od przeglądu, miałem 7700 a wbił mi z powrotem na 10000.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Dudek13
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 11 paź 2019, o 19:31

Witam,
Właśnie wróciłem z trasy, zrobiłem prawie 1600km. Błąd jak pisałem wcześniej zniknął i już się nie pojawił, ale żeby nie było nudno i była równowaga w naturze... pojawiły się inne problemy.

Biją mi chyba przednie koła. Do prędkości 80-90km/h jest ok, zaczynam przyśpieszać bardziej kierownica drży zaczynam hamować z prędkości powyżej 90km/h drży,takie to uczycie że jechać się nie da dłużej - upierdliwe to jest.
Końcówki drążków??

Druga sprawa, jak auto brałem z parkingu po nocce już na zapalonym silniku bardzo topornie chodzi kierownica, w pewnych momentach miałem wrażenie że słychać było jakby się "dwie skórzane poduchy" ocierały o siebie. Kręcenie w miejscu jest bardzo utrudnione, na trasie to się traci ale nie od razu. Auto musi trochę pojeździć.


Tak więc mam teraz problem z kołami, kierownicą...
Mam na pewno do wymiany wahacz po stornie kierowcy (aluminiowy, nie pamiętam czy to był górny czy dolny, utkwiło mi w pamięci jak diagnosta mówił aluminiowy) On może powodować moje problemy z kierą?
Jutro jadę do "Mercedes Cars. Grzegorz Łoś" podpiąć Merca pod SD żeby zobaczyć co nie tak z tym błędem silnika, ale nawet nie wiem co i jak zapytać odnośnie tych kół.

Jutro rano jeszcze sprawdzę czy nie ubyło płynu od wspomagania, ale niby jak mogło ubyć?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2870
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar » 11 paź 2019, o 20:55

U mnie kiedyś właśnie wybity sworzeń wahacza powodował bicie kierownicy, trochę przy wyższych prędkościach, ale możliwe, że u ciebie to będzie przyczyną drgań.

Co do wspomagania. Sprawdź poziom płynu. Był kiedyś wymieniany? Jeśli nie to za 100 zł masz 2 litry płynu normy 345 fuchsa na przeczyszczenie układu i zalanie.

Zresetowanie licznika - to już pytanie do magików. Mam tylko nadzieję, że pracują w ASO ogarnięci ludzie. Ze 3 miesiące temu pojechałem w211 do nich to nie umieli komputerowo ustawić świateł. (Tak, granicę swiatąocienia i ogólnie kąty światła ILS w moim przypadku tylko przez SD. Aso nie potrafiło, magik pod Lublinem już tak).
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
polofix
VIP
Posty: 1389
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Elegancka V6

Post autor: polofix » 11 paź 2019, o 22:48

Dziki Mar, nieraz po wymianie płynu jest znaczna poprawa w kręceniu, ale moje podejrzenia padają na łożysko mcphersona.
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2870
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar » 11 paź 2019, o 23:05

Co do płynu, piszę z autopsji. Któregoś razu pompa zaczęła wyć, po zmierzeniu ilości płynu (minimum) zdecydowałem się na wymianę płynu. Na razie cisza. Łożysko objawiłoby się też przy skręcaniu i zaczęło by "przeskakiwać". Dudek nic o tym nie wspomina.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1172
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Elegancka V6

Post autor: Przybek » 12 paź 2019, o 02:56

Te drgania to możesz mieć luz na sworzniu (zwłaszcza że masz wahacz do wymiany, alu=górny).
Dudek13
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 12 paź 2019, o 12:19

Dziękuję chłopaki za podpowiedzi, dzięki Wam wiem gdzie zaczynać.

Wracam właśnie z Warsztatu w Gliwicach, tego co pisałem wczoraj i tak:
Merc podpięty do SD, poskanowane wszystko co było można. Pokazał trzy błędy (nie pamiętam kodów "P" coś tam...) :
Sonda lambda niedogrzana przed katalizatorem strona lewa i prawa (2 błędy, po jednym na każdą stronę)
I coś tam z kontem wałka rozrządu że niewłaściwy...
Błędy pokasowane. Powiedziano mi , że co do sondy to poczekamy czy wywali kontrolkę silnika jeszcze raz i po jakim czasie od dziś to zrobi, a co do wałka to coś musiało go przyblokować , SD pokazał że to się stało jednorazowo i żeby się tym nie przejmować.
Najgorsze że nie potrafili powiedzieć kiedy ostatnio były kasowane błędy. Mówiłem im że mogły być jakoś w okresie przed lub w wakacje jak robili mi skrzynie ale nie jest to potwierdzone na 100%.

A jeszcze jedno, nie pokazał żadnych błędów odnośnie cewek, świec, wypadania zapłonów itp. Co za tym idzie działa dalej w porządku na 6 garów.

Więc SD załatwiony. Poskanowali też wszystkie modły i wszystko co auto posiada i żadnych błędów objaw itp. Wszystko cacy :)

Zapytałem o te koła i powiedzieli żeby wyważyć koła i od tego zacząć , później wahacz. Miałem dziś wymieniać na zimówki, ale pojadę w poniedziałek do wulkanizatora i wyważę wszystkie zimówki i dop. założę i zobaczę czy nadal bije. Wahacz i tak i tak muszę zrobić bo mi nie podbiją przeglądu.

Zapytałem także (w końcu...) gdzie mam sprawdzać olej poprzez bagnet w silniku by nie sugerować się tym pieprzonym komputerem bo znów każe mi dolać 1L !!
Przed wyjazdem na urlop jak komp. kazał dolałem 1,5L ( po tych zabiegach jak mi cały czas ciekło na kolektor dolałem dopiero przed dużym wyjazdem). Zrobiłem ponad 1600km i każe wlać litr... może tyle zżerać ? Czy mam się bać?

A co do pompy wspomagania to sprawdzili jak dział i ma tak działać. Nic się nie martwić, wycieku nie widać, płyn jest ok, lecz mam wrażenie że jak auto postoi całą noc i jest zimne to chodzi to dużo ciężej... jak się rozgrzej, chwilę pojeździ kierownica chodzi łagodniej.

Jak piszecie, stuków , przeskakiwać nie słyszę... Natomiast daje się we znaki ten wahacz, nierówności, dziury to tak, jest to wyczuwalne.

Palny na najbliższy czas?
Poniedziałek wyważenie zimówek i montaż
Normalna jazda , jak wywali check engine to znów SD i jak powtórzą się błędy sond to do wymiany.
Wahacz do wymiany, ale to dość droga sprawa i musi chcąc nie chcąc poczekać do najbliższej wypłaty...
Zakup bagnetu to pomiaru oleju. W warsztacie mówili że nie może to być zwykły bagnet, musi pasować on do modelu auta, silnika itp.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1172
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Elegancka V6

Post autor: Przybek » 12 paź 2019, o 16:22

Najpierw zrób wahacz i geometrię, potem zmieniaj opony, zimówki są miękkie i Ci je może podciąć - szkoda opon.
Dudek13
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 12 paź 2019, o 16:28

Geo było robione jak opisywałem przygodę jaką moja narzeczona miała jakiś czas temu. Wtedy od razu byłem u diagnosty by sprawdzić uszkodzenia (nic nie wykrył po stronie uszkodzenia - felga przyjęła uderzenie, za to wykrył mi właśnie po drugiej stronie ten wahacz do wymiany) i geo sprawdzałem i nie było żadnej zmiany od ostatniej wakacyjnej wizyty bo mój mechanik co robi mi geo ma mój wóz w systemie i porównuje dane z poprzedniego testu.
Co do wahacza, nie mam teraz kasy na niego a Sami wiecie że to nie jest 5 zł... Musi poczekać do następnej wypłaty.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje auto”