Strona 1 z 1

pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 00:42
autor: radzisz22
Witam. Dzisiaj kupiłem nową - nówkę sztukę nie śmiganą chłodnicę klimy, chcąc opanować cyrki z klimą. Przy wymianie...-kolejny cyrk...Pękł mi wąż ten cienki....przy końcówce co idzie w chłodnicę oraz ten grubszy- ten co idzie do kompresora, również i tu pękła ta obejma co trzyma rurkę tą cienką. Pytanie- o ile ta gruba końcówka jest łatwa do wymiany, o tyle z tym cienkim przewodem jest problem. Na pierwsze oko idzie gdzieś w budę i obawiam się, że właśnie w parownik we wnętrzu auta. Jak go wymienić? Czy lepiej jechac gdzieś, gdzie mogą zakuć samą końcówkę i dać nowy przewód z ta obejmą??

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 01:12
autor: Al Capone
Jakim sposobem Ty je połamałeś? :| Nie wiem czy ktoś dorobi Ci taki przewód, a tymbardziej na aucie ale pewny nie jestem to nie powiem. Jak chcesz go zdemontować całego to musisz odkręcić go od zaworu rozprężnego który jest zlokalizowany pod mechanizmem wycieraczek. Odkręcasz wycieraczki, zdejmujesz plastikowe podszybie i odkręcasz cały mechanizm wycieraczek. Wtedy masz dostęp do zaworu rozprężnego. Jak się nie mylę to ten długi przewód jest jeszcze w jednym miejscu przykręcony do budy ale to będziesz widział gdzie jak prześledzisz jego trasę. ;)

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 09:20
autor: radzisz22
Pękł mi w ten sposób, że zrobiła się dziurka wielkości igły, a po odkręceniu tej środkowej śrubki 10 całość pękła przy szarpnięciu by wyszło. :( Wiedziałem, że ten długi przewód idzie do zaworu rozpręznego, ale myślałem, że jest on zlokalizowany przy parowiku i żeby do niego się dostać trzeba by było rozbierać połowe auta we wnętrzu. Zatem odkręcenie mechanizmu wycieraczek i dostanie się od strony silnika pozwoliłoby mi ewentualnie dostać się do zaworu rozpręznego, żeby go np. wymienić, przeczyścić etc. i założyć ten długi kabel? Co do przykręcenia tego w kompresor sprawa jest prosta :)

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 09:21
autor: radzisz22
A może ma ktoś tak na marginesie schemat klimatyzacji? Byłoby mi łatwiej, a nie mogę odnaleźć go na forum. Z góry dziękuje.

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 09:40
autor: Dziki Mar
Popraw post edytując go, a nie odpowiadając samemu sobie.

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 11:17
autor: Al Capone
Kolego tak jak Ci pisałem jak zdemontujesz mechanizm wycieraczek to masz dostęp do zaworu rozprężnego i możesz go wymienić, tylko pytanie czy coś z nim nie tak ,że chcesz go ruszać? Tak czy inaczej z niego wyjmujesz drugi koniec tego cienkiego długiego przewodu.
No a z tym drugim przewodem od kompresora do skraplacza to podziwiam Cię jak mówisz ,że to żaden problem. :bravo:
Ja wymieniałem kompresor i płukałem wszystkie przewody, a żeby dostać się do tej śruby która go trzyma trzeba demontować obudowe filtra, listwe wtryskową,i kolektor dolotowy chyba, że masz na to jakiś inny patent. :mysli:

Schemat: http://mbepc.net/en/1/fg/c/69n/203046/0/83/195

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 20:20
autor: radzisz22
Mi się udało go rozkręcić zdejmując sam filtr powietrza. :) :hejka: :hurra: A w jaki sposób zdejmuje się te podszybie by niczego mie polamać? Ogolnie to mialem gdzies niedroznosc kanałów- nie zmienialo mi sie cisnienie, mimo ze sprezarka chodziła, i nawet zmieniłem starą dobrą, na nową i to samo dalej. Zastanawiam się czy można przeczyścić parownik klimy nie rozbierac środka? jest na to jakiś patent? Zawór rozprężny jest przymocowany do przewodów od parownika na 2 śrobach co są w środku i widoczne są po zdjęciu przewodów z których mi jeden pękł?

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 16 lip 2019, o 23:57
autor: Al Capone
A w jaki sposób zdejmuje się te podszybie by niczego mie polamać?
Odkręcasz ramiona wycieraczek, później cztery śruby na torxa , odpinasz odpływy i pociągasz do siebie i lekko w górę. Tam nie ma za bardzo co połamać.
Zastanawiam się czy można przeczyścić parownik klimy nie rozbierac środka? jest na to jakiś patent?
Jak odkręcisz zawór rozprężny to możesz go wypłukać. Nabijasz dwa węże na końce parownika, podpinasz ropownice z kompresorem i jedziesz np. benzyną ekstrakcyjną. Ja kupiłem specjalny środek do płukania klimy 100zł za 5l ale miałem syf po zatarciu kompresora i myślę ,że skład tego środka jakoś specjalnie nie odbiega od tańszego zamiennika.
Jak chcesz nabić te węże to pewnie musisz obciąć tą gume za którą zawór jest schowany bo inaczej nic nie widać.
Zawór rozprężny jest przymocowany do przewodów od parownika na 2 śrobach co są w środku i widoczne są po zdjęciu przewodów z których mi jeden pękł?
Tak


Btw. Jak mierzyłeś to ciśnienie? W jakich warunkach?

Re: pękły przewody od klimy- końcówki przy chłodnicy! Help me !! ;)

: 20 lip 2019, o 10:19
autor: radzisz22
spoko dzieki za info...kupilem nanometry bo juz dostawalem swira z ta klima...CZy istnieje mozlwiosc ze sprezarka mogla sie zatrzec a nie zerwal o sie sprzeglo gumowe? jak sprawdzic czy np w srodku jest wszystko ok? tak z ciekawosci pyyam sie bo mam stara na wierzchu i ponoc jest sprawna- cos bylgocze jak sie przekreca i sprzeglo gumowe nie jest zerwane. Cisnienie bylo mierzone jak auto bylo zgaszone i po uruchomieniu klimy przy wlaczonym silniku.