Wymiana turbiny w OM646

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Maryjusz
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 lip 2017, o 14:29
VIN: WDB2032081F548117

Wymiana turbiny w OM646

Post autor: Maryjusz » 30 lip 2019, o 09:43

Witam, przymierzam się do wymiany turbiny w OM646. Powodem jest już spory gwizd i powoli znikający olej. Chodzi mi dokładnie co potrzebuje do tej operacji:
-nowy komplet uszczelek i podkładek na przewody i tłumik drgań (czy jakoś tak)
-nowe przewody olejowe na zasilanie i spust oleju (czy można umyć stare i zamontować jak są szczelne?)
-zdejmować miskę żeby spojrzeć na dno i smoka, czy silikonu jakiś majster nie nawalił?
-przepłukać silnik przed wymianą? czy nie ma sensu?
-nowy olej i filtr raczej wchodzi w grę

Regeneracja wyjdzie drożej niż zakup używki z pewnego źródła.

Za wszelkie porady i tipsy z góry dziękuję.
polofix
VIP
Posty: 1325
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: polofix » 14 sie 2019, o 15:19

Podłączam się do tematu. Ponieważ leciutko słychać gwizd, przymierzałem się do wymiany turbiny, ale chyba nie to ominie. Odkręciłem wąż dolotowy i stwierdziłem kroplę oleju na obudowie turba. Luzu zero. Ani na boki ani osiowego. Jak myślicie nic nie trzeba narazie robić?
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: Przybek » 14 sie 2019, o 21:50

polofix pisze:
14 sie 2019, o 15:19
Podłączam się do tematu. Ponieważ leciutko słychać gwizd, przymierzałem się do wymiany turbiny, ale chyba nie to ominie. Odkręciłem wąż dolotowy i stwierdziłem kroplę oleju na obudowie turba. Luzu zero. Ani na boki ani osiowego. Jak myślicie nic nie trzeba narazie robić?
Jak nie ma luzu to nie drap tam gdzie nie swędzi :P Jeżeli nie masz kata tylko sama obudowę to będzie słychać delikatne pogwizdywanie, tak samo zdarza się czasem przy zabrudzonym filtrze powietrza. A jak masz za dużo czasu i chcesz się odprężyć to zamiast brudzić się w smarach, pochodź sobie na bosaka po mokrej trawie, najlepszy sposób na rozluźnienie :)
polofix
VIP
Posty: 1325
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: polofix » 15 sie 2019, o 08:26

Przybek, dzięki. Czyli pogwizduje, bo faktycznie mam wyjęte bebechy z DPF u. Miałem problemy ze sterowaniem gruszką turba, i wtedy już myślałem że do wymiany. Awaria była tak banalna, że szkoda gadać.
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: Przybek » 15 sie 2019, o 13:43

polofix pisze:
15 sie 2019, o 08:26
Przybek, dzięki. Czyli pogwizduje, bo faktycznie mam wyjęte bebechy z DPF u. Miałem problemy ze sterowaniem gruszką turba, i wtedy już myślałem że do wymiany. Awaria była tak banalna, że szkoda gadać.
Czyżby strzelony wężyk?
polofix
VIP
Posty: 1325
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: polofix » 15 sie 2019, o 13:58

Wężyk i zaworek włożył poprzedni właściciel nowe, problem istniał nadal, wszystko szczelne. Przybek, ciepło
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: Przybek » 15 sie 2019, o 14:22

Jeżeli wszystko było szczelne to zostaje brak prądu na zaworku sterującym, zamienione wejście podciśnienia w zaworku z wyjściem lub zamienione wtyczki na zaworze turbo z EGRem jeżeli są obok siebie (nie znam dokładnie komory silnika Vitka). Nic więcej nie przychodzi mi do głowy :D
polofix
VIP
Posty: 1325
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: polofix » 15 sie 2019, o 15:11

Przybek, zła pozycja montażu zaworka. Rozebrałem go do środka i konstrukcja jest taka, że musi on być zamontowany poziomo. Ktoś wygiął jarzmo, mało to zamontował w dziwnej pozycji na jedną śrubkę. Nie miało to prawa działać poprawnie.
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: Przybek » 15 sie 2019, o 16:21

Sprawdź po numerze czy zaworek jest prawidłowy. Nie wziąłem pod uwagę rzeźby :P
polofix
VIP
Posty: 1325
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: polofix » 15 sie 2019, o 17:05

Jest prawidłowy, ktoś zamontował nowy zamiennik pierburg, ale to właśnie oni produkują na pierwszy montaż. Blachę sprostowałem, elektrozawór zamontowałem na teleskopach tak jak powinien być i jest w porządku.
https://www.google.com/search?q=6395200 ... nXWepEkW-M
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Maryjusz
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 lip 2017, o 14:29
VIN: WDB2032081F548117

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: Maryjusz » 19 sie 2019, o 14:49

Panowie super, że gadacie mi w poście ale nie ma odpowiedzi na moje pytanie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2739
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Wymiana turbiny w OM646

Post autor: Dziki Mar » 20 sie 2019, o 05:11

Wszystko zgodnie z regulaminem. Kolega polofix podłączył się do istniejącego tematu. Jeśli chcesz to wszystko rozbierać, sprawdzać i wymieniać to tak zrób.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”