Odwieżenie "szkieł" reflektorów bez ich demontażu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
jimbeam
VIP
Posty: 54
Rejestracja: 23 cze 2016, o 23:20
VIN: WDB2032611F096013

Odwieżenie "szkieł" reflektorów bez ich demontażu

Post autor: jimbeam » 3 paź 2019, o 01:47

Czy ktoś przerabiał temat? Chciałbym to zrobić sam a na jakiś czas mam zablokowany wjazd do garażu. Pozostaje tylko czekać na słoneczny dzień i polerka na aucie.
C240T automat avantgarde 2001r.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2870
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Odwieżenie "szkieł" reflektorów bez ich demontażu

Post autor: Dziki Mar » 3 paź 2019, o 06:39

Jest od groma filmików na internecie, gdzie ludzie polerują reflektory. Jeśli byłby ze szkła to nie musiałbyś nic z nimi robić. Plastik niestety albo żółknie albo ma milion odprysków.
Co do polerki i lakierowania. Jedni mówią, że po roku nic się nie dzieje, inni że po pół roku jet to samo...
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1172
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Odwieżenie "szkieł" reflektorów bez ich demontażu

Post autor: Przybek » 3 paź 2019, o 16:26

A trzeci powie że jak się to zrobi dobrymi środkami i odpowiednim sprzętem to lampy będą jak nowe przez 2 lata (a potem się pozbyłem tamtego auta).

EDIT: na foto klosz drogowy już po polerce, mijania przed, przy czym drogowy był 2 razy bardziej zmatowiały.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jimbeam
VIP
Posty: 54
Rejestracja: 23 cze 2016, o 23:20
VIN: WDB2032611F096013

Re: Odwieżenie "szkieł" reflektorów bez ich demontażu

Post autor: jimbeam » 11 paź 2019, o 10:32

Dziki Mar pisze:
3 paź 2019, o 06:39
Jest od groma filmików na internecie, gdzie ludzie polerują reflektory. Jeśli byłby ze szkła to nie musiałbyś nic z nimi robić. Plastik niestety albo żółknie albo ma milion odprysków.
No szkło to wiadomo. Co do filmików to większość z nich to crap, pasta do zębów itp.
Dziki Mar pisze:
3 paź 2019, o 06:39
Co do polerki i lakierowania. Jedni mówią, że po roku nic się nie dzieje, inni że po pół roku jet to samo...
A tu mnie zaskoczyłeś. Dziwne, że lakier nie zabezpiecza.
Przybek pisze:
3 paź 2019, o 16:26
na foto klosz drogowy już po polerce, mijania przed, przy czym drogowy był 2 razy bardziej zmatowiały
Napisz kilka słów o swoim sposobie pls.
C240T automat avantgarde 2001r.
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1172
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Odwieżenie "szkieł" reflektorów bez ich demontażu

Post autor: Przybek » 11 paź 2019, o 17:11

jimbeam pisze:
11 paź 2019, o 10:32
Przybek pisze:
3 paź 2019, o 16:26
na foto klosz drogowy już po polerce, mijania przed, przy czym drogowy był 2 razy bardziej zmatowiały
Napisz kilka słów o swoim sposobie pls.
Do polerki użyty zestaw (niestety muszę zareklamować i produkt i sprzedającego bo inaczej nie ma sensu pisać skąd miałem taki efekt) -> https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-reg ... 5158903312 - zestaw spokojnie wystarcza na 3 komplety lamp w W210.
Potrzebne graty: zestaw, dostęp do bieżącej wody i prądu, miska z wodą do ciągłego płukania papieru ściernego, butelka ze spryskiwaczem (pilnujemy żeby klosz był cały czas mokry bo sobie narobimy kłopotu), wiertarka z REGULACJĄ prędkości obrotowej, duża szmata do przykrycia komory silnika (bo będzie uchlapana syfem z polerowania), okulary ochronne i dobre gumofilce albo klapki jak robicie jak jest ciepło (stałem praktycznie po kostki w wodzie :P ).
Najpierw czytamy instrukcję od zestawu pomimo że zawsze wiemy lepiej niż instrukcja :D Potem najważniejsza decyzja od której zależy efekt i czas polerowania - wybór pierwszej gradacji papieru - im bardziej zmatowiały i głęboko porysowany klosz tym niższa pierwsza gradacja, nie polecam używania papieru 500, w zależności od stopnia uszkodzeń zaczynać od 1000 a przy kloszach typu "clear" można nawet od 1500 (a i tak trzeba się mocno przyłożyć - są trudniejsze do regeneracji), bo będziecie to polerować potem wieki. Lampę myjemy, namaczamy papiery ścierne, wiertarkę ustawiamy na niskie obroty (dobór prędkości jest w instrukcji, nie ustawiamy wysokiej bo "będzie szybciej" tylko będzie więcej roboty wtedy bo klosz szybko wysycha - i materiał zebrany papierem zaczyna rysować to co spolerowaliśmy!!! - polerujemy i pilnujemy żeby cały czas klosz był mokry i często płuczemy papier). Jak już się nam ładnie zmatowi (nie bać się jak zobaczycie że po pierwszym papierze jest gorszy niż przed polerką bo to normalne), bierzemy kolejna gradację i zabawa od nowa aż dojdziemy do 3000. Na koniec polerowania papierem klosz będzie lekko mleczny a w dotyku powierzchnia delikatnie "matowa". Gwałtowny przeskok widać dopiero po użyciu pasty - z mleka robi się lustro. Na koniec pasta z filtrem.
Uwaga - po polerce jedziemy kontrolnie na ustawienie świateł bo klosze już nie pochłaniają światła i możemy teraz oślepiać innych!!!
W W210 mocno zniszczone lampy polerowałem w sumie ponad 4 godziny.
W skrócie - nie masz czasu, wybierz inny dzień, nie śpiesz się, nie masz cierpliwości - nie rób bo tylko większe szkody spowodujesz, trzymaj się dołączonej instrukcji!
To by było chyba na tyle. Jak będę miał wenę to może zrobię temat z fotami z kolejnych etapów w "zrób to sam".
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”