Strona 1 z 4

CZARNA CHMURA DYMU

: 30 maja 2009, o 16:23
autor: MIKI2782
Szanowni miłośnicy mb
Mam kolejny problem ze swoja gwiazdą:(
Opis mojego problemu:
Zauważyłem od pewnego czasu, że mojej jeździe po mieście towarzysz gęsta smuga czarnego dymu z rury wydechowej:( Na początku myślałem ze to wina paliwa, tankuje w; BP,STATOIL bądź ORLEN. Niestety problem nie ustąpił:( Zauważyłem, że przy włączonej dmuchawie, xenonach, kopcenie zwiększa się. Przy włączonej klimatyzacji, trzymając nogę na hamulcu (automat) kopcenie jest tak duże jak z komina hutniczego:( Na biegu "N" bądź "P" kopcenie jest znacznie mniejsze, pewnie z racji tego ze jest mniejsze obciążenie silnika. Najgorszym momentem jest start spod świateł do momentu osiągnięcia 2500 Obr/min. Z tymi spostrzeżeniami skierowałem się do mechanika, podpięcie komputera pokazało błędy przepływomierza. Wymieniłem go na nowy, oryginalny i problem niestety nie ustąpił:( Oczyściłem cały dolot powietrza, razem z wymiana filtra i tez nic:(:placz:
Wyczytałem na forum, aby sprawdzić wszystkie przewody dochodzące do turbiny, wszystkie wyglądają na szczelne.
Może to sama turbina tak czasami daje??? Słyszałem jednak ze turbina jak pada to wcale nie kopci...
Jeżeli chodzi o sama jazdę to moja mb ma bardzo dobry start i w czasie jazdy sprawuje się świetnie.
Tylko ta chmura czarnego dymu przy wyjeżdżaniu np. z garażu, bądź tez ruszanie spod świateł jest trochę obciachowa :zly:
Jak ruszam bardzo wolne i spokojne, to wszystko jest o.k.
Zapomniałem wspomnieć ze wtryski sa nowiutkie wymienione już jakieś 6 miesięcy temu. Samochód był trzykrotnie podpinany pod komputer i żadnych błędów nie wykazywał oprócz wcześniej wspomnianego przepływomierza, który został wymieniony po pierwszym badaniu i teraz juz nie wykazuje błędu.
Czy macie może jakieś pomysły??? Liczę na Was, może ktoś miął taki sam problem???
Pozdrawiam Was wszystkich i życzę samych dobrych wrażeń z korzystania mb

Mercedes W203 270CDI 2001r

: 30 maja 2009, o 17:10
autor: _tata_
Czy nie ma spadku mocy? Awaria turbiny skutkowałaby trybem serwisowym. Nieszczelność w układzie doładowania daje duuużżżooo dymu.

[ Dodano: 2009-05-30, 17:11 ]
szczególnie jak szybko ruszasz

: 6 cze 2009, o 15:01
autor: V126
Ja poleciłbym sprawdzenie stanu wtrysków.

: 7 cze 2009, o 11:50
autor: sław
Witam kolegę powiem tak na 100% masz nieszczelny układ doładowania? lub rozszczelnił ci się interkuler ja miałem tak samo samochód kopcił jak z komina przemysłowego :dobani: po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy.Na pewno nie jest to turbina jeśli się kończy to auto nie kopci wtrysków też nie obstawiam auta byś nie odpalił bynajmniej byłyby z tym problemy.Przyjrzyj się dokładnie szczelności układu doładowania? Pozdrawiam

: 21 cze 2009, o 23:13
autor: worq
Otóż miałem to samo w swoim :mb: i okazało się że trubina razem z przewodami nawaliły, jak jest w Twoim przypadku nie wiem, radziłbym zjechać do serwisu. ;)

Pozdrawiam.

KOPCI !!!

: 1 sie 2009, o 07:50
autor: MIKI2782
Niestety, przerobilem juz w Warszawie kilku specialistów i ciagle nie ma efektów :(
Wymienilem jeszcze przepływomierz, zawór EGR i ciagle to samo :(
Sprawdzany byl intercooler, szczelność wszytskich przewodów i wszystko O.K.
Niestety jak dymił tak dymi :( ;(
Zostaly mi jeszcze "słynne" plastikowe klapki w kolektorze...
Aczkolwiek mechanik u którego byłem ostatnio powiedzial, ze to najprawdopodobniej wina tzw. konwertera w skrzyni biegów (automat) inaczej mowiac sprzęgło hydrokinetyczne.
Troche nie chce mi sie w to wierzyc, poniewaz skrzynia wedlug mnie dziala bez zarzutów.
Nic nie szarpie, płynnie zmienia biegi, ale juz sam nie wiem, nikt nie jest mi w stanie pomóc :(
Jeszcze mam jedna wizyte u innego mechanika w najblizszy poniedzialek, moze on sie upora z tym problemem ?!?
Może ktos z Was drodzy posiadacze :mb: zna jakiegos bardzo dobrego mechanika z Warszawy badz okolic ?!?
Jezeli tylko rozwiąże się mój problem odrazu, o tym napisze...
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy :mb:

: 1 sie 2009, o 11:40
autor: V126
Może spróbuj przeczyścić kolektor ssący samodzielnie. Myjka ciśnieniowa i odjazd.

: 1 sie 2009, o 16:43
autor: kichcio
Jesli jestes w 100% pewien tych wtryskow, to pozostaje Ci wyciecie klapek w kolektorze, samo wyczyszczenie go moze nie pomoc.

One daja taki objaw, kopcenie przy parkowaniu, ruszaniu, zmianie biegow itp.

: 1 sie 2009, o 16:50
autor: MrBrown
Namiar poszedł na priv :)

: 1 sie 2009, o 16:53
autor: kichcio
A moze by go na ogolnym zapodac ;)?
Czeremchowa, Boryny ;)?

: 1 sie 2009, o 19:36
autor: V126
kichcio pisze:wyciecie klapek w kolektorze
kompletne ich wywalenie?

: 1 sie 2009, o 22:03
autor: kichcio
Tak.
Tak jak kiedys pisalem z klapkami trzeba jechac na Czeremchowa.

Tylko nie zaczynaj mi pisac o ochronie srodowiska ;)

: 12 sie 2009, o 11:00
autor: MIKI2782
Drodzy koledzy dziekuje Wam za wszystkie odpowiedzi oraz za wiadomosci na priv.
Sytuacja wyglada nastepujaco, jestem umówiony na wycinanie klapek w kolektorze. Rezultaty jakie zostana w ten sposob osiagniete zostaną na pewno przeze mnie opisane w dalszej czesci tego tematu.

: 12 sie 2009, o 11:47
autor: kichcio
Mnie najbardziej interesuje czy poprawi sie dymienie przy parkowaniu itp.

: 7 wrz 2009, o 01:41
autor: pietrek
i co słychać i widać po wycięciu klapek?

[ Dodano: 2009-10-06, 11:20 ]
z własnego doświadczenia - to wina sprzęgła hydrokinetycznego. ciekawe czy MIKI2782 to potwierdzi?