Strona 4 z 4

: 20 wrz 2014, o 23:01
autor: power
mechatronik, dobrze, że chcesz pomóc, ale zauważ, że odpowiedziałeś na post sprzed ponad 4 lat. Myślę, że problem już dawno został rozwiązany.
mechatronik pisze:...sprawdź kolektor wydechowy. W każdej :mb: lubi się wygiąć od zmian temperatur.
Nie dramatyzuj. Kolektor może się wygiąć w każdym samochodzie. Na pewno nie jest to nagminne w CDI.

: 31 sie 2015, o 16:33
autor: zibilech
Witam
Może i kolega mechatronik odpowiedział po czasie, ale są tacy których ten temat "teraz" (czytaj:dziś) dotyczy. Ja trafiłem tu bo mam ten sam problem, ale są tu same pomysły, a niema rozwiązania opisane przez tych których to dotyczyło (MIKI2782). Jeśli ktoś mając ten problem znalazł rozwiązanie to prośba o jego opisanie.
U mnie podobnie: wymieniony czujnik przepływu powietrza (pokazywał błędy) potem zregenerowałem wszystkie wtryski, sprawdzono pompę paliwową czy jest wydajna potem rozebrano i umyto w myjce ultradźwiękowej i złożono. Po drodze wymienny został termostat w układzie chłodzenia (żle otwierał i silnik był niedogrzany). Efekt tych całych zabiegów jest taki, że samochód ładnie zapala, dobrze przyspiesza (270cdi - automat), więcej pali, kopci przy przyspieszaniu i puszcza "bąki" z wydech przy starcie. Podpinany do komputera kilkakrotnie - nie pokazuje błędów.
Dlatego jeszcze raz proszę jeśli komuś, co szukała tu rozwiązania problemu, udało się to "zlikwidować", by to opisał. :prosi:

: 31 sie 2015, o 17:08
autor: jarod32
zibilech, a pod jaki komp podpinałeś ?

: 31 sie 2015, o 17:53
autor: krzymech
Diesel musi dymić :) jak chcecie żeby nie dymil to auto z dpf albo benzynke i po klopocie

: 31 sie 2015, o 18:46
autor: seven
Sprawdź korekcje wtrysków i doładowanie turbiny. Być może ktoś robił jakiś chip.
Więcej pomysłów nie mam oprócz jednego - czy wtryski są dobrze zregenerowane.

: 31 sie 2015, o 19:00
autor: gotiger
krzymech pisze:Diesel musi dymić :)
Bzdura :dobani:
Dobrze pracujący silnik nie dymi i nie puszcza "bąków" :nie:

zibilech, piszesz o:
- regeneracji wtrysków - na czym ona dokładnie polegała?
- rozebrano pompę i ją umyto - a czy nastawnik został prawidłowo wyregulowany?
- wymiana przepływki - ori czy zamiennik i jaki?

Przyczyn może być wiele:
- to co wyżej niby już zrobione (o ile dobrze)
- przewody podciśnieniowe
- nieszczelny intercooler
- nieszczelny dolot
- zapchany tłumik końcowy przez sadze
- niesprawne elektrozawory
- niesprawny czujnik doładowania (zawyża wartości)
- i kilka innych

Także najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobić testy dynamiczne i sprawdzić podstawowe parametry :ok:

: 31 sie 2015, o 20:24
autor: loneraider
gotiger pisze:- i kilka innych
- za......pyziały kolektor dolotowy
- niesprawne klapy wirowe w dolotowym
- wy......prute klapy wirowe

Re: CZARNA CHMURA DYMU

: 28 gru 2018, o 19:39
autor: zibilech
Dopisuje się tu po latach, bo problem się znalazł. Ja zapomniałem już o całości, ale może ktoś wracając do tego tematu zobaczy u siebie to rozwiązanie. Podczas pierwszej diagnozy został wymieniony czujnik przepływu powietrza (przepraszam jeśli coś nie nazywam fachowo), zdiagnozowany przez diagnostę, jakoby on był przyczyną tego i wymieniony na inny typ ale nie taki sam (...o zgrozo jak pomyślę, że tak się na to dałem zrobić "…wystarczy że końcówki przewodów pasują...").
Po tych wszystkich zabiegach które wyżej były opisywane, z powrotem wmontowano "stary" czujnik, który "nagle" zaczął działać prawidłowo. Samochód już nie kopci i nie puszcza "bąków" i spalanie też jkby wróciło do normy wcześniejszej.

Re: CZARNA CHMURA DYMU

: 30 gru 2018, o 14:09
autor: siwix
zibilech ale w czym? regulamin do ogarnięcia i braki do uzupełnienia.